skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> moucan - zrušená registrace 12.02.21 11:16:38: Auta teď jsou z historickýho pohledu až absurdně levný. Když se koukneš kolik stála Felda v roce 98, tak zjistíš, že podobný holobyty dnes stojí skoro stejně - a průměrná mzda se hejbla dost zásadně.
-> moucan: No tak zlé to dnes není vynkulovat prodejci předem nic nemusíš a auta jsou dnes výrazně lacinější než tehdy.
-> michael: Smutný je že se to čekání i šetření pro normalně vydělávající smrtelníky pomalu vrací.
-> michael: to je skoro ako dnes keď je tiež výroba viazaná na export do nesocialistických krajín
-> Jirik_Tuňák1983: Spíš bych tipoval, že mu vadily zvuky, které převodovka vydávala při jakémkoli podřazení ze 3 na 2 - ono na plně synchronizovanou převodovku se lehko zvykne a hůř odvyká...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 11.02.21 17:08:25: Třeba neměl po ruce hustou mazelínu nebo dubový piliny a chtěl při jízdě komunikovat se spolujezdci. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 11.02.21 09:25:23: ono je taky důležité proč šla na go jestli taky to není částečně puntičkářství majitele to samé u dalších vypsaných závad,ale jinak převodovka na O1 benzín vydržela jen o pár tisíc víc s tím že člověk zkončil s vyteklým olejem a dírami v kartru ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 11.02.21 16:52:02: OK, třeba pokud vím tak kamarád má na Simca 1301 najeto o dost víc než 110t a převodovka v klidu.
A souhlasím, že ty převodovky nějak strašně poruchový nejsou, právě proto mi GO ve 110t přijde jako docela prohra...
A souhlasím, že ty převodovky nějak strašně poruchový nejsou, právě proto mi GO ve 110t přijde jako docela prohra...
-> dragon_cb_cz 11.02.21 16:40:29: Zase srovnáváš nesrovnatelné
Dobře, tak: normální evropské auto nižší třídy ze šedesátých let. Ideálně ještě ve srovnatelné cenové relaci (ale aby z toho nevyšla konkurence F600, ZAZ a Trabant)
Navíc škodovácké převodovky nebyly v běžném provozu (a s normální obsluhou) zrovna poruchový díl, takže třeba ji odpravil nehezkým zacházením - něco jako já![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dobře, tak: normální evropské auto nižší třídy ze šedesátých let. Ideálně ještě ve srovnatelné cenové relaci (ale aby z toho nevyšla konkurence F600, ZAZ a Trabant)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Navíc škodovácké převodovky nebyly v běžném provozu (a s normální obsluhou) zrovna poruchový díl, takže třeba ji odpravil nehezkým zacházením - něco jako já
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 11.02.21 13:44:20: Přesně tak. Taky mám na dvorku jedno De Luxe (model 68, původní barva červená) s celočerným interiérem. Ale tuším, že Jožka kdysi říkal, že je to poměrně atyp a ani oficiální materiály barevných kombinací interiérů se o nich nezmiňují...
-> tubelles1100 11.02.21 13:16:56: S víkem bohužel neporadím - zatím jsem se s ním nesetkal. Ale tipoval bych produkci z druhé poloviny sedmdesátých let - vzhledem k tomu, že tvar výlisku odpovídá staršímu provedení (škodovky s chladičem vpředu už měly výlisek jiný)...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> tubelles1100 11.02.21 13:16:56: S víkem bohužel neporadím - zatím jsem se s ním nesetkal. Ale tipoval bych produkci z druhé poloviny sedmdesátých let - vzhledem k tomu, že tvar výlisku odpovídá staršímu provedení (škodovky s chladičem vpředu už měly výlisek jiný)...
-> Bukaj 11.02.21 16:36:06: Musel bych se kamarádů zeptat, ale mám pocit, že třeba pro americký auto by podobná výdrž v 60. letech byla docela prohrou...
-> dragon_cb_cz 11.02.21 09:25:23: Normální auto ze šedesátých let?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> tubelles1100: Jinak typ bude stejnej jako ten tvůj. I tady je viditelný napojení na tom hrdle. Jen je to míň vidě jak to zalila barva když jsem to dával trochu do kupy. Tady je fotka ve stavu co jsem ho koupil. Výztuhy už si nepamatuju a zevnitř jí focenou bohužel nemam.
