-> Bukaj: Samozrejme staci. Promin, byl jsem lenoch a bez jakehokoli hledani jsem to tady napsal. Cili - VYRESENO
Spis me tedka zajima: v katalogu pro 14-15 serii, strana 167 a pozice 38. Co to je?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
13:52:43
28.06.2015
28.06.2015
Petr98
13:26:56
28.06.2015
28.06.2015
Bukaj
-> Petr98: Ta fotka, co jsem dával, nestačí?
Vyfotil bych, ale nemám jak dostat fotku z foťáku do kompu... :-/
Vyfotil bych, ale nemám jak dostat fotku z foťáku do kompu... :-/
11:29:37
28.06.2015
28.06.2015
Petr98
Prosim, vyfotte mi nekdo seshora origo deluxovy plech tunelu se spinacem zpatecky. Diky
23:12:54
23.06.2015
23.06.2015
Jozka
-> Petr98: Asi že z boku přímo do tunelu to není blbý jako originálně..
-> Bukaj: Bohužel nevím.. ale pod MBF mám asi ještě hozený lana vytažený z kusu, co měl už origo vahadlo - zkusil bych poměřit/porovnat, ale až tak ve čtvrtek
-> Bukaj: Bohužel nevím.. ale pod MBF mám asi ještě hozený lana vytažený z kusu, co měl už origo vahadlo - zkusil bych poměřit/porovnat, ale až tak ve čtvrtek
22:46:19
23.06.2015
23.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Díky, deklíky mám, i jsem na ně koukal. Nevím, proč jsem si myslel, že je dírka z boku tunelu
22:37:50
23.06.2015
23.06.2015
Bukaj
22:36:31
23.06.2015
23.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Díky
A délku toho "správného" bowdenu bys nevěděl?
-> Petr98 23.06.15 17:45:36: Jak píše Jožka - kablík vede blbě kolem pojezdu sedačky nahoru k víčku s jezdcem clonky a ve víčku je dirka odhadem tak 8 mm, v ní gumová průchodka a skrz ní jdou dovnitř kablíky. Na "de luxe" víčku je krom této dirky ještě velký oválný otvor a dvě malé dirky na přichycení a naštelování spínače...
A délku toho "správného" bowdenu bys nevěděl?
-> Petr98 23.06.15 17:45:36: Jak píše Jožka - kablík vede blbě kolem pojezdu sedačky nahoru k víčku s jezdcem clonky a ve víčku je dirka odhadem tak 8 mm, v ní gumová průchodka a skrz ní jdou dovnitř kablíky. Na "de luxe" víčku je krom této dirky ještě velký oválný otvor a dvě malé dirky na přichycení a naštelování spínače...
20:14:02
23.06.2015
23.06.2015
Petr98
-> Jozka: Ja si sakra nepamatuju jak jsem deluxu rozebiral a ani jsem si to nevyfotil.
19:22:14
23.06.2015
23.06.2015
Jozka
-> Petr98: Jsem viděl vstup jen skrze víčko (co je na něm jezdec clony) = luxový se dvěma otvory - seřizovacím a pro průchodku kablíku..
17:45:36
23.06.2015
23.06.2015
Petr98
Prosim, mohl by mi nekdo vyfotit popr. omerit dirku pro vstup kabliku do tunelu ke spinaci zpetnych svetel? Diky
07:00:41
23.06.2015
23.06.2015
Jozka
Ale jinak se prostup řešil zdárně i kruhovým otvorem cca 15 mm v průměru a jeho vy- a za-hrdlením.
06:58:58
23.06.2015
23.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Ty lanovody jsem řešil taky začátkem století, ale už si nepamatuju, jak jsem pořešil - ale nic jsem nakonec nekrátil, lano pod sedákem má sice oblouk důkladnej, ale fugnuje to.. Fotka je z MBB (= náhradní karosérie).
23:41:46
22.06.2015
22.06.2015
Bukaj
Jak mají poslední modely MB a stovky řešené uchycení lanovodů ruční brzdy v tunelu? Předpokládám, že nějak podobně, jako pravý lanovod u MBček s kladkostrojem, tedy trubku, na konci zúženou, nabodovanou na tunel pod zadními sedáky?
