-> COL: Mam PWM vystup z AVRka posileny paralelni kombinaci 3hradel 74HC14, za tim RC clanek (15ohm/100uF) a z nej pres R napojeny merici system - hodnota R je zatim ve hvezdach - puvodne jsem pocital nejakych 100ohm.
K tomu Fi(p) - to je pro me tak nejak spanelska vesnice :( - tak vedecky pristup bych asi nezvladl.
A barvy LED - hodne to zkreslila fotka - ve skutecnosti je tam cervena a oranzova - na fotce se to tvari stejne :(. Jinak vyber LED byla pekna lahudka a jak rikas - nejhorsi byly zlute - ty me taky sviti nejmin - ale to dorovnam regulaci jasu (pokud se tak daleko dohrabu). Jinak jsem nakonec taktez skoncil u 2ks LED na jednu kontrolku.
Ty bile LED - to neni moc prijemna zprava :( - jak to odchazeni probihalo? Postupne klesal jas?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
19:26:13
24.10.2011
24.10.2011
jack51
19:12:31
24.10.2011
24.10.2011
jack51
-> Risan: Diky - no snad se me to nejak podari dokoncit :). Predelavet DPS zatim neplanuji - ale jak to tak sleduji - nevim jak to dopadne ...
00:42:57
24.10.2011
24.10.2011
Čokin
-> jack51: -> COL: Chlapci vy jste magoři,,,,,,,,pro nás truhláře co umí poskládat seriovou škodovku + nějaký ten tuning je tohle španělská vesnice,,,,,,,,, :)))
00:03:42
24.10.2011
24.10.2011
COL
-> jack51:
Koukam na novy obrazek. Co to, ze to ma vse stejnou barvu? Vyzkousel jsem, ze do cervenejch kontrolek musi by opravdu tmave cervene LED a do zlutych/oranzovych zlute - a tam je potiz sehnat ty zlute, ktere dost sviti, sehnal jsem cervene, zelene, modre, co svitily jako drak, ale zlute byla potiz.... Chce to mit dve LED na kontrolku, jednak aby to melo rezervu v jasu a taky, aby se kuzely svetla prekryvaly a na symbolech nebyly svetelne mapy. Zlute bych tam zkusenostech dal 3-4 na kontrolku. A pozor na bile LED (podsvetleni), v horku mi odchazely - tak jsem to vyresil tak, ze je zapinam az pri nizsim svetle v okoli a pak jas snizuju. Ale plne pecky, kdyz je v aute 60-80C = postupna smrt bilych ledek...
Koukam na novy obrazek. Co to, ze to ma vse stejnou barvu? Vyzkousel jsem, ze do cervenejch kontrolek musi by opravdu tmave cervene LED a do zlutych/oranzovych zlute - a tam je potiz sehnat ty zlute, ktere dost sviti, sehnal jsem cervene, zelene, modre, co svitily jako drak, ale zlute byla potiz.... Chce to mit dve LED na kontrolku, jednak aby to melo rezervu v jasu a taky, aby se kuzely svetla prekryvaly a na symbolech nebyly svetelne mapy. Zlute bych tam zkusenostech dal 3-4 na kontrolku. A pozor na bile LED (podsvetleni), v horku mi odchazely - tak jsem to vyresil tak, ze je zapinam az pri nizsim svetle v okoli a pak jas snizuju. Ale plne pecky, kdyz je v aute 60-80C = postupna smrt bilych ledek...
23:29:53
23.10.2011
23.10.2011
COL
-> Risan:
S tema krokacema to byla maximalni pakarna.
1) podcenil jsem to, krokac ma 8 kroku na otacku a prevod asi 1:40, ale pokud se jelo po krocich, melo to hrozneho "parkinsona". Takze jsem musel zavest interpolaci, kdy rychle prepinam sousedni kroky (v podstate PWM mezi dvema krokama), ke zvyseni plynulosti
2) Vliv neurcitosti pocatecni polohy byl pomerne velky. Takze jsem zvolil nouzovku, motorem se busi do dorazu a pak se nastavi jeden z 8mi zakladnich kroku, o kterem se experimetalne zjisti, ze je blizko dorazu (tj. kotva motoru pri jeho nastaveni neskoci o 180 st.) a tato poloha se bere jako vychozi.
Ty pristrojove stity ten motorek zrejme ani neridi jako krokace, ale spis jako synchronni motor a doraz asi zjistuji podle hodnot proudu na napeti - zjisti, ze se prestalo indukovat napeti, protoze motorek narazil...
