skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1100mb A2
Pan Gereg má starosti s nemocnou manželkou, takže nemá čes se hlouběji ponořit do archivu, ale co si prý vzpomíná, tak na akci, kde byla pořízena fotka nejspíš startovali pouze československé posádky a švýcarské MB tam bylo asi jen jako divák. Poprosil mě o trpělivost a slíbil, že na mě nezapomene...
Včera jsem si vyměnil pár mejlů s panem Geregem, zmínil se o historii fotografie, kde je MB a kterou osobně ulovil v roce 71 na autokrosu v Radouči. Požádal jsem ho, aby se podíval po výsledkové listině, kde by jméno potvrdilo či vyvrátilo tehdejšího majitele a tedy i agregátů.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o autokros, který švýcar jezdil a že i kanton na SPZ sedí bych divil, kdyby to nebylo ono.
Jinou fotku bohužel nemá.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o autokros, který švýcar jezdil a že i kanton na SPZ sedí bych divil, kdyby to nebylo ono.
Jinou fotku bohužel nemá.
-> Pavel P..: vida je, bylo by zajímavé vědět, jestli je původní majitel vyměnil za originály, nebo jestli se třeba do litrů na vývoz nedávaly za příplatek. Fotek introšů moc není
-> havlik: vedu v patrnosti
-> Duri: Není zač. Bohužel nebyl čas nějak blíže studovat detaily, z foto bych tipoval 13, nebo 15°
-> havlik: vedu v patrnosti

-> Duri: Není zač. Bohužel nebyl čas nějak blíže studovat detaily, z foto bych tipoval 13, nebo 15°
-> Jozka: 

-> Bukaj:
Je.
I když teď s aktuální verzí mám spíš obavu z plný huby oleje - maže to jak čert(ice) a manometr má "erkovej" systém s vedením až do palubky.

I když teď s aktuální verzí mám spíš obavu z plný huby oleje - maže to jak čert(ice) a manometr má "erkovej" systém s vedením až do palubky.
-> Jozka:
No, stejně v těch otáčkách to musí bejt hukot - měl bych obavu, aby ventilátor nevcucnul chladič


-> Bukaj: Nevím, dělám do hryzců - ale vzhledem k obrovský rezervě mezi normálníma otáčkama motoru embéčka a maximu obvyklýho rozdělovače mě to trochu zarazilo.
-> zralous: kdyby ses chtěl těch simca sedaček zbavit tak dej vědět:)
-> Jozka: Ale zase ne o tolik, aby to bylo něco zvláštního

-> Bukaj: 3250 je víc, než udávaný maximum 3000
.

-> Jozka: Nojo, 6500 otáček motoru, ale ne rozdělovače 

-> Pavel P..: A nepustíš..
Moje info sice pro Octavii TS udává jako náhrady krom původního typy 443.213-204.240 a 443.213-204.408 (stejně jako pro kombíky), což by asi i víc odpovídalo parametrama, ale tyhle starší vozy jsem nikdy moc nezkoumal - nejsem si jistej, co je skutečná náhrada a co znouzecnost bolševická..
A ten 443.213-204.408 mi na MB zdá se funguje i při 6500 ot/min..

Moje info sice pro Octavii TS udává jako náhrady krom původního typy 443.213-204.240 a 443.213-204.408 (stejně jako pro kombíky), což by asi i víc odpovídalo parametrama, ale tyhle starší vozy jsem nikdy moc nezkoumal - nejsem si jistej, co je skutečná náhrada a co znouzecnost bolševická..
A ten 443.213-204.408 mi na MB zdá se funguje i při 6500 ot/min..
-> Jozka: ten bezpodlakovej s číslem 220 je psanej jako náhrada tuším na feldu a MBX.... ale je velkej jako z hundrta, ne tenhle uzkej litrovej.
jeden takovej mám doma....
jeden takovej mám doma....
-> Duri: Taky jsem si všiml a kouknul se - a 4000 otáček (a jen 11° rozsah) má (dle toho, co jsem zatím kde pozjišťoval) oficiálně psanej teprve bezpodtlakovej A2 rozdělovač pro litrovej obsah z roku 1968, označenej už nověji (443.213-204.220).
Ten jsem dokonce jednou i viděl - na rozdíl od tohohle Milanovo.
Ten jsem dokonce jednou i viděl - na rozdíl od tohohle Milanovo.
-> zralous: to je uzasne!!! dakujem. Mozno si este pamatas jeden detail, hodnotu odstredivej regulacie toho rozdelovaca. Na foto to moc nevidno. Standardne ma 408-cka 15° pri 1750 otackach a max. otacok 3000. Tento tvoj ma max 4000, cize asi soudruzi daco tunili 

