skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
14:20:39
01.06.2015
01.06.2015
Landis
Cau je mozne ze sem te videl i se zelenou kolegyni ve Valasskem Mezirici na Benzine? Pokud ano tak luxusni kousky zaujaly pozornost uz z dalky
11:41:49
19.03.2015
19.03.2015
MaRv3L
díky
21:05:45
08.03.2015
08.03.2015
Mára-rs
kola dělaj auto sedí tam lux-vkusně
07:40:08
25.02.2015
25.02.2015
MaRv3L
-> david 1100mb: díky taky se mi líbí
23:23:33
24.02.2015
24.02.2015
david 1100mb
Ty kolecka jsou super
22:05:20
24.02.2015
24.02.2015
Jozka
-> MaRv3L: Dělám to stejně..
21:59:09
24.02.2015
24.02.2015
MaRv3L
-> Jozka: jak řkáš zatím jsem rád že se mi to podařilo doskládat, udělat interiér okna atd..ještě ani to není všechno a pak už bude čas na takové dolaďování aby všechno sedělo a lícovalo
21:52:18
24.02.2015
24.02.2015
Jozka
-> MaRv3L: Jasně - on může člověk nasucho spekulovat o ET a dalším, ale stejně se věci úplně projeví až po seskládání.. a jo, být tebou, taky bych se v případě nutnosti raději zbavil nápravy, abych mohl nechat tyhle kola .
21:47:15
24.02.2015
24.02.2015
MaRv3L
neberte to jako finálku dal jsem to tu jenom pro představu jak to vypadá s těma kolama
21:46:08
24.02.2015
24.02.2015
MaRv3L
-> Jozka: no já jsem tam chtěl kotouče a tenkrát jsem nesehnal z emka tak jsem tam dal tuhle ale pokud to nepůjde vyrovnat tak aby to sedělo tak ji vyměním.
21:40:26
24.02.2015
24.02.2015
Jozka
-> Kocvin: Velice velmi.
-> MaRv3L: Tak ta široká náprava to vysvětluje... Mě by se zdálo úplně akorát s podložkama vzadu a vpředu s úzkou nápravou - ale asi vyndávat nebudeš, když jsi sotva zasunul..
-> MaRv3L: Tak ta široká náprava to vysvětluje... Mě by se zdálo úplně akorát s podložkama vzadu a vpředu s úzkou nápravou - ale asi vyndávat nebudeš, když jsi sotva zasunul..
21:38:11
24.02.2015
24.02.2015
MaRv3L
-> Tabi: škrtnu si občas skoro furt dal jsem gumy co jsem měl musejí se dát nižší..
21:31:40
24.02.2015
24.02.2015
MaRv3L
nojo nojo půjdou tam nižší pneu a vepředu je náprava ze 120 tak je to až k lemu a v zadu je original tam ještě půjdou podložky..
21:24:40
24.02.2015
24.02.2015
Kocvin
-> Jozka: A vypadá to dost zvláštně
21:22:02
24.02.2015
24.02.2015
Jozka
Kola moc slušivý, ale co mi hlava nebere, že přední podběh je jima přeplněnej a do zadního jsou akorát - opak obvyklého stavu, řekl bych..
21:16:41
24.02.2015
24.02.2015
Tabi
-> MaRv3L: Kolečka jí moc sluší.Koukám,že jich jsou plné podběhy,neškrtneš si občas?:-)
11:07:47
19.02.2015
19.02.2015
MaRv3L
vyvařování, lakování, elektrika, podvozek, brzdy všechno v pohodě...ale ty dveře
08:43:38
19.02.2015
19.02.2015
Jozka
-> MaRv3L: Že jo ?
07:57:18
19.02.2015
19.02.2015
MaRv3L
řeknu vám, že nic z toho co jsem na tom autě dělal...a že toho bylo, nebyla taková jebačka, jak seštělovat dveře to jsou nervy
15:05:42
09.02.2015
09.02.2015
MaRv3L
tak díky za ty sumy asi budu ještě chvilku bez okýnek