S tema krokacema to byla maximalni pakarna.
1) podcenil jsem to, krokac ma 8 kroku na otacku a prevod asi 1:40, ale pokud se jelo po krocich, melo to hrozneho "parkinsona". Takze jsem musel zavest interpolaci, kdy rychle prepinam sousedni kroky (v podstate PWM mezi dvema krokama), ke zvyseni plynulosti
2) Vliv neurcitosti pocatecni polohy byl pomerne velky. Takze jsem zvolil nouzovku, motorem se busi do dorazu a pak se nastavi jeden z 8mi zakladnich kroku, o kterem se experimetalne zjisti, ze je blizko dorazu (tj. kotva motoru pri jeho nastaveni neskoci o 180 st.) a tato poloha se bere jako vychozi.
Ty pristrojove stity ten motorek zrejme ani neridi jako krokace, ale spis jako synchronni motor a doraz asi zjistuji podle hodnot proudu na napeti - zjisti, ze se prestalo indukovat napeti, protoze motorek narazil...
23:18:18
23.10.2011
23.10.2011
COL
-> jack51:
To bys koukal, jaka je to zmena, kdyz to zkusis napajet ze zdroje napeti a ze zdroje proudu.... nebe a dudy. Nezapomen, ze jedouci rucicka take indukuje napeti....
Jak to teda mas? PWM a RC clanek?
SW to muzes zlepsit tak, ze zkusis aproximovat prenos inidkatoru (buzeni-poloha) soustavou druheho radu a identifukujes jeji prenos. Tim ziskas nejaky prenos Fi(p) a v MCU pak implementujes prenos 1/Fi(p). Pricemz casova konstanta filtru PWMka (pokud ho tam mas misto DACu) musi byt zanedbatlena proti konstantam toho prenosu. Pokud ne, musis prenos filtru zahrnout do Fi... Potiz bude indentifikovat ten indikator, protoze mne zatim nenapada, jak jednoduse merit polohu rucicky... No, mozna treba nejkou webkamerou, 30fps by mohlo stacit. Udelas skok PWM (treba z nuly na 1/2 vychylky) a na snimcich odectes polohu v jednotlivych casech a z takto ziskanou prechodovou charakteristiku paroximuje prenosem (bud 2. nebo 3. radu).
To bys koukal, jaka je to zmena, kdyz to zkusis napajet ze zdroje napeti a ze zdroje proudu.... nebe a dudy. Nezapomen, ze jedouci rucicka take indukuje napeti....
Jak to teda mas? PWM a RC clanek?
SW to muzes zlepsit tak, ze zkusis aproximovat prenos inidkatoru (buzeni-poloha) soustavou druheho radu a identifukujes jeji prenos. Tim ziskas nejaky prenos Fi(p) a v MCU pak implementujes prenos 1/Fi(p). Pricemz casova konstanta filtru PWMka (pokud ho tam mas misto DACu) musi byt zanedbatlena proti konstantam toho prenosu. Pokud ne, musis prenos filtru zahrnout do Fi... Potiz bude indentifikovat ten indikator, protoze mne zatim nenapada, jak jednoduse merit polohu rucicky... No, mozna treba nejkou webkamerou, 30fps by mohlo stacit. Udelas skok PWM (treba z nuly na 1/2 vychylky) a na snimcich odectes polohu v jednotlivych casech a z takto ziskanou prechodovou charakteristiku paroximuje prenosem (bud 2. nebo 3. radu).
19:49:49
23.10.2011
23.10.2011
Risan
-> jack51: Máš to moc pěkný. Držím palce. Kdybys to chěl celý předizajnovat (třeba na SMD s opravením chyb na desce), mohl bych pro Tebe možná udělat desku třeba i oboustrannou s prokovama. I osazení by se dalo řešit.
-> COL: Prosímtě, jak se teda řeší ta výchozí poloha těch krokových motorků? Přišel jsi na něco? Samotného by mě to taky zajímalo. Jinak perfektní práce, ty Tvoje budíky.
-> COL: Prosímtě, jak se teda řeší ta výchozí poloha těch krokových motorků? Přišel jsi na něco? Samotného by mě to taky zajímalo. Jinak perfektní práce, ty Tvoje budíky.
