
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> minno: Pokud nechceš repasovat startér každé 2-3 roky, tak se vyvaruj autům s k*avinou start/stop systém... To ti potom ještě 2roky přijdou jako velká výdrž. 

-> Jozka 16.03.17 11:21:58: Mne to zas tragické príde :) Akože na pomery vtedajšej doby, kedy priemerná rodina najazdila na svojej Š120 100 tis. km za 20 rokov, tak OK. Aj dnes na veterána OK, ale pre niekoho, kto ešte jazdí škodovkou celkom aktívne, tak je to výdrž veľmi slabá, každé 2-3 roky repasovať štartér by sa mi teda nechcelo. A o tom som aj písal v -> minno 13.03.17 08:23:42: (ak nejazdí veľa, origo štarér po repase mu bude postačovať).
-> miguelias 16.03.17 11:27:12: Škoda
Svou (stejný barvy) jsem zdědil po tátovi se spoilerem a brutálníma dírama pod ním..


-> vhml: jo tak je to ještě blbší než jsem si myslel. To je prima věc teda 

-> Luky 13.03.17 19:57:10: právě že většina dodávek má 2-2,5t. Jenže tuna kára + 2x auto...
-> vhml 13.03.17 18:58:31: Můžu to tahat za T613. Na kouli 2.2 t :D
-> Jozka 13.03.17 07:36:35: Nemám. Tuhle jsem dostal k autu. :)
-> Danster: Vyrobena první polovina roku 77. Podle všeho zlatohnědá :)
-> Danster: Vyrobena první polovina roku 77. Podle všeho zlatohnědá :)
-> minno: Já ti nevím - vztaženo třeba ke konfekci z konce minulýho století, o který ještě cosi tuším, tak za mě tyhle startéry dost dobrý - zhruba jednou za 50 - 60 tisíc km repasovat startér (navíc za úplně směšný náklady) mi nepřijde nijak tragický.
-> srdcar 120L 14.03.17 23:15:41: No však práve to, sám to potvrdzuješ... "stačí rozebrat, vyčistit, vyměnit pouzdra a uhlíky a startér běží vesele dál". Čiže musí do toho človek občas šprtať a to je to, o čom je reč. Slabinou týchto štartérov je práve to uloženie rotora v púzdrach a ani pastorky (voľnobežky) nemajú závratne dlhú životnosť (je to kus od kusu) a potom štartér len vrčí, no netočí motorom. Aj škodovka vydrží jazdiť 30-40 rokov, ale za to o obdobie ju treba aspoň 3-4x celú zgenerálkovať

-> palinator: Jelikož mám jen malý kompresor tak pomalu ale šlo. Řekl bych, že na taková špatně dostupná místa to je dobré, jen kdyby ten písek nebyl po celé garáži
-> Jakub Vedral:
A šlo to tou pistolkou?
A šlo to tou pistolkou?
-> MVM: To rozhodne, s tocnou to je uplnej oser 

-> minno 13.03.17 08:23:42: No tak ti nevím, jestli 12 let denního ježdění a několikanásobného startování na původní startér, je, že moc nevydrží. Většinou, pokud tedy není poškozený pastorek a kolektor na uhlíky a nejsou poškozené konce rotoru na pouzdra, stačí rozebrat, vyčistit, vyměnit pouzdra a uhlíky a startér běží vesele dál. Jediná závada na rotoru je ta, že z kolektoru se uvolní některý silný drát vinutí rotoru a tím startér ztrácí na síle. Jinak po opravě vždy točily stejně. No a pokud ne, tak byl na vině přívodní kabel nebo ukostření motoru a převodovky na baterku.
-> palinator: Přiznávám se že ne. To co je na fotce bylo brané drátěným kotoučem do flexy a vrtačky + kotoučem na odstraňování barvy. Pískoval jsem místa, kam jsem se s kotoučema nedostal
Dvojvlek pohoda :) TAhal jsem to i za Daily 3,0Hpt, trochu to s tím mele, ještě když je prázná 

-> Burák: Tahal jsm to za Ivecem Daily .. Zacouvu s kde čím - ale tohle díky převisům a rozměrům tažnýho auta byl opruz právě kvůli nedostatku místa a lámání "za roh". Ale zas lepší než dvojvlek s ojem a točnicí který mi chtěli vnutit na příště.
-> vhml: Majitel ma Hiluxe se 3,5 na kouli a ma statek a vozims tim baliky sena hlavne. Me Ducato ma 2,5 a kdyz vemu vahu vleku+ 2x 120, tak jsem tak max 100-150 kg pres, takze nebudu muset na Legendy vozit auta jak debil po jednom
.-> MVM: Couva se s tim v pohode, jen je potreba mit misto a pak taky to musis vozit za necim vyssim. Z ty audiny jsem nevidel ten ohlej zadek a pak se blbe odhaduje.

.-> MVM: Couva se s tim v pohode, jen je potreba mit misto a pak taky to musis vozit za necim vyssim. Z ty audiny jsem nevidel ten ohlej zadek a pak se blbe odhaduje.

