skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
07:49:48
19.10.2011
19.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> COL: třeba časem... zatím mi postačí ty lumelácký indikátory , špatný vůbec nejsou, akorát jsou velký a náchylný na "úraz"
13:12:13
18.10.2011
18.10.2011
COL
-> Marcius:
to si myslim, ze nedaji. Tenhle kulaty typ je asi starsi, pak jsem videl uz jen takove plossi, co maji uvnitr snek, tohle ma koleckovy prevod asi 1:30 nebo tak nejak. Ten kulaty typ se mi spis hodil. Treba by se dala sehnat nejaka romlacena pristrojovka za rozumny peniz... Z ceho konkretne jsou ty moje, nevim. Krokace maji ale jednu zasadni nevyhodu musi se jim nejak vyresit referencni poloha.
to si myslim, ze nedaji. Tenhle kulaty typ je asi starsi, pak jsem videl uz jen takove plossi, co maji uvnitr snek, tohle ma koleckovy prevod asi 1:30 nebo tak nejak. Ten kulaty typ se mi spis hodil. Treba by se dala sehnat nejaka romlacena pristrojovka za rozumny peniz... Z ceho konkretne jsou ty moje, nevim. Krokace maji ale jednu zasadni nevyhodu musi se jim nejak vyresit referencni poloha.
12:52:15
18.10.2011
18.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51 13.10.11 20:30:55: covece jaka prasarna, to máš úplně luxusně udělaný... no prosvícený stupnice jsem udělal na zkoušku a ve finální verzi je taky aplikuju.... turbo je mazec, akorat to nefunguje přes zimu to musím vyřešit ... asi karbec doplním o přídavnej vstřikovač a s AVRkem jeho řízení... tady už se nabízí udělat rovnou stříkačku
-> COL: paráda... nedají se ty krokáče koupit zvlášť ? protože kupovat třeba celou přístrojovku z golfa 4 jen pro motorky je neefektivní... to už by bylo lepší vzít i celou palubku z G4ky se vším všudy a vepchat do rapida ..
-> COL: paráda... nedají se ty krokáče koupit zvlášť ? protože kupovat třeba celou přístrojovku z golfa 4 jen pro motorky je neefektivní... to už by bylo lepší vzít i celou palubku z G4ky se vším všudy a vepchat do rapida ..
01:27:26
18.10.2011
18.10.2011
COL
Ha...! dalsi stavitel budiku, hezka prace a pekna BM640 v pozadi.... Cim to tocis tema rucickama? to jsou vyndane indikatory z otackomeru? Ale prijde mi to nejake mensi....
Ja provozuji uz nejaky cas tohle:
skoda-virt.cz/cz/.../7111 4-co-jste-dnes-udelali?got opost=1...
Odkaz nejak nechodi :o/
tak je to na tomhle listu: skoda-virt.cz/cz/.../7111 4-co-jste-dnes-udelali?pof fset=70...
Jinak 2xAVR, 3+1 x krokac (z VW/Skoda kombiku), rs485, snimani okolniho svetla a rizeni jasu, az na dvojite stupnice u malych budiku seriovy vzhled - bohuzel jsem zatim nesehnal displej padnouci do vyrezu v tachometru, tak je tam furt mechanicky. Stit je zamenny s originalnim stitem vcetne puvodnich konektoru - takze pri osazeni do jakehokoliv serioveho auta vse zakladni funguje stejne jako na seriovem stitu.
Ja provozuji uz nejaky cas tohle:
skoda-virt.cz/cz/.../7111 4-co-jste-dnes-udelali?got opost=1...
Odkaz nejak nechodi :o/
tak je to na tomhle listu: skoda-virt.cz/cz/.../7111 4-co-jste-dnes-udelali?pof fset=70...
Jinak 2xAVR, 3+1 x krokac (z VW/Skoda kombiku), rs485, snimani okolniho svetla a rizeni jasu, az na dvojite stupnice u malych budiku seriovy vzhled - bohuzel jsem zatim nesehnal displej padnouci do vyrezu v tachometru, tak je tam furt mechanicky. Stit je zamenny s originalnim stitem vcetne puvodnich konektoru - takze pri osazeni do jakehokoliv serioveho auta vse zakladni funguje stejne jako na seriovem stitu.
