skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
17:15:56
27.10.2008
27.10.2008
Kapřík
-> Labros: hezky to má Větévka vyvařené
16:38:11
27.10.2008
27.10.2008
Labros
Tak jedna nová fotka, Větévka zapracoval, jedna strana už je skoro vyvařená, druhá se řeže. Původní stav byl děsný :)
09:18:54
22.10.2008
22.10.2008
MATTESS
-> Eidy: z virtu ano, ale hlavně z předchůdce SKODATEAMu a 110r (?) na plecháčích........Jo, letí to
09:06:03
22.10.2008
22.10.2008
Labros
-> Eidy: Uznání je na místě, těch 10 let vývoje je na tom vidět
09:04:49
22.10.2008
22.10.2008
Labros
-> Eidy: tak když počítám i ten původní, tak můj motor je čtvrtý, převodovka třetí, nápravy druhé
21:20:51
21.10.2008
21.10.2008
Eidy
Jo a Kóča se leštěnkou stávala taky postupně (jinak dík za uznání ). Vy ji znáte z virtu víceméně až tak je teď, ale celkem je to 10 let práce a vývoje. Z verze EVO I zbyla pouze většina plechařiny a lak. Přední náprava je třetí, zadní náprava druhá, motor třetí, sedačky třetí, volant asi čtvrtý, převodovka třetí, chladič třetí atd. atd. Vlastně jsem za tu dobu postavil několik aut
21:16:12
21.10.2008
21.10.2008
Eidy
-> Labros: nojo, to garážování je problém. Kóču jsme zrenovovali s tátou v jeho resp, rodičů garáži. Teď mám pronajatou pěknou suchou teplou garáž, ale pro mě je to malý a hlavně není moje. Tam teď probíhají všechny menší změny. Jinak vždycky čekám až naši vypadnou na dovolenou a garáž je na 2 týdny moje
Sháním barák jako blázen, ale zatím furt nic. Už rok a půl
Aspoň si v hlavě uděláš plán co a jak s autem a třeba zatím sháněj díly. Ono to postupně vyjde "levněji" než to pak kupovat naráz. Tlumiče, pružiny, kola atd. se nezkazí a chleba nežerou Vyděržaj pijaňjer
Sháním barák jako blázen, ale zatím furt nic. Už rok a půl
Aspoň si v hlavě uděláš plán co a jak s autem a třeba zatím sháněj díly. Ono to postupně vyjde "levněji" než to pak kupovat naráz. Tlumiče, pružiny, kola atd. se nezkazí a chleba nežerou Vyděržaj pijaňjer
18:24:07
21.10.2008
21.10.2008
minno
-> Labros: dôležité je zatiaľ aspoň to, nenechať ju napospas osudu, udržovať ju aspoň ako tak pri živote, aby občas aspoň srdcu urobila radosť :)
14:11:34
21.10.2008
21.10.2008
Labros
to je to co pořád nevím. Co jsem na ní dělal většinou směřovalo k vylepšení komfortu a jízdních vlastností, ale jelikož mám druhé auto tak to ani není zapotřebí. Radši bych teďka měl nějakou leštěnku, nejlépe něco jako je Kóča :) Ale zatím bydlím v Praze a nemám ani garáž, takže to taky nemá cenu. Abych z tohohle udělal leštěnku, tak by to vyžadovalo nový lak, nejmíň 3x nové dveře, nějaká nová světla, lišty, nárazníky, interiér.. Zatím tohle v plánu nemám, asi bude zatím stát před panelákem a snad za pár let mě napadne, co dál.
06:22:02
21.10.2008
21.10.2008
Eidy
-> Labros: a co z toho auta bude až se na něm Vetev vyřádí? Sériovka na používání nebo nějaká leštěnka?
17:24:55
20.10.2008
20.10.2008
gim
-> Labros: na fotkach jo ;-) je na ni dost prace, ale driv nebo pozdeji na to dojde...
17:15:21
20.10.2008
20.10.2008
Labros
-> gim: ale ta tvoje je na fotkách pěkná, určitě ji ještě dáš do kupy a bude ozdobou srazů
17:12:15
20.10.2008
20.10.2008
Labros
-> gim: aspoň si všechno vyzkoušíš a na virtu je jedna škodovka navíc :))
17:05:36
20.10.2008
20.10.2008
gim
-> Labros: obcas toho lituju
17:05:10
20.10.2008
20.10.2008
gim
-> Labros: zatim neni potreba ;-) ale casem to prijde...
17:02:50
20.10.2008
20.10.2008
Labros
-> gim: to sis pak měl koupit rovnou to moje auto :))
16:21:59
20.10.2008
20.10.2008
gim
-> Pavel P..: vid ;-)
16:12:00
20.10.2008
20.10.2008
Pavel P..
-> gim: větev bude určitě radostí bez sebe
15:11:53
20.10.2008
20.10.2008
gim
-> Pavel P..: zacinam uvazovat ze bych se postavil do fronty na vareni ;-)