skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
11:16:38
12.02.2021
12.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> michael: Smutný je že se to čekání i šetření pro normalně vydělávající smrtelníky pomalu vrací.
10:55:30
12.02.2021
12.02.2021
suri
-> michael: to je skoro ako dnes keď je tiež výroba viazaná na export do nesocialistických krajín
21:09:37
11.02.2021
11.02.2021
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Spíš bych tipoval, že mu vadily zvuky, které převodovka vydávala při jakémkoli podřazení ze 3 na 2 - ono na plně synchronizovanou převodovku se lehko zvykne a hůř odvyká...
20:02:36
11.02.2021
11.02.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 11.02.21 17:08:25: Třeba neměl po ruce hustou mazelínu nebo dubový piliny a chtěl při jízdě komunikovat se spolujezdci.
19:31:50
11.02.2021
11.02.2021
hans1
-> dragon_cb_cz 11.02.21 09:25:23: ono je taky důležité proč šla na go jestli taky to není částečně puntičkářství majitele to samé u dalších vypsaných závad,ale jinak převodovka na O1 benzín vydržela jen o pár tisíc víc s tím že člověk zkončil s vyteklým olejem a dírami v kartru
17:08:25
11.02.2021
11.02.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj 11.02.21 16:52:02: OK, třeba pokud vím tak kamarád má na Simca 1301 najeto o dost víc než 110t a převodovka v klidu.
A souhlasím, že ty převodovky nějak strašně poruchový nejsou, právě proto mi GO ve 110t přijde jako docela prohra...
A souhlasím, že ty převodovky nějak strašně poruchový nejsou, právě proto mi GO ve 110t přijde jako docela prohra...
16:52:02
11.02.2021
11.02.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz 11.02.21 16:40:29: Zase srovnáváš nesrovnatelné
Dobře, tak: normální evropské auto nižší třídy ze šedesátých let. Ideálně ještě ve srovnatelné cenové relaci (ale aby z toho nevyšla konkurence F600, ZAZ a Trabant)
Navíc škodovácké převodovky nebyly v běžném provozu (a s normální obsluhou) zrovna poruchový díl, takže třeba ji odpravil nehezkým zacházením - něco jako já
Dobře, tak: normální evropské auto nižší třídy ze šedesátých let. Ideálně ještě ve srovnatelné cenové relaci (ale aby z toho nevyšla konkurence F600, ZAZ a Trabant)
Navíc škodovácké převodovky nebyly v běžném provozu (a s normální obsluhou) zrovna poruchový díl, takže třeba ji odpravil nehezkým zacházením - něco jako já
16:46:30
11.02.2021
11.02.2021
Bukaj
-> saskyn2 11.02.21 13:44:20: Přesně tak. Taky mám na dvorku jedno De Luxe (model 68, původní barva červená) s celočerným interiérem. Ale tuším, že Jožka kdysi říkal, že je to poměrně atyp a ani oficiální materiály barevných kombinací interiérů se o nich nezmiňují...
-> tubelles1100 11.02.21 13:16:56: S víkem bohužel neporadím - zatím jsem se s ním nesetkal. Ale tipoval bych produkci z druhé poloviny sedmdesátých let - vzhledem k tomu, že tvar výlisku odpovídá staršímu provedení (škodovky s chladičem vpředu už měly výlisek jiný)...
-> tubelles1100 11.02.21 13:16:56: S víkem bohužel neporadím - zatím jsem se s ním nesetkal. Ale tipoval bych produkci z druhé poloviny sedmdesátých let - vzhledem k tomu, že tvar výlisku odpovídá staršímu provedení (škodovky s chladičem vpředu už měly výlisek jiný)...
16:40:29
11.02.2021
11.02.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj 11.02.21 16:36:06: Musel bych se kamarádů zeptat, ale mám pocit, že třeba pro americký auto by podobná výdrž v 60. letech byla docela prohrou...
16:36:06
11.02.2021
11.02.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz 11.02.21 09:25:23: Normální auto ze šedesátých let?
16:34:24
11.02.2021
11.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> tubelles1100: Jinak typ bude stejnej jako ten tvůj. I tady je viditelný napojení na tom hrdle. Jen je to míň vidě jak to zalila barva když jsem to dával trochu do kupy. Tady je fotka ve stavu co jsem ho koupil. Výztuhy už si nepamatuju a zevnitř jí focenou bohužel nemam.
16:29:37
11.02.2021
11.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> tubelles1100: No je pravda že jsem měl problémy s prolínánim oleje kolem víčka na tom klasikym sériovym a tohle s vyššim hrdlem to vyřešilo.
