skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co používáte za nářadí.
-> ZdenoR: mám něco od yato funguje to dobře. Zrovna ta piditrubicka se dá koupit v náhradě za 120kč ale třeba dlouhá do pulky auta ne a v origu asi 1700.
Prosím
Nemáte někdo vyzkoušený přípravek na lisování brzdových trubek za rozumné peníze ?
Šroubení Škoda a koncern. Kupovat celé sady trubek nebo tu pidi trubičku na zadní brzdy koncernu je nesmysl.
Nemáte někdo vyzkoušený přípravek na lisování brzdových trubek za rozumné peníze ?
Šroubení Škoda a koncern. Kupovat celé sady trubek nebo tu pidi trubičku na zadní brzdy koncernu je nesmysl.
Tak dej pozinky nebo nerez od QuickBrake treba
-> 11mAjA11: Trubky používam výhradne oceľ.
Mosazné sem teda ještě neviděl že by někdo používal..kov v pozinku je běžný, občas nerez od QuickBrake.
Záleží jaké trubky tím chceš spojovat, jestli med tak úplně nevim jestli je to rozumný počin, měkká med do relativně měkké mosazi (směsky mosazi) a třeba galvaclanek když na to přijde nějaká sůl nebo něco..
Záleží jaké trubky tím chceš spojovat, jestli med tak úplně nevim jestli je to rozumný počin, měkká med do relativně měkké mosazi (směsky mosazi) a třeba galvaclanek když na to přijde nějaká sůl nebo něco..
Zásobil som sa spojkami na brzdové trubky. Trochu mám obavy z tej mosadze. Nestrhnem to pri trochu silnejšom dotiahnutí trubky?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Používám... Občas. Mám nejakej adaptér a od kamaráda jsem dostal vyrobený uložení na flexu... Je to super...
-> jerrom 10.08.23 16:15:13: Pouzivam ale v origo vzduchovej bruske.
Na paradu pri dopbrusovani zvarov na ploche.
Pouzivam len 3M a funguje viac ako dobre tak som neskusal inu znacku
Na paradu pri dopbrusovani zvarov na ploche.
Pouzivam len 3M a funguje viac ako dobre tak som neskusal inu znacku
Ahoj, nemáte zkušenost s Roloc systémem? Koukal jsem, ze 3M má buď unasec za ca 150kc ( číslo produktu 09987) nebo bez stopky za 600Kc ( da se vybrat tvrdost, jiný rozdíl jsem nevycetl, napr produkt 45095) a nebo jsem našel i neorigo za 90kc (napr zde eshop.aldivex.cz/brusky--
podlozne-talire--unasece-a
-adaptery/.../)
Nějak nechápu rozdíl mezi tím 3M. Zase jestli neorigo nebo o “par” korun dražší, tak už radši 3M
Nějak nechápu rozdíl mezi tím 3M. Zase jestli neorigo nebo o “par” korun dražší, tak už radši 3M
-> Jarda/felda: Já jsem měl origo podtlakovou odvzdušňovačku (poháněnou vzduchem) a dělalo to ty problémy, který jsem popisoval.
Hlavně třeba na Avii, kde byly velký prasátka. Tam si to fakt dokázalo cucnout okolo gumiček v nich.
Hlavně třeba na Avii, kde byly velký prasátka. Tam si to fakt dokázalo cucnout okolo gumiček v nich.
-> Jarda/felda: Jo taaak... tak to bych se bál přesně toho co popsal -> StepaNoFUN: ...
-> COL 29.04.23 17:08:13: mám manuální "pumpičku" takže udělám pod tlak před ovzdušnovákem a pak "pustim" brzdovku
-> COL 29.04.23 15:35:15: Tvoj postup by som volil u auta, kde brzdovka nebola dlho menená. Pri pravidelnej výmene u civilného auta k spoľahlivosti a účinnosti brzdového systému stačí štandard, ono sa to tam v tom pracovnom priestore pri pravidelných výmenach čiastočne určite obmieňa a nevedie to ani po rokoch ku žiadnej skaze.
-> Jarda/felda: Jak "napumpuju podlak" ?? Jako myslíš "pod tlak" jako natlakovat? Co by to mělo zlepšit? To promícháni v praseti? To je lepší šlápnout na pedál, to dá mnohem větší stouch a v praseti se to víc rozviri...
