-> minno 12.03.15 08:52:21: -> castrol 12.03.15 16:55:43: No, tak otáčkoměr blbnul už víc, jak rok - v zimě po nastartování vyskočila ručka na 2100 ot/min a tam se držela do zahřátí, pak už fungoval normálně. Myslel jsem, že je to mechanická závada, že za nižších teplot něco sevře osičku, která se zadrhne v této pozici. Na poklep otáčkoměr reagoval tak, že začal ukazovat správně, alespoň chvíli.
Až letošní podzim se to zhoršovalo a otáčkoměr ukazoval až po 5-10 km jízdy (a topení) a všiml jsem si, že na prudké zvýšení otáček motoru reaguje ručička tak, že lehce klesá.
No, a pak se k tomu přidal i palivoměr - taky za studena neukazoval...
...mám za to, že na vině je můj styl jízdy (mj ignorace retardérů) a také úsek silnice od nás do vedlejší vsi, který se už přes deset let pravidelně na podzim záplatuje (záplata na záplatě, že už není poznat původní asfalt) - prostě jsem uklepal tišťáky.
Ale po rozebrání mne zaskočila jedna věc (kromě studeňáků na tišťácích u konektorů) - to jsou ty velké piny, které trčí z tišťáku a zasouvají se do budíků k desce jenom nýtovány, nebo jsem měl v autě vadný kus přístrojů? Přitom deska v tom místě je připravena k pájení a i na ty piny se cín (pájka) krásně chytal...
