skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
22:45:42
05.11.2015
05.11.2015
Jozka
-> Přema: Tam jsem mrk a dle foto se dá leda tak odhadovat, že někdo sundaval zadní blatníky a pak je tam už nazpět nedal úplně správně.
21:50:18
05.11.2015
05.11.2015
Přema
-> Jozka: lakovaná byla jen kastle takže blatníky atd. vyloučený... když tak mrkni do mojí karty možná to půjde poznat na fotkách...
21:42:44
05.11.2015
05.11.2015
Petr98
-> zralous: Paráda
20:21:34
05.11.2015
05.11.2015
zralous
Omlouvám se za odmlku, ale poslední dobou nevím, kde mi hlava stojí.. Přidávám slíbená fota soutěžních motorů..
Ten s odhalenými písty je zřejmě 110L/A2
Ten s dvěma karbci 1000MB/A2 r.1969
Ten s odhalenými písty je zřejmě 110L/A2
Ten s dvěma karbci 1000MB/A2 r.1969
19:26:52
03.11.2015
03.11.2015
Jozka
-> Přema: To bych musel vidět, aby se dal odhadnout důvod - ale třeba měněný zadní blatníky, nabouraný dveře, zašlej původní lak před prodejem novému majiteli.. byla jiná doba, blatníky rezly už cestou z Mototechny (někdy ještě i dřív), lak ovadal před očima a cena takhle ojetýho auta byla často jen o pár set nižší, nežli novýho = úplně jiná doba.
14:58:03
03.11.2015
03.11.2015
Přema
-> Bukaj: jenže ten "nový" lak měl úplně stejnou barvu jako ten starý (pořád slonová kost) a tím "novým byla lakována jenom kastle, zbytek dílů v origo barvě... možná bych to tak i nechal kdyby ten lak nebyl nejspíš nějaká syntetika co zežloutla a rozpraskala...
-> Jozka: 83 ano ale MB někdy kolem roku 70? nejspíš co kdo měl doma, ale proč už se asi nedovím... jedině jak budu brousit střechu na kov tak že bych našel nějaké překvapení v podobě kytu...
-> Jozka: 83 ano ale MB někdy kolem roku 70? nejspíš co kdo měl doma, ale proč už se asi nedovím... jedině jak budu brousit střechu na kov tak že bych našel nějaké překvapení v podobě kytu...
07:38:35
03.11.2015
03.11.2015
Jozka
-> Bukaj 02.11.15 22:01:00: Tak tak. V souvislosti se zdražováním (na dvojnásobek - čili nějakejch 15 kaček) a obvyklým syslením, končícím prázdnejma pumpama se zavedl přídělovej systém s limitem 10 lt na měsíc. Asi tuším tenkrát vázly dodávky hroutícího se Sojuzu..
Postup na celolak byl v roce 1983 normovanej a zahrnoval i odstrojení, taškařice stála sakum pikum 1900 Kč, končila vypalováním a zahrnovala i dveře a jejich rámy zevnitř.. což u našeho vozíku, lakovanýho v "autorizovaném" servisu třeba znamenalo, že dveře nebyly zevnitř ani pořádně odmaštený. Při vypalování se občas stalo, že auto zahořelo.
Postup na celolak byl v roce 1983 normovanej a zahrnoval i odstrojení, taškařice stála sakum pikum 1900 Kč, končila vypalováním a zahrnovala i dveře a jejich rámy zevnitř.. což u našeho vozíku, lakovanýho v "autorizovaném" servisu třeba znamenalo, že dveře nebyly zevnitř ani pořádně odmaštený. Při vypalování se občas stalo, že auto zahořelo.
23:58:59
02.11.2015
02.11.2015
Bukaj
-> Přema: To je úplná klasika s tím lakem - z mnoha MBček, které mi prošly rukama byla většina přelakovaných a původní lak místy zachován bez poškození a gumy oken, kliky dveří a další díly byly při lakování jen zamaskovány, nikoli zcela demontovány. Postup na "celolak" v osmdesátých letech byl asi všude stejný...
Jinak co jsem koukal do několika TP, které tu mám, tak z razítek o tankování jsem vyčetl:
8.10.90
13.10.1990
13.X.
16.10.
20.října 1990
27.10.
Všechny původní TP od osobáků tam ten záznam o tankování mají a matně si vybavuji, že jsem tehdy s mámou jel natankovat plnou nádrž, ale už nevím, jaký byl konkrétní důvod...