-> zralous: ty sedačky jsou původně ze Simcy 1000 Rally.
allfotocars.com/data_imag es/.../simca-1000-rallye-0 7.jpg
allfotocars.com/data_imag es/.../simca-1000-rallye-0 7.jpg
Rozebrat jsem nestihl, ale máčkl jsem alespoň nějaké foto.
-> Bukaj: mna ten nazov tiež najprv zmiatol,,,
este by ma zaujimalo jak ma -> zralous: natriskovane tie karburatory na tom motore na foto,,,
este by ma zaujimalo jak ma -> zralous: natriskovane tie karburatory na tom motore na foto,,,

-> pap: Podla toho co pise kniha: "Skoda 130RS vitez...." pre S1100 MB motor (1150ccm) skupiny A2, tak ano (vyzera to sice divne, ale pise sa to tam)
Vid foto od Jozky
Pre skupinu B5 (1150ccm) pisu Weber 40 DCOE
Vid foto od Jozky
Pre skupinu B5 (1150ccm) pisu Weber 40 DCOE
-> Bukaj: -> Duri: Takze sa ostry motor 1150 krmil jednou 24-kou ? Rozumiem tomu dobre ?
-> Duri: Aha, takže to je to matoucí pseudoznačení karburátorů BS, které se užívalo jen v některé literatuře. Tedy ta "21" je BST 3140...
...Když se ale napíše 32 BST-21, tak to pochopím jako označení difuzoru :)
...Když se ale napíše 32 BST-21, tak to pochopím jako označení difuzoru :)
-> Bukaj: Jikov 32BST-21 je vlastne 3140 dif-24 pouzivany pre 1100 MB/X
-> Jozka: Takže to mělo jeden karburátor s difuzorem 21? Nebo je to hloupě napsaná tabulka a ty karburátory byly dva? 

-> Bukaj: debata o farbach slepic pokracuje tu:
-> Duri 09.02.17 09:40:07:
nech tuto temu o sutaznych MB motoroch nekazime
-> Duri 09.02.17 09:40:07:
nech tuto temu o sutaznych MB motoroch nekazime
-> PatRS: dakujem! To bola ale 1150 ccm vsak.
-> Bukaj: -> zralous: dakujem, mam pokrocile stadium slepoty 
Ten rozdelovac by som uz skor typoval na 408 ako na 404, ak sa da, skus pozriet. Pripadne, ci ma slepica na hlave nejaku farbu.MBG malo zltu...
Este raz diky (a pardon za blbe otazky)

Ten rozdelovac by som uz skor typoval na 408 ako na 404, ak sa da, skus pozriet. Pripadne, ci ma slepica na hlave nejaku farbu.MBG malo zltu...
Este raz diky (a pardon za blbe otazky)
-> Duri: Přesně tak, jak píše -> Bukaj: filtrbox, rozdělovač, sací i výfukové klasika MBG. Výfuk typu burges na MB svody k němu mám. Plnoprůtok purolator, foto zapojení hadic po víkendu.
-> Duri: Svody na fotce jsou "MBG", filtrbox to mělo taky dvoukarburátorový (na fotkách je vidět hadice odvětrání bloku a vidíš, kam směřuje)
A rozdělovač na fotkách vidím bezpodtlakový, takže asi klasika MBG 440...


-> zralous: Rado sa stalo, Gereg je zaklad eMBeckara 
Sam som zvedavy, co objavis vo vnutri. Este by som sa rad opytal na:
1. Vyfukove zvody, je to seria ako MBG alebo daky "custom". Na foto to vyzera ako MBG. mas aj tlmic vyfuku?
2. Ci to malo filterbox a aky, alebo len "cajove sitka", alebo uplne nieco ine...
3. Ako je rieseny ten olejovy filter a pripojenie...
4. Co je tam za rozdelovac

