skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pred a po
Tohle v podběhu - totálně napěchované, vlhké i když bylo sucho...
Tady vlevo od trubky jsou vidět už jednotlivé cestičky, takové jakoby oxidace pozinku, protože prostě na tom je jen plnič + mista tlumiče už dost orezlá ve svaru.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 20:58:01: co ten tjůnink na brzdový hadici?
Od svaru odfouklá barva a smerem ke konci pod barvou pěkná koroze, to nechat déle, tak se rozpadne.
-> iDawe 27.06.16 19:53:26: Oktávka není jako Fávo a Felda v čem? Max. tak v tom, že to je pozink, ale i z něj to přes mizernou povrchovou úpravu dokáže pěkně vylézt...
Schválně sem naházím pár fotek kde to bude víc vidět.
Tady třeba poloosa...
Schválně sem naházím pár fotek kde to bude víc vidět.
Tady třeba poloosa...
-> doking: jj ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> iDawe: -> Tuner#2: Ty podběhy,to už jsem tolikrát slyšel,že by se to mělo dělat,máme 14 leté auto v podstatě přesně a já to nikdy nedělal a musím zaklepat,že vše vypadá v cajku (Octavie 1 to je), nikde v této oblasti žádná koroze nevylejzá a to už jeden blatník byl měněnej, a tam je to taky v poho. Zatímco páté dveře pod tou plastovou lištou na spz už jsou děravý (ale do toho se hrabalo,tak se asi není čemu divit), jinak nějaké drobnosti se najdou,ale vše se tváří,tak,že je to jen na povrchu v místě ošoupaného laku, nebo oťuk po kamínku...oťuk po kamínku vozíme na autě přes 5-7 let a to míto vypadá pořád stejně.
Jinak já něco takovýho budu muset udělat taky.
nad nápravou zadní je to barvou jen postrašený, bodový sváry už reznou, kýbl na rezervu je zespoda taky jen postrašenej a zadní podběhy pod kobercema taky snesou namatlat. Tu nápravu udělám asi jen to nejhorší.
Když vidím auta z dovozu s několikanásobným nájezdem a pak kouknu pod moje, tak se mi chce brečet
Asi to namatlám před zimou
nad nápravou zadní je to barvou jen postrašený, bodový sváry už reznou, kýbl na rezervu je zespoda taky jen postrašenej a zadní podběhy pod kobercema taky snesou namatlat. Tu nápravu udělám asi jen to nejhorší.
Když vidím auta z dovozu s několikanásobným nájezdem a pak kouknu pod moje, tak se mi chce brečet
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Asi to namatlám před zimou
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 19:27:46:
Oktávka ale není felda ani favorit.. :-)
Na ní bych se nebál, že mi prohnije miska na tlumiči. Když už jsi barvičkoval třmeny a štíty brzd, tak jsi mohl najít třeba 5minut na to aby jsi povolil dva šrouby, sundal třmen a mohl natřít štíty celý ne? Než oblepovat kotouče :-) To že byly nedávno dělaný brzdy neznamená, že volně choděj a je na nich nějaká ochrana.
Nápravy ti neshnijou a nerozpadnou se, to se opravdu dřív vymlátí uložení a stejně třeba vzadu budeš měnit spodní ramena celý, nebo uložení stabilizátoru apod. A pak samozřejmě nastoupí nový lakování (barvení) aby to vypadalo jakože stejně.¨
Vyčištění podběhů je samozřejmě naprosto správně, ale ochrany jsou i když ne lakovaný kvalitní. Toho bych se nebál.
A vejfuk, určitě vypadá dobře, ale nemáš to benzínovou? Tam ti s největší pravděpodobností dřív prohnije zevnitř..
Jinak chválím péči i na spotřebním autě, což u tebe ani nepochybuju že by nebyla. Jen jsem víc na údržbu a funkčnost. Dělal bych to holt jinak. ;)
Oktávka ale není felda ani favorit.. :-)
Na ní bych se nebál, že mi prohnije miska na tlumiči. Když už jsi barvičkoval třmeny a štíty brzd, tak jsi mohl najít třeba 5minut na to aby jsi povolil dva šrouby, sundal třmen a mohl natřít štíty celý ne? Než oblepovat kotouče :-) To že byly nedávno dělaný brzdy neznamená, že volně choděj a je na nich nějaká ochrana.