Potřebuji vyřešit ručku u jednoho MB, kde je původní kladkostroj vykuchán (jako u mnoha vozů) a nahrazen novějším vahadlovým systémem, ovšem pro levý lanovod je jen vyseknutá díra do tunelu a lanko drhne o plech. Nehledě na to, že použité stovkové bowdeny (předpokládám, že jsou stovkové) jsou příliš dlouhé a po sedadly je na nich zbytečný ohyb a naopak čouhající lano se závitovou koncovkou je zase moc krátké.
Přemýšlím o elegantním řešení a s využitím pravého prostupu lanovou tunelem. Ovšem jaké lanovody použít? Stovkové jsou dlouhé, stodvacítkové ještě delší. Pak jsem v zásobách našel nějaké kratší (ale také dlouhé), které zase mají lano se závitovou koncovkou příliš dlouhé...
...zatím nejschůdnější varianta mi připadá zkrácení bowdenu (nikoli lanka) stovkového lanovodu o cca 5 cm (vyzkoušeno na pokusném lanovodu) - sice i tak bue pod sedáky větší ohyb, ale délka lana v tunelu bue přesně sedět k vahadlovému mechanismu...
...a ještě jak vyřešit ten levý prostup tunelem? Napadá mne využití koncovky/průchodky lanovodu skrz štít brzdy, zvětšit v něm otvor, aby prošla koncovka se závitem M6 a nějak jej přibodovat k tunelu pod správným úhlem...
Mohu tedy pro inspiraci poprosit o fotky, jak má originálně řešené kilo lanovody pod sedáky a prostup do tunelu? Předpokládám, že poslední MBčka to mají stejně...
A délky lanovodů?
Naměřil jsem délky bowdenů (z momentálně dostupných) 84 cm, 111 cm a 120 cm (měřeno od drážky pro segerovku po konec bowdenu).
Ty 120 cm jsou na 742, 111 cm předpokládám, že jsou na kilo?
Přitom ty 120 i 111 mají úplně stejně dlouhé lano, liší se jen v délce bowdenu a pružinky.
A co je ten 84 cm? Délkou přesahu lana přes bowden by odpovídal tomu stovkovému lanovodu...
...a je kratší, tudíž by nedělal vlnu pod sedákem - pokud by zase nebyl moc krátký - ale mám jen jeden, takže nevím, zda to zkoušet...
Potřebuji vyřešit ručku u jednoho MB, kde je původní kladkostroj vykuchán (jako u mnoha vozů) a nahrazen novějším vahadlovým systémem, ovšem pro levý lanovod je jen vyseknutá díra do tunelu a lanko drhne o plech. Nehledě na to, že použité stovkové bowdeny (předpokládám, že jsou stovkové) jsou příliš dlouhé a po sedadly je na nich zbytečný ohyb a naopak čouhající lano se závitovou koncovkou je zase moc krátké.
Přemýšlím o elegantním řešení a s využitím pravého prostupu lanovou tunelem. Ovšem jaké lanovody použít? Stovkové jsou dlouhé, stodvacítkové ještě delší. Pak jsem v zásobách našel nějaké kratší (ale také dlouhé), které zase mají lano se závitovou koncovkou příliš dlouhé...
...zatím nejschůdnější varianta mi připadá zkrácení bowdenu (nikoli lanka) stovkového lanovodu o cca 5 cm (vyzkoušeno na pokusném lanovodu) - sice i tak bue pod sedáky větší ohyb, ale délka lana v tunelu bue přesně sedět k vahadlovému mechanismu...
...a ještě jak vyřešit ten levý prostup tunelem? Napadá mne využití koncovky/průchodky lanovodu skrz štít brzdy, zvětšit v něm otvor, aby prošla koncovka se závitem M6 a nějak jej přibodovat k tunelu pod správným úhlem...
Mohu tedy pro inspiraci poprosit o fotky, jak má originálně řešené kilo lanovody pod sedáky a prostup do tunelu? Předpokládám, že poslední MBčka to mají stejně...
A délky lanovodů?
Naměřil jsem délky bowdenů (z momentálně dostupných) 84 cm, 111 cm a 120 cm (měřeno od drážky pro segerovku po konec bowdenu).
Ty 120 cm jsou na 742, 111 cm předpokládám, že jsou na kilo?
Přitom ty 120 i 111 mají úplně stejně dlouhé lano, liší se jen v délce bowdenu a pružinky.
A co je ten 84 cm? Délkou přesahu lana přes bowden by odpovídal tomu stovkovému lanovodu...
...a je kratší, tudíž by nedělal vlnu pod sedákem - pokud by zase nebyl moc krátký - ale mám jen jeden, takže nevím, zda to zkoušet...
