Richard / 135GLi Richard / 135GLi

komentáře | popis | fotky | rsvancara | 16.06.24 17:31 | 400x v oblíbených
Typ vozu : Škoda 135 Bendix



Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).



Vyroba : 1988-1989



Motor : 746.135 (Bendix), benzín

Řadový 4-válec, 1 289 ccm

8-ventil, komprese 8.8 : 1

Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm

Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.

Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.

Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC

Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985

Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058

Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU

Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix

Zapalovací cívka: 7700749146

Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572

Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038

Snímač teploty motoru: Renault 7700737571

Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375

Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151



Vůle sacích ventilů: 0,25 mm

Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm

Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)

Předstih: 14 +/- 5



Hodnoty pro emise :



otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)

obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3

lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03

obsah HC (ppm)...100.............. .................-



Barva vozu : Apollo red (8302)



Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka



Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu



Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...



Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...



Z tisku:

www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy



T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...



Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.



Škoda 135 GLi připojená na XR25 Bluetooth s ASUS Zenbook


Richard / 135GLi - komentáře:

13:30:37
28.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: A jak je (bylo) složité shánět komponenty, typické pro tuto verzi? Mne kdysi překvapilo, když jsem koupil 1000MBG bez dvoukarburace a říkal jsem si, že sehnat atypické díly na 42 let starou škodovku bude velký problém, že do roka od koupě už jsem měl doma filtrbox, dvě sání a tři karburátory (jeden nový) a dva náhradní rozdělovače.

Bylo to u GLi také tak "jednoduché", nebo jsi musel rozhodit sítě i do zahraničí?

Doufám, že dorazíš na Pohofest, na tohle auto naživo se dost těším4
16:45:21
25.05.2020
rsvancara
-> minno: No a právě proto jsem psal že kdyby se vyrábělo tohle ve více kusech, tak by to pověsti pomohlo (tedy té motorové). Protože je to ještě o něco lepší než LEKR.



Ale jinak souhlas, jen každá třetí sem dotažená GLi zůstala v origu, zbytek byl překopanej na karurátor (i když třeba zapalování i ŘJ zůstaly funkční).
15:48:27
25.05.2020
minno
-> Tom Troll: vždyť o tom už čtvrt hodinu hovoříme Mlho3



To je inak škoda rozoberať, sú to 30 rokov známe neduhy.... sám som už o nich písal tu na virte mnohokrát....



Ja nepíšem, že všetky neduhy sa prejavujú vždy a každému a za každých okolností, ale proste sú...



Áno, keď napumpuješ benzín.... tak chytí na 1. šup a už nezdochne....pri normálnej teplote... o tom pumpovaní píšem... :) a keď mrzne tak často ani pumpovanie nepomáha a musíš sa fakt hodne snažiť, aby sa to na 1. raz udržalo v chode a potom 5 min. vrčať, aby sa s tým dalo ísť :)



Chcípanie na križovatkách (a hlavne dole kopcom) po dobrzdení u studeného motoru na sytič ja chyba JEDINE a výlučne karburátora. Trápil som sa s tým roky, vymenil x-krát 90% auta a furt to robilo... Dal som LEKR a zrazu ani nechcípalo, štartovalo a držalo na brnk v akomkoľvek mraze...žiadne pumpičkovanie a všetky ostané nevyriešiteľné záhady a anomálie zrazu fuč3
upraveno 1x, naposled 25.05.2020 15:49:41
15:21:36
25.05.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Jediná neduha co jsem na něj slyšel je že se v zatáčkách odlejvá benzín, ale jinak mi bylo taky doporučováno nějakej sehnat. 6



-> minno: Tak to bylo něco špatně, Teď když škodovkou jezdim pravicelnějc (víckrát do tejdne) tak na 130SEDR co tam mám chytá po napumpování benzínu na první revouluci a už nezdechne, chcípání na křižovatkách je taky spíš kombinace víc problémů jak jenom karburátoru.



Jediná věc co mi tam už vadí je že se musí pumpovat, v létě asi spáchám vratku a přepad jak bylo v jinejch vláknech, možná elektrifikuju palivovej systém jestli to nebude stačit, a na odstranění bubáka plameňáka bych natáhnul komplet palivo v trubce, ne v hadici, a bude klid. 1
upraveno 2x, naposled 25.05.2020 15:28:39
15:20:10
25.05.2020
minno
-> Tom Troll 25.05.20 15:01:08: Viem o tom svoje. Mal som aj funglovice SEDRe na dvoch rôznych motoroch (obidva motory po GO) a správalo sa to úplne rovnako nahovno3



-> Bukaj: tak to som netušil o konštrukcii DDSR (nikdy som sa o to nezaujímal). Vďaka za osvetu.
upraveno 1x, naposled 25.05.2020 15:20:32
15:14:34
25.05.2020
Bukaj
-> palinator 25.05.20 14:04:31: Tak to netuším - nikdy jsem jej nejezdil a žádný nevlastním.

