skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Nwkt 13.03.20 23:28:22: Ale předface vypínač (s výsuvným tlačítkem na podsvit palubky a kontrolkou předních mlhovek) podsvícenej zeleně jsi ještě asi neviděl. :-D
-> Bukaj: Vidíš a já dobrovolně kupoval torpédo protože jsem na něm měl jeden roh odlomenej. A když už nový, tak celý, protože to bruhý bylo trochu vyšisovaný a bylo by to jako pěst na oko. A rovnou k tomu vyhřívaný trysky z O3, protože jsou štelovací a líp prášej. A do toho novýho torpéda začal vrtat...
-> palinator: Ano, měl jsem to rozebraný několikrát
-> Nwkt 13.03.20 23:03:45: O1 má bílej střed zalitej v černém plastu, takže se to neloupe. Ale ty pogumované protiskluzné plasty jsou nesmysl... Guma a plast dokupy se nemají moc rády. To je jeden z problematických dílů na O1 - plastový kryt torpéda s navulkanizovaným těsnícím břitem čelního okna - ta guma se už po 15 letech začala drolit a po 20 letech už tam skoro nebyla. Kdyby to byl samostatný díl, tak se nasadí nová gumka a jedeme, ale oni to vymysleli jako celek s plastem, terý se nekazí...
-> Polyš 13.03.20 11:53:31: Pěkné
-> castrol 13.03.20 16:20:11: Ty plasty jsou asi nejsnáze sehantelné - nedávno jsem normálně v autodílech koupil dvě sady nových asi za 30 Kč kus

-> Polyš 13.03.20 11:53:31: Pěkné

-> castrol 13.03.20 16:20:11: Ty plasty jsou asi nejsnáze sehantelné - nedávno jsem normálně v autodílech koupil dvě sady nových asi za 30 Kč kus

-> Nwkt:
Seš si jistej? Ty plasty jsem všude viděl jen oleštěný. A jak píšu, třeba rámeček na středovým panelu byly u Bory jakýsi "pogumovaný", u OI jsou tvrdý jak šutr. Mám pocit že i rámečky kolem výdechů ventilace.
Seš si jistej? Ty plasty jsem všude viděl jen oleštěný. A jak píšu, třeba rámeček na středovým panelu byly u Bory jakýsi "pogumovaný", u OI jsou tvrdý jak šutr. Mám pocit že i rámečky kolem výdechů ventilace.
-> palinator: Dyť to má O1 stejně, bílej plast nastříkanej na černo. Akorát O2 ze začátku to měli udělaný blbě a loupe se to
-> Luky:
Svítěj snad i běžný tlačítka u Oct ne? Teď si nevybavuju, jestli svítí u OI přepínač světel, ale myslím, že ano.
Svítěj snad i běžný tlačítka u Oct ne? Teď si nevybavuju, jestli svítí u OI přepínač světel, ale myslím, že ano.
-> palinator: není to proto aby uměl svítit?
-> Tom Troll:
Jsem odpůrcem povrchových úprav plastů. Typickej případ je OI vs. Golf IV/Bora. Golf míval v interiéru pogumovaný plasty, který se časem odřely, odloupaly, apod. OI má surovej plast a hotovo. To samý kokotina u přepínačů světel OII. Bílej (!!!) plast s černou povrchovkou. To mohlo napadnout jen debila.
Jsem odpůrcem povrchových úprav plastů. Typickej případ je OI vs. Golf IV/Bora. Golf míval v interiéru pogumovaný plasty, který se časem odřely, odloupaly, apod. OI má surovej plast a hotovo. To samý kokotina u přepínačů světel OII. Bílej (!!!) plast s černou povrchovkou. To mohlo napadnout jen debila.
-> palinator 13.03.20 18:46:26: dá se, sls tisk umí divy ale je to drahá metoda 

