skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1100mb A2
21:07:02
07.02.2017
07.02.2017
zralous
-> Luky:
-> Duri: Ano, stále o tomto motoru. Navíc jsem k němu objevil i převodovku s lyží (spíše lyžičkou) a sedáky. Takže teď, když je na vše ostatní zima se snažím najít nějaké bližší informace.
Teď když nad tím znovu přemýšlím, tak vlastně ani nevím, kde jsem přišel na ten objem 1100, ale nějaký podnět to mělo... v každém případě se sérií MBG to nekoresponduje.
Já ho budu muset o víkendu kuchnout, ať v tom máme konečně jasno
Kde jsi vyšťoural informaci o malé sérii jdoucí do Švýcar? Já ten motor odtud přivláčel, takže bych se k téhle verzi klidně přiklonil.
-> Bukaj: Ano, s tím fontem s Tebou souhlasím... Nemyslím si ale, že by na upravované motory razily čísla na totožné lince. Montáž a úpravy se tuším prováděly v úplně jiných prostorách. To ale neznamená, že nemáš pravdu, ze stejného zdroje pochází i 110L rallye a k té mám se stejným číslem motory 3
Z muzea mi tenkrát potvrdili existenci motoru, i když né konkrétně tohoto čísla., ale tuším o jedno č. vyšší, takže to číslo se někde vzít muselo. I když by to byl jen nástupce originálu, tak by bylo zajímavé vědět k němu něco víc.
-> Bororo: Díky za info, zajímavé... doporučení pro fabrický motor..?
-> Duri: Ano, stále o tomto motoru. Navíc jsem k němu objevil i převodovku s lyží (spíše lyžičkou) a sedáky. Takže teď, když je na vše ostatní zima se snažím najít nějaké bližší informace.
Teď když nad tím znovu přemýšlím, tak vlastně ani nevím, kde jsem přišel na ten objem 1100, ale nějaký podnět to mělo... v každém případě se sérií MBG to nekoresponduje.
Já ho budu muset o víkendu kuchnout, ať v tom máme konečně jasno
Kde jsi vyšťoural informaci o malé sérii jdoucí do Švýcar? Já ten motor odtud přivláčel, takže bych se k téhle verzi klidně přiklonil.
-> Bukaj: Ano, s tím fontem s Tebou souhlasím... Nemyslím si ale, že by na upravované motory razily čísla na totožné lince. Montáž a úpravy se tuším prováděly v úplně jiných prostorách. To ale neznamená, že nemáš pravdu, ze stejného zdroje pochází i 110L rallye a k té mám se stejným číslem motory 3
Z muzea mi tenkrát potvrdili existenci motoru, i když né konkrétně tohoto čísla., ale tuším o jedno č. vyšší, takže to číslo se někde vzít muselo. I když by to byl jen nástupce originálu, tak by bylo zajímavé vědět k němu něco víc.
-> Bororo: Díky za info, zajímavé... doporučení pro fabrický motor..?
18:55:49
07.02.2017
07.02.2017
Minott
zaujimava tema,,aj by som sa pridal do debaty ale nemam s čim,,
ale takyto nejaky moturek by som si rad v buducnosti "zbuchal"..
tak pekne pište dalej nech je s čoho čerpat,,,
ale takyto nejaky moturek by som si rad v buducnosti "zbuchal"..
tak pekne pište dalej nech je s čoho čerpat,,,
18:25:26
07.02.2017
07.02.2017
PatRS
Presne ako pise Bororo. Az u nastupe s100 v niektorych rokoch 68-70 prisla zmena pravidiel a v A2 mohli tym padom byt pouzite 8kanale u 1150.
18:20:42
07.02.2017
07.02.2017
Bororo
-> zralous: Dnes jsem zapátral ve staré literatuře. 1100 MB A2 mohla mít pro domácí soutěže libovolné sací potrubí a libovolný karburátor. Používalo se také potrubí MBG s karburátoy 32 BS. Dopoučené seřízení: difuzor 27, H.T. 140, H.V. 200, obohacovač 42. Také se používaly karburátory ze staré Felicie - 32 SOPc. Další varianta spádový Weber 28/36 DCD. Nebo horizontální Weber 40 DCOE 2. Prostě kdo co měl, nebo sehnal. Vše na pětikanálu.
16:44:24
07.02.2017
07.02.2017
Duri
-> Bukaj: Suhlasim
Alebo to cislo razili niekde na oddeleni sportovych uprav a mali inu sadu raznic...