15:55:56
11.02.2021
11.02.2021
tubelles1100
-> moucan - zrušená registrace 11.02.21 13:42:20: No co vím, tak všechny MB a i následně stovky víka nízká. Jejich vadou bylo možné prosakování oleje pod víčkem hlavně díky přímému ostřiku olej. To se vyřešilo částečně tímto komínkem, kdy je ta vzdálenost větší a možnost přímého obtékání po vrchu víka ztížena a olej musí překonat ,,překážku vzhůru'' a hlavně se to vyřešilo přidáním plechu proti přímému ostřiku oleje od vahadel pod víčkem, součástí toho ,,komínku'' byl ale vždy nákružek ke změně odvětrání karteru u 742, proto toto víko mi jaksi nikam nepasuje. Nevím také, jak jsou řešeny výztuhy proti prohnutí nadměrným dotažením, MB má jen jednu ,,L výztuhu'' uprostřed, proto ty víka odcházejí často na prohnutí, 742 víka mají tusím 3 ,,U'' výztuhy, které zároveň nahrazují nabodované ,,kloboučky'' u MB víka proti ostřiku a následnému vzlínání okolo M6 šteftů.
Jsem zvědavý, zda-li by někdo mohl původ tohoto víka osvětlit, podle tvé fotky je patrné jiné provedení základního výlisku víka, kde komínek přímo navazuje na víko, kdežto u mého příspěvku je prolisovaný lem základního výlisku a až na něj je připevněn ,,komínek'', také se zdá tento nalévací otvor vyšší.. Trochu uvažuji o úpravě vyztuženého 742 víka na MB vzhled díky vyšší odolnosti proti prohnutí jako ,,tuning'', ale teď mi zmátly tyto ,,mezityp - ND'' víka :D snad bude někdo chytřejší.
-> saskyn2: Koukám, že už to bylo déle, kdy se to tady řešilo, jsem se trochu ztratil v čase, ale někdo tu psal, že to jistojistě musí být šedivý vršek přestříkaný černým sprejem a že byla maximálně jedna várka, kdy ,,sešili'' nestandardní dvě černý části do jednoho tapce do auta nějakého ředitele Jikovu :D
Jsem zvědavý, zda-li by někdo mohl původ tohoto víka osvětlit, podle tvé fotky je patrné jiné provedení základního výlisku víka, kde komínek přímo navazuje na víko, kdežto u mého příspěvku je prolisovaný lem základního výlisku a až na něj je připevněn ,,komínek'', také se zdá tento nalévací otvor vyšší.. Trochu uvažuji o úpravě vyztuženého 742 víka na MB vzhled díky vyšší odolnosti proti prohnutí jako ,,tuning'', ale teď mi zmátly tyto ,,mezityp - ND'' víka :D snad bude někdo chytřejší.
-> saskyn2: Koukám, že už to bylo déle, kdy se to tady řešilo, jsem se trochu ztratil v čase, ale někdo tu psal, že to jistojistě musí být šedivý vršek přestříkaný černým sprejem a že byla maximálně jedna várka, kdy ,,sešili'' nestandardní dvě černý části do jednoho tapce do auta nějakého ředitele Jikovu :D
13:44:20
11.02.2021
11.02.2021
saskyn2
-> tubelles1100: nevim kterej chytrák to tvrdil, ale celočerný tapecy deluxe jsou origo. Taky je mám
13:42:20
11.02.2021
11.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> tubelles1100: Tady i foto .. je to to samý ne?
13:36:30
11.02.2021
11.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> tubelles1100: Tak to jsem taky zvědav kdo jak to víko určí. Přesně tohle jsem sehnal na 100vku místo prohnutýho originálu. Rozdíl snad jen v tom vyššim hrdle na víčko.
13:16:56
11.02.2021
11.02.2021
tubelles1100
Zdravím, zvlšátě Jozku s Bukajem, jsem rád že tohle téma žije i v roce 2021, X let zpět jsem tady na tom vlákně dost ujížděl.
Pár příspěvků zpět se tady řešili celočerné MB tapecy a někdo zmínil, že se nejednalo o originál. Kamarád má celočerný MB de Luxácký interier (černé orig. MB deLuxe sedačky) a celočerné orig. MB tapce s AL lištičkou (žádný pseudostovkový derivát). Původně patří z modelu 69 (zaří - říjen) snad z šedobílé DeLuxe (příp. jiné ,,bílé''). A pochází od nova z Plzně, takže o nějaké domnělé serii pro pohlaváry z Jikovu bych tady asi u tohohle nemluvil...
Jinak mám dotaz na zkušené co je tohle za víko? Napřed jsem myslel, že nějaká domácí úprava, ale vzhledem, že už je to asi nějaký třetí kus, co jsem se s tím setkal, tak mi napadlo jedině ND pro vozy s chladičem vzadu (a odvětráním karteru v noze ventilátoru) ze soudobé produkce 742.