Co přesně to bylo za "akci", by si mohl pamatovat třeba Jožka
Jinak co jsem koukal do několika TP, které tu mám, tak z razítek o tankování jsem vyčetl:
8.10.90
13.10.1990
13.X.
16.10.
20.října 1990
27.10.
Všechny původní TP od osobáků tam ten záznam o tankování mají a matně si vybavuji, že jsem tehdy s mámou jel natankovat plnou nádrž, ale už nevím, jaký byl konkrétní důvod...
Co přesně to bylo za "akci", by si mohl pamatovat třeba Jožka
22:55:09
02.11.2015
02.11.2015
Přema
-> Bukaj: to datum sedí, 25.10. 1990 už jsem se lekl jestli to není nějaké značení stříkání kastle, mám ji totiž nepochopitelně lakovanou kdo ví proč... přitom původní lak je pod tím bez jakéhokoliv broušení....
22:01:00
02.11.2015
02.11.2015
Bukaj
-> Tabi: -> Chali:
Tak, tak. Psalo se tam tankování - někdy po prázdninách roku 1990 byl benzín na příděl (25 litrů)...
Tak, tak. Psalo se tam tankování - někdy po prázdninách roku 1990 byl benzín na příděl (25 litrů)...
21:17:17
02.11.2015
02.11.2015
Chali
-> Přema: Jeden čas byl benzín zapisován do TP,myslím že byl omezenej na 25l na měsíc.
21:11:25
02.11.2015
02.11.2015
Tabi
-> Přema: Myslím,že to značí BA-benzín automobilový 25L. Mám to taky v některých TP.
20:47:45
02.11.2015
02.11.2015
Přema
Chlapi, v techničáku u celková oprava motorového vozidla napsána zkratka BA-90 za tím něco 25(nejspíš) a možná něco jako podpis... Někdo kdo by věděl co to znamená?
20:02:15
02.11.2015
02.11.2015
Petr98
-> kája: Nee, nic
19:32:44
02.11.2015
02.11.2015
kája
Chci se zeptat moje š 1100 mb má podvolantem cyklovač stěraču ! A když dám blinkr tak to vydává zvuk letadla před pádem . Je něco s toho originál ?
18:55:16
01.11.2015
01.11.2015
Jozka
-> MimiMB: Stejný úplně nejsou (přední Š100 mají menší rozvor koleček - ale nejsem si jistej, jestli úplně všechny ročníky), ale jsou záměnný. Samozřejmě se liší taky potahy.
18:52:04
01.11.2015
01.11.2015
Bukaj
-> MimiMB: Sedačky záměnné jsou, ale stejné nikoli.
18:49:00
01.11.2015
01.11.2015
MimiMB
ahojte sedačka z kila je rovnaká ako z litra? mám dve predné proste všetky aj zadné
22:51:58
23.10.2015
23.10.2015
Přema
-> Tabi: já v tom naštěstí ještě nic nehledal... jsem ve fázi demontáže...
20:37:46
23.10.2015
23.10.2015
Tabi
-> Přema: Pěkná elektroinstalace. Když v tom pak člověk něco hledá,tak je to někdy asi dost zajímavé.
20:03:10
23.10.2015
23.10.2015
Přema
-> sliwowitz: Můžeš být v klidu já tam mám od bývalého majitele tohle....
A to ještě pořád nevím na co všechno to slouží :D v různých polohách a kombinacích to dělá něco jiného ale kabely vypadají jako kdyby byly originál...
A to ještě pořád nevím na co všechno to slouží :D v různých polohách a kombinacích to dělá něco jiného ale kabely vypadají jako kdyby byly originál...
17:04:29
23.10.2015
23.10.2015
sliwowitz
-> Bukaj: ten tahovy tam prave mam, ale chcel by som packovy
00:46:55
23.10.2015
23.10.2015
Jozka
-> Bukaj 23.10.15 00:31:15: Takovej přepínač si ani nepamatuju, že bych viděl.. a s těma pozičkama v první variantě máš pravdu, přepínač byl kvůli kolaboraci s blinkrama plně obsazenej pouze drátama, obsluhujícíma světýlka.. ale taky se mi nechce hledat schémata.