-> palinator: Pokud děláš víc kusů nebo aby to bylo fakt autentický tak vyleptat, když jenom aby to prostě nějak vypadalo tak to vzít nějakym sprejem co má torchu větší visokzitu a překreje hranky jednotlivejch tisků.
-> palinator 13.03.20 18:46:26: necha se to pak treba leptat v páře acetonu do lesku
-> palinator: Tak jde o použitý materiál, a model tiskárny. Já jedu jen v obyč PLAčku ale i na něm se dá, hodně dělá umístění / správné položení. Jasně poznat by se to dalo, ale jako možné řešení.. v krajním případě proč ne si myslím.
-> Kuladmin:
A umí dneska někdo tisknout (lépe řečeno následně obrobit) aby to i na pohled nějak vypadalo? Zatim nic moc, co jsem viděl.
A umí dneska někdo tisknout (lépe řečeno následně obrobit) aby to i na pohled nějak vypadalo? Zatim nic moc, co jsem viděl.
Ty krytky - plasty vzhledem ke svému tvaru by se asi dali docela dobře tisknout na 3Dčku 

-> castrol 13.03.20 16:20:11: Těch tu myslím sadu ještě mám, ale nevím jestli s držákama nebo bez....
-> Polyš: tak to je jasne 

-> castrol: Proto jsem si to vyrobil.Kdybych neměl ty plasty,tak se s tím nedělám.
-> dragon_cb_cz: len co tie plasty ?
-> stepan 13.03.20 13:52:06: Ctím tvou zkušenost
Já měl trochu větší štěstí. Ale stejně mám pružinek ještě kopici doma.

-> stepan: 

-> dragon_cb_cz: Prodá 2 sady, 3 lidi to budou chtít udělat trochu jinak a deset jich to zaručeně chtít bude, ale pak už se neozvou. 

-> Polyš 13.03.20 11:53:31: Rozjeď výrobu a lidi ti utrhaj ruce 

Tak,když už jsem sehnal ty plasty,tak jsem si zbytek vyrobil sám. 

-> Borderer: Dej to tam a neřeš to. S novým kulákem taky nepohneš plynule rukou. Po 10km na autě už bez potíží.
To samý naftový trysky - nová 8x dobrý a 2x špatný - v pohodě. Jetá je ve stejným cyklu "problémů" na výměnu.
To samý naftový trysky - nová 8x dobrý a 2x špatný - v pohodě. Jetá je ve stejným cyklu "problémů" na výměnu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Bordel sem tam žádnej neviděl, leda by tam byl uvnitř nějakej otřep. Můžu to zkusit vyčistit a rozebrat. Kuličky budou snad promazaný dobře.
-> Borderer: Já si myslím, že si to sedne. Když skládám použité klouby, tak po složení dost často jsou bez vůlí, ale po prvním projetí už tam vůle zase jsou.
A když je ten kloub nový, tak tam žádná provozní vůle není a rukou zdaleka nevyvineš takovou sílu, aby se ten kloub "usadil"
A když je ten kloub nový, tak tam žádná provozní vůle není a rukou zdaleka nevyvineš takovou sílu, aby se ten kloub "usadil"

-> Borderer: Za me je to divny. Takhle se mi kousal leda suchej kloub... Neni tam bordel? Samozrejme z videa se hur soudi...
Potřeboval bych rychlou pomoc. Dělám si repas na poloosách na feldu a tohle mne zarazilo. Je to novej kloub, Spidan a občas se kousne, že to nejde rukou utrhnout. Viz video. Je tohle normální nebo to mam radši zahodit a koupit jinej? Je to vidět hlavně ke konci videa.
Nerad bych si nadělal do bot. :-/
Nerad bych si nadělal do bot. :-/
-> dragon_cb_cz: -> King: - Já jen že v nemocnicích je kolikrát zákaz vstupu i do areálu a u zařízení toho typu o kterým jsem psal to bejt nemá...
Jako chápu, že Ty tam prostě musíš. Jen jsem to spíš konstatoval.
Jako chápu, že Ty tam prostě musíš. Jen jsem to spíš konstatoval.
-> StepaNoFUN: Jak pise Dragon, jsou to masiny, kde se casto jedou statimovy metody, takze korona nekorona, fungovat to musi.
-> StepaNoFUN 11.03.20 23:22:13: Tak rekonstrukce počkaj, ale nefunkční přístroje zrovna teď moc ne...
-> King: Divný že tě do těch nemocnic pustěj. :-D Bráchovi zakázali do odvolání další (objednanou) práci na postupný rekonstrukci (za provozu) jednoho baráku plnýho (mo)mentálně postiženejch.
-> dragon_cb_cz: Uz funguju od listopadu a zrovna jsem se trefil do obdobi, kdy nekterym nasim manazerum definitivne mrdlo. Na zimu jsem se radsi uchylil do nasi domaci posilovny, ale to kolo proste chybi a obavam se, ze tech 9 kilo navrch nejsou jenom svaly 

Dnes som poslal balík na Maltu,dúfám že to dopadne dobre.