Pár příspěvků zpět se tady řešili celočerné MB tapecy a někdo zmínil, že se nejednalo o originál. Kamarád má celočerný MB de Luxácký interier (černé orig. MB deLuxe sedačky) a celočerné orig. MB tapce s AL lištičkou (žádný pseudostovkový derivát). Původně patří z modelu 69 (zaří - říjen) snad z šedobílé DeLuxe (příp. jiné ,,bílé''). A pochází od nova z Plzně, takže o nějaké domnělé serii pro pohlaváry z Jikovu bych tady asi u tohohle nemluvil...
Jinak mám dotaz na zkušené co je tohle za víko? Napřed jsem myslel, že nějaká domácí úprava, ale vzhledem, že už je to asi nějaký třetí kus, co jsem se s tím setkal, tak mi napadlo jedině ND pro vozy s chladičem vzadu (a odvětráním karteru v noze ventilátoru) ze soudobé produkce 742.
09:25:23
11.02.2021
11.02.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj 10.02.21 22:14:52: Mně teda GO převodovky ve 110 tisících jako prohra přijde, protože normální auto kolikrát vydrží 5x tolik a olej mu taky nikdo nevymění...
07:57:24
11.02.2021
11.02.2021
Jirik_Tuňák1983
Nejdříve budu ale muset absolvovat Tomasuv obchodní rychlokurz, abych uměl správně nastavit cenovou politiku...
22:14:52
10.02.2021
10.02.2021
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 10.02.21 17:57:36: Tak tlumiče z PALu byly dobově průšvih, také se jednu dobu na MB v AZNP montovaly i kapitalistické Monroe. Až v průběhu výroby Š 100/110 Pal vychytal tlumiče natolik, že vydržely nájezdy, srovnatelné se zahraniční konkurencí.
Co se týče těch ostatních vyjmenovaných závad, tak přední náprava byla u MB hodně náročná na pravidelné mazání a kdo zanedbával, ten měnil...
Převodovka nevím - vzhledem k tomu, že běžný nájezd těch aut byl cca 100 tisíc za život (15-20 let) a málokdo v převodovce měnil olej, tak generální oprava při 110 tisících mi nepřijde jako prohra. V šedesátém sedmém ty vozy už byly docela vychytané, u modelů 64-65 by těch průšvihů jistě bylo mnohem víc...
P.S.: kdybys nevěděl, co s nalezenými díly na MB, tak dej vědět
Co se týče těch ostatních vyjmenovaných závad, tak přední náprava byla u MB hodně náročná na pravidelné mazání a kdo zanedbával, ten měnil...
Převodovka nevím - vzhledem k tomu, že běžný nájezd těch aut byl cca 100 tisíc za život (15-20 let) a málokdo v převodovce měnil olej, tak generální oprava při 110 tisících mi nepřijde jako prohra. V šedesátém sedmém ty vozy už byly docela vychytané, u modelů 64-65 by těch průšvihů jistě bylo mnohem víc...
P.S.: kdybys nevěděl, co s nalezenými díly na MB, tak dej vědět
21:37:18
10.02.2021
10.02.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 10.02.21 18:04:31: Jo, už jsem dal dohromady jednu krabici mixu obou aut. Na zbytek nemám čas. Mám problém to i sepsat. Někde tam jsou celá nová přední ramena na Octavii.
Skla asi nechceš, což?
Dost jetých dílů se i vyházelo, protože v té době to nikdo nechtěl, tady to zavazelo a bylo toho ještě všude dost, což už není. To je důsledek toho, že děda a předchozí obyvatelé dělali ze spodku domu skladiště.
Skla asi nechceš, což?
Dost jetých dílů se i vyházelo, protože v té době to nikdo nechtěl, tady to zavazelo a bylo toho ještě všude dost, což už není. To je důsledek toho, že děda a předchozí obyvatelé dělali ze spodku domu skladiště.
18:10:11
10.02.2021
10.02.2021
suri
-> Jirik_Tuňák1983: retiazky sa menia aj dnes ako na páse a životnosť dielov náprav môže dnes hociktorý pežot závidieť
18:04:31
10.02.2021
10.02.2021
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 10.02.21 17:57:36: Tak až najdeš něco použitelnýho, dej vědět
17:57:36
10.02.2021
10.02.2021
Jirik_Tuňák1983
-> michael 10.02.21 17:33:50: Podle druhého sloupku ani moc ne. Ale vysvětluje to víceméně skutečnost, proč měl náš tatík jedno eMBéčko na ježdění, druhé na náhradní díly a třetí v regálech v garáži, sklepě a prádelně.
Díly na Octavii a MB nacházím náhodně ještě teď.
Má někdo možnost porovnat spolehlivost dílů, které jmenoval pan Ing. Doubrava, se zahraničními vozy stejné třídy?
Myslím tím např. 2x tlumiče, repas převodů a přední nápravy.
