![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> minno: s tim pak zkus najet do jezera ... jestli to bude plavat ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> srdcar 120L: chladič novej, kapalina měněná několikrát, výplach snad 100litrama ... to tím asi není .. vložky přesazený, hlava líznutá, ventily taky sjetý, někde je závada... minulej majitel prej že se mu to hřálo tak tam dal 80° termostat a že byl klid. já tam dal 88° no a teplita se drží vejš, ale ne že by to vařilo...
-> Borderer 06.06.16 23:46:51: Přesně to co popisuješ mi dělal favoriťáckej motor a bylo to tím, že byly moc utopnený vložky válců. Dvakrát jsem měnil těsnění pod hlavou, jezdil i bez termortatu a stále to samé.Musejí mít vůči bloku přesah tuším 0,12-0,14mm. prodávají se na to vymezovací kroužky. To ale znamená rozborku motoru páč by se měly dávat dolu pod vložky. Už jsem je ale také viděl nahoře u těsnění a motor fungoval![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: Je u tebe docela možné, že máš zanesený chladič, protože od novoty byl chladicí okruh konstruován jako uzavřený. Udělej si čas a zkus vypustit chladicí kapalinu u spodní hadice, možná se budeš divit, co z toho poteče.
-> srdcar 120L: že bych měl na fávu prasklou hlavu ? :D ... jezdim s mírně pootevřeným aby v tom nebyl takovej tlak... víčkem pač se zavřeným to nejde... motor byl už rozebranej, všechno je OK, ventily hlava srovnaný všechno udělaný .. ale pořád to bleje vodu ven ... když se vše utěsní, cestu si to najde a začne to blejt někde skrze papírový těsnění ... :D co tomu je, nevím. :D .. jinak když se s tim jezdí normálně nevytáčí se je to OK, jak se nastaví dálniční tempo nebo 20km stoupání, má to problém. takže víčko je mírně povolený a přetlak ufoukne ven a chlazení chladí normálně ...
-> Borderer 06.06.16 23:46:51: Mě se stalo něco podobného na 120-tkovém motoru a nakonec to byla prasklá hlava ve výfukovém kanálu 2. a 3. válce. Taky voda neubývala, akorát sem tam vylítla teplota a házelo to vodu z expanzky. Nevím, jak náchylné jsou hliníkové hlavy na popraskání u ventilů, ale jedna z příčin by to i mohla být.
-> Sejki: clovece, ja mel jednou uz dost te moji polokancelarske prace, tak jsem chtel jezdit Holandsko se sprinterem a dopadlo to tak, ze me nechtel, ze jezdim brzda - plyn :)))
-> Sejki: To je taky pravda.. :)
-> Kocvin: tak bud na to mas a nebo ne... neznamena ze ma dneska nekdo 5 let praxi ze umi jezdit...
-> Sejki: To bys svěřil mašinu nováčkovi?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin: Takze s tebou mam pocitat na MKD?:)
Dnes jsem rozšířil řidičák na C.. :) O prázdninách asi ještě E a silnou motorku.. :)
-> Borderer: A raději zkontroluj, jestli není ucpaná haička, nebo spíš nátrubky, spojující trubky topení u motoru...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer: Dojeď tam bez termostatu a mezi tím si objednej Wahler... a máš klid.
-> Borderer: tak ho tam nedávej vubec .
-> Tomaso435: Bohužel, auto mne musí odvézt na promoce pozítří ráno, takže sháním po kamenných. :-/
-> minno 07.06.16 15:36:54: asi tak
-> Borderer: na netu ... obchody rádi mají jen čínu za cenu 2x co originál
A není někdo z Liberce, kdo by tušil, kde se to dá sehnat? Co znám sem objezdil a nic. :-/
-> Tomaso435: Si všetkých 5 otestoval? :) Vieš dobre, že diely na tie naše črepy fungujú na náhodnom princípe.
-> minno: právě že ne :D konečně termostat kterej funguje :) v zimě topí v létě nepřehřejvá:)
-> Tomaso435: koupil sem 5 do zásoby a do smrti nekupuju termostatyLen aby všetkých 5 ks nebolo nakoniec nahovno![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: wahlery maj všude po netu. koupil sem 5 do zásoby a do smrti nekupuju termostaty .. kor když v krámu za čínu chce cenu wahleru na netu.. a za wahlera v krámu snad 240 .... se posrali no.
-> Borderer: nějaká čína s podobným názvem jako německý Wahler
-> Borderer: já znám wahler, ten je ok![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Narazil tu někdo na termostat značky stahler? Jinej sem nesehnal, ale moc důvěry ve mně nebudí.