Alebo to cislo razili niekde na oddeleni sportovych uprav a mali inu sadu raznic...
15:05:03
07.02.2017
07.02.2017
Bukaj
-> Duri: No, to číslo ale není raženo tehdejšími fabrickými raznicemi, takže to může znamenat mimojiné úplně cokoli, nebo taky nic
14:30:07
07.02.2017
07.02.2017
Jozka
14:12:24
07.02.2017
07.02.2017
Duri
-> zralous: Ahoj, Hovorime o tomto motore?
-> zralous 30.09.15 08:08:14:
Alebo mas este iny?
Ak o tomto, tu je moja dedukcia, ktora nemusi byt vobec pravdiva:
podla cisla to vychadza na april 1969
za lomitkom je 3, cize MBG, ktore sa uz oficialne nerobilo. Toto cislo ale moze indikovat objem 1000 a dvojite karby
Niekde som cital, ze 1100 A2 bolo jednokarbecove
Mne to stale vychadza na malu seriu z konca Marca (a mozno par dalsich mesiacov) roku 1969 1000 Rallye A2, ktora sa exportovala aj do CH.
Ak je to tak, bolo by krasne spravit toho repliku. Je to krasne auto
-> zralous 30.09.15 08:08:14:
Alebo mas este iny?
Ak o tomto, tu je moja dedukcia, ktora nemusi byt vobec pravdiva:
podla cisla to vychadza na april 1969
za lomitkom je 3, cize MBG, ktore sa uz oficialne nerobilo. Toto cislo ale moze indikovat objem 1000 a dvojite karby
Niekde som cital, ze 1100 A2 bolo jednokarbecove
Mne to stale vychadza na malu seriu z konca Marca (a mozno par dalsich mesiacov) roku 1969 1000 Rallye A2, ktora sa exportovala aj do CH.
Ak je to tak, bolo by krasne spravit toho repliku. Je to krasne auto
13:01:28
07.02.2017
07.02.2017
Luky
-> zralous: jo znám, když kniha o 130RS vyšla, prodávali jsme mu ji na srazech, táta se s ním zná
Jinak postavit původní auto není problém - na nějaké akci se nad naší tisícovkou rozplýval pan Hlávka. Táta mu říká "to je původní auto po Židovi, za sedačkou jsme ještě našli to jeho pruhovaný tričko"
A Hlávkovi se rozsvítily oči "po Milanovi... "
Takže mít "původní" auto není zase takovej problém
Jinak postavit původní auto není problém - na nějaké akci se nad naší tisícovkou rozplýval pan Hlávka. Táta mu říká "to je původní auto po Židovi, za sedačkou jsme ještě našli to jeho pruhovaný tričko"
A Hlávkovi se rozsvítily oči "po Milanovi... "
Takže mít "původní" auto není zase takovej problém
12:53:30
07.02.2017
07.02.2017
zralous
-> Luky: Stejně díky, znáš knížku "Škoda 130RS vítěz mistrovství značek Evropy 1981"? Je na ní Karel Řepa jako spoluautor. Podle toho co píšeš, tak to bude hodně obdobné, je tam velmi podrobně zpracován vývoj 130RS z předchozích modelů. O 1100MB A2 tam něco také málo je...
-> Bororo: To by souhlasilo, můj motor má jen litinový 5ti kanál, ale sání i výfuk MBG a ě karburátory
-> PatRS: Nad stavbou repliky zatím moc nepřemýšlím, mám rozdělané jiné projekty, které bych rád konečně zprovoznil a po letech dokončil. Ale jelikož mi ten motor pořád nějak nedá spát, pátrám po detailech a po původní karoserii.
-> pap: Právě že to nejsou žádné bastly, jsou to odlitky s tímhle označením.
Foto nějaké mám, ale prachbídné kvality, foceno onehda narychlo před transportem domů. Kouknu večer a případně o víkendu udělám nějaké lepší.
-> Bororo: To by souhlasilo, můj motor má jen litinový 5ti kanál, ale sání i výfuk MBG a ě karburátory
-> PatRS: Nad stavbou repliky zatím moc nepřemýšlím, mám rozdělané jiné projekty, které bych rád konečně zprovoznil a po letech dokončil. Ale jelikož mi ten motor pořád nějak nedá spát, pátrám po detailech a po původní karoserii.
-> pap: Právě že to nejsou žádné bastly, jsou to odlitky s tímhle označením.