Díly na Octavii a MB nacházím náhodně ještě teď.
Má někdo možnost porovnat spolehlivost dílů, které jmenoval pan Ing. Doubrava, se zahraničními vozy stejné třídy?
Myslím tím např. 2x tlumiče, repas převodů a přední nápravy.
08:49:54
02.02.2021
02.02.2021
orf
-> michael 28.01.21 12:55:23: kufa to su též kusek 8.12.1967 :-)
20:20:05
01.02.2021
01.02.2021
Hanz1912
-> michael: tolik neštěstí
20:38:44
31.01.2021
31.01.2021
michael
-> suri: Hala z označením M1 tam se vyraběla Škoda 1000MB a dnes Fabia, Scala a Kamiq
19:55:04
31.01.2021
31.01.2021
Milan 136
-> michael 31.01.21 18:25:49: Já to poznal na první pohled, kde to je.
19:38:39
31.01.2021
31.01.2021
suri
-> michael: ukáž na mape ktore to je
18:25:49
31.01.2021
31.01.2021
michael
-> suri: To je škola z názvem AZNP
Jedná se o pohled na hlavní řekněme bulvár ve škodovce, kterému se interně říká václavák.
Zde se do dneška nic nezměnilo pohled na hlavní montáž plus motorárnu. Cela tato stavba právě vznikla pro výrobu Škody 1000 MB.
Jedná se o pohled na hlavní řekněme bulvár ve škodovce, kterému se interně říká václavák.
Zde se do dneška nic nezměnilo pohled na hlavní montáž plus motorárnu. Cela tato stavba právě vznikla pro výrobu Škody 1000 MB.
18:02:54
31.01.2021
31.01.2021
suri
-> michael: čo to je za školu?
16:38:40
31.01.2021
31.01.2021
m_tsch
-> michael:
Něco podobného se dělalo jako doplněk na Octavie. Je to ve stylu Fiatu 500.
Něco podobného se dělalo jako doplněk na Octavie. Je to ve stylu Fiatu 500.
13:08:49
29.01.2021
29.01.2021
Jozka
-> hans1 29.01.21 07:40:46: Vida, ještě 2018, možná ani 2019 nebylo - a vypadá to slibně.. ale chtělo by to kousek k ohmatání.
13:00:31
29.01.2021
29.01.2021
hans1
-> Bukaj: jo taky jiná,jak materiálem tak průřezem který je jakoby naplocho našířku měl jsem to vyfotit z čela možná to bude vidět zde:
12:14:44
29.01.2021
29.01.2021
Bukaj
-> hans1: Aha, přišlo mi to jako totéž, jen deformované použitím (ten spodní a prostřední). A ta guma kufru je taky jiná? Mně taky přijde, jako klasika, jen smáčklá používáním...
11:08:35
29.01.2021
29.01.2021
hans1
-> Bukaj: klasické? tohle je začátek 3 serie uprostřed je novodobý na klapačku pro srovnání...
08:35:24
29.01.2021
29.01.2021
Bukaj
-> hans1 28.01.21 18:35:32: Jenže tohle jsou klasické profily, ne ty pro první série, které zde zmiňoval Petr98...
07:40:46
29.01.2021
29.01.2021
hans1
www.veteranobchod.cz/p_in
fo/6900-tesneni-dveri-do-s
keletu-10m-a-seda-lemovka-
13-5m?Lang=1 jestli to ale fyzycky mají a jestli to pasuje nevím...
00:39:20
29.01.2021
29.01.2021
Jozka
-> hans1 28.01.21 18:35:32: Jojo, oproti formám třeba na "trojůhelníky" větraček je to malina - ale na zas taková, aby to toho někdo šel jen tak pro zábavu. Ani X (nebo K, jak je komu libo) profil pro 16 a 17 s. snad ještě není k mání, přitom aut s ním se vyrobilo mnohem víc a je jich mnohem víc dochováno.
19:06:17
28.01.2021
28.01.2021
michael
-> Kilián: No vidiš
18:57:41
28.01.2021
28.01.2021
Kilián
-> michael 28.01.21 12:55:23: tak to jsem kousek vedle. Mám 21.12.67
18:51:43
28.01.2021
28.01.2021
Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ne, on virt ignoruje otočení podle EXIFu
18:48:02
28.01.2021
28.01.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> hans1: To dela obcas mobil...
18:37:20
28.01.2021
28.01.2021
hans1
proč se to otočilo?
18:35:32
28.01.2021
28.01.2021
hans1
foto profilů,ne že bych měl osobní zkušenost ale výroba oproti jiným dílům je celkem snadná jedná se o vytlačovaný profil což by měl být destička přes kterou se vytlačuje nekonečný profil který se potom nechá zvulkanizovat ale kdo by to kupoval když původních žábrovek se renovuje tak málo.