skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Bukaj: tak ale ze by mal zrovna pri ruke teflonku....?
-> Nwkt: -> castrol: Tak znáte to - nový O-kroužek není běžně po ruce, když zjistíte únik a provizorní řešení fungují nejlépe a nejdéle...
...a nevidím v tom žádnou prasečinu - je to rozumné a čisté řešení.
Prasečinou bych nazval, kdyby to bylo opatlané silikonem, nebo omotané izolačkou...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...a nevidím v tom žádnou prasečinu - je to rozumné a čisté řešení.
Prasečinou bych nazval, kdyby to bylo opatlané silikonem, nebo omotané izolačkou...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 23.01.17 11:00:04: ale prasacina
-> David29: Jenže baterie není jen voda
A o ten chemickej proces jde...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A o ten chemickej proces jde...
-> Bukaj: Omotat páskou místo novýho Okroužku?
sorry, to je ale prasečina
navíc to čidlo stejně nefungovalo. Takže nový čidlo, novej Okroužek, novej zajíšťovací plast a normálně to těsní
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt 23.01.17 10:52:11: A co je na tom špatně? Levné, rychlé, jednoduché, funkční...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: No mě na GLi vysloveně přikazují v dílenské příručce čidla do sacího omotat teflonovou páskou :-D
-> David29: S těma jednoduchejma analogiema typu "akumulátor - voda" bych byl přece jenom trošku opatrnější ;-)
-> Burák: jenže to nebylo značkou baterky ale značkou toho pekáče kam jsi je strkal ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Starline dobrý. Na jarním revivalu jsem kupoval 3 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 21.01.17 12:34:52: Stačí odendat všechno tlumení a nabarvit motorák na černo. To by se sdivil jak to pak topí
-> Jarda - zrušená registrace 21.01.17 13:32:08: Dan z Mariánek, měl tady kdysi bílé Fávo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 21.01.17 13:32:08: Dan z Mariánek, měl tady kdysi bílé Fávo.
-> MB_CML: Věř, ta baterka se za 20min neprohřeje. Aby se dalo mluvit o teplotním šoku, musel bys tu baterku ponořit do horký vody na XY minut
Jinak baterka není živý tvor a ani stroj, kterýmu by teplotní šoky nějak vadili. Je to jen chemickej proces, kterej se v závislosti na teplotě mění - ale samotnej proces.
Vodě taky nevadí, když ji vařící strčíš do mrazáku nebo kus ledu hodíš do čaje - jen postupně mění skupenství, ale samotnou vodu to nijak nepoškodí
Jinak baterka není živý tvor a ani stroj, kterýmu by teplotní šoky nějak vadili. Je to jen chemickej proces, kterej se v závislosti na teplotě mění - ale samotnej proces.
Vodě taky nevadí, když ji vařící strčíš do mrazáku nebo kus ledu hodíš do čaje - jen postupně mění skupenství, ale samotnou vodu to nijak nepoškodí
-> palinator: tak tam jsou asi spíš teploty dalkeo vyší, když tam není žádnej nápor jak ten vzduch dostat do piče :-D
-> Jarda: downgrade :-D
-> Jarda: downgrade :-D
-> Tomaso435 21.01.17 13:34:41: a proto mam u zlutyho rapida baterku v motorovem prostoru?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomaso435:
On je u Š105-136 motorovej prostor přeplněnej jen co je pravda.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
On je u Š105-136 motorovej prostor přeplněnej jen co je pravda.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..:
Myslim, že bych to poznal okamžitě, ještě než by se baterka začla vařit, protože moje dobíjecí soustava nikdy nepřesáhla 13,6 V při zapnutejch světlech, takže věřim, že původní žárovky by nějaké (pro mou škodovku) astronomické hodnoty napětí >14,5 V určitě nevydržely a popraskalo by všechno okamžitě.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Myslim, že bych to poznal okamžitě, ještě než by se baterka začla vařit, protože moje dobíjecí soustava nikdy nepřesáhla 13,6 V při zapnutejch světlech, takže věřim, že původní žárovky by nějaké (pro mou škodovku) astronomické hodnoty napětí >14,5 V určitě nevydržely a popraskalo by všechno okamžitě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 21.01.17 09:22:29: tak kde to tam chceš jinde mít? :-D to auto je tak nedomyšlené že na baterku zbylo místo prostě tam :-D
-> Jirik_Tuňák1983 21.01.17 12:34:17: kterej Dan?