19:27:05
16.06.2015
16.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Dobrá dokumentace.. a úplně jsem za ty léta zapomněl, že tam je místo jednoho šroubu tenhle záchytnej bazmek..
16:55:33
16.06.2015
16.06.2015
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka:
Tak jsem si uvědomil, že jsem tyto prostory fotil u té jedenáctistovky v původním stavu a kouknul jsem do "archivu" a zjistil, že bowen vee nad převodovkou a mezistěnou spolu s jednou teplovodní hadicí...
...a koliduje s "ježkem v kleci, plechem na konci tunelu i s převodovkou
Tak jsem si uvědomil, že jsem tyto prostory fotil u té jedenáctistovky v původním stavu a kouknul jsem do "archivu" a zjistil, že bowen vee nad převodovkou a mezistěnou spolu s jednou teplovodní hadicí...
...a koliduje s "ježkem v kleci, plechem na konci tunelu i s převodovkou
08:27:05
16.06.2015
16.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Nejlíp bude asi origo nerozvrtaný auto - pamatuju podobnej problém i s plynovou strunou, když jsem dal originální dle stavu před, nevyšla jen proto, že byla v tunelový záslepce po původním majiteli v nesprávným otvoru. Jinak na mý 68-ce (MBF) je otvor pro zadní větev kabelovýho svazku, na "kterou si (soukromě) myslím", podezřele oválná..
-> Petr98: Jsem zvědavej..
-> Petr98: Jsem zvědavej..
07:10:13
16.06.2015
16.06.2015
Petr98
-> Bukaj: jestli mi zbyde cas, tak dneska ti na to kouknu. Vcera jsem 64ku prohlizel, ale na tebe jsem se nevzpomnel. Tak se pokusim to dnes napravit
06:54:02
16.06.2015
16.06.2015
Bukaj
Tak jsem zase dělal pokusy a zjistil jsem, že jedině když vedu bowden směrem pod převodovku (mezi příčkou a převoovkou vedle silentbloku), tak mi nekoliduje s ježkem v kleci, ale nenašel jsem ani jednu ďouru v mezistěně, kterou by šel protáhnout tak, aby dosáhl k ventilátoru
A když táhnu bowden nahoru nad víkem převodovky, tak se opírá o hranu tunelu, o víko převodovky a ještě koliduje s klecí řazení...
...a stejně mi nevychází délkově...
A když táhnu bowden nahoru nad víkem převodovky, tak se opírá o hranu tunelu, o víko převodovky a ještě koliduje s klecí řazení...
...a stejně mi nevychází délkově...
10:33:31
13.06.2015
13.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak 3 cm je docela dost.. Proběhl jsem i srazový fotky a taky nic. Převodovky se asi v detailech lišej, ale že by až tak, aby způsobily tohle, se mi nezdá..
01:29:57
13.06.2015
13.06.2015
Bukaj
-> Jozka:
Právě, že mám za to, že by měl bowden vést mezi přepážkou a gumou, tam, jak píšeš, ale ať ělám, co ělám, tak mi chybí cca 3 cm...
Přemýšlím, jestli je převoovka 1000MB stejných rozměrů, jako 120L...
Právě, že mám za to, že by měl bowden vést mezi přepážkou a gumou, tam, jak píšeš, ale ať ělám, co ělám, tak mi chybí cca 3 cm...
Přemýšlím, jestli je převoovka 1000MB stejných rozměrů, jako 120L...
09:10:25
12.06.2015
12.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, tu jsem myslel - ale tudy pokud vím nic navíc prostrčenýho nikdy nebylo.. fotek jsem prohledal mraky, ale nic moc tedy - když jsem to porovnával na autě, tak buď jde bowden společně s kabelovým svazkem anebo v obloukovém výřezu mezi pravou horní svislou a spodní šikmou chňapkou pro gumu (podobně jako "plyn" nalevo).
06:00:20
12.06.2015
12.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Nedal bys sem foto? Velkou ďourou myslíš tu, kterou prochází ta roura topení?
20:29:16
11.06.2015
11.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem možná trochu zblbej z MBB, který má kilí díly - ale v okraji tý stěny mám oválnej otvor mezi packama, držícíma gumu přepážky. Chtěl jsem to místo nafotit, ale zapomněl jsem - MB klasika je asi bez toho otvoru, ale bowdeny vystupovaly ve stejným místě. Nicméně jsem koukl na pár fotek v archivu a z nich to vypadá, že bowden sleduje topnou hadici a mizí vedle ní ve 22:00 v tý velký ďouře.
