
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> Eidy 10.10.21 17:27:51: Blbý je, že v tak gramařským autě není pro integrovaný blitlíky po vzoru Taxi místo 

Dneska jsem využil studeného, ale slunečného počasí a Kóču vyvětral. Stavil se na rodinné oslavě a pár příbuzných svezl. Sice trochu koktali, ale prej dobrý. 

Rád bych odvolal co jsem odvolal či tak nějak. O víkendu jsem jezdil s 309GTI, to má od výroby jedničku 2,9 a stálej převod 3,6 a tomu motoru je to fakt dostatečně jedno a rozjíždí se to úplně v pohodě. Jen si na to člověk musí přivyknout, že z křižovatky může držet jedničku do 70
Což mi zas dalo brouka do hlavy, jestli neříznou do Miatí převodovky a taky už to konečně nějak nevyřešit.
Což mi zas dalo brouka do hlavy, jestli neříznou do Miatí převodovky a taky už to konečně nějak nevyřešit.
-> MVM: Venca se nesral nikdy s ničím.
Jedna převodovka určitě nebude nikdy pasovat na všechno. Tak to je. Ale veškeré zkušenosti zatím naznačují, že 1ka a 2ka jsou krátké, proto to řeším takhle a současně s kratším SP to spadne všechno blíž k sobě a navíc je to pevnější soukolí. Jsem zvědavý na výsledek. Samozřejmě, že velký a točivý motor na celkem nízkou hmotnost tomu všemu pomáhá. To je bez diskuze. Když se mi to nebude líbit, můžu si vymyslet něco jinýho. Sériová převodovka má velkou mezeru mezi 1 a 2 a mezi 2 a 3. To teď nebude, odstupňování bude téměř stejné mezi všemi převody.

Jedna převodovka určitě nebude nikdy pasovat na všechno. Tak to je. Ale veškeré zkušenosti zatím naznačují, že 1ka a 2ka jsou krátké, proto to řeším takhle a současně s kratším SP to spadne všechno blíž k sobě a navíc je to pevnější soukolí. Jsem zvědavý na výsledek. Samozřejmě, že velký a točivý motor na celkem nízkou hmotnost tomu všemu pomáhá. To je bez diskuze. Když se mi to nebude líbit, můžu si vymyslet něco jinýho. Sériová převodovka má velkou mezeru mezi 1 a 2 a mezi 2 a 3. To teď nebude, odstupňování bude téměř stejné mezi všemi převody.
-> vhml 21.09.21 22:09:14: Ty se s tim fakt nesereš
-> Eidy: Ideální napřevodování jde navrhnout . Ovšem nemusi to byt použitelný všude. Takže stejně bude člověk věčně nespokojenej. Pro sebe jsem si dělal asi už tři varianty. Stálo mě to nesmysl. A stejně jsem se vratil k ultra krátký. Dnes bych šel do Dog ringů "hewland" rovnou a k tomu stálý převod podle pneu. Synchronni převodovka zustane vždy jen taková sportovni varianta. Když jedeš agresivně, chtě/nechtě trpi,což je jakási daň... A ne každý komu to vysvětluji to chápe, když pak vidim co s tim dělá. Ty máš velkou vyhodu ve 2litru,jednak pružností, a celkově ma i dost rozsah otáček.. To se zase jinak jede..
Rovny zuby sice řvou, ale to k tomu patří. A na cestovani je TDI.

Rovny zuby sice řvou, ale to k tomu patří. A na cestovani je TDI.

-> Eidy 21.09.21 22:32:41: možná, že to tomu motoru bude dostatečně jedno, ale s takhle dlouhou jednotkou jsem měl vždy problémy se rozjet nějak rychle i se 140LS. Na stovce která má 3,08 a SP3,9 a 14" kola je to úplně v prdeli jak to má nějakej směšnej výkon.
-> vhml: Naopak si myslím, že na sprinty to bude lepší. Maximálka na 1. a 2. stupeň bude o pár km/h vyšší než teď a už teď je to hodně krátký. Řidič má mnohem větší vliv na celkový výsledek na časy než převody. Druhý nejhorší čas (celkově třetí měřený) jsem zajel sám, zatímco časy se závažím v podobě spolujezdce byly až na jednu výjimku lepší. Je dost těžký to přesně trefit. Samozřejmě nejlepší čas byl hned ten první, kdy bylo ráno ještě "chladno".
-> Eidy 21.09.21 22:05:48: Jasný. Ale třeba na sprinty to bude úplně zabitý bych si myslel. Ale Janovickej slalom to defakto celý dá na jedničku, když je takhle dlouhá a 15" kola.
Já měl 2.92 a 540mm průměr kola. Někde od půlky je to na slikách.
Já měl 2.92 a 540mm průměr kola. Někde od půlky je to na slikách.
-> vhml: Jasně, ale kdy já pojedu s Kóčou rally?
To spíš sprinty, okruhy a občas nějakej ten slalom na Běšinech. Tam to bude dobrý. Jak jsi sám kdysi poznamenal, ten můj rumpál zvládne hodně. 


-> Eidy 21.09.21 21:31:18: Na tvoje použití to bude fajn. Ale třeba pro rally by to bylo nepoužitelný, protože taková dvojka není schopná se rozumně rozjet ze standartního retarderu.
-> vhml: 2,9 a 1,85 čímž budou rozdíly mezi všemi převody téměř identické. Navíc to bude na SP 4,22, takže to bude celkově nasekaný víc k sobě. Jsem na to zvědavý.
-> Eidy 21.09.21 20:41:51: jak to budeš mít zpřevodovaný?
Dorazil balíček od Freiů a v něm pár hezkých koleček. Delší 1. a 2. stupeň. 

-> Eidy 18.09.21 22:40:53: Abys měl do čeho strčit trn a vystředit lamelu při montáži spojky 

-> Milan 136 18.09.21 19:49:56: Ocelový kroužek, říkáš. Hmm, tak teď jsi mě znejistěl. A proč by tam byl? Když do toho mrkev nejde? Vypadalo to prostě jako futro, ale o materiálu si nejsem teď jistý.
Každopádně Alfy 164 a 155 tam stopro měly bronzový futra. Bohužel na jiný průměr, takže jsem si nechával dělat další díl na zakázku.
Každopádně Alfy 164 a 155 tam stopro měly bronzový futra. Bohužel na jiný průměr, takže jsem si nechával dělat další díl na zakázku.

-> Eidy 18.09.21 13:57:29: Favomotorů mi prošlo rukama několik a nikdy jsem pouzdro neviděl 
Byl tam vždy jen ocelový kroužek bez ničeho místo ložiska, co má zadohrab. Jen poslední MPi to má součástí kliky a nejde vyndat.

Byl tam vždy jen ocelový kroužek bez ničeho místo ložiska, co má zadohrab. Jen poslední MPi to má součástí kliky a nejde vyndat.
-> Milan 136 18.09.21 13:48:18: divný. Ten motor jsem vyndaval z pojízdnýho favorita, takže pouzdro tam muselo být z fabriky.
-> Eidy 18.09.21 13:02:08: Tak už ho tam někdo dal pro použití v zadohrabu. Si vygoogli obrázky převodovky Fa/Fe.