-> Nwkt 21.01.17 12:34:52: v létě ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Horko ve škodovce? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 21.01.17 11:01:36: Jak říká Dan. Ve správném autě musí být horko, kravál a smrad oleje a spálenýho benzínu. Všechno toto Škodovka splňuje v plné míře. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: baterku ucejtíš až se ti posere regler a začne to přebíjet, to poznáš hned...
-> saskyn2:
Tak zrovna u Š105-136 vevnitř cejtíš uplně všechno (benzín, olej, někdy i fridex), jen ne baterku.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak zrovna u Š105-136 vevnitř cejtíš uplně všechno (benzín, olej, někdy i fridex), jen ne baterku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 21.01.17 10:43:09: já si v r2014 narychlo koupil baterku Starline, protože nebylo před závodama jinýho zbytí. Od tý doby jezdila ve Fabii a pořád se mi nějak nezdála a v teď v mrazech se ani po dobití nechytá
Jinak baterka vevnitř je strašně príma, Toušík by mohl vyprávět když jim loni na Šumavě odešel regulátor a baterka začala vevnitř na RZ, pod náporem 18voltů, vařit.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak baterka vevnitř je strašně príma, Toušík by mohl vyprávět když jim loni na Šumavě odešel regulátor a baterka začala vevnitř na RZ, pod náporem 18voltů, vařit.
Jo jo, čuchat smrady z baterky v interieru je maximálně výhodný
To jestli baterie uvnitř/v kufru vydrží déle nedokážu moc posoudit, protože v životnostech baterií jsou velké rozdíly, třeba origo koncernovou baterku jsem jednou měnil po 12ti letech(u motoru), zatím co obyčejná baterka z obchodu běžně vydrží třeba jen záruku a jde kukat.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
vidite, jak jsou zadohraby promyslene, kdyz maji baterky v interieru ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: To ano, ale co se stane uvnitř baterky, která je promrzlá na -5 a během 20min se ohřeje na +25?
Tak jsem myslel ten mráz...
Běžně se baterie do modelů skladujou v lednici.
Jinak jasně, vedro je horší než zima. Zvlášť v dnešní době stupidních bezúdržbových baterek se dříve odpaří voda, desky budou na vzduchu a baterka je tatam...
Tak jsem myslel ten mráz...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak jasně, vedro je horší než zima. Zvlášť v dnešní době stupidních bezúdržbových baterek se dříve odpaří voda, desky budou na vzduchu a baterka je tatam...
-> StepaNoFUN: My jsme je měnili bez demontáže sedačky... Jen se dala nadoraz dopředu a krásně jsem se k nim dostal
EDIT: No jo, ale my tam nemáme příčku, bo je to verze 1+8. S příčkou jsi fakt asi v hazjlu
EDIT: No jo, ale my tam nemáme příčku, bo je to verze 1+8. S příčkou jsi fakt asi v hazjlu
-> MB_CML:
Hmmm, to s tim mrazem je podle mě blbost. V mrazu klesá kapacita, ta se po ohřátí obnoví, v mrazu klesá samovybíjení a životnost roste. Samozřejmě nesmí zůstat vybitá aby se neroztrhla mrazem. Spíš bych nižší životnost u motoru dával těm změnám teplot a hlavně že v motorovým prostoru bejvá pekelný vedro.
Hmmm, to s tim mrazem je podle mě blbost. V mrazu klesá kapacita, ta se po ohřátí obnoví, v mrazu klesá samovybíjení a životnost roste. Samozřejmě nesmí zůstat vybitá aby se neroztrhla mrazem. Spíš bych nižší životnost u motoru dával těm změnám teplot a hlavně že v motorovým prostoru bejvá pekelný vedro.
-> Jirik_Tuňák1983: No čím to?... Baterkám moc nesvědčí velké změny teplot. Zvlášť pak mráz. Což se v motorovém prostoru děje. Kdežto v interiéru zvlášt teď v zimě to trvá o mnoho déle, než promrzne, proto. Taky ikdyž venku je -10, tak v interiéru máš cca o 5stupňů víc. Nebavím se teda o autě, které týden stojí...
-> StepaNoFUN 20.01.17 15:20:24: Akorát, že auta mají často vedle spínače otevírání zadního víka gumovou záslepku, po jejímž vyjmutí tam jde strčit klíč.
Kdo to neví a má ji tam, tak si to dělá zbytečně složitý.