18:27:36
11.06.2015
11.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Jaký oválný otvor? Myslím, že v dělicí stěně žádný oválný není...
16:57:39
11.06.2015
11.06.2015
Jozka
-> Petr98: Trvalo jim dost dlouho, než přišli na to, jaká je to pitomost..
-> Bukaj: Nad převodovkou (nebo spíš vpravo vedle ni) a k motoru tím oválným otvorem v oddělovacím plechu to nefunguje ?
-> Bukaj: Nad převodovkou (nebo spíš vpravo vedle ni) a k motoru tím oválným otvorem v oddělovacím plechu to nefunguje ?
06:44:53
11.06.2015
11.06.2015
Bukaj
-> Petr98 11.06.15 06:29:40:
-> sliwowitz: Tyto lemovky se používaly na kde co, kromě černé jsou často k vidění červené a šedé...
Jinak mám jedno malé SOS:
Kudy přesně vede bowden od průchodky tunelem ke klapce ventilátoru topení?
Momentálně nemám přístup k žádnému vozu s původním zapojením a u MB, kde to potřebuji zapojit mi to vychází krátké, ať to tahám pod či nad převodovkou (i když bowden je původní nezkracovaný). Bohužel ten, kdo auto rozebíral, nedělal fotodokumentaci...
A nevím, jestli v tom nehraje roli to, že teď je v autě převodovka z užovky...
-> sliwowitz: Tyto lemovky se používaly na kde co, kromě černé jsou často k vidění červené a šedé...
Jinak mám jedno malé SOS:
Kudy přesně vede bowden od průchodky tunelem ke klapce ventilátoru topení?
Momentálně nemám přístup k žádnému vozu s původním zapojením a u MB, kde to potřebuji zapojit mi to vychází krátké, ať to tahám pod či nad převodovkou (i když bowden je původní nezkracovaný). Bohužel ten, kdo auto rozebíral, nedělal fotodokumentaci...
A nevím, jestli v tom nehraje roli to, že teď je v autě převodovka z užovky...
06:29:40
11.06.2015
11.06.2015
Petr98
-> sliwowitz: zabrovky tesneni listy nemely. Tesneni (lem) list je az od 12te serie tusim.
23:12:18
10.06.2015
10.06.2015
sliwowitz
-> Bukaj 26.11.13 18:44:49:
Vcera som dal dole listu zo zadnej kapoty zo ziabrovky, co som minuly rok poslal do huti.
Lemovka zvonka zvetrana do seda. Na stycnej ploche s kapotou biela.
Takze bud sa to tesnenie drezu robilo pred par desatrociami a niekto ho tam nabastlil, alebo tam sla biela z fabriky... auto bolo lakovane, cize tazko povedat.
Vcera som dal dole listu zo zadnej kapoty zo ziabrovky, co som minuly rok poslal do huti.
Lemovka zvonka zvetrana do seda. Na stycnej ploche s kapotou biela.
Takze bud sa to tesnenie drezu robilo pred par desatrociami a niekto ho tam nabastlil, alebo tam sla biela z fabriky... auto bolo lakovane, cize tazko povedat.
07:15:14
08.06.2015
08.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak to pak klidně jo, nějaký JS-cosi soupravy na tohle značení, co byly u firmy, měly design hrubě "šedesátkovej" a ta technologie samotná bude ještě vousatější...
06:07:43
08.06.2015
08.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Ručně
19:42:57
07.06.2015
07.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Sviňa.. Vyjiskřený ručně nebo strojně ? Jestli strojně, tak bych si na dobovost nevsadil..
16:56:43
07.06.2015
07.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Jo, tohle. Měl jsem nějaké zajímavé fotky, ale na kartě je nemůžu najít - počítač mi je sežral...
Štítek to mělo ne jako ten z Olíka, kde bylo i logo škoovky a název AZNP, ale jen s údaji a vyplněná pole byla vypsána elektricky (nevím, jak se jmenuje ta technika, kdy se jehlou vypalují tečky do kovu...)
Štítek to mělo ne jako ten z Olíka, kde bylo i logo škoovky a název AZNP, ale jen s údaji a vyplněná pole byla vypsána elektricky (nevím, jak se jmenuje ta technika, kdy se jehlou vypalují tečky do kovu...)
