skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
13:34:59
20.10.2008
20.10.2008
Pavel P..
-> Labros: neboj to přijde.... ještě to nezačal vařit..
12:43:38
20.10.2008
20.10.2008
Labros
-> Pavel P..: Tak to je akorát na mě slušnější
12:41:03
20.10.2008
20.10.2008
Kapřík
Pavel P.. 20.10.08 11:04:59 napsal:
Labros 20.10.08 11:01:15 napsal:
-> gim: .... shoď to ze skály...
to byla asi jedna z těch mírnějších... u mě to byla furt mrdka a sračka shnilá a že by to hodil do šrotu... Tak to mě málem srazilo ze židle
Labros 20.10.08 11:01:15 napsal:
-> gim: .... shoď to ze skály...
to byla asi jedna z těch mírnějších... u mě to byla furt mrdka a sračka shnilá a že by to hodil do šrotu... Tak to mě málem srazilo ze židle
11:04:59
20.10.2008
20.10.2008
Pavel P..
Labros 20.10.08 11:01:15 napsal:
-> gim: .... shoď to ze skály...
to byla asi jedna z těch mírnějších... u mě to byla furt mrdka a sračka shnilá a že by to hodil do šrotu...
-> gim: .... shoď to ze skály...
to byla asi jedna z těch mírnějších... u mě to byla furt mrdka a sračka shnilá a že by to hodil do šrotu...
11:01:15
20.10.2008
20.10.2008
Labros
-> gim: měli bysme tam být teď o víkendu, jinak větévka na tom dělá i přes tejden no samozřejmě že jeho první věta když se do toho pustil byla shoď to ze skály...
10:57:29
20.10.2008
20.10.2008
gim
-> Labros: nemel si ho k tomu postet, ti to cely rozreze a bude z toho jiny auto ;-) asi se u nej nekdy stavim mrknout jak na tom delate..
18:17:57
17.10.2008
17.10.2008
Labros
Tak co se děje:
Auto je na operaci u Větévky, má už odříznutý levý vršek podběhu a P-kapsu, dále disponuje velkou dírou v oblasti odtokové hadice a uřízlým krajem brýlí. Po vyvaření se bude pokračovat napasováním nového blatníku a vyvařením pravé strany.
Po zhlédnutí stavu jsem byl tak konsternován, že jsem zapomněl pořídit foto. Jak budu něco mít, dám to sem.
Auto je na operaci u Větévky, má už odříznutý levý vršek podběhu a P-kapsu, dále disponuje velkou dírou v oblasti odtokové hadice a uřízlým krajem brýlí. Po vyvaření se bude pokračovat napasováním nového blatníku a vyvařením pravé strany.
Po zhlédnutí stavu jsem byl tak konsternován, že jsem zapomněl pořídit foto. Jak budu něco mít, dám to sem.
09:26:10
01.10.2008
01.10.2008
Labros
-> M3Power: dík, ve skutečnosti ta práce navenek moc vidět není, tak jsem rád, když si někdo všimne
09:25:16
01.10.2008
01.10.2008
Labros
-> Kapřík faster: hlavu mám už jen na motoru a na krku.. Zakončit určitě musíme, já se letos zařeknul, že nikam nepojedu dokud to nebude vyvařený, takže to bude můj jedinej letošní sraz
09:10:26
01.10.2008
01.10.2008
M3Power
Moc pěkná ! Obdivuju tolik práce !
17:22:37
30.09.2008
30.09.2008
Kapřík
-> Labros: co tam máte levnýho? rohlíky? Nene, nepotřebuju nic..teda zatím:-) Leda tak, že by ti doma ležela hlava z feldy MPI 50kw.. Tak super, že přijedeš. Auto se určitě stihne vyvařit Přece musíme tu sezonu nějak zakončit
16:58:48
30.09.2008
30.09.2008
Labros
-> Kapřík faster: určitě chci přijet, ještě to teda bude záviset na tom, jak se bude dařit vyvařování předku, ale mělo by se to stihnout. Chceš něco dovalit z Prahé?
16:46:31
30.09.2008
30.09.2008
Kapřík
-> Labros: čau čau, nechystáš se na Jihomoravák?
12:52:06
29.08.2008
29.08.2008
Labros
-> minno: hehe, nemá cenu dávat nový lak na shnilou karoserii ;) nejdřív musí nastoupit Větévka a trochu zapracovat, při tom chci vyměnit jeden blaťák, přední okno a nějaký maličkosti, nový lak by byl pěknej, ale letos bych na něj ani neměl, jak jsem finančně vycuclej. Budu rád, když uženu Větévku před Jihomoravákem ;)
11:34:19
29.08.2008
29.08.2008
minno
-> Labros: čo je tu nové? kedy bude nový lak? :)
12:08:47
29.07.2008
29.07.2008
VeTeV
-> Labros: komunikace s opilzm lajosem je na picu
12:08:09
29.07.2008
29.07.2008
Labros
-> VeTëV: psals něco jako Leda hovno - ale já nevěděl na co konkrétně odpovídáš - komunikace přes SZ je naprd ;)
10:36:59
29.07.2008
29.07.2008
VeTeV
-> Labros: a ja Ti rikal ze zakytovano nemam - jak u tataru
09:19:35
29.07.2008
29.07.2008
Labros
-> VeTëV: sem ti rikal zakytovano mas, a lak ti zvladne striknout ten manik co mi lakoval pz lz a pp blatak
09:17:17
29.07.2008
29.07.2008
VeTeV
-> Labros: a ja cekam na lakyrnika / je to v pice