skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
08:44:11
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo jo, 1973/74 dovybavení vnějším levým zpětným zrcátkem a lapačema nečistot, Z mlhovka posléze.. Mě naopak napadlo, že ty lapače by být nemusely, ale u nás na STK na nich u MB trvají..
07:59:17
03.02.2015
03.02.2015
MaRv3L
díky za info, na mlhovku jsem myslel, že ji tam asi budu muset ještě dodělat, i když bych ji tam nejraději nedával ale co...no a zrcátka chci stejně dávat na obě strany chrom, bez nich by to nebylo ono, i když v nich skoro nic nejde vidět
07:51:07
03.02.2015
03.02.2015
Bukaj
-> MaRv3L 02.02.15 14:06:26: Zatím jediná věc, u které byla legislativou zavedena povinná dodatečná montáž plošně na všechna auta, bylo zadní mlhové světlo a příslušná kontrolka na palubku.
Zpátečky rozhodně povinné nejsou (u vozů, kde nebyly z výroby).
Dobově myslím byly povinné zadní zástěrky, nicméně to už je pasé.
A nevím, zda je povinné (levé) vnější zpětné zrcátko, nad možností provozovat auto (u kterého nebylo z výroby) bez něj jsem zatím neuvažoval.
Zpátečky rozhodně povinné nejsou (u vozů, kde nebyly z výroby).
Dobově myslím byly povinné zadní zástěrky, nicméně to už je pasé.
A nevím, zda je povinné (levé) vnější zpětné zrcátko, nad možností provozovat auto (u kterého nebylo z výroby) bez něj jsem zatím neuvažoval.
17:48:32
02.02.2015
02.02.2015
Danster
-> MaRv3L: U MBčka se mě na zpátečku nikdy ani neptal, to mě připomíná že vlastně na STK na žádným mým autě jí žádnej technik ani rosvítit nechtěl. Ale asi stačí říct že tam neni a daj pokoj i když záleží na koho narazíš.
14:26:24
02.02.2015
02.02.2015
Jozka
-> MaRv3L: Nevím - snad nemusí.. vycházím z toho, že u nás jsou znalí těhle nuancí, zeptají se má/nemá a já většinou řeknu že nemá (i když má) a pak ho nezkoušejí.. Jedinej problém (asi jsem už zmiňoval) měl nějakej mlamoj kdysi v ST - že origo svítí jen při zapnutých světlech, ale diskuse skončila remízou..
14:06:26
02.02.2015
02.02.2015
MaRv3L
-> Jozka: já to auto nedělám úplně do originálu, tak to zas tak nevadí ale i tak díky...měl bych dotaz ohledně zpátečkového světla...asi to teď musí být na každé nehledě na výbavu kvůli technické co?
13:34:37
02.02.2015
02.02.2015
Jozka
-> MaRv3L: Já jen kdybys z toho neorigo přepínače třeba špatně spal nebo tak..
13:19:17
02.02.2015
02.02.2015
MaRv3L
-> Jozka: Díky :) už jsem to vyřešil zvlášť vypínačem jenom na pozičky a zatím to asi nechám tak
09:46:47
02.02.2015
02.02.2015
Jozka
-> MaRv3L: Přepínač.. auto.bazos.cz/inzerat/...
/ND-na-S-1000-MB.php
15:36:43
23.01.2015
23.01.2015
Jozka
-> MaRv3L: Nic neobvyklýho - origo jsou zespoda plata snad jen tři - dvě kdoví na to co (asi technologický nějaký) a jedna na přepínač..
-> Bukaj: Asi zákon schválnosti, když ho nepotřebuješ.. mám dojem, že takhle jsem získal jedinej, ostatní mám z vraků.. Ale zas žádná rarita to samozřejmě není, navíc kdoví, co do čeho ho bolševik ještě montoval..
Jinak jsou dvě provedení - s nožema a "na šroubečky" - ale to je nejspíš známo..
-> Bukaj: Asi zákon schválnosti, když ho nepotřebuješ.. mám dojem, že takhle jsem získal jedinej, ostatní mám z vraků.. Ale zas žádná rarita to samozřejmě není, navíc kdoví, co do čeho ho bolševik ještě montoval..
Jinak jsou dvě provedení - s nožema a "na šroubečky" - ale to je nejspíš známo..
07:43:02
23.01.2015
23.01.2015
MaRv3L
-> Bukaj: Já jsem měl zatím bohužel jenom 3 krabice
22:11:16
19.01.2015
19.01.2015
Bukaj
-> Jozka: -> MaRv3L:
Mně se zdá, že ten vypínač na pozičky nebude takovej problém sehnat. Alespoň já mám takovou zkušenost, že je snad v každé čtvrté bedně se směsí použitých dílů z MBčka, která se ke mně dostane
Mně se zdá, že ten vypínač na pozičky nebude takovej problém sehnat. Alespoň já mám takovou zkušenost, že je snad v každé čtvrté bedně se směsí použitých dílů z MBčka, která se ke mně dostane
21:18:57
19.01.2015
19.01.2015
MaRv3L
-> Jozka: jojo už jsem to tak udělal a měl jsem na výběr z více děr předchozí majitel se s tím nesral..
14:41:22
19.01.2015
19.01.2015
Jozka
-> MaRv3L: No, tak dáš do tý ďourky jakejkoliv a až se někde vyskytne, tak vyměníš - stejně není vidět..
07:26:56
19.01.2015
19.01.2015
MaRv3L
aha no tak v autě byla tuna jiných vypínačů snad úplně na všechno ale takový ani jeden a jak ho tak vidím asi se ho ani shánět nebudu pokoušet, ještě jsem ho neviděl, že by ho někdo prodával tak se asi fakt nebude shánět snadno
13:28:29
16.01.2015
16.01.2015
Jozka
-> MaRv3L: Aha, tak to upgradoval důkladně, i zespoda..
Vypínač zde.. a neshání se úplně snadno..
skoda-virt.cz/cz/.../1588 76-rozdily-mbcek-co-je-ori ginal
Vypínač zde.. a neshání se úplně snadno..
skoda-virt.cz/cz/.../1588 76-rozdily-mbcek-co-je-ori ginal
10:38:08
16.01.2015
16.01.2015
MaRv3L
vůbec nevím jaký myslíš mě tam předchozí majitel předělal elektriku podle stovky takže z toho originálu litráckého jsem neměl nic sháněl jsem celou palubku budíky i panel pod volantem..jaký třípolohoový vypínač tam byl?
10:02:02
16.01.2015
16.01.2015
Jozka
-> MaRv3L: Ty v autě ten originální třípolohovej vypínač (vtipně nad levým kolenem umístěnej) vůbec nemáš ? Jsem myslel, že ho dávali do všech..
09:23:24
16.01.2015
16.01.2015
MaRv3L
-> Jozka: aha díky, myslel jsem že mají třeba svítit s parkovačkama nebo tam ale když je to tak dám si je zvlášt na vypínač
09:18:10
16.01.2015
16.01.2015
Jozka
-> MaRv3L: Mrknu, kdyžtak dořešíme via SZ..
Pozičky jsou v sérii aktivovaný vypínačem pod palubkou a pak svítí furt, neb ten vypínač je napájenej od první pojistky. Ale kutilové tohle často přepojovali k obrysovkám, čili na 3rd nebo 4th..
Pozičky jsou v sérii aktivovaný vypínačem pod palubkou a pak svítí furt, neb ten vypínač je napájenej od první pojistky. Ale kutilové tohle často přepojovali k obrysovkám, čili na 3rd nebo 4th..