Foto nějaké mám, ale prachbídné kvality, foceno onehda narychlo před transportem domů. Kouknu večer a případně o víkendu udělám nějaké lepší.
11:49:54
07.02.2017
07.02.2017
pap
-> PatRS: mas foto toho tvojho motora ? Konkretne hlava so sanim ?
Dakujem.
Dakujem.
22:36:48
06.02.2017
06.02.2017
PatRS
Ako pise Bororo. A2 u 1000mb musela byt zachovana povodna hlava no myslim ze bola povolena zamena karburatorov. Preto tam niekto dal dvojkarburatorove sanie. A ja osobne by som moc neriesil ako to malo byt v originale. Kazdy sutazny motor a aj voz bol original svojim ponatim. Niekto jazdil take komponenty iny take. Ak by si chcel stavat nejaku repliku sutazneho vozu 1000mb tak podla mna mozes pouzit cokolvek co vtedy bolo k dispozicii.
21:50:38
06.02.2017
06.02.2017
pap
-> zralous: mozem Ta poprosit o opacnu vec ? Ked budes ten motor "otvarat" zdokumentuj prosim ta co najviac. Osobne si myslim, ze sportove derivaty z 1000/1100 MB su asi najmenej zmapovane asi aj tym, ze era 1000 MB v sporte trvala relativne kratko, a fabrika s tymto modelom zacinala eru vsetko vzadu.
ad motor ktory spominas, karburator s difuzorom 27 mm bol prakticky klasicky jikov s prevrtanym otvorom na 27 mm ?
dik za info.
ad motor ktory spominas, karburator s difuzorom 27 mm bol prakticky klasicky jikov s prevrtanym otvorom na 27 mm ?
dik za info.
21:16:12
06.02.2017
06.02.2017
Bororo
-> zralous: Škoda 1100 MB A2 byla homologovaná v první polovině roku 68. Vrtání 73,2, zdvih 68 mm. 1144 cm. S jedním karburátoem 65-70 koní. Také začla výroba osmikanálové hlavy, tento motor měl na dvou Webrech 97 koní, ale nebyl v karoserii 1000 MB homologován jako A2, továrna to jezdila jako B5. Osmikanál byl homologován až ve 100/110 A2.
14:01:02
06.02.2017
06.02.2017
Luky
-> zralous 05.02.17 19:39:44: tak bohužel, tohle tam není. Ale jinak knížka hezká, encyklopedická, o soutěžních a závodních autech, vč. doma stavěných formulek, různé Metalexy a svazarmovské stavby. Začíná to válečnými auty a končí 130LR. Doporučuju k zakoupení, stylově je to něco na způsob zde také uvedených Foltýnových stránek
23:01:32
05.02.2017
05.02.2017
PatRS
Ano plnoprietok sa montoval u s100 urcite bezne a mozno aj v 1000mb.
22:03:32
05.02.2017
05.02.2017
Jozka
-> zralous: Ten Purolator měly v úpravě A2 nabastlenej na mezistěně MB už nějak v 1966..
21:49:33
05.02.2017
05.02.2017
zralous
-> PatRS: tak dá se říct všeho, ale hlavně by mě zajímala přístrojovka a motorový prostor, k motoru mám plnoprůtokový filtr, ale mě se to do tohohle auta moc nezdá.
21:10:01
05.02.2017
05.02.2017
PatRS
-> zralous: Urcite stymi triedami to bolo tak ako som pisal. Ja som si to az neskor uvedomil. A co chces za fotky? Motoru? Zvonku?
19:39:44
05.02.2017
05.02.2017
zralous
-> Jozka: i to je dost možný... moc aut, moc informací a pak to splývá
-> PatRS: na ty stránky jsem taky koukal, vesměs jsou to jen popisy, co kde kdy, ale o autech nic konkrétního. B5 měla tuším 1500ccm a byla homologována pro třídu B5 do 1600ccm, nepletu li se. A tenhle motor byl v roce 68+69 pro třídu A2 do 1150. 1300 byla až asi Evropa.
-> Luky: Mrkni, tuhle knížku neznám.
-> PatRS: na ty stránky jsem taky koukal, vesměs jsou to jen popisy, co kde kdy, ale o autech nic konkrétního. B5 měla tuším 1500ccm a byla homologována pro třídu B5 do 1600ccm, nepletu li se. A tenhle motor byl v roce 68+69 pro třídu A2 do 1150. 1300 byla až asi Evropa.