-> King 11.03.20 19:46:34: Už jsi práce schopen a tudíž cyklotréninku neschopen?
-> dragon_cb_cz: Dneska bylo tak hnusne, ze jsem si po snidani taky naordinoval home office, zalez jsem zpatky do postele s notasem a jal se konecne vyuctovat cestaky za 3 mesice. Zmohlo me to tak, ze jsem zase vytuhnul a chrapal asi do 11
Ale jinak denne vymetam nemocnice v celych Cechach, takze idealni prenasec.

-> darklord 11.03.20 16:45:31: Já ještě čekám na HDMI-DVI kabel, abych pracovní notebook mohl připojit k tomu monitoru. A zítra se asi ještě do kanclu stavím pro USB-PS/2 převodník, abych měl i pořádnou klávesnici. Pak už pohoda 

-> dragon_cb_cz 11.03.20 16:25:49: ja uz od vcera 

-> palinator 11.03.20 16:29:46: Na mojí pracovní morálku to nemělo žádný vliv 

-> dragon_cb_cz:
A už nepracuje
A už nepracuje

Včera zasedla rodinná rada a odhlasovala, že osobně mě teď v práci nějakou dobu neuvidí. Takže vznikla potřeba domácího pracoviště lépe izovolanýho od ratolestí než stůl v obýváku. Rychlá zásobovací operace v IKEA málem ztroskotala na nepříjemným povrchu toho stolu, ale týlové zabezpečení někde vyštrachalo epesní přehoz - home office ready, apokalypsa může začít 

-> Kocvin: Dokonce to s "tlačítkem" mám tak, že cvaknu před startem, pak startuju s lehce sešláplým plynem a jakmile motor blafne, tak musím tlačítko zmáčknout, aby to nechcíplo, než se motor dostane do otáček. Tento systém se mi u tohoto vozu osvědčil jako nejspolehlivější. Když bych startoval bez předvstřiku plynu, tak to ani neblafne...
-> King: Tady jde vidět, jaká je to s tím podtlakovým plynem alchymie..
Tobě to bez tlačítka startovalo hůř ale chytlo a s tlačítkem lépe, -> Bukaj: nad náma píše, že mu to bez tlačítka nechytá vůbec(zřejmě kvůli stavu motoru..).. A mě to zase nechytlo, když jsem to tlačítko použil..
Vždycky to jen dvakrát škobrtlo a konec, jakoby to bylo tím plynem pak už uchlastané, kdežto bez tlačítka to bylo na brnk i v těch velkých mrazech..
Jinak s tím zahříváním to bylo v řádu pár minut, oškrábat okna a jelo se, možná jsem to měl nějaké moc bohaté..


Jinak s tím zahříváním to bylo v řádu pár minut, oškrábat okna a jelo se, možná jsem to měl nějaké moc bohaté..
-> Bukaj: Tak dnes zjištěno, že příčinou dysfunkce repasovaného startéru je to podělané relátko...
Takže zase zapojeno klasicky a buď tam dám relé PAL, které snad něco vydrží, nebo se na to vykašlu.
Říkal jsem si, jaká škoda, že rámové škodovky měly opačný smysl otáčení startéru - použil bych startér s mechanickým spínačem a vymalováno
I když mám auto s poměrně malým počtem kurvítek, přesto je tam spousta přebytečných věcí, které se mohou vys...

Takže zase zapojeno klasicky a buď tam dám relé PAL, které snad něco vydrží, nebo se na to vykašlu.
Říkal jsem si, jaká škoda, že rámové škodovky měly opačný smysl otáčení startéru - použil bych startér s mechanickým spínačem a vymalováno

I když mám auto s poměrně malým počtem kurvítek, přesto je tam spousta přebytečných věcí, které se mohou vys...