15:27:46
23.10.2011
23.10.2011
jack51
-> COL: No ja ja jsem chtel komunikaci vyresit co nejjednoduseji, takze jsem se vydal cestou M/S - i za cenu vetsiho objemu komunikace - i kdyz vzhledem k filozofii rozlozeni jednotek a jejich nizkemu poctu to nebude nic hrozneho - u vetsiho poctu slave MCU by ten rozdil byl markantnejsi.
Jinak s tim rizenim indikatoru si me docela nasadil brouka do hlavy - ted uz toho sice moc nezmenim, ale znovu to zkoumam z ruznych stran a rekl bych, ze nejvetsim problemem je setrvacnost celeho systemu - tu ani tvrdy zdroj nema sanci zatlumit - ale to jsem mel a mam v planu resit softwarove - vhodne omezit maximalni zmenu hodnoty za jednotku casu, navic skokova zmena hodnoty v praxi stejne neprichazi v uvahu. Nejak to uz budu muset dokoncit a uvidim co to bude delat v provozu.
Jinak s tim rizenim indikatoru si me docela nasadil brouka do hlavy - ted uz toho sice moc nezmenim, ale znovu to zkoumam z ruznych stran a rekl bych, ze nejvetsim problemem je setrvacnost celeho systemu - tu ani tvrdy zdroj nema sanci zatlumit - ale to jsem mel a mam v planu resit softwarove - vhodne omezit maximalni zmenu hodnoty za jednotku casu, navic skokova zmena hodnoty v praxi stejne neprichazi v uvahu. Nejak to uz budu muset dokoncit a uvidim co to bude delat v provozu.
11:00:14
22.10.2011
22.10.2011
COL
-> Marcius: No jasne. Ale u mne vsechny ty udaje chodi v digitalni forme. Na puvodni vstupy se to prepne jen v nouzi, kdyz nejsou z nejakeho duvodu k dispozici.
07:49:18
22.10.2011
22.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> COL: vcera jsem s tim jel 20km a fakt super, jak v novym autě ta rucicka ... jo je to barbarství, neřídit všechno jednočipem... ale já jsem si řekl, že funkce tachometru i otáčkoměru se měnit nebudou, tak není důvod je neudělat jako samostatné bloky a jednočipu přenechat důležitější funkce. stejně zjišťuju, že zase tolik toho sledovat nepotřebuju.
17:30:25
21.10.2011
21.10.2011
COL
Jenze LM2917 jde nastesti zapojit jako rizeny zdroj napeti...
Ja bych PWM z MCU vzal pres RC clanek (bud jeden, nebo dva za sebou) a vystup pustil pres sledovac s OZ na indikator. Pokud bych chtel mit super fajnovost, udelal bych do toho stupne s OZ nejakou castecnou kompenzaci dynamiky indikatoru...
Ja bych PWM z MCU vzal pres RC clanek (bud jeden, nebo dva za sebou) a vystup pustil pres sledovac s OZ na indikator. Pokud bych chtel mit super fajnovost, udelal bych do toho stupne s OZ nejakou castecnou kompenzaci dynamiky indikatoru...
17:00:07
21.10.2011
21.10.2011
COL
-> jack51:
Ja mam sdileni podobne CSMA/CD. Proste, kdyz se nevysila, jednotka muze zacit vysilat, pokud dojde ke kolizi, kazda jednotka, ktera ji zjisti udela na sbernici "jam" a od nej se po nahodnem intervalu zase zacne komunikovat. Ja jsem nechtel MS, protoze tam je jedna jednotka desne zatizena komunikaci, kterou casto vubec nepotrebuje (kdyz ma treba dojit k vymene dat mesi S a S) a zaroven je celek na ni zcela odkazany. A nejakej multimaster jako token ring apod. s dynamickym zaclenovanim pripojenych jednotek je zbytecny moloch. Informace prenasim s podobnou filozofii jako ma CAN - jednotky vysilaji pakety s ID a daty. Vsichni je prijimaji a kdo ma o dane ID zajem, zpravu zpracuje. Akorat misto CANovske arbitrace je pouzit vyse popsany princip. Jde nad tim udelat i nejaky virtualni dynamicky point-point protokol, ale to jsem zatim nepotreboval. Momentalne je v aute 6 MCU.