Musím ale říci, že auta od doby, od které mají baterie v krytých boxech a nebo ještě lépe v kufru nebo interiéru, tak originální původní baterie vydrží o 1 - 2 roky déle než nekryté v motorovém prostoru. Čím to?
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: BMW to tak maj hodně. Sranda je, když Ti ta baterka klekne tak, že nefunguje ani centrál. :-) Odemknout auto klíčem, otevřít kapotu, připojit druhou baterku přes kabely, odemknout auto centrálem, otevřít kufr a teprve měnit baterku...
Mimochodem Ford Transit má baterku taky pod sedačkou. Dokud tam byla jen jedna (napříč), šla vyndat bez demontáže sedačky. U posledních se start/stopem jsou dvě po dýlce a to už bez demontáže sedačky fakt nejde...
Mimochodem Ford Transit má baterku taky pod sedačkou. Dokud tam byla jen jedna (napříč), šla vyndat bez demontáže sedačky. U posledních se start/stopem jsou dvě po dýlce a to už bez demontáže sedačky fakt nejde...
-> 11mAjA11 20.01.17 09:33:57: To mám na Volfíkovi a má to i kolega na BMW. Obě auta baterka v kufru. Docela jsem na to čuměl, páč jsem to viděl do té doby poprvé.
C-Max , S-Max mají mínus pól navedený pod torpédem na příčce, vepředu je plusák.
Kvůli startování přes kabele a dobíjení aku bez demontáže z vozu.
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kvůli startování přes kabele a dobíjení aku bez demontáže z vozu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: To neviem, bolo to už dávno.
-> minno: Cmax tam má připojovací bod ne?
Sused má Chrysler PT a tam je baterka pod spolujazdcovou sedačkou. Keď chce vybrať baterku, sedačka musí von![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.01.17 18:48:52: JJ, u C-Maxu je k baterke blbý prístup, ale kamarát vymyslel nejakú fintu, ako vybrať baterku jednoduchšie, len som už zabudol akú. Raz ma pýtal prísť pripojiť k čerstvo nabitej a založenej baterke káble, pretože sa bál tej iskričky po pripojení druhého kábla![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt:
Náááádhera jednou tu mojí nahradí (možná)..pokud přežije všechny europřekážky..
Eventuelně náhradník by mohl být S-Max 2.5T jakožto jedinej Ford co by mi moh do baráku..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Náááádhera jednou tu mojí nahradí (možná)..pokud přežije všechny europřekážky..
Eventuelně náhradník by mohl být S-Max 2.5T jakožto jedinej Ford co by mi moh do baráku..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 19.01.17 20:13:17: V -10°C by jsi po pár minutách rychle změnil názor...
-> suri:
Dík moc.
To už kuchat nebudu ty 3měsíce už to nějak dojezdí a pak se přehodí agregát z druhého auta komplet a půjde z domu..
Dík moc.
To už kuchat nebudu ty 3měsíce už to nějak dojezdí a pak se přehodí agregát z druhého auta komplet a půjde z domu..
-> Jirik_Tuňák1983 19.01.17 20:10:12: Sharan má baterku normálně přístupnou. A taky chladič. A zbytek všeho dalšího už je pod předním oknem
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 19.01.17 20:29:12: To někdo kreslil dodávku a v půlce výkresu zapomněl co chtěl vlastně dělat.
Jinak tohle je Seat.
Sranda. Ten čumák je prostě delší než u ostatních značek, viš? VW na to jde tak, že prostě (obrazně řečeno) přifoukne hečbek, kdežto ostatní to jedou na oddělené linii, protože to tak dělají 30 let. Něco jako když přifoukli Golf Plus. Tak na podobné vlně se od nich nese designově všechno MPVčstvo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.01.17 20:03:04: Což je jednou za 5 až 9 let ohromná tragédie. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 19.01.17 19:46:24: Jenomže VW dělá těch MPV asi jako pekař kovových odlitků. Když už udělají něco velkoprostorového, tak to klasické MPV nikdy nepřipomíná, jinak by jim vyšla část motoru s příslušenstvím taky pod přední okno, páč většina MPV má vejčitej tvar s krátkým čumákem. Nejlepší je baterka v kufru v kaslíku jako má třeba BMW atd. a popiči. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: JJ i v O2 nádhernej přístup, tady je to peklo, orvaný zmrzlý ruce ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> 11mAjA11 19.01.17 19:55:50: praskla prižinka na palci v prevodovke