![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pred a po
-> bibendum30 30.06.16 22:07:22: Neporadil bych si nijak. Tohle je práce, na kterou bych si absolutně netroufnul, která vyžaduje machra, kterým nejsem, se znalostmi, které nemám
Samozřejmě klobouk dolů před každým, kdo něco takového umí.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Alenka: třeba WIKIPEDIE napoví
cs.wikipedia.org/wiki/Res
taurov%C3%A1n%C3%AD
-> dragon_cb_cz: Díky![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> dragon_cb_cz: Díky
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> bibendum30: a jak se to teda dělá?
-> bibendum30 30.06.16 18:25:43: Prdlajs tomu rozumím, ale vypadá to hezky ![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> bibendum30: podle me to je prace odbornika
-> Jarda/felda: Tady se snaží být někdo vtipný.....
Chtěl bych vás vidět jak by jste si poradily s 367 let starým bronzovým zvonem z roku 1649,
záchranou původního ručně kovářsky udělaného železa uchycení zvonu a původního dřeva.
Vše dát do podoby aby zvon opět fungoval jako po první instalaci včetně vyběhaných kovaných čepů a bronzových pouzder bez osy.
To je trochu jiný level než vyvařovat škodovku...
Chtěl bych vás vidět jak by jste si poradily s 367 let starým bronzovým zvonem z roku 1649,
záchranou původního ručně kovářsky udělaného železa uchycení zvonu a původního dřeva.
Vše dát do podoby aby zvon opět fungoval jako po první instalaci včetně vyběhaných kovaných čepů a bronzových pouzder bez osy.
To je trochu jiný level než vyvařovat škodovku...
-> Shackall: Ne,restaurování probíhá zcela jinak
-> bibendum30 30.06.16 18:25:43: Drátěný kartáč na flexe?
-> Jarda - zrušená registrace 29.06.16 14:05:30: na Felde som tie ramená menil v 11/2014 a sú stále ako nové
-> minno: a myslis, ze ma cenu alkytonovat nova origo ramena na feldu (ale ta origo barva se mi z toho teda sundavat nechce)? predpokladam rocni najezd lehce nad 30tis. km, na dalsich skoro 30tis. km mam jina auta a tam uz to je bez debaty, dokonce i s tou zabahnovanou nivou uz si hraju jako se skodovkou...
Jestli sed pro to rozhodnu, tak bych schodil i napravy - opiskovani, zinkovej epox, festB a alkyton
Jestli sed pro to rozhodnu, tak bych schodil i napravy - opiskovani, zinkovej epox, festB a alkyton
-> Sejki:
Mělo a podle všeho buben nikdy nebyl dole. Spíš ta drážka zvenku mi přijde divná.
Mělo a podle všeho buben nikdy nebyl dole. Spíš ta drážka zvenku mi přijde divná.
Ad. ošetrovanie a natieranie častí náprav na aute. Dodal by som k tomu toľko, že je rozdiel, keď sa s autom jazdí 50 a viac tisíc km ročne (prevažne služobáky). Vtedy naozaj nemá význam natierať a ošetrovať hrdzavé ramená a pod., nakoľko vtedy sa to fakt skôr zoderie ako prehrdzavie...
Ale u rodinného auta, kedy s tým človek najazdí pár tisíc km ročne a vízia je mať to auto ešte ďalších pár rokov, v takom prípade aj ošetrenie "spotrebných dielov" má určite význam....
Ale u rodinného auta, kedy s tým človek najazdí pár tisíc km ročne a vízia je mať to auto ešte ďalších pár rokov, v takom prípade aj ošetrenie "spotrebných dielov" má určite význam....
-> palinator: co ty drazky uvnitr? To nemelo klinek?
Menší humus... Teď to brzdí i na ručku moc pěkně, tak doufám, že si to ty brzdy nerozmyslej.
Pomáhal mi s tim (resp. ukazoval mi jak to mám dělat) kámoš, neuvěřitelný jaký triky maj lidi který to půl svýho života dělali.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
E: tak to vypadá, když už je technická fakt potřeba. Takže od rána skoro do půlnoci v garáži.
Pomáhal mi s tim (resp. ukazoval mi jak to mám dělat) kámoš, neuvěřitelný jaký triky maj lidi který to půl svýho života dělali.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
E: tak to vypadá, když už je technická fakt potřeba. Takže od rána skoro do půlnoci v garáži.