-> Jarda/felda: S podtlakem nemám dobrý zkušennosti. Všechny těsnění v brzdách jsou určený na přetlak a ne na podtlak. Takže se občas stane, že si to třeba prasátkem cucne okolo gumičky. Navíc hovno poznáš, jestli jsou tam bubliny, protože si to běžně do hadičky přisává okolo závitu odvzdušňováku. Zlatá plnička.
-> COL 29.04.23 15:35:15: Ok. Tomu rozumím.
-> MVM: Zkušenost je taková, že když se to nechá jen téct, tak se to v praseti ani pořádně nepromicha, protože ta kapalina v praseti teče ze vstupního otvoru rovnou k odvzdusnovaku. Když se to dela se slapanim na pedál, tak je to lepší. Ale asi málokdo rozebírá brzdy hned po tom, co vyměnil brzdovku, takže to netrkne (z odvzdusnovaku teče čistá, ale v praseti stále hnus). Od doby, kdy jsem si toho jevu kdysi všimnul, to řeším tak, jak jsem popsal níže.
-> COL 29.04.23 15:10:52: Z každýho odvzdušňováku při výměně brzdovky by ti mělo vyjit cca 200-250ml
Řekněme že litr na auto "stačí" včetně nadobky. A to je už hodně poctivě vyměněna kapalina..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Řekněme že litr na auto "stačí" včetně nadobky. A to je už hodně poctivě vyměněna kapalina..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> SO545 29.04.23 13:49:08: Filozofujeme o tom, ze timhle zpusobem ti zustane třeba v praseti dost původní kapaliny. Zejména, když se to nechá jen protéct.
-> COL 29.04.23 12:05:50: neviem o com filozofujeme....vyprazdni
s nadobku a bud pretlacis plnickou alebo kllasika po starom. Ovzdusnis kazde koleso.
Prelejem tak asi 5-7deci kvapaliny systemoom a cajk.
U moto je to na dlhsie...nema to prachovky na piestoch tak to chce precistit a premazat.
Ale tiez to nieje praca ktoru by som odlozil lebo to dlho trva....
Prelejem tak asi 5-7deci kvapaliny systemoom a cajk.
U moto je to na dlhsie...nema to prachovky na piestoch tak to chce precistit a premazat.
Ale tiez to nieje praca ktoru by som odlozil lebo to dlho trva....
Jak se vymění brzdovka za pár minut? Aby to k něčemu bylo, je dobrý, aby se vyměnila hlavně v pracovních prostorech. Takže zatlačit pistky co to jde, stáhnout prasata a pak lze začít. A stejně se vymění takhle dobře brzdovka v nádržce, thv a trubkach, ale v trmenech a prasatech, kde o to jde hlavně, zůstane nejaká smeska.
-> MVM 29.04.23 06:34:01: Aha. To chápu ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jarda/felda 28.04.23 22:09:09: tiez menim. Nieje to nic financne ruinujuce... a na zdvihaku za par minut.
-> růža 29.04.23 01:44:44: Každou knížku jednou přečteš do konce. A než začneš číst jinou, jdeš se třeba projit do parku.. Asi tak ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Nechci se tě nějak dotknout, ale ty už neděláš závoďáky? "Když jsem 20let dělal závodní auta". Ale nebudu vyzvídat, jen mě ta formulace překvapila.
-> Jarda/felda: Hele, každej kdo o tom trochu ví. Potom jdou povolit odvzdušňováky a pod. Po 2 letech jsem to měnil všem při prohlídkách v servise a je to znát. V nádobce je pořád jantarová/žlutá kapalina.
Když jsem 20let dělal závodní auta a odvzdušňovala se auta v podstatě nonstop. A na kurzech bezpečný jizdy kdyz byla flotila aut firemnich(nových), vesměs Škodovky, ale i jiný firemni auta zase jiny značky, tak ta auta byla pořád diky nešetřeni firem a servisu vždycky slušně obuta, podvozkově v pořádku, v pořádku brzdy.