Ale třeba časem vyzkouším, díky za brouka do hlavy...3



-> minno 25.05.20 14:47:56: DDSR vesměs netrpí těmi neduhy, jako EDSR/SEDR - příruba se nedeformuje, neboť je hliníková (tvrdší, než Zn), osky klapek v ní uložené tedy neváznou a příliš nevydírají materiál z uložení, navíc je příruba k tělesu karburátoru přišroubována, takže ji v případě poškození je možno jednoduše vyměnit. Dále víko je prakticky nesmrtelné - nátrubek přívodu paliva jde nikoli do víka, ale do tělesa plovákové komory, odlitek víka je dobře aerodynamicky vyřešen a nemá otřpy z výroby, jako je tomu u SEDR/EDSR, víku nehrozí deformace od dotahování filtrboxu, neboť šroub, který drží filtrbox je zašroubován až do tělesa plovákové komory v místě, kde je dostatek ateriálu a nehrozí deformace. Další plus jsou výměnné difuzory atd atd. Je to prostě skládačka - když už se něco pokazí, není třeba měnit komplet celý karburátor, jako tomu je u EDSR/SEDR.

Celkově na mne DDSR působí daleko precizněji vyroben a mnohem lépe promyšlen. Předpokládám, že jediným jeho mínusem byly vysoké výrobní náklady (oproti monobloku EDSR/SEDR)...7 Ale osobní zkušenost s ním nemám, možná není tak dokonalý, jak jej popisuji...4
15:01:08
25.05.2020
Tom Troll
-> minno: Tohle jsou příznaky toho že je ten karbec kardinálně v prdeli, když je tam nějakej jakž takž schopnej tak tohle nehrozí. 1
14:47:56
25.05.2020
minno
-> Bukaj 25.05.20 13:45:42: a čo má DDSR také spešl vychytané?



Na SEDR by mi nevadila až tak životnosť, viac tie veci okolo (nutnosť dočerpať ručne palivo pomaly pred každou jazdou, spoľahlivý štart za studena často až na 2. - 3. pokus, skapínanie na križovatkách a veľa podobných drobností...)
upraveno 1x, naposled 25.05.2020 15:20:59
14:04:31
25.05.2020
palinator
-> Bukaj:

Jak se vlastně DDSR na sériovém motoru chová oproti EDSR/SEDRu?
13:45:42
25.05.2020
Bukaj
Tím ovšem nechci říct, že by EDSR/SEDR byl nějaký etalon trvanlivosti - naopak to byla na tu dobu dost bída. A od DDSR, který byl v mnoha ohledech vychytanější, se upustilo pravděpodobně kvůli vysokým výrobním nákladům - vymyšlené to bylo hezky, ale příliš složité, mnoho různých odlitků z různých materiálů... 7
13:42:52
25.05.2020
Bukaj
-> minno: Jenže ty vozy umíraly na korozi už po pěti letech, pokud se o ně člověk nestaral 8 A víme, jak to bylo v devadesátých letech s možností diagnostiky - vždyť třeba takové Ekotroniky (uznávám, není to nejvhodnější příklad3) umíraly na neschopnost uživatelů či servisů udržet to v chodu po necelých 10 letech od výroby a hojně se předělávaly na karbec...
13:30:15
25.05.2020
minno
-> Bukaj: Richard asi nemyslel povesť 30 rokov po skončení výroby3



A ja s ním súhlasím, tie karburátory boli aj na tú dobu čo do užívateľského komfortu dosť nahovno...
11:59:29
25.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: Myslíš pověst dalšího tuctového křápu, který umře buď na korozi, nebo na elektronické nesmysly?3
20:28:55
24.05.2020
rsvancara
-> minno: ... bohužel, kdyby tahle motorizace byla častější, tak mají škodovky jinou pověst :)
19:45:29
24.05.2020
minno
-> rsvancara: myslím, že táto info bude pre 99,9% virtu aj tak k ničomu1
19:28:16
24.05.2020
rsvancara
Další drobný poznatek, když vám GLi po výměně palivového čerpadla hned po startu chcípne, vyzkoušejte vyřadit předřadný odpor (zdá se, že to Walbro mělo 4 možná 5 barů) :)
14:36:00
22.05.2020
rsvancara
-> Bukaj: Já to mám takovej mix. Něco bylo originál, něco jsem koupil s něčím, ve výsledku to je v jedná krabičce, tak to tam je, jak mi to padlo pod ruku :)
08:35:29
22.05.2020
Bukaj
-> rsvancara 20.05.20 06:06:32: Jakto? Apolla jsou v tom správném rozměru 5jx13", který měly v TP všechny 130/5/6 ne? Nebo to někdo při dovozu zapomněl do nového TP dopsat?9

-> rsvancara 20.05.20 13:13:14: -> Luky 20.05.20 13:23:05: No, to je tak, když používáte druhoškové gumové díly. Z toho už jsem dávno vyrostl... 3

Ale třeba rovna u těch prachovek svisláku si ani já nejsem 100% jistý, že poznám originál - ta druhoška vypadá naprosto stejně, takže jistotu mám jen u těch, které jsou do páru svázány konopným provázkem, na kterém je nalepena cenovka 1,20 Kčs... 3
16:11:17
21.05.2020
isti
Extreme Tyres