-> Tuner#2: to udelas sam i bez zvedaku ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ja ne budu na mym delat v sobotu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ja ne budu na mym delat v sobotu
-> Milan 136 28.06.16 20:23:15: Ještě ne, švagr neměl volno na zvedáku a ani čas
Ještě dám péči interiéru až teď bude čas a pak snad na to dojde řada ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: rozvody uz mas taky hotovy?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 28.06.16 14:00:44: No, když vidím jak se v tom nimráš (myšleno pozitivně), tak raději hlásím co trápí kolegy, abys třeba na něco nezapomněl a pak nebylo pozdě. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Stejně je to smuntí, když se člověk stará a stejně to ve finále rozmrdlá na našich silnicích. Jediné auto, kde ani po nájezdu 70 nebo 80000 km po českých silnicích nezačalo nic klepat nebo drnčet byla moje bývalá Xantia. U následujících už to tak nebylo a stačily na to průměrně 2 roky stejné trasy.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Stejně je to smuntí, když se člověk stará a stejně to ve finále rozmrdlá na našich silnicích. Jediné auto, kde ani po nájezdu 70 nebo 80000 km po českých silnicích nezačalo nic klepat nebo drnčet byla moje bývalá Xantia. U následujících už to tak nebylo a stačily na to průměrně 2 roky stejné trasy.
-> Jirik_Tuňák1983 28.06.16 11:25:28: Okolo brzdoveho jsem to mel taky jen podstatne mene a pak u jednoho osvetleni RZ. Okolo znaku OK. Tapec byl sundanej, vse osetreno 2* zakladem a dostrikano sprejem ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jinak už jsem to sem dával. Nová TOY RAV4 má podle mého ochranu podvozku ještě úspornější. Nějaké rozvařené pásy, které mají za fci asi co nejlépe zadržovat sůl a bordel. Zbytek je jen poprášený fixírkou. Mnohé části nechráněné ani tou lepenicí.
Jinak už jsem to sem dával. Nová TOY RAV4 má podle mého ochranu podvozku ještě úspornější. Nějaké rozvařené pásy, které mají za fci asi co nejlépe zadržovat sůl a bordel. Zbytek je jen poprášený fixírkou. Mnohé části nechráněné ani tou lepenicí.
Ještě bych preventivně, jestli zasvěcení souhlasí, číhnul pod zadní tapec na pětkách.
Tohle má kolega na 2005ce.
Tohle má kolega na 2005ce.
-> suri 28.06.16 10:52:39: Prahy a dutiny pod podbehama jsem delal voskem stejne tak jako pak trubky napravnice. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 21:08:07: ešte by bolo poriešiť dutiny , budem sa toho musieť chytiť niekedy aj ja
-> suri 28.06.16 10:13:28: To na toto auto moc nesedí. Ale asi to bylo lakované vodovkama, páč se barva odrbala wapkou na zahradě.
Tatík myl 120ku max. 1 - 2x ročně a pak když jí prodával, tak byla jako nová. Takže pravidelné mytí není zárukou kvality, špína taky dobře konzervuje.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tatík myl 120ku max. 1 - 2x ročně a pak když jí prodával, tak byla jako nová. Takže pravidelné mytí není zárukou kvality, špína taky dobře konzervuje.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 28.06.16 09:52:04: Takéto prahy majú autá čo jazdia štrkové cesty, neumyté ako je rok dlhý ...
2007ka. Takže z mého pohledu (stejně jako Honzovo), každé máchnutí štětcem je jedině plus.
-> iDawe 27.06.16 18:13:09: I třeba přetřený šrouby na nápravě ti usnadní výhledově demontáž. Barva bránící průniku vlhkosti a rzi jde odstranit vždycky, ale muselo to být předtím samozřejmě hejbatelný.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 19:27:46: Bohužel 130 tkm není ukazatel bezproblémového provozu byť i třeba jen na další rok nebo dva. Stačí kvalitní díra a už to jede. To máš dycky tak. Přivezeš si ze zahraničí auto s třeba 150 tkm, odjedeš rok v ČR a můžeš nezřídka rozebírat, popř. se smířit že to holt někde klepne. Poloosy vypadají na některých i mladších autech hůře.
Oktávky II na prahy trpí hodně. Tady 2007ka.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 19:27:46: Bohužel 130 tkm není ukazatel bezproblémového provozu byť i třeba jen na další rok nebo dva. Stačí kvalitní díra a už to jede. To máš dycky tak. Přivezeš si ze zahraničí auto s třeba 150 tkm, odjedeš rok v ČR a můžeš nezřídka rozebírat, popř. se smířit že to holt někde klepne. Poloosy vypadají na některých i mladších autech hůře.
Oktávky II na prahy trpí hodně. Tady 2007ka.
-> doking: já sem v klidu, já už tam kdysi byl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: pěkná práce, také se chystám na podobnou očistu octávky. Ale moc chuť a čas není.![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Tomaso435: začnu to barvičkovat a objevím se pak v obludáriu :-D
-> doking 27.06.16 21:28:48: právě sem započal, na autě je minimálně 25 fleků
ale aspon to nerezne a z dálky i vypadá ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: Tomu autu je čtrnáct let a doteď u podběhů nic, si říkám,že to radši nebudu otvírat, oak se to rozjede a bude po ptákách :-D, sice už jsem měl nutkání se tam kouknout,ale zatím jsem si to vždy rozmyslel a ono taky mít to na zahradě nebo v garáži je něco jiného,takhle nechávám v pneuservisu přehazovat gumy a víc času na to neni a ani není kde sundat to kolo demontovat podběh a vrátit to zpátky, v centru Prahy mezi vajglama a psíma pozůstatkama se válet taky nic moc...
