Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3675 příspěvků (zobrazeno 801 až 850) od 28.02.2012 do 06.02.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
09:09:18
24.03.2017
Danster
-> Jozka 23.03.17 17:40:23: S těma pásama souhlasím v dědově 66" byli přesně ty co jsou na fotce 4
07:17:27
24.03.2017
Bukaj
-> Jozka: Jakou hru máš na mysli? 1
23:47:04
23.03.2017
Jozka
-> Bukaj: Dáme na Hnačově hru ? 3
22:47:09
23.03.2017
Bukaj
Já zase ve většině MBček vídával Drupoly s plastovejma zajišťovačema přezek s magnetem - ale většinou mají ty plastový části popraskaný, nebo úplně rozsypaný...8
19:23:02
23.03.2017
Jozka
-> hans1: Dvoučudlovejma leteckejma pásama Moravan asi nic nezkazíš. Zdá se, že těch ve fabrice namontovali nejvíc a po roce 1973 se taky většinou do aut doplňovaly tyhle.
19:04:39
23.03.2017
hans1
-> Jozka: Hmmm tak ty neznám.Pokud nějaké budu dávat ,tak nejspíš seženu ty hliníkové....Díky.
17:40:23
23.03.2017
Jozka
-> hans1: Ani já ne, ale na teorii, že to mohl být natolik spotřební šroub, že zmizel po roce provozu (třeba první houkačky víc než jednu zimu zpravidla nepřežily), něco je.



Jako první pásy se patrně dávaly Motex-y, protože jen u nich je psaný provedení pro kotevní místo se závitem M10. Tři placatý kotevní spony, dvojdílná soukací samosvorná na spojení..



Měly by to být snad tyhle:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 23.03.2017 17:40:23
16:09:04
23.03.2017
hans1
Podle mě z MBéčka není,alespoň já na něj nikdy nenarazil.Jak vypadají bezpečnostní pásy dávané při zavedení cca v.r.66?Znám pouze ty s velkou hliníkovou přeskou .....
09:36:12
23.03.2017
Bukaj
-> Petr98: To už jsi rozjel, neboť toto téma je celorepublikově sledováno všemi agenty MB puritánů3
09:24:23
23.03.2017
Petr98
-> Bukaj: ee. Tam omezovac nebyl.

Pokud najdu v MBX zinku ten sroubek (jak uz jsem psal nize, myslim, ze tam je) tak rozjedu celostatni patrani.
09:08:21
23.03.2017
Bukaj
-> Petr98: Jsem zvědav, k čemu se dopátráme 3

Hlavně je divné, že je jenom jeden - nemůže to být z něčeho ne zcela standardního (třeba odněkud z toho omezovače tlaku zadních brzd z "náhradní kastle")?
08:47:48
23.03.2017
Petr98
-> Jozka: to kdybych vedel... Dneska zapatram a snad na to prijdu.
08:42:57
23.03.2017
Jozka
-> Petr98: 14 = opravdu spíše MB. Odkud by tak mohla být ?
08:32:43
23.03.2017
Petr98
-> Bukaj 22.03.17 21:53:35: jj 14ka. Znaceni Li 5s a nad tim 5s je +
08:25:23
23.03.2017
Jozka
-> Bukaj: Jo ? Tam já mám osmičky nějaký s hlavou OK 13.. 3 3 Tatík se s tím holt nes*al.
23:43:55
22.03.2017
Bukaj
-> Jozka: tak "obyčejný M8 OK12" drží (alespoň u 742) třebas držáky nárazníků do kastle4
23:17:33
22.03.2017
Jozka
-> Bukaj: Mě tenhle šroub v M8 podobný dýlky už někde zaujal i jinde než u nárazníku - akorát to nutně nemuselo být MB a dokonce ani auto, šance vzpomenout si ale 0.



Co píšeš, má logiku, výměny a záměny dělaj chaos. Třeba u tý užovky mám aktuálně na Z nárazníku M8 x 25 sice obyčejný, ale s hlavou OK 12 - kde se tam takový vzaly ?



Ty z kila mají OK 13.. a jedna sada by stačila, stejně si je nejspíš odložím "na pak" k dalším origo dílům.
21:55:08
22.03.2017
Bukaj
-> Jozka 22.03.17 18:55:39: Někde mám těch kilích asi 30 kusů, tak bych Ti mohl sadu či dvě věnovat. 4
21:53:35
22.03.2017
Bukaj
-> Petr98 22.03.17 16:34:16: Taky bych se přikláněl k názoru, že jediné M8 s tímto vodicím trnem jsou na MB ty dlouhé na nárazníky a tento krátký na kilo/užovku. Ale tuším, že na kilo a užovku má hlavu na 12 mm klíč. Jestli má na 14 mm, tak by mohl být odněkud z MB (ale netuším, odkud).