-> Jarda: co sem viděl do expanzky při rozhicovanem motoru za běhu, tak sem nikde žádné bublinky neviděl. Ale je fakt, že víčko možná úplně dobře netesni. :-/ dnes zajdu pro ten termostat, tak se zkusím poptat a vzít i to.
Pozítří jedem na promoce, tak bych nerad zůstal někde viset. :-D
Pozítří jedem na promoce, tak bych nerad zůstal někde viset. :-D
-> Borderer: Záleží na tom, co tam máš za termostat. Tedy kdy otevírá. Ale je možné, že se i občas kousne. Ona ta hadička toho pak moc nepobere a jde to skz víčko. Taky dneska každý to víčko utahuje na doraz, kdo ví a zná, tak víčko jen zahákne za packy, ale nedotahuje ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer: jak poblita expanzka? od ni jde hadicka a je dobre to nekam chytat, ze si to trochu odfoukne je normalni, ale u 88 termostatu (u 80 nevim, ale tam je zas vicko na mensi tlak, takze asi taky), ja tam tu trosku treba po 5 tis. km leju zpet, nemas spatne tesneni na vicku expanzky? na termostat mrkni, jestli je na nem jeste ta dirka, co ji ma cistit dratek, dirka ma byt samozrejme nahoru.
Jinak nejvetsi tlak je ve spalovaku, takze je logicke, ze se to profoukne z neho, ale tam uz nic jit nemusi, mrkni, jestli do expanzky nejdou bublinky.
Jinak nejvetsi tlak je ve spalovaku, takze je logicke, ze se to profoukne z neho, ale tam uz nic jit nemusi, mrkni, jestli do expanzky nejdou bublinky.
Tak ještě to pořádnou zatěžkávací zkoušku nedostalo, pak poreferuju
A projet se na tom i s tím ramenem...to bych musel mít nohu zalomenou do tvaru klikového hřídele![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A projet se na tom i s tím ramenem...to bych musel mít nohu zalomenou do tvaru klikového hřídele
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak mam za sebou další dálkovou trasu s Fifinkou a to bylo něco. Bez vlivu na zátěž byla teplota motoru 80 a pak najednou začala lézt a držela se klidně na 90-95 stupních. Vždycky když už sem chtěl zastavit, tak padla na 80 a tam držela zase jako přibitá. Za 300km se to stalo asi 5x a dokupy asi 30km. :-/ v cíli samo expanzka poblita, ale olej čistý, voda čistá, voda z výfuku nejde. Je možné, žeby se sem tam kousl termostat a neotevřel úplně? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Edit: v cíli sem zkoušel, jestli není chlazení zavzdusneno a nebylo. :-)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Edit: v cíli sem zkoušel, jestli není chlazení zavzdusneno a nebylo. :-)
-> King: no to ja viem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> castrol: Jenom malej detail - Premek je uz nejakej patek na pravde Bozi....
-> doking 06.06.16 09:42:00: Myslíš až se deska zhoupne, urazí mu pedál i s kotníkem a sundá ho z kola? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> radekp: totok vidiet Premek prkenna podlaha tak mas o reportaz postarane ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> radekp: bylo by fajn to vidět v akci .-D
-> radekp: to tu nemame rubriku domaci kutilove? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> radekp:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mám žulové bloky, které je třeba převézt po pozemku a pak elektrický lanový naviják. Tak jsem ho zkřížil s nepotřebným kolem, pár metry trubek a pojízdný zvedák je hotový![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Cyklofunkce zachovány![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Cyklofunkce zachovány
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Sejki: jo o tom jsem uz davno uvazoval, ale narazil jsem na paku rizeni :/
-> Milan 136: ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> minno: a odstraněno?
Včera vyrobil textilné návleky na predné pásy, aby nevŕzgali o bočné kryty rapid sedačiek + upravil bočné kryty, tiež aby nevŕzgali :)
-> Jarda: co takhle na zadek pouzit dva brzdice? ja vim asi blbost...
-> Bohyn: pekne, ale to do apoll nedam... :(
kdo si hraje nezlobí. Rád bych větší brzdy ať jsou kola zaplněná jen jsem nechtěl přijít o 4pístky. No a
4pístky ze sedmičky e38 a kotouče 300mm z e46 byla asi jasný volba. Něco málo infa zatím v kartě. Má někdo něco podobného?
4pístky ze sedmičky e38 a kotouče 300mm z e46 byla asi jasný volba. Něco málo infa zatím v kartě. Má někdo něco podobného?
Dneska jsem byl ve Kdyni na EDDA Cupu - jednim slovem SUPER!
skoda-virt.cz/cz/.../1784 49-korab-31-5-2014-edda-cu p
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda-virt.cz/cz/.../1784 49-korab-31-5-2014-edda-cu p
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)