Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3669 příspěvků (zobrazeno 1851 až 1900) od 28.02.2012 do 29.01.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
13:52:43
28.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Samozrejme staci. Promin, byl jsem lenoch a bez jakehokoli hledani jsem to tady napsal. Cili - VYRESENO

Spis me tedka zajima: v katalogu pro 14-15 serii, strana 167 a pozice 38. Co to je?
13:26:56
28.06.2015
Bukaj
-> Petr98: Ta fotka, co jsem dával, nestačí?

Vyfotil bych, ale nemám jak dostat fotku z foťáku do kompu... :-/
upraveno 1x, naposled 28.06.2015 13:29:37
11:29:37
28.06.2015
Petr98
Prosim, vyfotte mi nekdo seshora origo deluxovy plech tunelu se spinacem zpatecky. Diky
23:12:54
23.06.2015
Jozka
-> Petr98: Asi že z boku přímo do tunelu to není blbý jako originálně.. 3

-> Bukaj: Bohužel nevím.. ale pod MBF mám asi ještě hozený lana vytažený z kusu, co měl už origo vahadlo - zkusil bych poměřit/porovnat, ale až tak ve čtvrtek 10
22:46:19
23.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Díky, deklíky mám, i jsem na ně koukal. Nevím, proč jsem si myslel, že je dírka z boku tunelu 71
22:36:31
23.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Díky4

A délku toho "správného" bowdenu bys nevěděl?

-> Petr98 23.06.15 17:45:36: Jak píše Jožka - kablík vede blbě kolem pojezdu sedačky nahoru k víčku s jezdcem clonky a ve víčku je dirka odhadem tak 8 mm, v ní gumová průchodka a skrz ní jdou dovnitř kablíky. Na "de luxe" víčku je krom této dirky ještě velký oválný otvor a dvě malé dirky na přichycení a naštelování spínače...
20:14:02
23.06.2015
Petr98
-> Jozka: Ja si sakra nepamatuju jak jsem deluxu rozebiral a ani jsem si to nevyfotil.
19:22:14
23.06.2015
Jozka
-> Petr98: Jsem viděl vstup jen skrze víčko (co je na něm jezdec clony) = luxový se dvěma otvory - seřizovacím a pro průchodku kablíku..
17:45:36
23.06.2015
Petr98
Prosim, mohl by mi nekdo vyfotit popr. omerit dirku pro vstup kabliku do tunelu ke spinaci zpetnych svetel? Diky
07:00:41
23.06.2015
Jozka
Ale jinak se prostup řešil zdárně i kruhovým otvorem cca 15 mm v průměru a jeho vy- a za-hrdlením.
06:58:58
23.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Ty lanovody jsem řešil taky začátkem století, ale už si nepamatuju, jak jsem pořešil - ale nic jsem nakonec nekrátil, lano pod sedákem má sice oblouk důkladnej, ale fugnuje to.. Fotka je z MBB (= náhradní karosérie).
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 23.06.2015 06:58:58
23:41:46
22.06.2015
Bukaj
Jak mají poslední modely MB a stovky řešené uchycení lanovodů ruční brzdy v tunelu? Předpokládám, že nějak podobně, jako pravý lanovod u MBček s kladkostrojem, tedy trubku, na konci zúženou, nabodovanou na tunel pod zadními sedáky?

Potřebuji vyřešit ručku u jednoho MB, kde je původní kladkostroj vykuchán (jako u mnoha vozů) a nahrazen novějším vahadlovým systémem, ovšem pro levý lanovod je jen vyseknutá díra do tunelu a lanko drhne o plech. Nehledě na to, že použité stovkové bowdeny (předpokládám, že jsou stovkové) jsou příliš dlouhé a po sedadly je na nich zbytečný ohyb a naopak čouhající lano se závitovou koncovkou je zase moc krátké. 7

Přemýšlím o elegantním řešení a s využitím pravého prostupu lanovou tunelem. Ovšem jaké lanovody použít? Stovkové jsou dlouhé, stodvacítkové ještě delší. Pak jsem v zásobách našel nějaké kratší (ale také dlouhé), které zase mají lano se závitovou koncovkou příliš dlouhé...

