
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> palinator 21.01.17 11:01:36: Jak říká Dan. Ve správném autě musí být horko, kravál a smrad oleje a spálenýho benzínu. Všechno toto Škodovka splňuje v plné míře. 

-> palinator: baterku ucejtíš až se ti posere regler a začne to přebíjet, to poznáš hned...
-> saskyn2:
Tak zrovna u Š105-136 vevnitř cejtíš uplně všechno (benzín, olej, někdy i fridex), jen ne baterku.
Tak zrovna u Š105-136 vevnitř cejtíš uplně všechno (benzín, olej, někdy i fridex), jen ne baterku.

-> saskyn2 21.01.17 10:43:09: já si v r2014 narychlo koupil baterku Starline, protože nebylo před závodama jinýho zbytí. Od tý doby jezdila ve Fabii a pořád se mi nějak nezdála a v teď v mrazech se ani po dobití nechytá
Jinak baterka vevnitř je strašně príma, Toušík by mohl vyprávět když jim loni na Šumavě odešel regulátor a baterka začala vevnitř na RZ, pod náporem 18voltů, vařit.

Jinak baterka vevnitř je strašně príma, Toušík by mohl vyprávět když jim loni na Šumavě odešel regulátor a baterka začala vevnitř na RZ, pod náporem 18voltů, vařit.
Jo jo, čuchat smrady z baterky v interieru je maximálně výhodný
To jestli baterie uvnitř/v kufru vydrží déle nedokážu moc posoudit, protože v životnostech baterií jsou velké rozdíly, třeba origo koncernovou baterku jsem jednou měnil po 12ti letech(u motoru), zatím co obyčejná baterka z obchodu běžně vydrží třeba jen záruku a jde kukat.

vidite, jak jsou zadohraby promyslene, kdyz maji baterky v interieru 

-> palinator: To ano, ale co se stane uvnitř baterky, která je promrzlá na -5 a během 20min se ohřeje na +25?
Tak jsem myslel ten mráz...
Běžně se baterie do modelů skladujou v lednici.
Jinak jasně, vedro je horší než zima. Zvlášť v dnešní době stupidních bezúdržbových baterek se dříve odpaří voda, desky budou na vzduchu a baterka je tatam...
Tak jsem myslel ten mráz...

Jinak jasně, vedro je horší než zima. Zvlášť v dnešní době stupidních bezúdržbových baterek se dříve odpaří voda, desky budou na vzduchu a baterka je tatam...
-> StepaNoFUN: My jsme je měnili bez demontáže sedačky... Jen se dala nadoraz dopředu a krásně jsem se k nim dostal
EDIT: No jo, ale my tam nemáme příčku, bo je to verze 1+8. S příčkou jsi fakt asi v hazjlu
EDIT: No jo, ale my tam nemáme příčku, bo je to verze 1+8. S příčkou jsi fakt asi v hazjlu
-> MB_CML:
Hmmm, to s tim mrazem je podle mě blbost. V mrazu klesá kapacita, ta se po ohřátí obnoví, v mrazu klesá samovybíjení a životnost roste. Samozřejmě nesmí zůstat vybitá aby se neroztrhla mrazem. Spíš bych nižší životnost u motoru dával těm změnám teplot a hlavně že v motorovým prostoru bejvá pekelný vedro.
Hmmm, to s tim mrazem je podle mě blbost. V mrazu klesá kapacita, ta se po ohřátí obnoví, v mrazu klesá samovybíjení a životnost roste. Samozřejmě nesmí zůstat vybitá aby se neroztrhla mrazem. Spíš bych nižší životnost u motoru dával těm změnám teplot a hlavně že v motorovým prostoru bejvá pekelný vedro.
-> Jirik_Tuňák1983: No čím to?... Baterkám moc nesvědčí velké změny teplot. Zvlášť pak mráz. Což se v motorovém prostoru děje. Kdežto v interiéru zvlášt teď v zimě to trvá o mnoho déle, než promrzne, proto. Taky ikdyž venku je -10, tak v interiéru máš cca o 5stupňů víc. Nebavím se teda o autě, které týden stojí...
-> StepaNoFUN 20.01.17 15:20:24: Akorát, že auta mají často vedle spínače otevírání zadního víka gumovou záslepku, po jejímž vyjmutí tam jde strčit klíč.
Kdo to neví a má ji tam, tak si to dělá zbytečně složitý.
Musím ale říci, že auta od doby, od které mají baterie v krytých boxech a nebo ještě lépe v kufru nebo interiéru, tak originální původní baterie vydrží o 1 - 2 roky déle než nekryté v motorovém prostoru. Čím to?