-> tubelles1100: No je pravda že jsem měl problémy s prolínánim oleje kolem víčka na tom klasikym sériovym a tohle s vyššim hrdlem to vyřešilo.
-> moucan - zrušená registrace 11.02.21 13:42:20: No co vím, tak všechny MB a i následně stovky víka nízká. Jejich vadou bylo možné prosakování oleje pod víčkem hlavně díky přímému ostřiku olej. To se vyřešilo částečně tímto komínkem, kdy je ta vzdálenost větší a možnost přímého obtékání po vrchu víka ztížena a olej musí překonat ,,překážku vzhůru'' a hlavně se to vyřešilo přidáním plechu proti přímému ostřiku oleje od vahadel pod víčkem, součástí toho ,,komínku'' byl ale vždy nákružek ke změně odvětrání karteru u 742, proto toto víko mi jaksi nikam nepasuje. Nevím také, jak jsou řešeny výztuhy proti prohnutí nadměrným dotažením, MB má jen jednu ,,L výztuhu'' uprostřed, proto ty víka odcházejí často na prohnutí, 742 víka mají tusím 3 ,,U'' výztuhy, které zároveň nahrazují nabodované ,,kloboučky'' u MB víka proti ostřiku a následnému vzlínání okolo M6 šteftů.
Jsem zvědavý, zda-li by někdo mohl původ tohoto víka osvětlit, podle tvé fotky je patrné jiné provedení základního výlisku víka, kde komínek přímo navazuje na víko, kdežto u mého příspěvku je prolisovaný lem základního výlisku a až na něj je připevněn ,,komínek'', také se zdá tento nalévací otvor vyšší.. Trochu uvažuji o úpravě vyztuženého 742 víka na MB vzhled díky vyšší odolnosti proti prohnutí jako ,,tuning'', ale teď mi zmátly tyto ,,mezityp - ND'' víka :D snad bude někdo chytřejší.
-> saskyn2: Koukám, že už to bylo déle, kdy se to tady řešilo, jsem se trochu ztratil v čase, ale někdo tu psal, že to jistojistě musí být šedivý vršek přestříkaný černým sprejem a že byla maximálně jedna várka, kdy ,,sešili'' nestandardní dvě černý části do jednoho tapce do auta nějakého ředitele Jikovu :D
Jsem zvědavý, zda-li by někdo mohl původ tohoto víka osvětlit, podle tvé fotky je patrné jiné provedení základního výlisku víka, kde komínek přímo navazuje na víko, kdežto u mého příspěvku je prolisovaný lem základního výlisku a až na něj je připevněn ,,komínek'', také se zdá tento nalévací otvor vyšší.. Trochu uvažuji o úpravě vyztuženého 742 víka na MB vzhled díky vyšší odolnosti proti prohnutí jako ,,tuning'', ale teď mi zmátly tyto ,,mezityp - ND'' víka :D snad bude někdo chytřejší.
-> saskyn2: Koukám, že už to bylo déle, kdy se to tady řešilo, jsem se trochu ztratil v čase, ale někdo tu psal, že to jistojistě musí být šedivý vršek přestříkaný černým sprejem a že byla maximálně jedna várka, kdy ,,sešili'' nestandardní dvě černý části do jednoho tapce do auta nějakého ředitele Jikovu :D
-> tubelles1100: nevim kterej chytrák to tvrdil, ale celočerný tapecy deluxe jsou origo. Taky je mám![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> tubelles1100: Tady i foto .. je to to samý ne?
-> tubelles1100: Tak to jsem taky zvědav kdo jak to víko určí. Přesně tohle jsem sehnal na 100vku místo prohnutýho originálu. Rozdíl snad jen v tom vyššim hrdle na víčko.
Zdravím, zvlšátě Jozku s Bukajem, jsem rád že tohle téma žije i v roce 2021, X let zpět jsem tady na tom vlákně dost ujížděl.
