Richard / 135GLi Richard / 135GLi

komentáře | popis | fotky | rsvancara | 16.06.24 17:31 | 400x v oblíbených
Typ vozu : Škoda 135 Bendix



Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).



Vyroba : 1988-1989



Motor : 746.135 (Bendix), benzín

Řadový 4-válec, 1 289 ccm

8-ventil, komprese 8.8 : 1

Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm

Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.

Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.

Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC

Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985

Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058

Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU

Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix

Zapalovací cívka: 7700749146

Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572

Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038

Snímač teploty motoru: Renault 7700737571

Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375

Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151



Vůle sacích ventilů: 0,25 mm

Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm

Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)

Předstih: 14 +/- 5



Hodnoty pro emise :



otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)

obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3

lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03

obsah HC (ppm)...100.............. .................-



Barva vozu : Apollo red (8302)



Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka



Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu



Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...



Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...



Z tisku:

www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy



T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...



Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.



Škoda 135 GLi připojená na XR25 Bluetooth s ASUS Zenbook


Richard / 135GLi - komentáře:

02:41:12
05.10.2021
rsvancara
-> Bukaj: Cca 5 let. A už byla lehce použitá, ale měkká, tak proč ji zase nepoužít. Rozpadlo se to zvenčí, uvnitř ještě OK, ale už to bylo myslím na hraně. Označení to nemá, takže výrobce těžko říct. Rubenu jsem koupil a namontoval teď, tak uvidíme.
13:52:21
04.10.2021
Bukaj
-> minno: Já jsem na svých autech také měnil jen jednou - ve chvíli, kdy originál dosloužil - a od té doby drží. Na Å jsem to měnil ještě původnímu majiteli těsně předtím, než jsem auto koupil v listopadu 2003 a u 130LPG si nejsem jist, ale pravděpodobně někdy v rozmezí 2006-2012. Vloni jsem to měnil sousedovi na 136GL, se kterou vyjede 2x ročně (také měla ještě původní hadici), tak jestli je to nepoužíváním, nebo? Ty původní hadice také držely až do chvíle, kdy auto bylo déle odstaveno (bez paliva), tak myslím, že dokud auto jezdí, bude to OK. Ale tahle hadice vypadá, že zpuchřela zvenčí a ne rozleptáním palivem/výpary zvnitřku...7
upraveno 1x, naposled 04.10.2021 13:53:22
13:09:43
04.10.2021
minno
-> Bukaj: Mám to na aute 10 rokov od zástavby vlečky a nič tomu nie je.
09:54:56
04.10.2021
Bukaj
-> rsvancara: Jak bylo na autě dlouho?9

Že by ta nová výroba stála až tak za pendrek? Domníval jsem se, že zrovna s tímto dílem od Rubeny problém není a ejhle...7
19:54:23
03.10.2021
rsvancara
Esíčko hrdla nádrže vyměněno :)
zvětšit Richard / 135GLi - obrázek od rsvancara vložen 03.10.2021 19:54:23
upraveno 1x, naposled 03.10.2021 20:57:11
09:37:31
17.06.2020
rsvancara
-> minno: Tak si to asi zopakuju :)
07:51:08
17.06.2020
minno
-> rsvancara: Vůz dle fotografií vypadá v pořádku. Ale renovácia by nebola odveci3
06:52:22
16.06.2020
rsvancara
Škoda mi odepsala :)



Dobrý den,

dle VIN TMB1350GLK3753439 jsme dohledali následující informace:

- Jedná se o vůz ŠKODA 135 GLi typového označení 746, modelový rok 1989.

- Byl vyroben v březnu roku 1989 a poté byl odeslán do Rakouska.

- Původní barva vozu je č. 8302 (dobové značení) neboli červeň apolo.

- Motor číslo 5958838 patří ke karoserii číslo K3753439.

- Vůz dle fotografií vypadá v pořádku.
18:36:18
09.06.2020
rsvancara
-> Tomaso435: Potvrzuji, je to super :)
17:21:14
09.06.2020
Tomaso435
-> rsvancara: ajooooooooooooooooo:-)))) )) to je dobrý:))
17:12:12
09.06.2020
rsvancara
-> Tomaso435: Viz. sedmá fotka v týhle kartě auta :-D
12:53:12
09.06.2020
Tomaso435
-> rsvancara 30.05.20 20:33:36: jak máš řešený spínač u termostatu ? :)
20:33:36
30.05.2020
rsvancara
-> Tom Troll: Já jsem si právě uvědomil, že by to bublalo a ne jen proudilo. Každopádně dík za potvrzení a komentář :)



Mimochodem, mě se to neuvaří, mám vylepšenou saharu a spínač jak u termostatu, tak na chladiči a ještě ten velkej proud motorku honím přes relé, abych ty termostaty neoddělával spínáním napřímo :)
upraveno 1x, naposled 31.05.2020 08:19:53
20:11:03
30.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: Relátko cyklovače mívá často zoxidované kontakty, to jo. Nebo třeba může být povysunutý konektor či studeňák v tom cyklovači...

...kdysi jsem to u svého vozu řešil a stačilo očistit a přihnout kontakt relátka. A po letech mi občas zase zazlobí, ale spíš sporadicky...
19:04:47
30.05.2020
Tom Troll
Viděl jsem příspevek na fb ale byl staženej než jsem stihnul okomentovat, jenom jsem chtěl říct že to že se hladina neni absolutně klidná je v pohodě, dokud tam nejsou velký bubliny, nebo v expanzce neni vidět vyloženě vír tak bych se vaření moc nebál. To že se zahřívaj rychlejc jak 5k auta je taky normální, Navíc co se pamatuju GLi maj v manuálu že nesměj stát jen tak na volnoběh protože se takhle uvařej a poškoděj, a ostatní auta ne. 1
upraveno 1x, naposled 30.05.2020 19:04:58
17:13:33
30.05.2020
rsvancara
Jinak dneska nalezeny zavzdušněné brzdy (odvzdušnil jsem válec a tváří se to, že OK). Kapalina normálně na max, nikde nic neteče, jen jak jsem měnil brzdovku za silikonovou, tak jsem to asi ne úplně odvzdušnil (dostatečně rychle jsem nedolil a 1x až 2x jsem našlápl z nádobky vzduch). Cyklovač má asi pecku na kontaktech, většinou nestítne (ale cvaká, to ne že ne) a spínač dveří spolujezdce je zaseklej v poloze vypnuto...
upraveno 2x, naposled 30.05.2020 19:00:28
09:47:55
30.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: Jasan, to chápu 4
08:28:32
30.05.2020
rsvancara
-> Bukaj: No já jsem hlavně vystihl dobu. Minimálně 3 lidi mě napsali, že GLi maj, jestli z toho něco chci, tak že to můžu mít (většinou jižní morava a jižní čechy). Neodmítnul jsem nikdy (i když se to tehdy zdálo, jako vyhazování peněz do luftu). Motor, převodovku, ECU, hrdlo nádže, zadní kobrec jsem tehdy bral za 4 až 5 tisíc (což tehdy byl takovej rozumnej cenovej průměr). Dneska už nic takového není, ani když neřešíš, co za to dáš :-D. Spíš ty díly navíc pouštím, když mám a vidím, že by to mohlo mít cenu a ten člověk to "taky dotáhne do konce" (někteří vědí :-D).
Extreme Tyres