00:40:26
23.10.2015
23.10.2015
Jozka
-> sliwowitz: Zajímací zjištění.. aktuálně mám v používání těhle přepínačů asi pět a všechny jsou a byly třípolohový, s "0" uprostřed - přitom 1 ks by měl být skoro jistě z 67-ky s pozičkama a s dalším v 68-ce (po dovolenej) jsem ani nehejbal. Ale jestli jsou původní a jestli takhle všechny, to netuším (jsem si akorát jistej, že v autě z ledna 1968 nebyl původně žádnej).
00:31:15
23.10.2015
23.10.2015
Bukaj
-> sliwowitz: V zapojení poziček byla nějaká změna v průběhu výroby. Teď se mi to nechce hledat ve schématech, ale mám dojem, že starší provedení mělo pozičky napojeny na páčku blinkrů, jako novodobá koncernová auta a vždy svítila jen jedna strana a i přepínačem šla rozsvítit buď jedna, nebo druhá pozička, novější (od 66?) to měly jak píšeš.
Co se týče vhodného přepínače na mlhovky, tak v jednom MB se mi osvědčil dobový tahový přepínač PAL typ 02-9440.00 - má tři polohy a je to akorát na zapojení:
1-nic
2-přední mlhovka
3-přední + zadní mlhovka
Navíc má shodné uchycení, jako originál pumpička ostřikovačů a i "knoflík" lze vyšroubovat a nahradit třeba knoflíkem z pumpičky, či jiným více či méně dobovým (stejné závity měly PAL spínače až do 90. let...
Co se týče vhodného přepínače na mlhovky, tak v jednom MB se mi osvědčil dobový tahový přepínač PAL typ 02-9440.00 - má tři polohy a je to akorát na zapojení:
1-nic
2-přední mlhovka
3-přední + zadní mlhovka
Navíc má shodné uchycení, jako originál pumpička ostřikovačů a i "knoflík" lze vyšroubovat a nahradit třeba knoflíkem z pumpičky, či jiným více či méně dobovým (stejné závity měly PAL spínače až do 90. let...
22:53:27
22.10.2015
22.10.2015
sliwowitz
K tomu origo prepinacu:
po rozobrati sa da otocenim spodneho bakelitu preskladat do 3 modov:
1. dvojpolohovy - v kazdej polohe spina jeden par kontaktov na rovnakej strane
2. trojpolohovy - ako ad 1. ale pribudne stredna poloha v ktorej su vsetky kontakty rozpojene
3. (vybratim izolatora v packe) trojpolohovy, v stredovej polohe su vsetky kontakty rozpojene, v krajnych su spojene vzdy 3 kontakty - dva na jednej strane a stredovy z opacnej strany. (toto asi nie je uplne koser, lebo prud tecie cez tenku pruzinku v packe)
a otazka znie: v akej zostave sa to pouzivalo origo?
ad 2 - pre auta s pozickami (pozicky-vypnute-hmlovky) - takto som to mal na jednom MB
ad 1 pre auta bez poziciek (vypnute - hmlovky) - na mojej preddovolenkovej '68 su kable pripravene, ale prepinac nebol.
otazka c.2 - hladam podobny 3polohovy prepinac, ktory by siel zapojit takto: 1.vsetko vypnute, 2.zadna hmlovka, 3.zadna + predna hmlovka
po rozobrati sa da otocenim spodneho bakelitu preskladat do 3 modov:
1. dvojpolohovy - v kazdej polohe spina jeden par kontaktov na rovnakej strane
2. trojpolohovy - ako ad 1. ale pribudne stredna poloha v ktorej su vsetky kontakty rozpojene
3. (vybratim izolatora v packe) trojpolohovy, v stredovej polohe su vsetky kontakty rozpojene, v krajnych su spojene vzdy 3 kontakty - dva na jednej strane a stredovy z opacnej strany. (toto asi nie je uplne koser, lebo prud tecie cez tenku pruzinku v packe)
a otazka znie: v akej zostave sa to pouzivalo origo?
ad 2 - pre auta s pozickami (pozicky-vypnute-hmlovky) - takto som to mal na jednom MB
ad 1 pre auta bez poziciek (vypnute - hmlovky) - na mojej preddovolenkovej '68 su kable pripravene, ale prepinac nebol.
otazka c.2 - hladam podobny 3polohovy prepinac, ktory by siel zapojit takto: 1.vsetko vypnute, 2.zadna hmlovka, 3.zadna + predna hmlovka
19:23:57
22.10.2015
22.10.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, ty náhrady ze 70., už s označením 443.etc mají jiný patice.. ale musel bych vysypat krabici ve sklepě..