Ja mam sdileni podobne CSMA/CD. Proste, kdyz se nevysila, jednotka muze zacit vysilat, pokud dojde ke kolizi, kazda jednotka, ktera ji zjisti udela na sbernici "jam" a od nej se po nahodnem intervalu zase zacne komunikovat. Ja jsem nechtel MS, protoze tam je jedna jednotka desne zatizena komunikaci, kterou casto vubec nepotrebuje (kdyz ma treba dojit k vymene dat mesi S a S) a zaroven je celek na ni zcela odkazany. A nejakej multimaster jako token ring apod. s dynamickym zaclenovanim pripojenych jednotek je zbytecny moloch. Informace prenasim s podobnou filozofii jako ma CAN - jednotky vysilaji pakety s ID a daty. Vsichni je prijimaji a kdo ma o dane ID zajem, zpravu zpracuje. Akorat misto CANovske arbitrace je pouzit vyse popsany princip. Jde nad tim udelat i nejaky virtualni dynamicky point-point protokol, ale to jsem zatim nepotreboval. Momentalne je v aute 6 MCU.
21:59:32
20.10.2011
20.10.2011
darabos
ja som vsadil na servomotorceky
21:56:37
20.10.2011
20.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: jak jsem psal, mam pro budiky udelane analog. prevodniky s obvody LM2917N a ručička se mi nehoupe... ale potvrzuju, že čistým PWM z atmegy se tak ustalovala pomaleji...
20:38:56
20.10.2011
20.10.2011
jack51
-> COL: No bude pristrojovka a 2 jednotky - jedna v palubce pro sber signalu kontrolek, do budoucna snad i mereni vnejsi teploty, pripadne ovladani nejakych rele - sahara, svetla, no a druha bude vzadu u motoru - ta bude met na starosti mereni otacek, rychlosti, teploty a tlaku oleje a do budoucna snad i rizeni predstihu.
Komunikovat tedy po RS485 budou 3 MCU, takze to snad stihat bude. Rizeni chci resit systemem master/slave - jednotka v palubce bude master a jednotka u motoru + pristojovka budou slave - takze te komunikace bude trosku vic vlivem dotazovani jestli neco nechcou :)).
K tem indikatorum - diky za radu - to houpani raficky me prave docela stve - napajim to z RC clanku ale planoval jsem mezi kondenzator a vlastni system vradit ochranny rezistor, tak, aby maximalni vychylka systemu odpovidala maximalni hodnote na PWM generatoru (tedy 5V na vystupu RC clanku) - to tlumeni jsem si nejak neuvedomil, takze ten rezistor bude v tom pripade lepsi vypustit a radsi si to hlidat softwarove - ale to mam strach, at nejakou chybou ten system neodprasknu.
Komunikovat tedy po RS485 budou 3 MCU, takze to snad stihat bude. Rizeni chci resit systemem master/slave - jednotka v palubce bude master a jednotka u motoru + pristojovka budou slave - takze te komunikace bude trosku vic vlivem dotazovani jestli neco nechcou :)).
K tem indikatorum - diky za radu - to houpani raficky me prave docela stve - napajim to z RC clanku ale planoval jsem mezi kondenzator a vlastni system vradit ochranny rezistor, tak, aby maximalni vychylka systemu odpovidala maximalni hodnote na PWM generatoru (tedy 5V na vystupu RC clanku) - to tlumeni jsem si nejak neuvedomil, takze ten rezistor bude v tom pripade lepsi vypustit a radsi si to hlidat softwarove - ale to mam strach, at nejakou chybou ten system neodprasknu.
18:41:16
20.10.2011
20.10.2011
COL
-> jack51:
A s cim ti ta pristrojovka komunikuje po te rs485? Ja na ni mam vsechny MCU v aute a pomalu to prestava stacit... jedu s ni na 57600, protoze jsem nechtel vsechny MCU zatezovat prilis castymi vylety do obsluhy intka od seriaku. Ale uz mam v priprave jednotku, ktera bude mit i CAN, takze casem asi budou ty sbernice 2. MCU mam bud ATmega128 nebo AT90CAN128.
Jakym zpusobem resis na te tve 485 sdileni sbernice?
Ty magnetoelektricke indikatory napajej ze zdroje napeti s malym vnitrnim odporem, ponevadz to soucasne slouzi jako tlumeni, jinak by rucicka litala jako splasena - podobne jako na otackomeru, kde se pri rychle zmene polohy kyve priserne dlouho kolem - a to jen proto, ze ten kun, co to vymyslel, napojil netlumeny system indikatoru na rizeny proudovy zdroj (ktery ma z principu temer nekonecny diferencialni odpor) v MAF115.