Nápravy ti neshnijou a nerozpadnou se, to se opravdu dřív vymlátí uložení a stejně třeba vzadu budeš měnit spodní ramena celý, nebo uložení stabilizátoru apod. A pak samozřejmě nastoupí nový lakování (barvení) aby to vypadalo jakože stejně.¨
Vyčištění podběhů je samozřejmě naprosto správně, ale ochrany jsou i když ne lakovaný kvalitní. Toho bych se nebál.
A vejfuk, určitě vypadá dobře, ale nemáš to benzínovou? Tam ti s největší pravděpodobností dřív prohnije zevnitř..
Jinak chválím péči i na spotřebním autě, což u tebe ani nepochybuju že by nebyla. Jen jsem víc na údržbu a funkčnost. Dělal bych to holt jinak. ;)
-> Milan 136 27.06.16 19:48:46: JJ byl jsem i u známého na geo než koupím nové letní kola a zimáky, ale nebylo třeba s tím hýbat.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 19:27:46: Osobně bych to asi nedal, ale nepovažuju to za ctnost - určitě si nic nezkazil.. no a všechny auta nemusej zespoda vypadat jak z Rakouska.. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: Nepovažuju za ctnost "to nedat" - aby nedošlo k mýlce..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: Nepovažuju za ctnost "to nedat" - aby nedošlo k mýlce..
-> Tuner#2: namazal jsi ty šrouby na zadních ramenech? Ty s excentrama?
-> Tuner#2: Ja ten náter (a očistu) schvaľujem, tiež som to tak robil na rodičovskom "spotrebáku", určite to pomôže a aspoň čiastočne ochráni už chytené podvozkové súčasti. A aspoň to nevyzerá ako hnoj. A schvaľujem to aj preto, lebo nemám rád, keď ľudia na svoj majetok z vysoka se*ú a všetko zanedbávajú.... Aspoň sa potom človek za to nemusí hanbiť, či už na STK, alebo len tak všeobecne.
-> Nwkt: Ty šrouby jsou zahnilý snad na všech těhlech nápravách. Běžně se to řeže...
-> Nwkt 27.06.16 19:30:46: A v čem je problém? Tak to víc zasmrdí a opálí se barva v okolí. Holt se to pak někdy v budoucnu donatře.
-> Nwkt 27.06.16 19:30:46: tak to už je pak jedno jestli natřenej byl nebo ne:)
-> Tuner#2: Ad 3) mě to brali třeba autogenem, protože ten šrouby byl zahnilej ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peklo 27.06.16 19:22:54: Díky, výfuk jsem vzal komplet kamnářským kovářským Alkytonem. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> iDawe 27.06.16 18:13:09: Vezmu to popořadě:
1. Proč práce zbytečná? Přesně takhle jsem ošetřil tlumiče a misky tlumičů na Fávu a i přes to, že to bylo řádně napadený korozí, tak ta dvousložková základovka to dost výrazně podrží a koroze dál nepostupuje. Neřešit to, tak miska upadne tak jako tátovi na Feldě, protože uhnije ve sváru. Proto jsem to udělal i na Octavii + podběhy nechat, tak to za dvě zimy kvete nehledě toho bordelu co za nima bylo.
2. Brzdiče byly přední jen zoxidované a zadní to samé. Protože plánuju hliníky, tak tam nebudu za nima vozit olezlé brzdiče... Kotouč jsem oblepil proto, abych ho zbytečně nenatřel, když jsem natírat štíty. Nějak v tom nevidím nikde problém a co je na tom prasáckého? Jasně rozebrat to do šroubku jako na Žlutce je jiný level, ale tohle je spotřebák!!! kde byli brzdy dělané před nedávnem, vzadu pomalu nový desky, v předu na půlce a kapalina před rokem nová. Do toho fakt hrabat nebudu, nejsem blázen a ani nemám tolik času se věnovat autu co má sloužit.
3. Proč by se na nápravě co má 130tkm mělo vymlátit uložení? A když vymlátí, v čem je problém ze šroubu strhnout barvu a povolit? Je to lepší než ho nechat dál pučet tak, že na něj pak nenasadíš klíč...
4. Plech nad výfukem je naprosto OK, urezlé byli jen dvě spodní matice, ty jsem dal nové a vše raději opět přetřel, protože surové se rozpadnou na prach jako ty dvě předchozí.