-> Přema: Ty origo přepínače se zřejmě vyskytovaly i v autech bez poziček - jako "příprava" na mlhovky, která spočívala jen v tom přepínači a kusu divnýho kabelu s bílou izolací. Ale zřejmě nebyly zdaleka ve všech kusech - a export do některých zemí (určitě Švédsko) měl ten přepínač někde kolem popelníku (ale možná ne úplně stejnej).
-> Přema: Ty origo přepínače se zřejmě vyskytovaly i v autech bez poziček - jako "příprava" na mlhovky, která spočívala jen v tom přepínači a kusu divnýho kabelu s bílou izolací. Ale zřejmě nebyly zdaleka ve všech kusech - a export do některých zemí (určitě Švédsko) měl ten přepínač někde kolem popelníku (ale možná ne úplně stejnej).
19:00:17
22.10.2015
22.10.2015
Přema
-> Bukaj: tenhle podle bývalého majitele by teoreticky měl být na zapínání elektrické vrtule na chladiči(kterou nepřidal k autu)... otázka- nechat a napojit na to něco nebo oddělat a zavařit díru...
18:39:35
22.10.2015
22.10.2015
Bukaj
-> Přema: Tohle origo přepínač není, origo byl podobný, ale s plastovou páčkou...
Na této fotce v druhé řadě shora třetí zleva www.i-bazar.cz/pictures/. ../prepinace-a-spinace-na- skoda-1000mb-a-dalsi-veter any-1501693.jpg
Na této fotce v druhé řadě shora třetí zleva www.i-bazar.cz/pictures/. ../prepinace-a-spinace-na- skoda-1000mb-a-dalsi-veter any-1501693.jpg
16:47:52
22.10.2015
22.10.2015
Přema
Pákový přepínač? mám tam tohle... té díry vedle si nevšímejte to vůbec netuším co to tam mělo být a přijde to zadělat nebo tam dát novodobou zásuvku ale každopádně upravit... problém je pokud je to origo přepínač k čemu může být protože pozičky na zadních sloupcích můj model nemá...
08:04:35
22.10.2015
22.10.2015
Bukaj
-> Jozka 21.10.15 22:28:51: Ale z výroby měly snad všechna MB (nejsem si jist u prvních modelů) tento typ regulátoru. Novější regulátory byly dodávané, coby n.d. a patici též neměly vždy stejnou - ty novější měly patici uzpůsobenou pro 100/110 (3 díry) a navíc ještě díru uprostřed na použití do MB... skoda-mb.prekladys.com/im
ages/bz_detail_rele.jpg
-> Petr98 21.10.15 22:34:47: Přesně tak
-> Jozka 21.10.15 22:44:44: Tak, tak. Pákový přepínač pod palubkou se montoval do modelu 68 (poziční světla), od modelu 68 už byla jen díra na něj. Zásuvka, myslím, byla příplatková výbava...
-> Petr98 21.10.15 22:34:47: Přesně tak
-> Jozka 21.10.15 22:44:44: Tak, tak. Pákový přepínač pod palubkou se montoval do modelu 68 (poziční světla), od modelu 68 už byla jen díra na něj. Zásuvka, myslím, byla příplatková výbava...
22:44:44
21.10.2015
21.10.2015
Jozka
-> Přema: Zespoda palubky vlevo byly origo mám dojem nejvíc dva otvory - i ten přepínač může být origo, býval tam (různě zapojenej).
22:34:47
21.10.2015
21.10.2015
Petr98
-> Přema: Patri tam pouze pumpicka. Dalsi diry pribyvaly s povinnoti zadni mlhovky a jeji kontrolky.
22:28:51
21.10.2015
21.10.2015
Jozka
-> Bukaj 20.10.15 20:28:25: To je možná nejstarší provedení - ale "klasickým" bych ho teda asi nenazval..
E: Uchycení, resp. "patici" mají všechny varianty stejnou, jak moc se liší střeva, to netuším - bohužel i označení typu je stejný. A běžně se vyskytovaly i kusy s obtiskama v němčině.
E: Uchycení, resp. "patici" mají všechny varianty stejnou, jak moc se liší střeva, to netuším - bohužel i označení typu je stejný. A běžně se vyskytovaly i kusy s obtiskama v němčině.