-> Luky: Mrkni, tuhle knížku neznám.
12:44:45
05.02.2017
05.02.2017
Luky
-> zralous: co kniha Premiéry nadšení od Karla Řepy? Zítra do ní můžu kouknout
11:34:10
05.02.2017
05.02.2017
PatRS
Ach ja som si teraz az uvedomil triedu a2 u 1000 a a2 u 100-130. Tam v niektorom roku prebehla zmena pravidiel a preto u s100 a2 nastupuju 8kanaly kdezto u 1000mb a2 musela byt ponechana povodna hlava. Preto mas sanie 2karburatorove z mbg. 8kanal u 1000mb bol v triede b5 a tam bol objem 1150 urcite. Tvoj motor 1100 by mal byt nasadzovany v triede 1300. Ja by som zhodil hlavu a uvidis viac co tam je.
11:31:16
05.02.2017
05.02.2017
Jozka
-> zralous: A nemluvili jsme o tý 110L Rallye ? Její motor tam totiž je. Našel jsem třeba i 1100 B5 s experimentálním 8k, ale tu A2 nějak ne.
11:22:45
05.02.2017
05.02.2017
PatRS
11:16:45
05.02.2017
05.02.2017
zralous
11:16:17
05.02.2017
05.02.2017
zralous
-> Jozka: Zrovna píšu, že Gerega nemám
Myslím, ale že jak jsme se o tom spolu bavili posledně, tak jsi zmiňoval nějaké foto motoru asi právě z Gerega..?
Nějaké letmé informace se objevujou na stránkách Tučkovy knížky "Legendární Škoda 1000MB"
Myslím, ale že jak jsme se o tom spolu bavili posledně, tak jsi zmiňoval nějaké foto motoru asi právě z Gerega..?
Nějaké letmé informace se objevujou na stránkách Tučkovy knížky "Legendární Škoda 1000MB"
11:07:06
05.02.2017
05.02.2017
Jozka
Gerega beru zpět, 1100 A2 jsem tam (při letmém kouknutí) ani nenašel - musel jsem to vidět jinde.
10:57:36
05.02.2017
05.02.2017
Jozka
A vlastně ani nevím, jestli měly v širokosloupku stejný pomalování, jako litry.
10:55:32
05.02.2017
05.02.2017
Jozka
-> zralous: Zatím jsem ještě na žádný pořádný info nikde nenarazil, nejvíc je toho po kupě asi v Geregovi..
10:49:03
05.02.2017
05.02.2017
zralous
-> PatRS: to je spíš na pozdější modely 110L rallye - 130rs. Do té hnížky jsem koukal, ale žádná fotka soutěžní 1100MB tam není. Ty sedáky jak jsou na stránce 25 k tomu mám.
10:45:04
05.02.2017
05.02.2017
PatRS
-> zralous: ja mam doma 8kanal na "uzky" blok. Teda 1150. Ktomu mam rovne sanie a liatinove zvody . Vyskladal som tam vahadla z dvou favo vahadel ale niesom si isty ci to je dobre.
V knihe 130rs vitaz me 1981 je dost vela popisane aj o inych sutaznych vozoch. Skus pozri tam.
V knihe 130rs vitaz me 1981 je dost vela popisane aj o inych sutaznych vozoch. Skus pozri tam.
10:40:46
05.02.2017
05.02.2017
zralous
-> PatRS: 1150 byla hranice třídy, na mém motoru je 5ti kanal, sací a vyýfukové jako MBG, Karburace dif 24 a 27. Objem nevím, rozebraný jsem ho neměl.
10:32:12
05.02.2017
05.02.2017
PatRS
A2 to by malo byt s 8kanalom? Objem 1150?
10:29:57
05.02.2017
05.02.2017
zralous
Nemáte někdo informace, technické údaje, nebo fotky Škody 1100MB A2?
Onehda jsem se dostal k fabrickým agregátům, nápravám a částem interiéru jednoho z vozů a zajímají mě další detaily.
Ve článcích a diskuzích všude na netu pouze zmíňka, že se vůz vyráběl a v soutěžch nasazoval, ale fotek poskromnu, resp. žádné konkrétní...
Onehda jsem se dostal k fabrickým agregátům, nápravám a částem interiéru jednoho z vozů a zajímají mě další detaily.
Ve článcích a diskuzích všude na netu pouze zmíňka, že se vůz vyráběl a v soutěžch nasazoval, ale fotek poskromnu, resp. žádné konkrétní...