...zatím nejschůdnější varianta mi připadá zkrácení bowdenu (nikoli lanka) stovkového lanovodu o cca 5 cm (vyzkoušeno na pokusném lanovodu) - sice i tak bue pod sedáky větší ohyb, ale délka lana v tunelu bue přesně sedět k vahadlovému mechanismu...

...a ještě jak vyřešit ten levý prostup tunelem? Napadá mne využití koncovky/průchodky lanovodu skrz štít brzdy, zvětšit v něm otvor, aby prošla koncovka se závitem M6 a nějak jej přibodovat k tunelu pod správným úhlem...



Mohu tedy pro inspiraci poprosit o fotky, jak má originálně řešené kilo lanovody pod sedáky a prostup do tunelu? Předpokládám, že poslední MBčka to mají stejně...

A délky lanovodů?

Naměřil jsem délky bowdenů (z momentálně dostupných) 84 cm, 111 cm a 120 cm (měřeno od drážky pro segerovku po konec bowdenu).

Ty 120 cm jsou na 742, 111 cm předpokládám, že jsou na kilo?

Přitom ty 120 i 111 mají úplně stejně dlouhé lano, liší se jen v délce bowdenu a pružinky.

A co je ten 84 cm? Délkou přesahu lana přes bowden by odpovídal tomu stovkovému lanovodu...

...a je kratší, tudíž by nedělal vlnu pod sedákem - pokud by zase nebyl moc krátký - ale mám jen jeden, takže nevím, zda to zkoušet...8
19:27:05
16.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Dobrá dokumentace.. a úplně jsem za ty léta zapomněl, že tam je místo jednoho šroubu tenhle záchytnej bazmek.. 8
18:37:40
16.06.2015
Petr98
Hadici topeni mas pravdu
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 16.06.2015 18:37:40
16:59:30
16.06.2015
Bukaj
16:58:18
16.06.2015
Bukaj
16:55:33
16.06.2015
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka:

Tak jsem si uvědomil, že jsem tyto prostory fotil u té jedenáctistovky v původním stavu a kouknul jsem do "archivu" a zjistil, že bowen vee nad převodovkou a mezistěnou spolu s jednou teplovodní hadicí...

...a koliduje s "ježkem v kleci, plechem na konci tunelu i s převodovkou3
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 16.06.2015 16:55:33
08:27:05
16.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Nejlíp bude asi origo nerozvrtaný auto - pamatuju podobnej problém i s plynovou strunou, když jsem dal originální dle stavu před, nevyšla jen proto, že byla v tunelový záslepce po původním majiteli v nesprávným otvoru. Jinak na mý 68-ce (MBF) je otvor pro zadní větev kabelovýho svazku, na "kterou si (soukromě) myslím", podezřele oválná..

-> Petr98: Jsem zvědavej..
07:10:13
16.06.2015
Petr98
-> Bukaj: jestli mi zbyde cas, tak dneska ti na to kouknu. Vcera jsem 64ku prohlizel, ale na tebe jsem se nevzpomnel. 8 Tak se pokusim to dnes napravit 4
06:54:02
16.06.2015
Bukaj
Tak jsem zase dělal pokusy a zjistil jsem, že jedině když vedu bowden směrem pod převodovku (mezi příčkou a převoovkou vedle silentbloku), tak mi nekoliduje s ježkem v kleci, ale nenašel jsem ani jednu ďouru v mezistěně, kterou by šel protáhnout tak, aby dosáhl k ventilátoru7

A když táhnu bowden nahoru nad víkem převodovky, tak se opírá o hranu tunelu, o víko převodovky a ještě koliduje s klecí řazení...