Pár příspěvků zpět se tady řešili celočerné MB tapecy a někdo zmínil, že se nejednalo o originál. Kamarád má celočerný MB de Luxácký interier (černé orig. MB deLuxe sedačky) a celočerné orig. MB tapce s AL lištičkou (žádný pseudostovkový derivát). Původně patří z modelu 69 (zaří - říjen) snad z šedobílé DeLuxe (příp. jiné ,,bílé''). A pochází od nova z Plzně, takže o nějaké domnělé serii pro pohlaváry z Jikovu bych tady asi u tohohle nemluvil...
Jinak mám dotaz na zkušené co je tohle za víko? Napřed jsem myslel, že nějaká domácí úprava, ale vzhledem, že už je to asi nějaký třetí kus, co jsem se s tím setkal, tak mi napadlo jedině ND pro vozy s chladičem vzadu (a odvětráním karteru v noze ventilátoru) ze soudobé produkce 742.
Pár příspěvků zpět se tady řešili celočerné MB tapecy a někdo zmínil, že se nejednalo o originál. Kamarád má celočerný MB de Luxácký interier (černé orig. MB deLuxe sedačky) a celočerné orig. MB tapce s AL lištičkou (žádný pseudostovkový derivát). Původně patří z modelu 69 (zaří - říjen) snad z šedobílé DeLuxe (příp. jiné ,,bílé''). A pochází od nova z Plzně, takže o nějaké domnělé serii pro pohlaváry z Jikovu bych tady asi u tohohle nemluvil...
Jinak mám dotaz na zkušené co je tohle za víko? Napřed jsem myslel, že nějaká domácí úprava, ale vzhledem, že už je to asi nějaký třetí kus, co jsem se s tím setkal, tak mi napadlo jedině ND pro vozy s chladičem vzadu (a odvětráním karteru v noze ventilátoru) ze soudobé produkce 742.
-> Bukaj 10.02.21 22:14:52: Mně teda GO převodovky ve 110 tisících jako prohra přijde, protože normální auto kolikrát vydrží 5x tolik a olej mu taky nikdo nevymění...
Nejdříve budu ale muset absolvovat Tomasuv obchodní rychlokurz, abych uměl správně nastavit cenovou politiku... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 10.02.21 17:57:36: Tak tlumiče z PALu byly dobově průšvih, také se jednu dobu na MB v AZNP montovaly i kapitalistické Monroe. Až v průběhu výroby Š 100/110 Pal vychytal tlumiče natolik, že vydržely nájezdy, srovnatelné se zahraniční konkurencí.
Co se týče těch ostatních vyjmenovaných závad, tak přední náprava byla u MB hodně náročná na pravidelné mazání a kdo zanedbával, ten měnil...
Převodovka nevím - vzhledem k tomu, že běžný nájezd těch aut byl cca 100 tisíc za život (15-20 let) a málokdo v převodovce měnil olej, tak generální oprava při 110 tisících mi nepřijde jako prohra. V šedesátém sedmém ty vozy už byly docela vychytané, u modelů 64-65 by těch průšvihů jistě bylo mnohem víc...
P.S.: kdybys nevěděl, co s nalezenými díly na MB, tak dej vědět![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Co se týče těch ostatních vyjmenovaných závad, tak přední náprava byla u MB hodně náročná na pravidelné mazání a kdo zanedbával, ten měnil...
Převodovka nevím - vzhledem k tomu, že běžný nájezd těch aut byl cca 100 tisíc za život (15-20 let) a málokdo v převodovce měnil olej, tak generální oprava při 110 tisících mi nepřijde jako prohra. V šedesátém sedmém ty vozy už byly docela vychytané, u modelů 64-65 by těch průšvihů jistě bylo mnohem víc...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
P.S.: kdybys nevěděl, co s nalezenými díly na MB, tak dej vědět
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136 10.02.21 18:04:31: Jo, už jsem dal dohromady jednu krabici mixu obou aut. Na zbytek nemám čas. Mám problém to i sepsat. Někde tam jsou celá nová přední ramena na Octavii.
Skla asi nechceš, což?
Dost jetých dílů se i vyházelo, protože v té době to nikdo nechtěl, tady to zavazelo a bylo toho ještě všude dost, což už není. To je důsledek toho, že děda a předchozí obyvatelé dělali ze spodku domu skladiště.
Skla asi nechceš, což?