5. Přetaženo na nárazník je, stejně jako na plasty a plechy, přetáhnul jsem i z tlumiče na těhlici, kterou jsem nechal olezlou neb je tam moc hadiček/kabelů a není tam přístup. Opět v tom nevidím problém, je to spotřebák a těhlice jen tak problém nebude jako např. vařené místo na tlumiči, ale o tom jsem už psal a nárazník nikdo nevidí ani když se ohne...
Takže ano, není tomu věnováno xy hodin co na Žlutce, ale myslím si, že jsem tomu dal slušnou péči a prevenci na zimu a rozhodně toho nelituju i díky předchozím zkušenostem na spotřebácích.
1. Proč práce zbytečná? Přesně takhle jsem ošetřil tlumiče a misky tlumičů na Fávu a i přes to, že to bylo řádně napadený korozí, tak ta dvousložková základovka to dost výrazně podrží a koroze dál nepostupuje. Neřešit to, tak miska upadne tak jako tátovi na Feldě, protože uhnije ve sváru. Proto jsem to udělal i na Octavii + podběhy nechat, tak to za dvě zimy kvete nehledě toho bordelu co za nima bylo.
2. Brzdiče byly přední jen zoxidované a zadní to samé. Protože plánuju hliníky, tak tam nebudu za nima vozit olezlé brzdiče... Kotouč jsem oblepil proto, abych ho zbytečně nenatřel, když jsem natírat štíty. Nějak v tom nevidím nikde problém a co je na tom prasáckého? Jasně rozebrat to do šroubku jako na Žlutce je jiný level, ale tohle je spotřebák!!! kde byli brzdy dělané před nedávnem, vzadu pomalu nový desky, v předu na půlce a kapalina před rokem nová. Do toho fakt hrabat nebudu, nejsem blázen a ani nemám tolik času se věnovat autu co má sloužit.
3. Proč by se na nápravě co má 130tkm mělo vymlátit uložení? A když vymlátí, v čem je problém ze šroubu strhnout barvu a povolit? Je to lepší než ho nechat dál pučet tak, že na něj pak nenasadíš klíč...
4. Plech nad výfukem je naprosto OK, urezlé byli jen dvě spodní matice, ty jsem dal nové a vše raději opět přetřel, protože surové se rozpadnou na prach jako ty dvě předchozí.
5. Přetaženo na nárazník je, stejně jako na plasty a plechy, přetáhnul jsem i z tlumiče na těhlici, kterou jsem nechal olezlou neb je tam moc hadiček/kabelů a není tam přístup. Opět v tom nevidím problém, je to spotřebák a těhlice jen tak problém nebude jako např. vařené místo na tlumiči, ale o tom jsem už psal a nárazník nikdo nevidí ani když se ohne...
Takže ano, není tomu věnováno xy hodin co na Žlutce, ale myslím si, že jsem tomu dal slušnou péči a prevenci na zimu a rozhodně toho nelituju i díky předchozím zkušenostem na spotřebácích.
-> Tuner#2: Toto ukážu manželce, až mi zase bude tvrdit, že jsem magor, když na Supovi meju, voskuju spodek a nakonec vezmu výfuk silichromem. Ale nechal bych si takovou péči taky líbit. Ještě sundat ten spodní kryt a vymést pavouky z nárazníku.
-> Tuner#2: Práce podle mě úplně zbytečná, ano pro klid duše vystříkat dutiny, to ano. Ale zbytek je pro mě hrůza. Ty brzdiče, šílený, proč jsi námahu radši nevěnoval vyčištění a ošetření? Než oblepit kotouče a natřít to komplet, to je teda úlet. Natřít nápravu. Proč? se ti stejně dřív vymlátí uložení. Za mě zbytečný práce a jen spíš přidělaná práce do budoucna.
EDIT: A teda opravdu když už jsi to patlal, tak jsi mohl sundat plech nad vejfukem, kterej ti prohnije pod maticema, tj. rozpadne.. Přetřenej nárazník atd. Fuj. To bych od tebe nečekal. Vždycky pěkná práce a teď tohle.
EDIT: A teda opravdu když už jsi to patlal, tak jsi mohl sundat plech nad vejfukem, kterej ti prohnije pod maticema, tj. rozpadne.. Přetřenej nárazník atd. Fuj. To bych od tebe nečekal. Vždycky pěkná práce a teď tohle.