...a stejně mi nevychází délkově...8
10:33:31
13.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak 3 cm je docela dost.. 4 Proběhl jsem i srazový fotky a taky nic. Převodovky se asi v detailech lišej, ale že by až tak, aby způsobily tohle, se mi nezdá..
01:29:57
13.06.2015
Bukaj
-> Jozka:

Právě, že mám za to, že by měl bowden vést mezi přepážkou a gumou, tam, jak píšeš, ale ať ělám, co ělám, tak mi chybí cca 3 cm...8

Přemýšlím, jestli je převoovka 1000MB stejných rozměrů, jako 120L...
09:10:25
12.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, tu jsem myslel - ale tudy pokud vím nic navíc prostrčenýho nikdy nebylo.. fotek jsem prohledal mraky, ale nic moc tedy - když jsem to porovnával na autě, tak buď jde bowden společně s kabelovým svazkem anebo v obloukovém výřezu mezi pravou horní svislou a spodní šikmou chňapkou pro gumu (podobně jako "plyn" nalevo).
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 12.06.2015 09:10:25
06:00:20
12.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Nedal bys sem foto? Velkou ďourou myslíš tu, kterou prochází ta roura topení?
20:29:16
11.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem možná trochu zblbej z MBB, který má kilí díly - ale v okraji tý stěny mám oválnej otvor mezi packama, držícíma gumu přepážky. Chtěl jsem to místo nafotit, ale zapomněl jsem - MB klasika je asi bez toho otvoru, ale bowdeny vystupovaly ve stejným místě. Nicméně jsem koukl na pár fotek v archivu a z nich to vypadá, že bowden sleduje topnou hadici a mizí vedle ní ve 22:00 v tý velký ďouře.
18:27:36
11.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Jaký oválný otvor? Myslím, že v dělicí stěně žádný oválný není...9
16:57:39
11.06.2015
Jozka
-> Petr98: Trvalo jim dost dlouho, než přišli na to, jaká je to pitomost..

-> Bukaj: Nad převodovkou (nebo spíš vpravo vedle ni) a k motoru tím oválným otvorem v oddělovacím plechu to nefunguje ?
06:44:53
11.06.2015
Bukaj
-> Petr98 11.06.15 06:29:40: 52

-> sliwowitz: Tyto lemovky se používaly na kde co, kromě černé jsou často k vidění červené a šedé...



Jinak mám jedno malé SOS:

Kudy přesně vede bowden od průchodky tunelem ke klapce ventilátoru topení?

Momentálně nemám přístup k žádnému vozu s původním zapojením a u MB, kde to potřebuji zapojit mi to vychází krátké, ať to tahám pod či nad převodovkou (i když bowden je původní nezkracovaný). Bohužel ten, kdo auto rozebíral, nedělal fotodokumentaci...7



A nevím, jestli v tom nehraje roli to, že teď je v autě převodovka z užovky...
upraveno 1x, naposled 11.06.2015 06:48:25
06:29:40
11.06.2015
Petr98
-> sliwowitz: zabrovky tesneni listy nemely. Tesneni (lem) list je az od 12te serie tusim.
23:13:00
10.06.2015
sliwowitz
neviem ako to lepsie nafotit :/
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od sliwowitz vložen 10.06.2015 23:13:00
23:12:18
10.06.2015
sliwowitz
-> Bukaj 26.11.13 18:44:49:

Vcera som dal dole listu zo zadnej kapoty zo ziabrovky, co som minuly rok poslal do huti.

Lemovka zvonka zvetrana do seda. Na stycnej ploche s kapotou biela. 9

Takze bud sa to tesnenie drezu robilo pred par desatrociami a niekto ho tam nabastlil, alebo tam sla biela z fabriky... auto bolo lakovane, cize tazko povedat.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od sliwowitz vložen 10.06.2015 23:12:18
07:15:14
08.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak to pak klidně jo, nějaký JS-cosi soupravy na tohle značení, co byly u firmy, měly design hrubě "šedesátkovej" a ta technologie samotná bude ještě vousatější...
06:07:43
08.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Ručně
19:42:57
07.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Sviňa.. Vyjiskřený ručně nebo strojně ? Jestli strojně, tak bych si na dobovost nevsadil.. 5
16:56:43
07.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Jo, tohle. Měl jsem nějaké zajímavé fotky, ale na kartě je nemůžu najít - počítač mi je sežral...8

