
            
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   --------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
      Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
17:15:56
27.10.2008
27.10.2008

Kapřík
			
				
			
		
		
-> Labros: hezky to má Větévka vyvařené
	
16:38:11
27.10.2008
27.10.2008

Labros
			
				
			
		
		
Tak jedna nová fotka, Větévka zapracoval, jedna strana už je skoro vyvařená, druhá se řeže. Původní stav byl děsný :)
	09:18:54
22.10.2008
22.10.2008

MATTESS
			
				
			
		
		
-> Eidy: z virtu ano, ale hlavně z předchůdce SKODATEAMu a 110r (?) na plecháčích........Jo, letí to
	
09:06:03
22.10.2008
22.10.2008

Labros
			
				
			
		
		
-> Eidy: Uznání je na místě, těch 10 let vývoje je na tom vidět 
	
09:04:49
22.10.2008
22.10.2008

Labros
			
				
			
		
		
-> Eidy: tak když počítám i ten původní, tak můj motor je čtvrtý, převodovka třetí, nápravy druhé 
	
21:20:51
21.10.2008
21.10.2008

Eidy
			
				
			
		
		
Jo a Kóča se leštěnkou stávala taky postupně (jinak dík za uznání 
). Vy ji znáte z virtu víceméně až tak je teď, ale celkem je to 10 let práce a vývoje. Z verze EVO I zbyla pouze většina plechařiny a lak. Přední náprava je třetí, zadní náprava druhá, motor třetí, sedačky třetí, volant asi čtvrtý, převodovka třetí, chladič třetí atd. atd. Vlastně jsem za tu dobu postavil několik aut 
	
). Vy ji znáte z virtu víceméně až tak je teď, ale celkem je to 10 let práce a vývoje. Z verze EVO I zbyla pouze většina plechařiny a lak. Přední náprava je třetí, zadní náprava druhá, motor třetí, sedačky třetí, volant asi čtvrtý, převodovka třetí, chladič třetí atd. atd. Vlastně jsem za tu dobu postavil několik aut 
21:16:12
21.10.2008
21.10.2008

Eidy
			
				
			
		
		
-> Labros: nojo, to garážování je problém. Kóču jsme zrenovovali s tátou v jeho resp, rodičů garáži. Teď mám pronajatou pěknou suchou teplou garáž, ale pro mě je to malý a hlavně není moje. Tam teď probíhají všechny menší změny. Jinak vždycky čekám až naši vypadnou na dovolenou a garáž je na 2 týdny moje 
Sháním barák jako blázen, ale zatím furt nic. Už rok a půl
Aspoň si v hlavě uděláš plán co a jak s autem a třeba zatím sháněj díly. Ono to postupně vyjde "levněji" než to pak kupovat naráz. Tlumiče, pružiny, kola atd. se nezkazí a chleba nežerou
 Vyděržaj pijaňjer 
	
Sháním barák jako blázen, ale zatím furt nic. Už rok a půl

Aspoň si v hlavě uděláš plán co a jak s autem a třeba zatím sháněj díly. Ono to postupně vyjde "levněji" než to pak kupovat naráz. Tlumiče, pružiny, kola atd. se nezkazí a chleba nežerou
 Vyděržaj pijaňjer 
18:24:07
21.10.2008
21.10.2008

minno
			
				
			
		
		
-> Labros: dôležité je zatiaľ aspoň to, nenechať ju napospas osudu, udržovať ju aspoň ako tak pri živote, aby občas aspoň srdcu urobila radosť :)
	14:11:34
21.10.2008
21.10.2008

Labros
			
				
			
		
		
to je to co pořád nevím. Co jsem na ní dělal většinou směřovalo k vylepšení komfortu a jízdních vlastností, ale jelikož mám druhé auto tak to ani není zapotřebí. Radši bych teďka měl nějakou leštěnku, nejlépe něco jako je Kóča :) Ale zatím bydlím v Praze a nemám ani garáž, takže to taky nemá cenu. Abych z tohohle udělal leštěnku, tak by to vyžadovalo nový lak, nejmíň 3x nové dveře, nějaká nová světla, lišty, nárazníky, interiér.. Zatím tohle v plánu nemám, asi bude zatím stát před panelákem a snad za pár let mě napadne, co dál.
	06:22:02
21.10.2008
21.10.2008

Eidy
			
				
			
		
		
-> Labros: a co z toho auta bude až se na něm Vetev vyřádí? Sériovka na používání nebo nějaká leštěnka?
	17:24:55
20.10.2008
20.10.2008

gim
			
				
			
		
		
-> Labros:  na fotkach jo ;-) je na ni dost prace, ale driv nebo pozdeji na to dojde...
	17:15:21
20.10.2008
20.10.2008

Labros
			
				
			
		
		
-> gim: ale ta tvoje je na fotkách pěkná, určitě ji ještě dáš do kupy a bude ozdobou srazů
	17:12:15
20.10.2008
20.10.2008

Labros
			
				
			
		
		
-> gim: aspoň si všechno vyzkoušíš a na virtu je jedna škodovka navíc :))
	17:05:36
20.10.2008
20.10.2008

gim
			
				
			
		
		
-> Labros:  obcas toho lituju
	17:05:10
20.10.2008
20.10.2008

gim
			
				
			
		
		
-> Labros:  zatim neni potreba ;-) ale casem to prijde...
	17:02:50
20.10.2008
20.10.2008

Labros
			
				
			
		
		
-> gim: to sis pak měl koupit rovnou to moje auto :))
	16:21:59
20.10.2008
20.10.2008

gim
			
				
			
		
		
-> Pavel P..:  vid ;-)
	16:12:00
20.10.2008
20.10.2008

Pavel P..
			
				
			
		
		
-> gim: větev bude určitě radostí bez sebe
 
	
 
15:11:53
20.10.2008
20.10.2008

gim
			
				
			
		
		
-> Pavel P..:  zacinam uvazovat ze bych se postavil do fronty na vareni ;-)
	
            Šmoula na pravdě Boží
         
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      