
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
Diky za upozorneni
Tak ne z druhosky ze 70tych let ale naopak jeden z prvnich....jeste jsem to nikde nevidel...nemel by nahodou nekdo druhej?

Tak razitka vystupni kontroly jsem si vubec nevsiml..
-> xMart: To čubrnim
Vidím to poprvé a rozhodně to není druhovýroba, ale spíše něco "prototypového" .
Dle razítka výstupní kontroly je to vyrobeno v září 1968
Ale tou dobou už jela sériová výroba modelu 69, takže vůbec netuším, co je to zač.
Na mém MB, vyrobeném 1.8. 1968 byly blinkry i lišta s "klasickým" žebrováním, ale nejsem si 100% jist, zda byly původní...

Vidím to poprvé a rozhodně to není druhovýroba, ale spíše něco "prototypového" .
Dle razítka výstupní kontroly je to vyrobeno v září 1968

Ale tou dobou už jela sériová výroba modelu 69, takže vůbec netuším, co je to zač.
Na mém MB, vyrobeném 1.8. 1968 byly blinkry i lišta s "klasickým" žebrováním, ale nejsem si 100% jist, zda byly původní...
Zdravím.. mám dotaz: Viděl už někdo z Vás takovéto blinkry na model 69? Mám na mysli strukturu žebrování.. na foto v porovnání s klasikou... Není to nějaká pozdější druhovýroba nebo tak něco? Díky
Dostaly se mi do rukou skla (čelní/zadní) údajně 1000mb ale jsou o 1mm(5,5 vs 6,6) silnější než ty co mám.Otázka zní jestli je možné že jsou z tisícovky nebo spíše stovka ?Půjdou do nového těsnění co prodává autotyp/pragos ?
-> orf: Promazáním nic nezkazíš, taky zkontrolovat, jestli není na bowdenu někde příliš ostrý záhyb...

kuci potřebuji radu:
začal mě dost šustit tacho a poskakovat ručička.
Bude stačit promazat, nebo mám schánět nový náhon?
začal mě dost šustit tacho a poskakovat ručička.
Bude stačit promazat, nebo mám schánět nový náhon?
-> mirecek.666: Tohle byl klasika plech, nabízel obě varianty (i LS/R) a až na velmi jemný nuance výsledek odpovídal originálu (jeden kus provozuju).
-> mirecek.666: Ten k výfuku určitě nemám.
-> Jozka: ja ted videl nerez nebo laminat
-> mirecek.666: Plechy nad výfuk někdo vyráběl - a dost pěkný..
-> Enggik: krásný, náhodou ten sušplech nad vejfuk by nebyl? Ty velký už mám dva, ale nad vejfuk nic:-(
-> Enggik: super, dik.
-> mirecek.666 31.03.18 12:34:53: Myslím že mám, ještě ve zbytcích po 110ce (předpokládám že to bude stejný), večer dám vědět.
-> Kral288: Taky mi chybí - on se ten bazmek snadno ztratí..
-> Jozka: Právě , je to delší , nemáte někdo navíc ?

-> Kral288: I ta struna je uchycená, jak u ventilu. Otvorem je prostrčenej váleček s otvory pro strunu, vnějším 6ti-hranem a vnitřním závitem tak, že se vloží váleček, otvorem prostrčí struna a pak se v něm upevní přitažením šroubku.
Nejsem si jistej, jestli provedení spoje u páček je úplně stejný a nemám nic z toho po ruce - ale při zvětšení fotky se mi zdá, že tam toho máš nějak moc..
Nejsem si jistej, jestli provedení spoje u páček je úplně stejný a nemám nic z toho po ruce - ale při zvětšení fotky se mi zdá, že tam toho máš nějak moc..
-> Jozka: Bowden ano , já myslím samotný drát . Použil jsem úchyt co drží drát u paček mezi sedadlama , ale moc se mi to tam nezdá.
-> Kral288: Obdobně jako k ventilu radiátoru.
Minulý týden jsem to taky řešil . .
čím je drát uchyceny k te klapce?

eine grosse diletantenbande 

-> Bukaj: aha. skusim to tam nejak narvat. ked to nepojde silou tak treba este vacsiu silu
. ale cakal by som sofistikovanejsie riesenie. kazdopadne dakujem 


-> sliwowitz: Možná to na fotce není dobře vidět, ale ten bowden klapky ventilátoru (černý bowden) prochází plechem do motorového prostoru stejnou průchodkou, jako jedna z hadic topení (nad průchodkou svazku elektroinstalace) 

ty mas nad elektrikou este jwden otvor?
u seba vidim elektriku, palivo a dve hadice kurenia.
celkom pekne to vychadza cez palivo, ale aj tak jeden otvor postradam.
u seba vidim elektriku, palivo a dve hadice kurenia.
celkom pekne to vychadza cez palivo, ale aj tak jeden otvor postradam.