Z fotky vypadá hlava na 14 mm, takže třeba je odněkud, kde jsem ze všech MB vytáhl neidentifikovatelné rezavé cosi, nebo jsem to ani nevytahoval, případně je z něčeho, co se často demontuje a u všech kusů, které se mi dostaly pod pazoury už byl šroub měněný...

...napadá mne třeba úchyt houkačky, nebo kabelu ke kastlíku baterky? Jen hádám. hlava je značena jak?
20:58:02
22.03.2017
Jozka
-> Petr98: Koukni.. já koukl, ale jenom do katalogu. Číslo toho 25 mm dlouhýho "kilího" se v jeho rejstříku sice nevyskytuje, ale je to jen literatura.
20:38:40
22.03.2017
Petr98
-> Jozka: Schválně zítra kouknu u kolegy, co zinkoval na MBX a dlouho po mě. Mi se zatraceně zdá, že ten šroub tam je taky 7
19:38:16
22.03.2017
Jozka
-> Petr98: Nu, má katalogový předčíslí 111 tenhle krátkej.. Z hlavy se mi teď nevybavuje, kde by na MB mohl být potřeba "čípek" v M8 (?).



Spíš bych tipoval to pomíchání v zinkovně - i když z jedný tisícovky jsem je kdysi vyhazoval = někdo je v nouzi použil na montáž kratších oblouků místo delších ve kombinaci s kouskama gumy tloušťky 2-3 mm - ale toho bys sis všiml.
18:59:14
22.03.2017
Petr98
-> Jozka: Jo, ale tenhle by měl být z litra. Ale samozřejmě nemůžu stopro zaručit, že se tam jiný zinek nepřimíchal...
18:55:39
22.03.2017
Jozka
-> Petr98: Správně načasovanej dotaz ! Fakt jsou tyhle "šrouby s čípkem" shodný pro kila i užovky - a jak z mý užovky originály dávno zmizely, málem jsem s nima obdaroval jednoho erkaře..



Ještě jeden bych ale potřeboval..4
18:49:27
22.03.2017
Jozka
-> Petr98 22.03.17 16:34:16: Takový 8x25 mi zbyly ze 110LS - označení na hlavě Li 5S. Kratší než na MB jsou proto, že pryž podložka mezi karosérií a nárazníkem je u kil sotva polovic vysoká.



A mohly by být i stejný s užovkou, která má gumu taky nižší a ještě o hodně měkčí - zkusím ověřit a když bude shoda, potěší mě to.
17:25:14
22.03.2017
Petr98
-> RadovanSkodovkar: tutove je z mbcka a na naraznicich je design stejny, akorat delka je 40 a 45mm dle roku vyroby. Tento je odjinud 8
17:00:37
22.03.2017
RadovanSkodovkar
-> Petr98 22.03.17 16:34:16: Rovnakú šraubu som vytiahol z užováckeho nárazníku ako sa šraubuje do blatníku. I keď dĺžkou som si nie istý no zakončenie a priemer rovnaké. Povedal by som, že tiež ide na nárazník 6
16:34:16
22.03.2017
Petr98
Kluci, kde patří tento šroub M8x25? Díky
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 22.03.2017 16:34:16
00:17:57
22.03.2017
Jozka
-> Minott: Jasně. Máme patrně dost podobnej přístup.. se akorát snažím, aby někdo někdy mohl k originalitě posunout, bude-li chtít.. třeba si auto obrousit a stříknout origo nitrokombinací nebo tak.. 3 4



Šroubky na patkách konkrétně zásadně v nerezu a nejlíp 6hr - ale i obyčejný 6hr jsou přínosný, dají se alespoň při demontáži blatníku alespoň snadno přetrhnout, protože odbrousit původní je prakticky nemožný bez poškození okolí.