22:18:20
21.10.2015
21.10.2015
Přema
-> Tabi: Tak tam dole mám spolu se zásuvkou ještě asi další 2-3 díry a na jedné je namontovaný nějaký přepínač... jinak vidím že na fotce jsou na palubovce 2 díry.. to bylo origo nebo je origo jen jedna z pumpičkou? já mám 2 ale jsou do toho dané přepínače ze 120ky a pod pravým je ještě malé světýlko..
22:06:58
21.10.2015
21.10.2015
Tabi
-> mirecek.666 19.10.15 18:06:07: -> mirecek.666 19.10.15 18:06:07: Zásuvku máš určitě originál.Relé asi jak tady ostatní píšou,ale bylo několik druhů co jsem viděl.Já nemám víčko chycené dvěma šroubky z přední strany,ale dole na delší straně viz foto a teď nevím jestli je šroubek i nahoře,to si nevybavuju,musel bych se podívat.Koukni ke mě do karty,mám tam dvě fotky.A všechny ostatní relé co mám doma jsou stejné až na jedno,které je menší.Dynamo bys měl mít asi taky jako já,můžu se podívat jaké tam mám číslo.Ale dost by mě zajímalo jakou na něm máš vrtulku,máš někde foto dynama?Na fotce úplně vpravo je zásuvka na 12V,přesně na stejném místě jako máš ty.
20:45:18
20.10.2015
20.10.2015
Jozka
-> mirecek.666: Originální je snad jen jedno, označený 02-9407.02 (14V 300W), ale existuje v různých provedeních (šroubky, nálepky), později se vyráběly náhrady, už označený jinak a krom toho se na pohled shodných relátek dělalo povícero - měl jsem to kdysi nastudovaný, ale jak v dynamech "nejedu"..
Termosytič za mě spíš ne, ruční je mnohem praktičtější, ale na autě se kterým se jede 4x v létě na sraz delší trasa to není nic proti ničemu a vypadá to pěkně.
Tohle by mělo být původní relé, resp. jedna z variant.
Termosytič za mě spíš ne, ruční je mnohem praktičtější, ale na autě se kterým se jede 4x v létě na sraz delší trasa to není nic proti ničemu a vypadá to pěkně.
Tohle by mělo být původní relé, resp. jedna z variant.
20:28:25
20.10.2015
20.10.2015
Bukaj
-> mirecek.666:
Tak relé by mělo být klasické MBčkové velké s víkem, chyceným dvěma šrouby M5 zpředu a se základnou se dvěma dírama na přidělání...
Třeba tady v tom inzerátu je to pravé ořechové:
skoda-virt.cz/cz/.../1150 33-dily-1000mb-nova-svetla -rele
Tak relé by mělo být klasické MBčkové velké s víkem, chyceným dvěma šrouby M5 zpředu a se základnou se dvěma dírama na přidělání...
Třeba tady v tom inzerátu je to pravé ořechové:
skoda-virt.cz/cz/.../1150 33-dily-1000mb-nova-svetla -rele
20:18:22
20.10.2015
20.10.2015
mirecek.666
-> Jozka: on vnitřek je celej pěknej:-) jak zjistim který tam přesně patří? Další dilema je jestli termosytič ano či ne
22:27:51
19.10.2015
19.10.2015
Jozka
-> mirecek.666 19.10.15 18:06:07: A jakej krásnej tapec na podběhu ještě..
E: relé bych možná nějaký doma i vyhrabal, akorát jaký přesně by chtělo vědět.
E: relé bych možná nějaký doma i vyhrabal, akorát jaký přesně by chtělo vědět.
20:46:46
19.10.2015
19.10.2015
mirecek.666
-> Petr98: takže vše v pořádku, ještě relé sehnat:-)
20:41:48
19.10.2015
19.10.2015
Petr98
-> mirecek.666: od 9te serie tlustsi kratsi prumer 112mm
20:18:39
19.10.2015
19.10.2015
mirecek.666
-> Petr98: takle vymožený už v tý době byli:-D to jsem rád, další originál na originálním autě. Pak bych měl ještě jeden dotaz. Dá se nějak podle roku výroby určit, jaký dynamo přijde do tohodle ročníku? Jestli to užší nebo ten tlustší typ? Doufám, že ten tlustší, protože jsem ho nedávnou koupil:-)
20:13:51
19.10.2015
19.10.2015
Petr98
-> mirecek.666: Origo