skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Richard / 135GLi - komentáře:
19:36:34
13.07.2015
13.07.2015
okush20
urcite by som nahodil do auta svetly interier :)
19:33:43
13.07.2015
13.07.2015
rsvancara
-> ondie: Uděláme anketu... jaký interier mám namontovat? Světlý nebo origo?
14:40:17
13.07.2015
13.07.2015
rsvancara
-> ondie: Nejen to, dorazil větrák z Mazdy :-D
13:49:41
13.07.2015
13.07.2015
ondie
Tak a barva introše je vybraná !
22:55:36
10.07.2015
10.07.2015
rsvancara
-> ondie: Jo, poskládal jsem ho pro fotku do www.skoda-katalog.eu :-D
22:41:42
10.07.2015
10.07.2015
ondie
-> rsvancara: Dík. No návarek se závitem se mi líbí teda o dost víc :-)
Neni to ta fotka dutýho motoru,jak si mi kdysi vyprávěl,žes to měl seskládaný jen na fotku ?
Neni to ta fotka dutýho motoru,jak si mi kdysi vyprávěl,žes to měl seskládaný jen na fotku ?
18:53:34
10.07.2015
10.07.2015
rsvancara
Trocha slávy, v galerii článku je fotka motoru tohoto GLička :-D
www.autoforum.cz/zajimavo sti/vzacna-skoda-rapid-135 -ric-je-k-mani-ta-posledni -vyrobena
www.autoforum.cz/zajimavo sti/vzacna-skoda-rapid-135 -ric-je-k-mani-ta-posledni -vyrobena
08:21:31
10.07.2015
10.07.2015
rsvancara
-> ondie: Tahle druhá evoluce je přes bratránka. Kde mi někdo u něj v ulici navařil plnou kulatinu, tu jsem vyvrtal a udělal do ní závit.
Ale první verze měla jen díru protaženou závitníkem (udělalo to tam tak půl závitu) a čidlo oblepený dvousložkovým tekutým kovem (z obou stran) a taky do drželo (teda s víčkem 0,04MPa na 120ce GLSce, nevím jak by se to tvářilo na 0,1MPa víčko za 135/6).
Objednána vhodná "sahara", škodovácká pojme vrtuli 250mm max 255mm (průměr), tohle by mělo být tak akorát :-)
www.aci.cz/27007527-sahar a-vrtule-drzak-motorek-pro -vsechny-pohone-jednotky-a ut-ac-_d61576.html
Ale první verze měla jen díru protaženou závitníkem (udělalo to tam tak půl závitu) a čidlo oblepený dvousložkovým tekutým kovem (z obou stran) a taky do drželo (teda s víčkem 0,04MPa na 120ce GLSce, nevím jak by se to tvářilo na 0,1MPa víčko za 135/6).
Objednána vhodná "sahara", škodovácká pojme vrtuli 250mm max 255mm (průměr), tohle by mělo být tak akorát :-)
www.aci.cz/27007527-sahar a-vrtule-drzak-motorek-pro -vsechny-pohone-jednotky-a ut-ac-_d61576.html
07:41:41
10.07.2015
10.07.2015
ondie
-> rsvancara: A to víko domku termostatu..tam se to asi neobešlo bez soustružníka a Tigosvářeče co ?
07:28:24
10.07.2015
10.07.2015
rsvancara
-> MOLSO: Právě, když tak se připeče kontakt na relátku a to se mění přeci jen líp než čidlo :-)
07:03:51
10.07.2015
10.07.2015
MOLSO
-> rsvancara: ja som si len tipol, ale paci sa mi ako uvazujes
p.s. termospinac cez relatko by malo byt riesenie na veky vraj tie spinace odchadzali kvoli prudovemu namahaniu ked bol vetrak napriamo (bez relatka)
p.s. termospinac cez relatko by malo byt riesenie na veky vraj tie spinace odchadzali kvoli prudovemu namahaniu ked bol vetrak napriamo (bez relatka)
07:01:50
10.07.2015
10.07.2015
rsvancara
-> Ultim: Viz. MOLSO :-). Když už tam je namontovaný, tak ho zapojím (jako zálohu), je to jen o 1,5 m drátu a při pohledu ze předu to bude vypadat "originálně" :-D
06:53:47
10.07.2015
10.07.2015
MOLSO
-> Ultim: dvojita ochrana ?
06:47:07
10.07.2015
10.07.2015
Ultim
-> rsvancara: Tys tam nechal obe ty cidla? A to proc jako? Na chladici nikdy nebudes mit vyssi terlotu jak na termostatu = vzdy ti prvne sepne cidlo co je na termostatu.
05:39:13
10.07.2015
10.07.2015
rsvancara
-> ondie: No, v tom je to hlsvní kouzlo, snímat teplotu u termostatu. Čidlo je standard z předního chladiče. Jelikož je tam moderní silnej motor se slušným odběrem, tak se to musí spínat přes relé (zapojeny budou oba snímače, jak zadní, tak přední).
00:35:31
10.07.2015
10.07.2015
ondie
-> rsvancara: Ať se to tam vepředu točí radši víc než míň že jo :) ..teď v těch hicech mi je kolikrát toho mýho 130 5kanálu někdy až líto,jezdim defakto denně a jet volnou byl pro mě vždycky elementární problém
00:24:23
10.07.2015
10.07.2015
ondie
-> rsvancara: Hmmm,ach tak...to je pěkný,že si to jede z teploty v termostatu (jestli to chápu správně) ,to se mi líbí moc..
Teda pokud se to nebude točit zas zbytečně furt..jaký čidlo použiješ (kolik °C ?) ,to bude asi normál implantát z klasiky 742 chladiče co?
Teda pokud se to nebude točit zas zbytečně furt..jaký čidlo použiješ (kolik °C ?) ,to bude asi normál implantát z klasiky 742 chladiče co?
19:34:43
08.07.2015
08.07.2015
rsvancara
-> ondie: Tohle je první verze, jen tu vrtuli jsem vyhodil. Domeček termostatu je už druhá generace, tak pro inspiraci :-)
22:28:00
07.07.2015
07.07.2015
ondie
-> rsvancara: a tos napchal do klasickýho shade plechu,co drží motorek,anebo si musel ještě víc improvizovat ?
E: Respektive kdybych narazil na něco,co bude hodně plug/play a nezničí se u toho moc škodováckejch věcí okolo (potencionální návrat k originálu) , tak bych klidně do něčeho takovýho šel... přecejenom škodovky a chlazení,že jo :-)
E: Respektive kdybych narazil na něco,co bude hodně plug/play a nezničí se u toho moc škodováckejch věcí okolo (potencionální návrat k originálu) , tak bych klidně do něčeho takovýho šel... přecejenom škodovky a chlazení,že jo :-)