Kdežto kurz pro civilisty ( přijeli lidi se svym autem) to byla leckdy přehlídka toho co u nás jezdí. A když si vezmu kolika lidem nefunguje ABS, kolika lidem při krizovým brzdění auto (diky nesouměrnosti), zakeřně ustrelí. Kolika lidem při dupnutí na pedál se pedal propadne,nebo okamžitě po třetím plným brždění selže ABS.
Tak jsem potom kolikrát měl strach jet domů v silničnim provozu. Ve spojeni s (ne)uměním řídit,ačkoli vsichni jsou dle mínění přece dobří.. maji uz léta najeto..
Málokdo, až na začátečníky, má pokoru. A jestli tady věříte tomu ze mladá holka uřídí v krizovce velký ótéčko SUV. Jo možná tak tři z deseti.
Takže vim že půlka lidí ma černej hnus v nádobce, ABS mu vlastně nikdy nekopalo do pedálu, protože jezdi opatrně, a je přece dobrej řidič. Navic má čerstvou technickou..přece.
How
Když jsem 20let dělal závodní auta a odvzdušňovala se auta v podstatě nonstop. A na kurzech bezpečný jizdy kdyz byla flotila aut firemnich(nových), vesměs Škodovky, ale i jiný firemni auta zase jiny značky, tak ta auta byla pořád diky nešetřeni firem a servisu vždycky slušně obuta, podvozkově v pořádku, v pořádku brzdy.
Kdežto kurz pro civilisty ( přijeli lidi se svym autem) to byla leckdy přehlídka toho co u nás jezdí. A když si vezmu kolika lidem nefunguje ABS, kolika lidem při krizovým brzdění auto (diky nesouměrnosti), zakeřně ustrelí. Kolika lidem při dupnutí na pedál se pedal propadne,nebo okamžitě po třetím plným brždění selže ABS.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Takže vim že půlka lidí ma černej hnus v nádobce, ABS mu vlastně nikdy nekopalo do pedálu, protože jezdi opatrně, a je přece dobrej řidič. Navic má čerstvou technickou..přece.
How
-> Bukaj: Protoze musis rozebrat pul brzd kvuli udrzbe? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda: Já![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
tata si koupil tester parkside v lidlu a ukazuje mu to 50% na novej brzdovce jeste v lahvi i 5let starej v aute.
-> minno: Na meřák se vybodni. Za ušetřené eura kup pořádnou třeba ATE brzdovku a fertig. A bod varu je suchy a mokrý. Suchy je víceméně orientační pro použití na závodech. Mokrý je pro civilní provoz protože počítá s obsahem vody. Ale 2 roky vydrží každá od každé lepší značky, pokud to není fejk.
Když jsme u té brzdovky, tak jsem ji dnes měnil kolegyni na Mazdě.
A ten krám má víčko na bajonet, tak jsem musel improvizovat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A ten krám má víčko na bajonet, tak jsem musel improvizovat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno 28.04.23 20:44:10: pozri si bod varu.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale v tejto skupine poraďte radšej dobrý merač brzdovky![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: 190°C pol roka od naliatia sa mi tiež nezdá teda výhra
Alebo možno žijem len v bubline. Ja by som čakal, že za ten rok-dva to stratí na parametroch len minimálne. Čo potom tí, čo brzdovku nemenia, to im varí pri 50°C? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> SO545: A v čom je rozdiel DOT4 do motoriek od DOT4 do auta, to je snáď jedno, či?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> SO545: A v čom je rozdiel DOT4 do motoriek od DOT4 do auta, to je snáď jedno, či?
-> minno: ja mam dobre skusenosti s Valeo DOT 5.1 pol roka od naliatia a stale bola cez 190°C. Hentie lacne brzdovky nestoja za nič.
-> minno 27.04.23 20:45:34: kup DOT 4 od motulu do motoriek a na STK im spadne sanka aj po 2rokoch.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Toto mám v aute. HD270. Vyrobená 05/22, naliata 06/22. A v 04/23 nameraný bod varu 170st.
-> darklord 26.04.23 21:52:04: To netuším, ale to by sa potom musela každému.
-> Jarda/felda 26.04.23 21:55:20: Pozriem koľko píše na tej mojej.
-> Syny 26.04.23 21:58:38: Oficiálne sa to má kontrolovať, ale už roky mi to nik nepozeral. Naposledy pred 2 rokmi dokonca napísali, že tvar nádržky neumožňuje meranie
Teraz som bol v inom meste na kontrole a meral a ukázal mi výsledok po meraní a upozornil ma na to, takže je to real.