...a tudy vstupuje do motorového prostoru:
(bohužel nemám fotku z motorového prostoru, ale kudy tam leze je zde jasně vidět)
(bohužel nemám fotku z motorového prostoru, ale kudy tam leze je zde jasně vidět)

-> sliwowitz 20.03.18 21:57:19: Jo, bowden vede průchodkou vedle hadice. Nepamatuju si přesně, kterou, ale myslím, že jsme to tu už řešili, možná tu bude aj fotka... 

chlapi, prosim, rychly dotaz z garaze:
kade siel bowden klapky ventilatora cez medzistenu motoroveho priestoru?
dlzku dratu pisu 1990mm, to mi sedi.
najlepsie (dlzka aj uhol) to vychadza cez prechodku hornej hadice kurenia, ale nenarvem ho tam. mam sice neoriginalnu hadicu, ale priemer 16/23mm sedi.
kade siel bowden klapky ventilatora cez medzistenu motoroveho priestoru?
dlzku dratu pisu 1990mm, to mi sedi.
najlepsie (dlzka aj uhol) to vychadza cez prechodku hornej hadice kurenia, ale nenarvem ho tam. mam sice neoriginalnu hadicu, ale priemer 16/23mm sedi.
Už mám vyrobeno podle originálu , dík. :)
-> hans1: Jinde vzít asi nepůjde - řekl bych, že závit je M7.. A jako polotovar to chce tyčku OK 9 

Jestli neseženeš poměřím to ať to můžeš vyrobit, je to jednoduchý díl.Možná půjde použít štelovátko z brzdy na motorku vypadá to stejně jen aby seděl závit.
Hoši , nemáte někdo foto těchto upevňovacích šroubu (pozice 18) bowdenu roletky chladiče nebo rovnou dva kousky na prodej ? Diky za pomoc 

-> Petr98: Díky,takže chápu dobře že umístění blinkru je stejné jak u novějšího provedení s plastovými céčky tak hliníkovými rohlíčky ?
-> hans1: na straně 62 jsou rozměry
-> rafilik: Jo plnej souhlas jsou velmi dobré,jen ta barva do modra ale člověk pokud nemá nesehnatelný originál za balík tak stejně nemá jinou možnost.Ještě bych vytkl zapuštění šroubku je proti originálu velmi malé.Jinak doporučuji.Nemá někdo rozměry montáže na blatník ? Stačí rozměr mezi blinkrem a koncem blatníku u sklápěcího čela.Prošel jsem celé vlákno a narazil jsem pouze na rozměry novějšího typu.-> Kral288 04.02.18 18:52:51: Na MB disky by měla být světle šedá tuším ral 7044.
-> Kilián: Tyto blinkry jsem si taky koupil a musím potvrdit hodně pěkné zpracování a provedení. Ale plast je na můj vkus hodně do modra až fialova...
-> Bukaj: dík. vypadají nejlíp no.
škoda, že pán nedělá i céčka
škoda, že pán nedělá i céčka
-> Bukaj: jasný, díky za tip. Už je pod hlavou
-> mirecek.666 04.02.18 20:15:47: U starších těsnění (z porézního materiálu bez "zapékacích" těsnicív vrstev tím ničemu neuškodíš, jen bych těsnění před aplikací důkladně otřel, aby sis zbytečně nezanesl chladicí okruh mastnotou
(já mám dobrou zkušenost nikoli s olejem, ale s vazelínou na vodní čerpadla - lehce jí potírám dosedací plochy při montáži vložek válců a hlavy)
-> Kilián 06.02.18 19:53:17: De facto je snad jediný výrobce kvalitní repliky, podobné originálu - viz ten druhý odkaz - (má sice také mouchy, ale oproti ostatním replikám zanedbatelné). Ostatní repliky jsou buď laminát nebo plast pokovený zvenčí a na první pohled je poznat, že to není originál

-> Kilián 06.02.18 19:53:17: De facto je snad jediný výrobce kvalitní repliky, podobné originálu - viz ten druhý odkaz - (má sice také mouchy, ale oproti ostatním replikám zanedbatelné). Ostatní repliky jsou buď laminát nebo plast pokovený zvenčí a na první pohled je poznat, že to není originál

možná to tu už zaznělo, ale které blinkry vybrat?
OB jsem slyšel kritiku, tak zbývá Pragos
tohle- případně nejsou totožné s Pragosem či OB?
www.renovuji.cz/menu/obch od.html
a pak tady trošku dražší, ale pokud by vydržely, tak bych peníze obětoval
auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-1000MBMBX-kapkovite -blinkry.php
ještě jsem kdysi viděl repliku formou kovového odlitku, který se pak doleštil doma do konečného lesku. kontakt nemám
má někdo dlouhodobější zkušenosti s některými těmito replikami?
origo se mi shánět nechtějí..............ste jně jste je už všechny vykoupili :) :) :)
OB jsem slyšel kritiku, tak zbývá Pragos
tohle- případně nejsou totožné s Pragosem či OB?
www.renovuji.cz/menu/obch od.html
a pak tady trošku dražší, ale pokud by vydržely, tak bych peníze obětoval
auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-1000MBMBX-kapkovite -blinkry.php
ještě jsem kdysi viděl repliku formou kovového odlitku, který se pak doleštil doma do konečného lesku. kontakt nemám
má někdo dlouhodobější zkušenosti s některými těmito replikami?
origo se mi shánět nechtějí..............ste jně jste je už všechny vykoupili :) :) :)
co je pravdy na tom, že dřív se těsnění pod hlavu namáčelo přes noc do oleje? Mám nějaký nový těsnění staršího data výroby a chci ho dát na motor, má s tim někdo zkušenost?
Zdravim pánové , měl bych prosím otázku , určitě se to již tady řešilo , ale jaký vybrat nejvhodnější odstín stříbrné dle RAL na disky kol na mojí 1969 aby to vypadalo aspoň trochu jako originál ? Diky 
