Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 27.01.25 19:58 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

13:48:18
18.09.2021
Milan 136
-> Eidy 18.09.21 13:02:08: Tak už ho tam někdo dal pro použití v zadohrabu. Si vygoogli obrázky převodovky Fa/Fe.
13:02:08
18.09.2021
Eidy
-> minno 18.09.21 11:34:06: to je pravda.
-> Milan 136 18.09.21 12:22:33: jakto? Vždyť Fa klika má bronzový futro. Aspoň ta moje měla.
12:22:33
18.09.2021
Milan 136
-> Eidy 17.09.21 23:55:37: Favorit nemá hřídel z převodovky do kliky.
11:34:06
18.09.2021
minno
-> Eidy 17.09.21 23:55:37: No, len Favorit má "mrkvu" na ložiskách už v prevodovke.
23:55:37
17.09.2021
Eidy
-> Antony: Mám. Pasujou tam maličký ložiska, ale ty se hodně rychle vysypou. Pouzdro se používalo už od Favorita a fungovalo to. Alfa měla taky pouzdra.
21:14:36
17.09.2021
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: ty máš na mrkvi kluzný futro? Já se toho docela bojím, ale kuchat kvůli tomu kliku se mě nechce.
13:53:56
17.09.2021
Eidy
-> CHIP: Nedávno jsem slyšel, že dokonalost přichází se zkušeností a zkušenost přichází s ponaučením z chyb.
-> MVM: Tak tak.
13:47:14
17.09.2021
MVM
-> Eidy: Nám zase profesor na prumce říkal, když se probiralo mazání, že jak jistě vime - snižuje tření. A děvčata by nam o mohly vyprávět, že ano. 4 Taková vzpomínka na dávné časy.
13:10:22
17.09.2021
CHIP
-> Eidy: Jak zní známe rčení .. jo holt chybama se člověk učí .. 1 1
10:30:48
17.09.2021
Eidy
Včera jsem si cvičně vyndal a nandal převodovku. Nějak jsem zapomněl na rčení, že méně je někdy více a při srpnové výměně spojkového ložiska jsem pouzdro pro mrkev silně přemazal. Navíc celkem řídkým mazivem. Cestou do Běšin se to samozřejmě rozlítalo do spojky, takže lamela lepila a šlo špatně řadit a pod velkou zátěží zase klouzala. Rada zní, děti, tohle doma nezkoušejte. 1
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 17.09.2021 10:30:48
12:58:39
18.08.2021
kpt.Budha
-> vhml: To má Eidy slušný přítlak, že tam udrží 1,5G v zatáčce 5 Jinak ta analýza v Inventoru...přišlo mi to dobré na průhyb nosníku, který teda samozřejmě zvládneme všichni také spočítat , ale průhyb svařence se mi tam nějak nedařilo správně naladit 8
08:18:16
18.08.2021
vhml
-> Syny 17.08.21 22:12:06: jenže Eidy nebude navrhovat nový rameno aby musel dělat kompletní analýzu. Stačí to nějak zatížit ( např 1,5G bočního přetížení na gumě ) a bude se hned vidět, v kterých místech má největší snahu se kroutit.
22:17:57
17.08.2021
Eidy
-> Syny: Silent je ocelovej, to je v pohodě. 1
Tak já něco spáchám a pošlu to. 4
22:12:06
17.08.2021
Syny
-> Eidy: Tak sezen vykres ramene :) Ono kdybys chtel tu analyzu jo pekne, tak musis zadat i tuhosti silentu, svary a proste co nejvic realisticky definovat vsecky podminky. A to je voser hroznej a zrovna u Inventoru si ani nejsem jistej jestli na to jsou moznosti. Nicmene udelat zjednodusenej 3D model (neresit svary, silenty brat jako pevny atd.) a ten nejak uchytit a zatizit az tak slozity neni. Jen to proste chce ty vysledky pak brat orientacne.
21:54:25
17.08.2021
Eidy
-> vhml: Já věděl, že se na tebe můžu spolehnout. 3
-> Syny: Ona by ta statická asi i stačila. Potřebuju jen porovnání klidu a zatížení.
19:23:46
17.08.2021
Syny
-> vhml: Zrovna v Inventoru je ta FEMka takova vselijaka. Musis hodne vedet jak na to, aby z toho lezlo neco pouzitelnyho. A osobne bych si tam nejakou dynamickou analyzu netrouf. A staticka je Eidymu predpokladam k prdu. Leda tam dat natvrdo nejaky vybrany stav a delat to jako statickou.
13:44:32
17.08.2021
havlik
-> vhml: 3 3
09:02:22
17.08.2021
vhml
-> Eidy 17.08.21 08:56:49: dodej model ramene :-)

Ale když si někde stáhneš třeba uživatelsky přívětivej Inventor tak to podle youtube návodů za pár večerů ovládneš. A pro tebe není důležitý mít matematicky přesný výsledky, ale jen si ozkoušet, kam přidat nějakej materiál abys to efektivně vyztužil.
08:56:49
17.08.2021
Eidy
-> vhml: Tak mi to nasimuluj. Já nic takovýho nemám. 1
08:54:40
17.08.2021
vhml
-> Eidy 17.08.21 08:47:26: ta molcanovka je profilu dost "placatá" oproti LR potažmo RH no. Ale půjde to hezky odsimulovat v náležitým softwaru, protože ty síly jsou tam relativně jasný.
Extreme Tyres