Haha ten obrázok![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale otázka bola na tester.
-> Jarda/felda 26.04.23 21:55:20: Pozriem koľko píše na tej mojej.
-> Syny 26.04.23 21:58:38: Oficiálne sa to má kontrolovať, ale už roky mi to nik nepozeral. Naposledy pred 2 rokmi dokonca napísali, že tvar nádržky neumožňuje meranie
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Haha ten obrázok
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale otázka bola na tester.
-> Syny 26.04.23 21:58:38: www.slov-lex.sk/pravne-pr
edpisy/.../20220101_529062
3-2.pdf je tam na to specialna kolonka, tak by bolo blbe keby to nemerali... Ale pravda, papier znesie, takze obcas sa meranie urobi tzv "mozkovym myslenim" ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> minno: Vam na TK kontrolujou brzdovku?
Jinak se tedy docela divim, ze te neco na aute kontrolovali. Ja myslel, ze ty se svejma upravama delas TK nejak takhle :)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jinak se tedy docela divim, ze te neco na aute kontrolovali. Ja myslel, ze ty se svejma upravama delas TK nejak takhle :)
-> minno: nemohla sa ti vyzrazat nejaka vlhkost v nadobke?
Neviete doporučiť dobrý, spoľahlivý tester brzdovej kvapaliny?
Včera som bol škodovkou na STK, po 100 rokoch merali aj brzdovku a nameralo mu tam bod varu len 170 st. C.
Limit je 150.
Dosť ma to zarazilo, pretože tá brzdovka je tam tak 10 mesiacov. DOT4, nové balenie.Tak by ma zaujímalo, či je to šmejd brzdovka, alebo kde je chyba.
Včera som bol škodovkou na STK, po 100 rokoch merali aj brzdovku a nameralo mu tam bod varu len 170 st. C.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Dosť ma to zarazilo, pretože tá brzdovka je tam tak 10 mesiacov. DOT4, nové balenie.Tak by ma zaujímalo, či je to šmejd brzdovka, alebo kde je chyba.
-> U-Geen 16.03.23 10:46:08: mal som to pozicane pri vymenu sezonneho prezutia.
Tiez ho mam v merku ale chcel som si to vyskusat.
Funguje to pekne.
Nic z toho netecie.
A kompresor mam stale k dispozicii.
Asi to nahradi staru jastericu ktora je sice v pohode....ale uz dost tecie a servis asi nehrozi.
Tiez ho mam v merku ale chcel som si to vyskusat.
Funguje to pekne.
Nic z toho netecie.
A kompresor mam stale k dispozicii.
Asi to nahradi staru jastericu ktora je sice v pohode....ale uz dost tecie a servis asi nehrozi.
Viete doporučiť nejaký konkrétny a fakt kvalitný hever?
Niečo adekvátne k tomuto:
www.autodielygafa.sk/prod ucts/nizkoprofilovy-hydrau licky-zdvihak-25t---zdviha k25t-1912754
Tento mám 2,5 roka a je to sračka. Od nova nedržal moc dobre tlak a teraz už prestal dvíhať väčšiu hmotnosť, možno sa už po troche aj stratil olej z neho.
Predtým mi podobný, len menší hever vydržal 12 rokoch a držal parádne, len som ho rozbil.
Niečo adekvátne k tomuto:
www.autodielygafa.sk/prod ucts/nizkoprofilovy-hydrau licky-zdvihak-25t---zdviha k25t-1912754
Tento mám 2,5 roka a je to sračka. Od nova nedržal moc dobre tlak a teraz už prestal dvíhať väčšiu hmotnosť, možno sa už po troche aj stratil olej z neho.
Predtým mi podobný, len menší hever vydržal 12 rokoch a držal parádne, len som ho rozbil.
nemate nekdo zkusenosti s pneumatickym mechovym zvedakem (neco ala www.aretacni-pripravky.cz
/mechove-zvedaky/tagred-ta
291--pneumaticky-mechovy-z
vedak-4-t--40-cm ) ... pro moje pouziti by to bylo dle vseho idealni, ale moc tomu neverim :-)