Sam som zvedavy, co objavis vo vnutri. Este by som sa rad opytal na:
1. Vyfukove zvody, je to seria ako MBG alebo daky "custom". Na foto to vyzera ako MBG. mas aj tlmic vyfuku?
2. Ci to malo filterbox a aky, alebo len "cajove sitka", alebo uplne nieco ine...
3. Ako je rieseny ten olejovy filter a pripojenie...
4. Co je tam za rozdelovac
-> zralous: Uvidíš... stejně na tu tovární 1100 A2 by musel napsat paměti (s fotodokumentací) třeba takovej Horsák, co s ní tuším jezdil 2 roky.
Zatím si dle řečí myslím, že 1100 měli jen fabrikanti a ti, co dostavěli doma a neprodávala se, ale je to podobně nepodložený, jako že ta série A2 litrů měla být větší a požár celý továrny jí típnul - Gereg má snad lepší info (i když zamlžený jsou počty prakticky všech sportovních verzí).
Postrčím kolegu, kterej mi slíbil, že nějaký info ohledně číslování poptá u známýho (majitele menší sbírky origo soutěžních škodovek - ve který ale MB chybí).
Zatím si dle řečí myslím, že 1100 měli jen fabrikanti a ti, co dostavěli doma a neprodávala se, ale je to podobně nepodložený, jako že ta série A2 litrů měla být větší a požár celý továrny jí típnul - Gereg má snad lepší info (i když zamlžený jsou počty prakticky všech sportovních verzí).
Postrčím kolegu, kterej mi slíbil, že nějaký info ohledně číslování poptá u známýho (majitele menší sbírky origo soutěžních škodovek - ve který ale MB chybí).
-> zralous: Krásnej litr. Předpokládám, ze karoserie už asi neexistuje. Az budeš rozebírat, tak mrkni na překlady kliky. Mam tu jeden blok s litinovejma prekladama, ale ze 110l rallye A2 není. Bude to něco staršího a tipuju pravé 1000mb A2/B5
-> Jozka: Bude to teda nejspíš litr, když mi o víkendu vyjde chvilka, tak snad rozeberu, když me, tak alespoň odfotím detaily nějakým rozumným náčiním...
Gereg se zmiňuje o požáru dílny až po výrobě téhle série.. Zajímavé, knížku jsem si pro jistotu objednal
-> Bororo: zkusím zjistit
Gereg se zmiňuje o požáru dílny až po výrobě téhle série.. Zajímavé, knížku jsem si pro jistotu objednal

-> Bororo: zkusím zjistit
-> Duri:
To je určitě ono!!! I SPZ by seděla, 110L měla taky BL...
Díky moc



Díky moc

-> zralous: Továrna měla odzkoušené sání MBG na 1100 A2, to jsem psal a na motor 1000 A2 používali seřízení difuzor 25, H.T. 135, H.V. 160. Koukni na vzdušník jakej tam je.
-> zralous: V podstatě to vypadá stejně jako motor tovární litrový A2, který se posléze začlo říkat i MBG, když naběhla série.
Bloky se vybíraly a holý (takže nečíslovaný) se přemísťovaly do těch dílen, který pak vyhořely a s nima díly pro zbytek 1000 MB A2, určených pro export na "západ". Zkoušel jsem ohledně číslování zpovídat pamětníka, kterej ex-tovární embo měl, ale nepamatoval se už po těch letech a ještě navíc vloni umřel.
Slyšel jsem i o množství až 70 ks vyvezenejch A2 širokosloupků, ale Gereg píše že 50 byl plán a vyvezlo se 30. Mj. i do Švýcarska - kus s "CH" značkou je v jeho knize dokonce vyfocen, já viděl kdysi zbytky podobný zbytky jednoho kusu, jako máš ty, kterej se po roce 1990 vrátil z Belgie (ale čísla jsem si tehdy nevšiml).
Akorát zatím všude se u exportu vždycky mluvilo / psalo o litrech a ne o objemu 1150 (ale onu knihu, pojednávající o exportu škodovek nemám a nevím, zda tam takovej údaj vůbec je).
Bloky se vybíraly a holý (takže nečíslovaný) se přemísťovaly do těch dílen, který pak vyhořely a s nima díly pro zbytek 1000 MB A2, určených pro export na "západ". Zkoušel jsem ohledně číslování zpovídat pamětníka, kterej ex-tovární embo měl, ale nepamatoval se už po těch letech a ještě navíc vloni umřel.
Slyšel jsem i o množství až 70 ks vyvezenejch A2 širokosloupků, ale Gereg píše že 50 byl plán a vyvezlo se 30. Mj. i do Švýcarska - kus s "CH" značkou je v jeho knize dokonce vyfocen, já viděl kdysi zbytky podobný zbytky jednoho kusu, jako máš ty, kterej se po roce 1990 vrátil z Belgie (ale čísla jsem si tehdy nevšiml).
Akorát zatím všude se u exportu vždycky mluvilo / psalo o litrech a ne o objemu 1150 (ale onu knihu, pojednávající o exportu škodovek nemám a nevím, zda tam takovej údaj vůbec je).
-> zralous: Zdroj je Gereg strany 170-174.
Odfotil som to mobilom, poslal som Ti to mailom na email co mas v karte.
Prijemne citanie :)
Verim, ze je to z toho auta co je na strane 171, ako vravel svojho casu Jozka
Odfotil som to mobilom, poslal som Ti to mailom na email co mas v karte.
Prijemne citanie :)
Verim, ze je to z toho auta co je na strane 171, ako vravel svojho casu Jozka