20:05:14
14.10.2011
14.10.2011
krtik
-> jack51: vypadá to velmi dobře . Moc neznám hranatý budíky, ale hádám, že vnitřnosti z budíků origo zůstaly nebo aspoň zůstal princip ovládání pohybu ručky, jako má Marcius?
20:37:37
13.10.2011
13.10.2011
jack51
... Ale nejvetsi radost mam s osazeni tohodle IO - rozmer cca 10x9mm :)) (bude to krasny mix klasickych a SMD soucastek :))
Ovsem vysledek celeho projektu stale nejisty a v nedohlednu :(
Ovsem vysledek celeho projektu stale nejisty a v nedohlednu :(
20:33:55
13.10.2011
13.10.2011
Péďa17
-> jack51:
20:30:55
13.10.2011
13.10.2011
jack51
-> Marcius: No ty prosvetleny stupnice jsou pekna mazarna a to turbo jeste vetsi .
Ja jsem vyfotil zkusebni slozeni budiku se zakladni deskou - je tam aspon trosku videt ta divocina :)
Ja jsem vyfotil zkusebni slozeni budiku se zakladni deskou - je tam aspon trosku videt ta divocina :)
13:32:45
11.10.2011
11.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: skoda-virt.cz/cz/.../4769
-marcius-rapid-130?x=1&
;of...
dole v komentářích... ale zezadu to je horší nechce se mi to teď vyndávat z auta, jsem rád, že to drží po kupě už pracuju na nové verzi
dole v komentářích... ale zezadu to je horší nechce se mi to teď vyndávat z auta, jsem rád, že to drží po kupě už pracuju na nové verzi
00:00:32
11.10.2011
11.10.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: v mim vsechno zacalo :) nemam znacky ,voda, dirka,ty pneu :)
14:49:34
10.10.2011
10.10.2011
jack51
-> Marcius: , toz taky vyfot
14:48:36
10.10.2011
10.10.2011
jack51
-> stika87: No s tim mostem nevim - nejspis to nedopadne :(. Co trucuje v aute?
16:39:58
09.10.2011
09.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jack51 07.10.11 22:32:12 napsal:
→ Marcius: Tjn, taky jsem hledel jak AVRka pordazily :(. Ale
vzhledem k celkove cene a praci me uz nejaky AVRko nerozhazi – nejdrazsi
pouzitej IO to jeste neni :)).
Jn, ten vnitrek nekdy nafotim – ale je to takova zajimava prasarna – nevim
jestli se tim chlubit .
vyfoť vyfoť, prasárna nevadí, si neviděl tu moji
→ Marcius: Tjn, taky jsem hledel jak AVRka pordazily :(. Ale
vzhledem k celkove cene a praci me uz nejaky AVRko nerozhazi – nejdrazsi
pouzitej IO to jeste neni :)).
Jn, ten vnitrek nekdy nafotim – ale je to takova zajimava prasarna – nevim
jestli se tim chlubit .
vyfoť vyfoť, prasárna nevadí, si neviděl tu moji
13:27:43
09.10.2011
09.10.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: sedacky :) jak to vydis s tim mostem ? me zacina trucovat auto :)
13:15:35
09.10.2011
09.10.2011
jack51
-> stika87: ? :)
13:14:36
09.10.2011
09.10.2011
jack51
-> vhml: OK, diky za info .
12:03:20
09.10.2011
09.10.2011
stika87 - Maschinenführer
grrrrrrr
09:59:51
08.10.2011
08.10.2011
vhml
-> jack51: minium je 3mm ocel / 5mm dural
22:32:12
07.10.2011
07.10.2011
jack51
-> Marcius: Tjn, taky jsem hledel jak AVRka pordazily :(. Ale vzhledem k celkove cene a praci me uz nejaky AVRko nerozhazi - nejdrazsi pouzitej IO to jeste neni :)).
Jn, ten vnitrek nekdy nafotim - ale je to takova zajimava prasarna - nevim jestli se tim chlubit .
Jn, ten vnitrek nekdy nafotim - ale je to takova zajimava prasarna - nevim jestli se tim chlubit .