Dost jetých dílů se i vyházelo, protože v té době to nikdo nechtěl, tady to zavazelo a bylo toho ještě všude dost, což už není. To je důsledek toho, že děda a předchozí obyvatelé dělali ze spodku domu skladiště.
-> Jirik_Tuňák1983: retiazky sa menia aj dnes ako na páse a životnosť dielov náprav môže dnes hociktorý pežot závidieť
-> Jirik_Tuňák1983 10.02.21 17:57:36: Tak až najdeš něco použitelnýho, dej vědět![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> michael 10.02.21 17:33:50: Podle druhého sloupku ani moc ne. Ale vysvětluje to víceméně skutečnost, proč měl náš tatík jedno eMBéčko na ježdění, druhé na náhradní díly a třetí v regálech v garáži, sklepě a prádelně. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Díly na Octavii a MB nacházím náhodně ještě teď.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Má někdo možnost porovnat spolehlivost dílů, které jmenoval pan Ing. Doubrava, se zahraničními vozy stejné třídy?
Myslím tím např. 2x tlumiče, repas převodů a přední nápravy.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Díly na Octavii a MB nacházím náhodně ještě teď.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Má někdo možnost porovnat spolehlivost dílů, které jmenoval pan Ing. Doubrava, se zahraničními vozy stejné třídy?
Myslím tím např. 2x tlumiče, repas převodů a přední nápravy.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> michael 28.01.21 12:55:23: kufa to su též kusek 8.12.1967 :-)
-> michael: tolik neštěstí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: Hala z označením M1 tam se vyraběla Škoda 1000MB a dnes Fabia, Scala a Kamiq
-> michael 31.01.21 18:25:49: Já to poznal na první pohled, kde to je.
-> michael: ukáž na mape ktore to je
-> suri: To je škola z názvem AZNP
Jedná se o pohled na hlavní řekněme bulvár ve škodovce, kterému se interně říká václavák.
Zde se do dneška nic nezměnilo pohled na hlavní montáž plus motorárnu. Cela tato stavba právě vznikla pro výrobu Škody 1000 MB.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jedná se o pohled na hlavní řekněme bulvár ve škodovce, kterému se interně říká václavák.
Zde se do dneška nic nezměnilo pohled na hlavní montáž plus motorárnu. Cela tato stavba právě vznikla pro výrobu Škody 1000 MB.
-> michael: čo to je za školu?
-> michael:
Něco podobného se dělalo jako doplněk na Octavie. Je to ve stylu Fiatu 500.
Něco podobného se dělalo jako doplněk na Octavie. Je to ve stylu Fiatu 500.
-> hans1 29.01.21 07:40:46: Vida, ještě 2018, možná ani 2019 nebylo - a vypadá to slibně.. ale chtělo by to kousek k ohmatání.
-> Bukaj: jo taky jiná,jak materiálem tak průřezem který je jakoby naplocho našířku měl jsem to vyfotit z čela možná to bude vidět zde:
-> hans1: Aha, přišlo mi to jako totéž, jen deformované použitím (ten spodní a prostřední). A ta guma kufru je taky jiná? Mně taky přijde, jako klasika, jen smáčklá používáním...
-> Bukaj: klasické? tohle je začátek 3 serie uprostřed je novodobý na klapačku pro srovnání...
-> hans1 28.01.21 18:35:32: Jenže tohle jsou klasické profily, ne ty pro první série, které zde zmiňoval Petr98...
www.veteranobchod.cz/p_in
fo/6900-tesneni-dveri-do-s
keletu-10m-a-seda-lemovka-
13-5m?Lang=1 jestli to ale fyzycky mají a jestli to pasuje nevím...
-> hans1 28.01.21 18:35:32: Jojo, oproti formám třeba na "trojůhelníky" větraček je to malina - ale na zas taková, aby to toho někdo šel jen tak pro zábavu. Ani X (nebo K, jak je komu libo) profil pro 16 a 17 s. snad ještě není k mání, přitom aut s ním se vyrobilo mnohem víc a je jich mnohem víc dochováno.
-> Kilián: No vidiš ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> michael 28.01.21 12:55:23: tak to jsem kousek vedle. Mám 21.12.67 ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ne, on virt ignoruje otočení podle EXIFu
-> hans1: To dela obcas mobil...