-> Jirik_Tuňák1983: BMW to tak maj hodně. Sranda je, když Ti ta baterka klekne tak, že nefunguje ani centrál. :-) Odemknout auto klíčem, otevřít kapotu, připojit druhou baterku přes kabely, odemknout auto centrálem, otevřít kufr a teprve měnit baterku...
Mimochodem Ford Transit má baterku taky pod sedačkou. Dokud tam byla jen jedna (napříč), šla vyndat bez demontáže sedačky. U posledních se start/stopem jsou dvě po dýlce a to už bez demontáže sedačky fakt nejde...
Mimochodem Ford Transit má baterku taky pod sedačkou. Dokud tam byla jen jedna (napříč), šla vyndat bez demontáže sedačky. U posledních se start/stopem jsou dvě po dýlce a to už bez demontáže sedačky fakt nejde...
-> 11mAjA11 20.01.17 09:33:57: To mám na Volfíkovi a má to i kolega na BMW. Obě auta baterka v kufru. Docela jsem na to čuměl, páč jsem to viděl do té doby poprvé.
C-Max , S-Max mají mínus pól navedený pod torpédem na příčce, vepředu je plusák.
Kvůli startování přes kabele a dobíjení aku bez demontáže z vozu.

Kvůli startování přes kabele a dobíjení aku bez demontáže z vozu.




-> Nwkt: To neviem, bolo to už dávno.
-> minno: Cmax tam má připojovací bod ne?
Sused má Chrysler PT a tam je baterka pod spolujazdcovou sedačkou. Keď chce vybrať baterku, sedačka musí von

-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.01.17 18:48:52: JJ, u C-Maxu je k baterke blbý prístup, ale kamarát vymyslel nejakú fintu, ako vybrať baterku jednoduchšie, len som už zabudol akú. Raz ma pýtal prísť pripojiť k čerstvo nabitej a založenej baterke káble, pretože sa bál tej iskričky po pripojení druhého kábla

-> Nwkt:
Náááádhera jednou tu mojí nahradí (možná)..pokud přežije všechny europřekážky..
Eventuelně náhradník by mohl být S-Max 2.5T jakožto jedinej Ford co by mi moh do baráku..

Náááádhera jednou tu mojí nahradí (možná)..pokud přežije všechny europřekážky..
Eventuelně náhradník by mohl být S-Max 2.5T jakožto jedinej Ford co by mi moh do baráku..






-> Jirik_Tuňák1983 19.01.17 20:13:17: V -10°C by jsi po pár minutách rychle změnil názor...
-> suri:
Dík moc.
To už kuchat nebudu ty 3měsíce už to nějak dojezdí a pak se přehodí agregát z druhého auta komplet a půjde z domu..
Dík moc.
To už kuchat nebudu ty 3měsíce už to nějak dojezdí a pak se přehodí agregát z druhého auta komplet a půjde z domu..
-> Jirik_Tuňák1983 19.01.17 20:10:12: Sharan má baterku normálně přístupnou. A taky chladič. A zbytek všeho dalšího už je pod předním oknem




-> Nwkt 19.01.17 20:29:12: To někdo kreslil dodávku a v půlce výkresu zapomněl co chtěl vlastně dělat.
Jinak tohle je Seat.
Sranda. Ten čumák je prostě delší než u ostatních značek, viš? VW na to jde tak, že prostě (obrazně řečeno) přifoukne hečbek, kdežto ostatní to jedou na oddělené linii, protože to tak dělají 30 let. Něco jako když přifoukli Golf Plus. Tak na podobné vlně se od nich nese designově všechno MPVčstvo.


-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.01.17 20:03:04: Což je jednou za 5 až 9 let ohromná tragédie. 

-> Nwkt 19.01.17 19:46:24: Jenomže VW dělá těch MPV asi jako pekař kovových odlitků. Když už udělají něco velkoprostorového, tak to klasické MPV nikdy nepřipomíná, jinak by jim vyšla část motoru s příslušenstvím taky pod přední okno, páč většina MPV má vejčitej tvar s krátkým čumákem. Nejlepší je baterka v kufru v kaslíku jako má třeba BMW atd. a popiči. 

