-> dragon_cb_cz: Tak ty nohavice jsi taky asi nechtěl napsat, jak jsou.. Ale máš na překlepy aktuálně nárok..
Jinak kámoš nechával hadice i lana při někdejší výměně jaký v kile měl - lana tedy nejspíš měl už předtím stodvacítkový, ale u těch hadic si nejsem jistej, který byly na autě.. nicméně nějak mu to tam vyšlo a nic moc mu nezbylo..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
00:12:53
11.06.2014
11.06.2014
Jozka
23:56:01
10.06.2014
10.06.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Jasně, to že trochu čouhá víc nevadí... tak to bylo poněkud neobratně myšleno
23:12:24
10.06.2014
10.06.2014
Jozka
-> MaRv3L: Bych řekl, že pro začátek by byly 25 mm podložky jednodušší, na zadní nápravě ničemu nevadí - a dostaneš se s nima natěsno až k lemům Z blatníků.
-> dragon_cb_cz: Při použití těch origo nízkých ramen stačí malinko prodloužit závit šroubu na poloose..
-> dragon_cb_cz: Při použití těch origo nízkých ramen stačí malinko prodloužit závit šroubu na poloose..
22:12:09
10.06.2014
10.06.2014
dragon_cb_cz
-> MaRv3L: No strčit dlouhou poloosu do dlouhý nohavice fakt není dobrý nápad... Prostě celý polonápravy musíš vyměnit, lanovody ručky a brzdový hadice myslím taky... Akorát zadní ramena zůstanou původní (teda pokud nemáš ještě nízký litří, to bys pak musel asi zkracovat šroub na nohavici).
22:00:08
10.06.2014
10.06.2014
MaRv3L
-> dragon_cb_cz: takže se musí vyměnit celá náprava, nestačí jen poloosy?
16:37:49
10.06.2014
10.06.2014
dragon_cb_cz
-> MaRv3L: No ono jaksi na 120ce byly dva druhy náprav, široký a úzký... pokud jsi dal širokou přední nápravu, tak by bylo záhodno dát i zadní, polonápravy jako celek zaměnitelný jsou.
14:42:13
10.06.2014
10.06.2014
MaRv3L
tak jsem dal nápravu ze 120tky s kotoučema ale je trošku širší asi tak o 3cm zhruba dají se zaměnit i poloosy ze 120? Moc se mi to nechce řešit podložkama pokud nebude zbytí, ikdyž tam stejně časem půjdou na změnu rozteče ale nerad bych je tam měl až tak tlusté :D
21:50:18
28.05.2014
28.05.2014
MaRv3L
no z technické strach nemám, jelikož tam dělá původní majitel a ten se z toho po.. a bude vypisovat papír už z dálky, až to uvidí opravené :D spíš mi šlo jen o to, jestli se musí dělat nějaký zápis do tp ale i tak dík za názory :)
19:58:59
28.05.2014
28.05.2014
Jozka
-> m8rinek: Zrovna na minulý TK u nás mě napadlo, co a jak bude, až tam dojde na generační výměnu.. Doposavadní střety s mlamojema na linkách byly totiž hóódně tragikomický..
19:46:35
28.05.2014
28.05.2014
m8rinek
Podle mě by naopak byli všichni spíš vyplašení z bubnu na předku, přestože tam patří :D.
16:44:38
23.05.2014
23.05.2014
dragon_cb_cz
-> MaRv3L: Nikdo to řešit téměř jistě nebude, ale bubny fungujou taky v pohodě
10:40:17
23.05.2014
23.05.2014
Jozka
-> MaRv3L: Provozuju embéčka na kotoučích vpředu už léta a ani v 90. tých to nikdo nikdy neřešil (PČR na silnici, STK..), tak dneska už asi vůbec ne..
09:59:11
23.05.2014
23.05.2014
martin.bystrice
U takového auta si myslím, že nikdo už řešit nebude, co je tam za brzdy.
09:06:26
23.05.2014
23.05.2014
MaRv3L
Chlapi chci se zeptat, když bych dal dopředu kotouče musí se dělat nějaký zápis do TP jako přestavba nebo tak?
13:57:42
22.05.2014
22.05.2014
babus
Známí mají pod plachtou taky embéčko (stojí tam aspoň 10 let) ale prodat mi ho nechcou ani za nic . Jinak ať se daří
13:21:36
22.05.2014
22.05.2014
Jozka
-> MaRv3L: Takových ideálních prodejců už je dneska pomálu..
11:55:26
22.05.2014
22.05.2014
MaRv3L
Díky z takového nákupu jsem měl velkou radost, dnešní cena je vetšinou tak o jednu nulu na víc za kus a tyhle byly v původním základu nikdy nenasazeny, měl je chlap v kolni ještě po dědovi a chtěl je hodit do šrotu :D
11:44:30
22.05.2014
22.05.2014
Jozka
-> MaRv3L: Tak to gratulace nejen k MB, ale i k nákupu (hluboko pod původní cenou, nemluvě o dnešní).. Připomnělo mi to, že mám slíbený za odvoz všechny 4 a nic se v tom už tři týdny neděje .
11:26:58
22.05.2014
22.05.2014
MaRv3L
Zdravím a díky za přivítání :) podběhy už jsou vyvařené a o víkendu jsem sehnal úplně nové přední blatníky za 100kč jeden :D ty původní jsou komplet prožrané. No a ten filtr byl teda..když jsem vypouštěl olej tak z tama vytekl asi litr necelý..
11:25:07
22.05.2014
22.05.2014
Koblet
No vypadá to na delší cestu, ale je super že zachráníš další kousek před pecí. Držím palce ať se zadaří.