skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
14:08:16
02.08.2015
02.08.2015
MaRv3L
Video tu dám potom taky to se nebojte
14:06:02
02.08.2015
02.08.2015
kraska98
Pak pošli to video
13:38:29
02.08.2015
02.08.2015
castrol
-> Tomáššš: ja vidim iba jednu
13:31:27
02.08.2015
02.08.2015
Tomáššš
-> MaRv3L: pekné kočky
10:03:33
03.07.2015
03.07.2015
MaRv3L
-> Power of Bass: Zdarec tak už i tím že máš vyřešené eko a papíry jsi na tom dobře to já jsem řešil až naposled máš pěkný základ, buď rád už jenom za ty nárazníky co já bych za ně dal já jsem taky neměl bůhví jaké možnosti v garáži mám na každé straně necelý metr místa...pokud jde o blatníky tak ty staré mám vyhozené za barákem a počítám že na konci léta je zametu do popelnice to je reklama na rez...naštěstí jsem sehnal nové a nápravu mám celou schovanou tu se chystám komplet zrepasovat někdy
09:51:18
03.07.2015
03.07.2015
Power of Bass
Zdar, dobré to máš :) kéž by i mě by se to povedlo uvest zas do provozuschopného stavu,ale nemám takové možnosti,takže kdoví která pětiletka to bude.. zatím jsem tu svou koupí zachránil z polopřevodu a vyřešil na ni ekovypalné...
ty blatníky máš asi taky uhnité nahoře u A sloupku,že? a pokud chceš nechávat tu 120tkovou napravu,nezůstaly Ti použitelné horní ramena? mě uhnil doraz.. ...taky to Xlet různě stálo...
ty blatníky máš asi taky uhnité nahoře u A sloupku,že? a pokud chceš nechávat tu 120tkovou napravu,nezůstaly Ti použitelné horní ramena? mě uhnil doraz.. ...taky to Xlet různě stálo...
09:50:00
03.07.2015
03.07.2015
MaRv3L
jěště by to chtělo sehnat středové pokličky aby ty podložky nešly tak vidět
09:47:43
03.07.2015
03.07.2015
MaRv3L
-> Milan 136: dík moc já vím je to hnus potřeboval jsem to nazout co nejlevnějc pak to nechám převážit a dát nalepovací
09:40:49
03.07.2015
03.07.2015
Jozka
-> Milan 136: Já bych si třeba těch závaží bez tvýho upozornění ani nevšiml..
09:31:06
03.07.2015
03.07.2015
Milan 136
Moc pekny :) ale sundej to naklepavaci zavazi. To je jak pest na oko
08:33:45
03.07.2015
03.07.2015
MaRv3L
Díky díky nálepky jsou jenom decentně víc jich nebude...já zas říkám, že ikonám nikdo nastavovat zrdcadlo nebude!
08:11:25
03.07.2015
03.07.2015
Pegy
Oba litry neskutečný porno. Říkám to pořád co je staré je víc jak dobré. Osobně bych tam necpal ty děcké vw nálepky, ale dle chuti každého soudruha. Jinak pecka auta !!!
21:50:40
01.06.2015
01.06.2015
MaRv3L
-> Landis: čau myslím že jsme to určitě byli my jsme od Valmezu a pokud si nás viděl pohromadě tak to zrovna byla první naše společná vyjížďka a jinak díky moc za pochvalu vyřídím i zelené
14:20:39
01.06.2015
01.06.2015
Landis
Cau je mozne ze sem te videl i se zelenou kolegyni ve Valasskem Mezirici na Benzine? Pokud ano tak luxusni kousky zaujaly pozornost uz z dalky
11:41:49
19.03.2015
19.03.2015
MaRv3L
díky
21:05:45
08.03.2015
08.03.2015
Mára-rs
kola dělaj auto sedí tam lux-vkusně
07:40:08
25.02.2015
25.02.2015
MaRv3L
-> david 1100mb: díky taky se mi líbí
23:23:33
24.02.2015
24.02.2015
david 1100mb
Ty kolecka jsou super
22:05:20
24.02.2015
24.02.2015
Jozka
-> MaRv3L: Dělám to stejně..