-> Nwkt: JJ i v O2 nádhernej přístup, tady je to peklo, orvaný zmrzlý ruce 

-> 11mAjA11 19.01.17 19:55:50: praskla prižinka na palci v prevodovke
Vyměnil sem táhlo řazení na Formanu, ale řazení se stejně nezlepšilo.
Když moc vyklopím řadičku doprava tak tam 5q nedám, zpátečka tam taky nijak extra dobře nejde, za jízdy ani 3q nejde hladce.
Nevím co se uvnitř skříně událo, ale je to otrava hledat pětku pokaždé, když ji člověk potřebuje..
Připadne mi že chod páky je od nevidím do nevidím, jako by chyběl přirozený doraz..
Když moc vyklopím řadičku doprava tak tam 5q nedám, zpátečka tam taky nijak extra dobře nejde, za jízdy ani 3q nejde hladce.
Nevím co se uvnitř skříně událo, ale je to otrava hledat pětku pokaždé, když ji člověk potřebuje..






Připadne mi že chod páky je od nevidím do nevidím, jako by chyběl přirozený doraz..
-> Nwkt 19.01.17 18:55:59: To má hodně MPVček. Na Píčasu fo bylo stejně.
-> Tuner#2: Fort no 

Výměna baterky v C-maxu v -10°C nic moc. To hovado co dělalo ten plastovej kaslík s baterkou z půlky schovanou pod předním oknem bych pověsil za koule do průvanu. Jeden plast to odsral, ale na ten to nejezdí a po půl hodině supění byla venku a jiná náhradní na místě.
-> Jarda: Odvaha pri Tvym stesti 

-> krtik:
Tak bral jsem to z toho pohledu, že saxík by teda měl bejt o dělání hetero lásky a trubka o dělání lásky tý druhý.
Tak bral jsem to z toho pohledu, že saxík by teda měl bejt o dělání hetero lásky a trubka o dělání lásky tý druhý.

-> palinator 18.01.17 20:30:16: Trubka je sice zřetelná, ale větší strach bych měl z toho bubnování
.

-> Jarda: no len sa im chval 

-> Jarda: tak to máme k pneumatice ještě nepovolený úpravy ahááááá 

-> Jirik_Tuňák1983 18.01.17 19:55:40: nestras, jsem se mu chlubil, ze to mam o 5cm prizvednuty

-> Jarda - zrušená registrace 18.01.17 19:53:06: Asi to přijde poštou. 

vytahnul jsem ze skarpy policajty, jeden si pak auto dost dlouho prohlizel, pokecali jsme - cumeli, ze jsem s takovym trakturkem byl v Turecku, Albanii, Maroku... a ani nepipnul o tom, ze mam na zadku kazdou gumu jinou 

-> Jirik_Tuňák1983:
...neres, proste saxik znamena delat lasku, kratky razantni tahy smyccem housli znamenaj nebezpeci a kdyz kamera svenkne do krajiny, musi do toho kníknout emerickej vorel :-)

-> MB_CML 18.01.17 07:03:28: Akorát, že já si z toho prdel nedělám. 

-> Jirik_Tuňák1983 17.01.17 14:58:35:
Ty si z toho děláš prdel, ale rusáci jsou nejlepší karosáři
Vedle v dílně jeden makal, a co ten dokázal vyklepat, to nechápal ani chlap s 30letou praxí 
Ty si z toho děláš prdel, ale rusáci jsou nejlepší karosáři


Zjistil jsem, proč nejde nastartovat firemní transit. Už jednou jsme ho nechali odvyzt do servisu se stejnou závadou, dneska znovu... Po několika hodinách laborování jsem zjistil, že zamrzl alternátor. Ano čtete dobře. Natekla voda na motor, stekla do altiku a ten se zablokoval. A startér už to nedokázal urvat. Masakr. Kdyby mi to někdo tvrdil, nevěřil bych mu to. Nejhorší bylo, že jsem zkoušel motorem točit racnou a dozadu to šlo volne, dopředu ani o milimetr. Až po pokusu o start a koukání na řemenici mi to doteklo. Vnitřek odpružený řemenice se pootočil, venek zůstal stát. Takže motor se chce točit, nekterej agregát ne. A jedinej co má volnoběžkou, je alternátor...
-> Jirik_Tuňák1983: to aby nebolo ocut to pleskanie 