A v neposlední řadě - původní tovární šroubky jsou stejně příliš krátký.
22:26:22
21.03.2017
Minott
-> Jozka: o niektore veci sa zaujimam len preto aby som vedel ako to bolo,,inač mam originalitu na salame,,3 3

ked nahodou nekedy dokoncim liter tak na prvy pohlad to bude každemu jasne,,,
upraveno 1x, naposled 21.03.2017 22:37:33
21:56:05
21.03.2017
Jozka
Jo, u těch M5 šroubků s drážkou na patkách blatníků, tam je zachování originality k nezaplacení.. 3 3 3
19:15:56
21.03.2017
Minott
-> Petr98: 157 4
19:03:16
21.03.2017
Petr98
-> Minott: Ano, na plochý šroubovák.
18:57:35
21.03.2017
Minott
-> Petr98: dik,,ta M5 valcova je z plochou dražkou? asi ano,,,4
18:47:39
21.03.2017
Petr98
-> Minott: nahoře M7 s sestihrannou hlavou, dole M5 s válcovou hlavou
upraveno 1x, naposled 21.03.2017 18:48:14
18:40:26
21.03.2017
Minott
asi už som otravny,,,3 3 ale ked v tom mojom katalogu chyba cca 20% info,neviem ci je to aj v inych tak ,,

riesim drobnosti na karoserii pred zaverečnym brusenim,,



-otazka ake skrutky -uchytenie blatníkov v mot.priestore+v spodnej časti

-vid foto,,,vopred dakujem..4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Minott vložen 21.03.2017 18:40:26
20:34:05
20.03.2017
zralous
-> PatRS: 69 co jsem zatím viděl, tak vše černé
20:27:15
20.03.2017
PatRS
-> zralous: jedna sa o rok 69. Na tej nasej su urcite remenice v cerne barve. Mame este zabrovku z 66 roku. Pozriem na tej aka je tam farba.



Este cim vycistit ten chladic z vonku aby bol leskly? Filc a zelena pasta?
20:19:18
20.03.2017
zralous
-> PatRS: Teď koukám, že dokonce i řemenice a věnec větráku je v té béžové
20:16:18
20.03.2017
zralous
-> PatRS: Jde o to co máš za r.v. Já mám na 66 plechy kolem motoru i ventildekl takový béžový. Stejně tak i příruby nohavic převodovky a v interiéru výdechy topení na nohy.
21:47:11
19.03.2017
Bukaj
-> PatRS: Chladič je pocínovaná ocel (voštiny a boky), dno a hlava chladiče jsou mosazné. Je i varianta s měděnými voštinami...

...výchozí barva všech zmíněných dílů (včetně chladiče) černá polomatná4, ale některé kusy měly odlišné (viz níže)5
21:34:22
19.03.2017
PatRS
Chlapi mam navas otazocku. Vlastne dve. Material chladica je mosadz? Cim vycistit zvonku do takeho pekneho stavu ? A akej farby maju byt plechy pod motorom ,priecka motora a sahara chladica? Vdaka
21:02:46
19.03.2017
Bukaj
To by odpovídalo - na kamarádové De Luxe 66 z 12. serie také ještě byly ty červenomodré4
20:55:15
19.03.2017
Minott
-> Jozka: 157 4
20:41:47
19.03.2017
Jozka
-> Minott: 47 No někde mezi 11. a 13. ten předěl zřejmě bude - a když se ti víc líbí barevnější, máš vyřešeno.. A odstín dle vkusu - ono je těžký určit původní a netroufl bych si ani tvrdit, že nový byly všechny stejný.
20:19:09
19.03.2017
Minott
-> Jozka: to znamena že moja 12 seria bude mat modro červene sa mi to osobne aj viac paci,,samozrejme odtien cervenej aj modrej si prisposobim podla seba 3 aby to ladilo v tom interiéry 3 3 3
upraveno 1x, naposled 19.03.2017 20:20:02
20:09:43
19.03.2017
Jozka
-> Bukaj: Jo, myslel jsem ty dlouhý nebarvený s kuličkovejma koncema..



Další varianta je kilí - nevím od kdy, ale ty pozdní měly páčky tyhle pádlovitý, jen už obě černý.





-> Bukaj: / -> Minott: Na fotkách aut tohle většinou vidět není, přesnej předěl jsem taky nikde nenašel.. Dle aut, co mi prošly rukama, tak 11. série měla ještě modro-červený a 13. už černo - bílý.
19:14:02
19.03.2017
Bukaj
-> hans1: jo, to jo, jen jsem narážel na Jožku - z toho, jak to napsal, to vyznělo, že je ještě další barevná kombinace, kterou neznám4
19:11:22
19.03.2017
hans1
-> Bukaj 19.03.17 18:25:59: Co vím tak ty bambulky rok 64 a 65.
18:44:01
19.03.2017
zralous
-> Bukaj: řekl bych že nebarevné provedení.
Extreme Tyres