-> Jirik_Tuňák1983 27.06.16 16:08:33: Netusim, kupuju sprej u Regnera. Mrkni na netu co delaj.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 15:12:04: Dá se i štětkovat, resp. dělá Valvoline řadu stříkatelnou a štětkovatelnou?
-> Jarda - zrušená registrace 27.06.16 13:45:49: Ja pouzivam Tectyl od Valvoline a super jak na dutiny, tak pripadny nastrik.
-> suri: jaky podvozkovy vosk pouzivas?, me rezistin car uz stve, vydrzi chvilku, jinak do dutin jsem michal ML s olejem a technicakem a ted to ML micham s konzervacnim konkorem a technicakem
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.06.16 22:57:25: Nojono, šetří se šetří. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.16 06:00:47: u mna to aj tak nie je sanca rozumne obrusit , ostriekal som to podvozkovym voskom a je to ...
-> Milan 136 27.06.16 06:46:40: Prace nic moc, ale delal jsem to z pojizdne zidle, takze to tak nejak slo. Hlavne to brouseni, clovek toho ma plnou hlavu a oci
-> Sejki - zrušená registrace 27.06.16 06:51:14: Tak planujeme mit to auto do jak se rika do smrti a tohle te naprave o nejaky ten ten rok prodlouzi zivot + i na stk na to budou lepe koukat.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Sejki - zrušená registrace 27.06.16 06:51:14: Tak planujeme mit to auto do jak se rika do smrti a tohle te naprave o nejaky ten ten rok prodlouzi zivot + i na stk na to budou lepe koukat.
-> Tuner#2: kdy muzu pristavit moje?
To samy bych potreboval udelat taky. Ale neni cas a chut :-D
To samy bych potreboval udelat taky. Ale neni cas a chut :-D
-> suri 27.06.16 05:44:20: Ja si myslim, ze vyznam to ma, bylo to ve stavu, kdy se tomu dalo pomoct. Jasne, rozebrat a pisek by bylo dukladnejsi, ale na to neni cas...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.06.16 22:55:34: aj ja som chcel natierať ale nemá to význam , to skôr pozháňam všetky ramená nové , ponatieram , a nápravnicu dám opieskovať a lak , to bude lepšie riešenie , samozrejme niekedy keď to bude mať viac km
-> Nwkt 26.06.16 23:05:39: Nebylo třeba, nástřik zezadu je včetně plastizolu což je vodět i na fotce. Ošizené to bylo hlavně na středu.
-> Tuner#2: Měl bys tam lepší přístup a natří celou vanu na rezervu
-> Nwkt 26.06.16 23:01:12: A čemu tam vadí?
-> Nwkt 26.06.16 23:00:20: To je v bakelitu, tam to netřeba měnit. Koupil jsem si jich 20 a vyměnil jen nejnutnější a na choulostivých místech podběhů.
-> Tuner#2: Btw to jsi natíral s ním? Tos ho mohl taky dát dolů, práce na 5 minut ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.06.16 22:57:25: Ale ty orezlý šrouby na nárazníku, fuj fuj ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak jsem tomu věnoval od pátku do soboty večer a dostala taky 2x dvousložkový základ + vrchní Alkyton + dutiny voskem Valvoline. Zároveň jsem ošetřil i plech pod rezervou, taky prakticky bez nástříku ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
No a protože mě srala ta olezlá nápravnice...
A PO
Včetně nových převleků a dorazů na tlumiči.
Včetně nových převleků a dorazů na tlumiči.
V průběhu
Obroušeno na citlivých místech a komplet 2x dvousložkový základ...
Obroušeno na citlivých místech a komplet 2x dvousložkový základ...
PŘED
Pod kobercema místama holý plech, někde se toho všimnul akorát plnič, takže bodové sváry už začínaly chytat lehkou korozi...
Pod kobercema místama holý plech, někde se toho všimnul akorát plnič, takže bodové sváry už začínaly chytat lehkou korozi...
-> Enggik:
hlavně ja jsem rád ze jsem se ho nezbavil a nechal si ho, je to paráda mít takovýto stroj a jezdit po srazech je ideál
je to jen fichtl ale každý má to svý no
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Lukyn Fakír:
Jéé, přesně takovýho jsem také měl
a dofám, že zas někdy mít budu ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![32](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/32.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)