Ouhara / lowliter Ouhara / lowliter

komentáře | popis | fotky | MaRv3L | 14.11.18 12:24 | 86x v oblíbených
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)



Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)



- vyvaření kastle

- ošetření podvozku, podběhů BODY

- vystříkání dutin

- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu

- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.

- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..

- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.

- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.

- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..

- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50

- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou



Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:



Škoda 1000 mb renovation & modification




Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)



Cesta na tuning motor párty Vyškov 2015 (Škoda 1000 MB)






Ouhara / lowliter - komentáře:

22:19:18
08.02.2015
Duri
Podla mailu co mam od kamosa, tak trojuholnikove gumy uz su. 50,-evri za kus.
14:03:49
08.02.2015
Jozka
-> Petr98: Jsem ještě X sadu novou zatím neviděl - nicméně X je něco úplně jinýho vzhledem k cenovým relacím oproti sedanu.. a trochu to i dává smysl - 4 x 200 000 za formy cca 50 potencionálních zákazníků a cena za sadu 22 000 kč. U sedanu je třeba kalkulovat dle mě trochu jinak..

Jinak formy se pro podobný akce zpravidla pořizujou levněji, nežli jsou tabulkový ceny kompletů, vyráběných od "nuly"..
13:54:12
08.02.2015
Bukaj
-> Petr98: Nojo, ale kolik je dohromady MBX a kolik MB? Taky se musí počítat s tím, že cena MBX je cca o řád vyšší, než MB. A pokud si výrobce MBX gum spočítal, že jich prodá všehovšudy +-30 sad, tak musel nasadit cenu, aby se mu vrátily náklady.

Ale u klasického MB se dá počítat s tím, že reálně se dá prodat tisíce sad, tomu se musí ale přizpůsobit i cena sady. Zvláště, pokud ještě jsou k sehnání originální gumy.

Kdyby třeba replika blinkru byla za 3000, tak ji asi nikdo nekoupí, když origo se dá sehnat za dvojku...
13:44:39
08.02.2015
Petr98
Na MBX se dela druhoska. Sada stoji 22000 dle kurzu. A pokud by delali i MB, to jsou zase 4 formy po 200000 jedna cca. Tudiz se neda pocitat s cenou 3000 za sadu.
13:05:37
08.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Cenotvorba není moje parketa.. 3 litry za sadu by byly příjemný, ale když se do novejch forem čtvrt melounu.. nevím.

-> MaRv3L: Některý ty gumy bývají úplně na kaši.. ale ono stačí, když lehce povylezou, k tomu vnější vlivy, sem tam demontáž - a je to..8
12:48:25
08.02.2015
MaRv3L
Viděl jsem na bazoši nějakého slováka, co tam nabízí druhovýrobu ale ty ceny nových jsou moc přemrštěné, i ty použité se kolikrát prodávají 600 za kus. Mě by úplně stačily staré, jenom at nejsou potrhané, jelikož ty moje jsou na cucky. Nevim co s tím kdo dělal8
12:47:49
08.02.2015
Bukaj
-> Jozka: MBček je (narozdíl třeba od MBX) hodně a pravděpodobnost nálezu "utajených zásob" těchto gum je mizivá. Spíš bych řekl, že pokud by sada stála třeba 5000, tak se investice nikdy nevrátí, nebo se vrátí později, než když by cena byla ekvivalentní (či nižší) tržní ceně originálního dílu, což v dnešní době není víc, než 3000...
12:36:51
08.02.2015
Jozka
-> Bukaj: To pak ale bude investice s hodně pomalou návratností..4
12:33:45
08.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Myslím, že pokud cena sady přesáhne 3000, nebude odbyt.

Kusově se dají sehnat kolem 500-700, komplet sadu jsem viděl na prodej naposledy před dvěma roky za 2000
12:15:17
08.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Druhovýroba ? Zajímavý info.. snad by se do 4 tisíc za kus vlýzt mohla..5
12:00:34
08.02.2015
Bukaj
-> MaRv3L: Co jsem slyšel, tak prý letos se rozjíždí druhovýroba. Otázka je, kolik budou stát...

Jinak Krejčík občas nějaké kusovky má - novou gumu za 700, jetou dle stavu...
12:07:55
07.02.2015
MaRv3L
máte někdo tip, kde by se daly sehnat těsnění trojúhelníkových okýnek? Dneska mi utekly na aukru všechny 4 i se skly 12
12:27:45
03.02.2015
Jozka
-> Petr98: 5
12:01:17
03.02.2015
Petr98
-> Jozka: a proto, ze patrim do tech par tisic kusu, mam je na salamu 2
11:54:57
03.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, všechno tohle viz vyhláška č. 32/1972 Sb. (o provozu na pozemních komunikacích), např. pro pásy § 65, odst. 2) Osobní automobily uvedené do provozu před 1.1.1969 musí být vybaveny na předních sedadlech bezpečnostními pásy, jen pokud jsou vybaveny předepsanými kotevními úchyty v karosérii.

Vytržený z kontextu to zní trochu divně, ale znamenalo to, že kde byly při koupi nového jen kotvy, ale už ne pásy, musely se doplnit. Platnost byla trochu odložena (z 07-1972 na 07-1973), neb socialistické plánovité, ale přijet v 80. na STK s embéčkem bez pásů prostě prakticky nešlo.



-> Petr98: Není-li stanoveno jinak (což u pásů, lapačů a zrcátek bylo), posuzuje se vše legislativní optikou doby vzniku, takže když ti na STK napíchnou prstem pod čalouněním kotvu na pásy, nebo určej dle ročníku, že tam být mají (kotvy nemělo jen prvních pár tisíc kusů), prostě musíš jet jinam, kde bez nich uspěješ na základě (vcelku logický) neznalosti personálu - anebo proto, že jim je to prostě jedno..5
10:16:24
03.02.2015
Petr98
Na stk jsem nemel problem ani se zasterkama ani s pasama ani se zpateckama.
09:25:15
03.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Aj pásy se staly povinnými? Dones jsem myslel, že jen tam, ke byly z výroby, respektive prodejny (od 67 tuším?)
09:07:30
03.02.2015
MaRv3L
-> Jozka: no uvidím, mám na technické nějaké známé tak to snad ukecám a pokud se jim dá něco navíc tak se vždycky nechají 18 no a pásy jsem tam naštěstí už měl, tak ty už přijdou jenom vyčistit a zpátky do auta 6
08:59:50
03.02.2015
Jozka
-> MaRv3L: Uvidíš.. třeba si toho nevšimnou - dal bych si je do palubní přihrádky, že "jsou na cestě" a počkal, co bude. Jo a ještě na bezpečnostní pásy jsme ohledně toho dovybavování zapomněli.
08:55:16
03.02.2015
MaRv3L
-> Jozka: aha no tak zrovna zástěrky jsem tam dávat nechtěl asi mě z technické pošlou domů s prázdnou 1
Extreme Tyres