Akorát se z toho doma strhnula div ne hádka... :-/ Mámy přítel přišel do dílny a hned konstatoval - pěkný... Viděl co dělám a prohlásil - nececeš to svařovat kolem dokola a pak tam znova vracet tu výztuhu (ano výztuha to teprve bude, zatím je to "přípravek". Nejsou tam svarový mezery atd..)? Vidím, že ji máš jen nabodovanou.
Samozřejmě chci.
Bych se na to vys*al... To nemůže nic udělat...
No poslal jsem ho do místa, kde záda ztrácej slušněj název a zkonstatoval něco v tom smyslu , že kdysi dávno mi jeden člověk řekl - "Pokud už se do něčeho pustíš, tak to udělej tak, jak nejlíp umíš. Protože jen tak se nebudeš muset stydět se pod to podepsat."
A tímhle se snažím řídit...
Samozřejmě chci.
Bych se na to vys*al... To nemůže nic udělat...
No poslal jsem ho do místa, kde záda ztrácej slušněj název a zkonstatoval něco v tom smyslu , že kdysi dávno mi jeden člověk řekl - "Pokud už se do něčeho pustíš, tak to udělej tak, jak nejlíp umíš. Protože jen tak se nebudeš muset stydět se pod to podepsat."
A tímhle se snažím řídit...
-> Nwkt: No nenaděláš nic... :-D Ale každopádně štípačka na 90cm je jaksi docela k ničemu. :-/ Takže bude 120cm... Zdvih je 55cm, tudíž by to mělo dostačovat.
-> StepaNoFUN: Taky musíš tunit všechno co se ti dostane do ruky? 

-> vhml: proč ne? Jako že je to naložený pak vhodný tak akorát za dodávku?
-> vhml 13.03.17 18:58:31: Hlavně se s tím "nah*no" jede dopředu a ještěvíc couvá. A táhnout to je pořeba aspoň s třílitrem s pořádným krouťákem - jnak je zatrest byť jen D1.. Snad už nikdy víc.. 

-> vhml: iveco eurocagro 

-> Burák 13.03.17 14:37:50: takovej vlek je strašně prima jen do chvíle než si uvedomis že to nejde rozumně za ničím legálně tahat.
-> Burák 13.03.17 14:37:50: To je kokos. 

-> Luky: prazdny tunu
-> Burák: s tím bych tak chtěl jet někde po městě... Co to váží? Že by to šlo táhnout za nějakým starým střepem, byla by to srandovní souprava
Volal mi kamarad, ze si koupil vozik a ze mi ho necha v praci, abych udelal evidencku....

-> dragon_cb_cz 13.03.17 14:07:57: Áno, o tom ale nebola reč. Tak či tak ale platí, že potom bol 0,8kW štartér asi pre všetky modely.
-> dragon_cb_cz: od podzimu 88
-> dragon_cb_cz: Ano měly
-> minno: Poslední ročníky (ale asi napříč celou řadou) měly silnější startér pokud mi paměť dobře slouží - 0.8kW nebo tak něco? Oproti klasice 0.66kW.
-> dwojta36 12.03.17 20:39:13: 120 a 130 štartér je rovnaký, výkonom, aj počtom zubov. Opravovať sa to oplatí, ale len ak si originalista a nejazdíš moc veľa, lebo tieto štartére nemajú moc dlhú životnosť.
O zástavbe felda štartéru do škodovky sa dočítaš sem: skoda-virt.cz/cz/.../2952 -starter-z-feldy-do-skodov ky
O zástavbe felda štartéru do škodovky sa dočítaš sem: skoda-virt.cz/cz/.../2952 -starter-z-feldy-do-skodov ky
-> miguelias 12.03.17 21:14:12: Pěkná. To je zlatohnědá model 78" ?
Včera jsem měl chvilku tak jsem si hrál "na písku"
(omluvte kvalitu, foceno mobilem)

-> miguelias: Hmmm 

troška detuzingu. Nandána původní hladká kapota, vyměněné světla, původní noha filtrboxu, a odstranění plechu pod čelem.
nevypadá to špatně.

-> Borderer 09.03.17 21:17:30: Hele, já to nikdy nevytahoval a opravu provedl na voze - a po opravě jsem to už nikdy neřešil ani na Favoritu, ani na Feldě...

-> MOLSO:
-> castrol:
-> Zeke-ten šestý:
Díky za radu kluci :) feliciovy startér mě nenapadnul. Přemýšlel jsem původně jestli ten startér co jsem vyndal má cenu vůbec dávat dohromady... a nebo jestli koupit startér ze 120 ale někdo mi zase říkal že ve 130je cívka se silnější vinutím a kolo s jiným počtem zubů. Takže nevím jestli to bude šlapat. Přiznám se v těhle drátenických pracech jsem totální lempl. Rád si nechám poradit jsem vděčnej za každou radu.
-> castrol:
-> Zeke-ten šestý:
Díky za radu kluci :) feliciovy startér mě nenapadnul. Přemýšlel jsem původně jestli ten startér co jsem vyndal má cenu vůbec dávat dohromady... a nebo jestli koupit startér ze 120 ale někdo mi zase říkal že ve 130je cívka se silnější vinutím a kolo s jiným počtem zubů. Takže nevím jestli to bude šlapat. Přiznám se v těhle drátenických pracech jsem totální lempl. Rád si nechám poradit jsem vděčnej za každou radu.

-> MOLSO: 

-> castrol: dakujem sudruh veduci zajtra / pozajtra sa zastavim nejak po 17 ak to bude mozne 

-> MOLSO: sefe ked ta tu vidim mas hotove
-> dwojta36: ak sa zadrhaval moze mat zodrate uhliky alebo opotrebovane futra v ktorych drzi rotor. Opravoval som ich viackrat ale už to nikdy nebolo ono, najlepšie riešenie je dat feliciovy starter a budes mat pokoj na véélmi dlhu dobu 

-> dwojta36: dát z feldy