Štítek to mělo ne jako ten z Olíka, kde bylo i logo škoovky a název AZNP, ale jen s údaji a vyplněná pole byla vypsána elektricky (nevím, jak se jmenuje ta technika, kdy se jehlou vypalují tečky do kovu...)9
12:25:17
07.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jestli je pravda, že se dle pamětníků MBX dělaly mimo linku.. Ale štítky nejspíš podléhaly dobové legislativě zemí, kam se importovalo, ne způsobu výroby..



To jasně červený ? Že jsem nešel s tebou.. 10



(fotka naprosto příšerná, ale moje jediná)
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 07.06.2015 12:25:17
10:28:59
07.06.2015
Bukaj
-> Bukaj 07.06.15 10:14:47: Ha, tak se mi pokazila SD karta - už třetí tento měsíc...8
10:14:47
07.06.2015
Bukaj
-> Bukaj 13.02.15 00:41:38: Tak se vracím k vývozním štítkům...

...na sraze před týdnem jsem se bavil s majitelem jednoho renovovaného MBX modelu 68 dovezeného před renovací z Německa a vyfotil jsem toto:

štítek na podběhu v kufru, na chladičovce dirky. Navíc štítek značně netypický.

Že by opravdu MBX byla až tak na koleně vyráběná, jak jste zde polemizovali?3

Teď mám dilema, kam umístit štítek v Olíkovi - zda jej už nechat na chladičovce, nebo jej vrátit do kufru?
09:57:38
07.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Ale ono to tak asi je, jen ten muj dil je nejaky divny asi....
09:43:20
07.06.2015
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka:

Vidíte, já měl za to, že pružinku měly všechny modely MB - alespoň ve všech spojovačkách s maznicemi, které jsem kdy rozebíral, pružinky byly.

Ty další pouzdra (nízké a vysoké vybrané) jsou 105/120/Favorit. jen teď nevím, které je kam, ale myslím, že vysoké s vybráním je nejnovější a nízké je užovkové...
09:09:49
05.06.2015
Jozka
-> Petr98: Varianta b) je méně pracná..3
08:20:00
05.06.2015
Petr98
-> Jozka: tuhe jsou hodne, to jo. Prave uvazuju, zda to vzit na soustuh a zahloubeni na pero tam udelat a nebo slozit tak jak je bez tlacne pruziny.
08:07:19
05.06.2015
Jozka
-> Petr98: To musely být stejně dost tuhý pružiny.. asi na vychytání rázů. Takže větší přenos vibrací a zpřesnění řízení ?
07:33:56
05.06.2015
Petr98
-> Jozka: ja to jako taky neresim, jen mi nejde do hlavy, zda to bez te tlacne pruziny bude fungovat.
07:29:53
05.06.2015
Jozka
-> Petr98: Nikdy jsem takový detaily neřešil (a ani nebudu), takže nevím.. trochu divný je, že se mi ty plastíky nevyskytujou ani nikde mezi ND dobovejma po tátovi..
05:59:56
05.06.2015
Petr98
-> Jozka: a tak to ma origo byt. Aspon katalogy to tak po celou dobu produkce uvadi.
23:51:43
04.06.2015
Jozka
-> Petr98: Vidím prvně to lůžko s bradavicí..
18:37:16
04.06.2015
Petr98
Pak jsem jeste nasel tohle. Jedna nizka a jedna vysoka bez osazeni, ale z druhe nekulove strany vybrana. Asi nejaka novejsi vyroba.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 04.06.2015 18:37:16
18:33:46
04.06.2015
Petr98
Uprostred stare provedeni s osazenim na perko na krajich nove provedeni bez perka? Podotykam, ze obe spojovacky maji maznice - cili origo mb
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 04.06.2015 18:33:46
Extreme Tyres