A třeba řešit ďubanec co je na horní hraně skla (resp na začátku střechy, je to tak 1 cm čtvereční,ale až na plech,tak je tam dejme tomu 0,5 mm schod, to jen tak nezamáznu,nezakytuju,resp to by skončilo lakováním celý střechy pomalu,aby to nebylo poznat, a to se asi né úplně vyplatí, jako mohl bych začít styl ala důchodce za minulého režimu, zamazávat všechno štetečkem.
A třeba řešit ďubanec co je na horní hraně skla (resp na začátku střechy, je to tak 1 cm čtvereční,ale až na plech,tak je tam dejme tomu 0,5 mm schod, to jen tak nezamáznu,nezakytuju,resp to by skončilo lakováním celý střechy pomalu,aby to nebylo poznat, a to se asi né úplně vyplatí, jako mohl bych začít styl ala důchodce za minulého režimu, zamazávat všechno štetečkem.
-> iDawe 27.06.16 21:16:16: OMG, stále nechápu v čem je problém, že jsem oblepil kotouč? Přední štíty byly olezlé jen trochu a tohle bohatě do výměny kotoučů a destiče postačí. To samé třmeny, ty byly jen zoxidované a chtěl jsem aby to nějak pod Alu kolem vypadalo. Vše dělláno tak, aby to nestálo extra čas, ale pečlivě a důkladně na místěch, které reznou (mezi tím jsem pomalu 14 dní marodil) a na spodek a nápravnici jsem měl pátek večer a sobotu kdy byl volný zvedák u švagra. Já si myslím, že zespoda nějaké přetažení na okolní plech či plast ničemu nevadí a nijak si to neodporuje s tím, že to je kvalitní práce stejně jako to píšeš tady o té fotce -> iDawe 27.06.16 21:20:47:
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 21:10:30: To je moc pěkný
.. To odpovídá tvým pracem a schopnostem ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 20:56:43: Vidíš to, řešíš že ti shnije poloosa a bodový sváry, ale kotouč oblepíš a třmen celej přepatláš.. nic nemá to smysl, tím co jsem ti chtěl říct bylo něco úplně jinýho. Třeba to že když už jsi byl na geometrii u "známýho" tak píšeš nemuselo se s excentrama vzadu nic dělat, protože byla geometrie dobrá, ale správně bys měl právě např tohle povolit aby až půjdeš dělat znovu geometrii třeba za rok dva to dokázal vůbec povolit. Takže bych se vysral na nějaký barvičky a kraviny kolem, ale promazal bych tyhle důležitý věci. Když už bych se do toho pouštěl. Aby se pak třeba t šrouby nemusely řezat, nežralo mě to nový kotouče s deskama atd.
Domluvil jsem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Domluvil jsem
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 27.06.16 20:59:05: Netuším, myslel jsem, že je to origo, i se to tak tváří.
-> iDawe: -> doking: takže nevím jak vy, ale já jsem rád, že jsem tomu dal včas péči a že to teď bude x let snad jen sloužit. Nepodchytit to teď, tak to za dva roky vypadá jako většina těch co mají 200 - 300 v bazarech, kde už jsou chycené předky prahů, reznou blatníky dole apod. Ani nechci vědět co bude pod podběhama...
Takže všude 2x dvousložkový základ a navrch lak. Zespoda napatláno plastickou hmotou co je na přetření spojů aby to vypadalo jako origo.
Tady taky, zevnitř to kolem metalízy jen prošlo a ta se stejně oloupala...
Tady je vidět, kde všude to v bodových svarech a tam kde se šoupe koberec už začalo korodovat. V oblasti tlumiče, vlevo, v pravo, vpravo dokonce odfouknutý ten nátěr přes sváry a pod tím svár orezlý. Je to hlavně v místech kontaktu, tam kde to v kontaktu není, je to OK.
Jo a vše až když jsem do toho dloubnul, jinak se to tvářilo pod plničem na první pohled OK, ale už byly vidět mikroskopické cestičky, tak jsem dloubnul a ejhle...
Jo a vše až když jsem do toho dloubnul, jinak se to tvářilo pod plničem na první pohled OK, ale už byly vidět mikroskopické cestičky, tak jsem dloubnul a ejhle...
Vzadu spoj nárazník a blatník - na pohled krásné, ale stačilo do toho dloubnout a metalíza odletěla a pod tím tohle.
Ze spoda taky odfouklý plastizol a pod tím oxidace, nechat to další dva roky, kvete to jako prahy na autech v bazarech...