12:25:17
07.06.2015
07.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jestli je pravda, že se dle pamětníků MBX dělaly mimo linku.. Ale štítky nejspíš podléhaly dobové legislativě zemí, kam se importovalo, ne způsobu výroby..
To jasně červený ? Že jsem nešel s tebou..
(fotka naprosto příšerná, ale moje jediná)
To jasně červený ? Že jsem nešel s tebou..
(fotka naprosto příšerná, ale moje jediná)
10:28:59
07.06.2015
07.06.2015
Bukaj
-> Bukaj 07.06.15 10:14:47: Ha, tak se mi pokazila SD karta - už třetí tento měsíc...
10:14:47
07.06.2015
07.06.2015
Bukaj
-> Bukaj 13.02.15 00:41:38: Tak se vracím k vývozním štítkům...
...na sraze před týdnem jsem se bavil s majitelem jednoho renovovaného MBX modelu 68 dovezeného před renovací z Německa a vyfotil jsem toto:
štítek na podběhu v kufru, na chladičovce dirky. Navíc štítek značně netypický.
Že by opravdu MBX byla až tak na koleně vyráběná, jak jste zde polemizovali?
Teď mám dilema, kam umístit štítek v Olíkovi - zda jej už nechat na chladičovce, nebo jej vrátit do kufru?
...na sraze před týdnem jsem se bavil s majitelem jednoho renovovaného MBX modelu 68 dovezeného před renovací z Německa a vyfotil jsem toto:
štítek na podběhu v kufru, na chladičovce dirky. Navíc štítek značně netypický.
Že by opravdu MBX byla až tak na koleně vyráběná, jak jste zde polemizovali?
Teď mám dilema, kam umístit štítek v Olíkovi - zda jej už nechat na chladičovce, nebo jej vrátit do kufru?
09:57:38
07.06.2015
07.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Ale ono to tak asi je, jen ten muj dil je nejaky divny asi....
09:43:20
07.06.2015
07.06.2015
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka:
Vidíte, já měl za to, že pružinku měly všechny modely MB - alespoň ve všech spojovačkách s maznicemi, které jsem kdy rozebíral, pružinky byly.
Ty další pouzdra (nízké a vysoké vybrané) jsou 105/120/Favorit. jen teď nevím, které je kam, ale myslím, že vysoké s vybráním je nejnovější a nízké je užovkové...
Vidíte, já měl za to, že pružinku měly všechny modely MB - alespoň ve všech spojovačkách s maznicemi, které jsem kdy rozebíral, pružinky byly.
Ty další pouzdra (nízké a vysoké vybrané) jsou 105/120/Favorit. jen teď nevím, které je kam, ale myslím, že vysoké s vybráním je nejnovější a nízké je užovkové...
09:09:49
05.06.2015
05.06.2015
Jozka
-> Petr98: Varianta b) je méně pracná..
08:20:00
05.06.2015
05.06.2015
Petr98
-> Jozka: tuhe jsou hodne, to jo. Prave uvazuju, zda to vzit na soustuh a zahloubeni na pero tam udelat a nebo slozit tak jak je bez tlacne pruziny.
08:07:19
05.06.2015
05.06.2015
Jozka
-> Petr98: To musely být stejně dost tuhý pružiny.. asi na vychytání rázů. Takže větší přenos vibrací a zpřesnění řízení ?
07:33:56
05.06.2015
05.06.2015
Petr98
-> Jozka: ja to jako taky neresim, jen mi nejde do hlavy, zda to bez te tlacne pruziny bude fungovat.
07:29:53
05.06.2015
05.06.2015
Jozka
-> Petr98: Nikdy jsem takový detaily neřešil (a ani nebudu), takže nevím.. trochu divný je, že se mi ty plastíky nevyskytujou ani nikde mezi ND dobovejma po tátovi..
05:59:56
05.06.2015
05.06.2015
Petr98
-> Jozka: a tak to ma origo byt. Aspon katalogy to tak po celou dobu produkce uvadi.
23:51:43
04.06.2015
04.06.2015
Jozka
-> Petr98: Vidím prvně to lůžko s bradavicí..
18:37:16
04.06.2015
04.06.2015
Petr98
Pak jsem jeste nasel tohle. Jedna nizka a jedna vysoka bez osazeni, ale z druhe nekulove strany vybrana. Asi nejaka novejsi vyroba.