-> Kocvin 09.03.20 18:14:26: Jo, používám. Bez toho mi studenej motor nikdy nechytí.
Asi před dvěma lety jsem nemusel startovat na benzín vůbec, i v -15°C to chytalo na plyn a nezamrzalo. Ale pak se to začalo zhoršovat a teď už prakticky za studena nenastartuju na plyn ani při teplotách kolem 10°C - čekám na to, až bude teplo, abych zase trochu poléčil motor a vůbec celý vůz - aktuálně mi voda utíká nejen probroušenou trubkou pod auto, ale i těsněním pod hlavou do oleje (příště už nepoužiju Temac, ale Elring
) a celé to mám rozhašené. Ale jakmile to chytí, jede hezky, tak to nechávám "na jaro"
Doufám, že pak to bude zase jako dřív
-> dragon_cb_cz 09.03.20 17:05:19: No, uvidíme. Kdyžtak jich ještě pár nových mám
-> Pavel P@nkáč 09.03.20 17:13:15: Relé je spotřebák a zase tak často s autem nebrodím...
Spíš mne štve, že to nefunguje úplně dle mých představ - nevím, jestli je vada v tom startéru nebo jinde, ale občas prostě musím startovat na několik otočení klíčkem
Startér jsem našel v kůlně bůhvíodkud, rozebral, vyčistil, promazal, zkontroloval, vyměnil víko a pastorek, vyzkoušel mimo auto...
...se startérem jsem dal i funglnovou spínačku - abych vyloučil i tento prvek...
Tak přemýšlím, že bych zkusil koupit novou originální cívku startéru, jestli ty původní letité mají tendenci haprovat, nebo nevím...
Asi před dvěma lety jsem nemusel startovat na benzín vůbec, i v -15°C to chytalo na plyn a nezamrzalo. Ale pak se to začalo zhoršovat a teď už prakticky za studena nenastartuju na plyn ani při teplotách kolem 10°C - čekám na to, až bude teplo, abych zase trochu poléčil motor a vůbec celý vůz - aktuálně mi voda utíká nejen probroušenou trubkou pod auto, ale i těsněním pod hlavou do oleje (příště už nepoužiju Temac, ale Elring



-> dragon_cb_cz 09.03.20 17:05:19: No, uvidíme. Kdyžtak jich ještě pár nových mám

-> Pavel P@nkáč 09.03.20 17:13:15: Relé je spotřebák a zase tak často s autem nebrodím...

Spíš mne štve, že to nefunguje úplně dle mých představ - nevím, jestli je vada v tom startéru nebo jinde, ale občas prostě musím startovat na několik otočení klíčkem

Startér jsem našel v kůlně bůhvíodkud, rozebral, vyčistil, promazal, zkontroloval, vyměnil víko a pastorek, vyzkoušel mimo auto...
...se startérem jsem dal i funglnovou spínačku - abych vyloučil i tento prvek...
Tak přemýšlím, že bych zkusil koupit novou originální cívku startéru, jestli ty původní letité mají tendenci haprovat, nebo nevím...

-> Kocvin: On to neni sytic, ale “predsvstrik” plynu do sani. Ale kdyz starter slusne toci motorem a klapka karbu je skoro zavrena, tak podtlak v sani dokaze odblokovat malou membranu reduktoru a po par otackach to blafne. Kdyz jsem do toho “sytice “ pred startem cvrknul, tak to blaflo po 2. steknuti starteru. Ale s tim zamrzanim je to divny - mel jsem Zavolli, coz je klon Lovata a s tim se dalo v minus 20C normalne hned po startu vystrelit a ni problem - dost jsem tim sousedy z panelaku sral, ze stara promrzla skochtle bryskne naskoci a bez obvyklejch efektu studenyho motoru dustojne odjizdi :-)
-> Jirik_Tuňák1983 09.03.20 17:30:13: Kdepak, chce 

-> Bukaj: Heh, tak snad to přinese zlepčení :-)
Mě nejvíc pomohlo dát si do škodovky baterku z transita :-D
Mě nejvíc pomohlo dát si do škodovky baterku z transita :-D
-> Bukaj: A používáš ten LPG sytič vůbec ?
Mě staré Lovato startuje na LPG, bez jeho použítí i v -17 °C (mám to vyzkoušeno).. Jen to musím prvních pár minut nechat klepat v klidu, kdybych se snažil hned jet, tak to zamrzne a nepomůže ani svěcená voda (taky vyzkoušeno)

Mě staré Lovato startuje na LPG, bez jeho použítí i v -17 °C (mám to vyzkoušeno).. Jen to musím prvních pár minut nechat klepat v klidu, kdybych se snažil hned jet, tak to zamrzne a nepomůže ani svěcená voda (taky vyzkoušeno)