A s cim ti ta pristrojovka komunikuje po te rs485? Ja na ni mam vsechny MCU v aute a pomalu to prestava stacit... jedu s ni na 57600, protoze jsem nechtel vsechny MCU zatezovat prilis castymi vylety do obsluhy intka od seriaku. Ale uz mam v priprave jednotku, ktera bude mit i CAN, takze casem asi budou ty sbernice 2. MCU mam bud ATmega128 nebo AT90CAN128.
Jakym zpusobem resis na te tve 485 sdileni sbernice?
Ty magnetoelektricke indikatory napajej ze zdroje napeti s malym vnitrnim odporem, ponevadz to soucasne slouzi jako tlumeni, jinak by rucicka litala jako splasena - podobne jako na otackomeru, kde se pri rychle zmene polohy kyve priserne dlouho kolem - a to jen proto, ze ten kun, co to vymyslel, napojil netlumeny system indikatoru na rizeny proudovy zdroj (ktery ma z principu temer nekonecny diferencialni odpor) v MAF115.
13:22:02
20.10.2011
20.10.2011
jack51
-> Marcius: Vidim, ze do toho jdes "po hlave" :) - vstrikovani je hezka myslenka, taky jsem si s ni pohraval, ale pak jsem si radsi zakazal a dobre jsem udelal - budu rad kdyz zvladnu doresit to co resim ... :))
Osicky budiku jsou origo - neprodluzovane - nejak to jeste vyslo :).
Osicky budiku jsou origo - neprodluzovane - nejak to jeste vyslo :).
13:17:41
20.10.2011
20.10.2011
jack51
-> COL: Diky za pochvalu - akorat spis pokus o dalsiho stavitele budiku .
Tvoje pristrojovka je fakt nadherna profi prace , ja to mam takovy amatersky "bastl" - navic s chybama jak tak postupne zjistuji .
Jinak rucickama tocim pomoci pristroju z otackomeru - teplota a plalivo z PALu a rychlost a otacky jsou z LUMELu - docela dost upravene - aby se tam nejak srovnali s displejema. Krokace by byly urcite lepsi - ale nemel jsem s nema zkusenost, nedarilo se me ani nic rozumnyho sehnat a navic nevim jak se resi referencni poloha, tak jsem to nakonec vzdal a vydal se cestou klasiky + PWM.
Osazeni mam taky 2xAVR, komunikaci resim rovnez pres RS485, okolni osvetleni mam v priprave, ale zatim se tim moc nezatezuji - to bude az mozna nekdy tresnicka na dortu :). Zpetnou kompatibilitu se Skoda zapojenim jsem neresil vubec - budou k tomu dalsi 2 jednotky pro zpracovani signalu a poslani po RS485 do budiku.
Tvoje pristrojovka je fakt nadherna profi prace , ja to mam takovy amatersky "bastl" - navic s chybama jak tak postupne zjistuji .
Jinak rucickama tocim pomoci pristroju z otackomeru - teplota a plalivo z PALu a rychlost a otacky jsou z LUMELu - docela dost upravene - aby se tam nejak srovnali s displejema. Krokace by byly urcite lepsi - ale nemel jsem s nema zkusenost, nedarilo se me ani nic rozumnyho sehnat a navic nevim jak se resi referencni poloha, tak jsem to nakonec vzdal a vydal se cestou klasiky + PWM.
Osazeni mam taky 2xAVR, komunikaci resim rovnez pres RS485, okolni osvetleni mam v priprave, ale zatim se tim moc nezatezuji - to bude az mozna nekdy tresnicka na dortu :). Zpetnou kompatibilitu se Skoda zapojenim jsem neresil vubec - budou k tomu dalsi 2 jednotky pro zpracovani signalu a poslani po RS485 do budiku.
13:03:33
20.10.2011
20.10.2011
jack51
Dekuji vsem za pochvalu :). Doufam, ze vyvoj zdarne dokoncim - v minulych dnech jsem zjistil jeden zasadni problem v zapojeni - snad se me to podari nejak elegantne vyresit "prodratovanim"
. No a vcera jsem rozchodil displeje a hned me to odeslo - zavrsil jsem to prehmatem a naslednym "odprasknutim" LCD displeje .
18:26:26
19.10.2011
19.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: ještě co tak koukám, tak ty máš prodlouženy osky ručiček ?