skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Bukaj 01.09.15 22:20:11: Čáranice (často modrý) taky nevím, co znamenaj, navíc jsou naprosto nečitelný.. A krom tapeců a sacího pláště bývaly i jinde.. (celkem na 4 místech ?) jen teď nevím kde..
-> isti: děkuji za tip
-> Nemky: Je to na predné čelo,časť nápisu SKODA ak s nemýlím.
-> Bukaj: Skvělé
děkuji.
Neměl by někdo doma navíc ventilové pružiny s klínky k této hlavě? Mám jen horní misky
či případně domek termostatu s dlouhým vyústěním k topení.

Neměl by někdo doma navíc ventilové pružiny s klínky k této hlavě? Mám jen horní misky

-> Fávo forever: Pravděpodobně ano.
Jinak tušíte někdo, co značí údaje, psané voskovkou pod štítkem na chladičovce? Že by nějaký "podpis" zaměstnance, který dělal výstupní kontrolu? Podobné "čmáranice" voskovkou jsou i zezadu na tapecírunkách a mám dojem, že jsem něco viděl i pod palubní deskou - pokud si to nepletu s 742, kde je to určitě...
Jinak tušíte někdo, co značí údaje, psané voskovkou pod štítkem na chladičovce? Že by nějaký "podpis" zaměstnance, který dělal výstupní kontrolu? Podobné "čmáranice" voskovkou jsou i zezadu na tapecírunkách a mám dojem, že jsem něco viděl i pod palubní deskou - pokud si to nepletu s 742, kde je to určitě...
-> Bukaj: -> Jozka: Takže se jedná o hlavu 1964-65 ?

-> Bukaj: Rok výroby ? To jsem si nikdy nevšiml.. ale nebyl by na škodu.
-> Fávo forever: Asi jak píše Jožka - nějaká starší série.
Jinak novější MB hlavy měly mezi 3. a 4. svíčkou vyražený rok výroby (určitě od 1966, možná i dřív?)
Jinak novější MB hlavy měly mezi 3. a 4. svíčkou vyražený rok výroby (určitě od 1966, možná i dřív?)

-> Fávo forever: MB OK a nějakej spíš starší odlitek - od 11. série už se nedával pro držák dynama ten svorník.. Novější provedení jsem šlechtil teď nedávno, je i lehce jinak označená..
Prosím místní znalce o identifikaci MB hlavy (má šteftíky na držák filtrboxu). 

V katalogu od nulte serie je motorek steracu nakresleny s klasickymi packami. Vzdyt prece jeste packy jeste nebyly ( vsude byly ty kulate ruzice) tak to nechapu. Jak to tedy je?
Už jsem našel :) je to v článku Socialistický autosalon (číslo 7/1968) a cituji popis této fotky: '' Vlevo 1000 MB s klasickým motorem, vpravo s rotačním motorem W-414. Funkční vzorek tohoto jednopístového, kapalinou chlazeného motoru o objemu pracovního prostoru 400 ccm a výkonu 40 k při 6000 ot/min postavili v Ústavu pro výzkum motorových vozidel v Praze. Patrně zůstane pouze u pokusů.''
To je bohužel vše co se tam o wanklu ve škodovce píše. Za zmínku snad stojí že v NDR v té době připravovali Wankel do trabanta :)
To je bohužel vše co se tam o wanklu ve škodovce píše. Za zmínku snad stojí že v NDR v té době připravovali Wankel do trabanta :)
Tuto fotku s i článkem bych měl mít v časopise Věda a technika mládeži :) zkusím to najít
-> Petr98: Jo máš pravdu je to tam
Hold jak tam není fotka tak jsem si myslel že to v ní neni..
-> Jozka: Ono je i možný že to byla nějaká jiná dobová publikace, ale ty obrázky mi docela uvízli v hlavě

-> Jozka: Ono je i možný že to byla nějaká jiná dobová publikace, ale ty obrázky mi docela uvízli v hlavě

-> Danster: taky jsem si myslel, ze to v zadne knizce neni, ale je. Na strane 106 v "legendarni skoda 1000 mb"
-> Danster: SM z týhle doby mám docela načtený.. ale pravda, několik málo čísel mi opravdu chybí.. Když jsem pátral v paměti, tak zmínka že "něco možná někdy bude" byla spíš ve VTM nebo Téčku a bez foto.
-> Jozka: -> Petr98: Taky jsem o tom věděl myslím že v nějakým starým Světu motorů o tom byl článek.
Ale je fakt že v těch knížkách o MBčkách o tom není ani zmínka.


-> Jozka: -> Petr98: tak já za sebe můžu říct že sem to věděl, i sem viděl tyhle fotky. Ale už sem je dlouho nemohl najít.
-> Petr98 24.07.15 06:26:16:
Copak v knížkách, ale i dobově na veřejných informačních kanálech ticho po pěšině.. zírám.


-> Petr98: Príspevok pred fotkami som nečítal
-> MOLSO: Huš!

-> MOLSO: Huš!

-> francomk: sa ti niekto postavil na kabel ? 

-> francomk: no vzdyt to pisu 

-> Petr98: Zdá sa mi to, alebo to vypadá na wankel? 

A ani v jedne knizce ani zminka 

Vedeli jste, ze mezi lety 64 az 67 se do embecek namontovalo prototypove 10 motoru wankel? Slysim to dneska prvne. 400ccm 35-42 koni. 

-> Martin14: Však ty jsem myslel. M10 na hlavě člověče ani nevím, na kolik se utahujou. Ale mám tušení (ale nechci kecat) že tam byla později inovace na 17ku šestihran. Ale to spíš bude vědět Jozka nebo Bukaj.
-> Petr98 04.07.15 18:34:15: Ano utahuje se ale ne matice co ma velikost tela M8 ale zavit M10. M8 na 25Nm se utahuji matice jen pod svickama.
-> Martin14: M8 na hlavě válců se utahuje na 25 Nm.
-> Petr98: Tu sedmou sérii mám z katalogu ND. Nevím jak moc je to pravda. A dají se ještě někde sehnat? Nebo je nutné si je udělat? Přeci jen 50Nm na M8 je trochu dost.
-> Martin14: Myslíš jako matka M10 a šestihran 14mm? Ano tak to má být. Ale nevím teda, jestli až do 7 série...
Zdar nevíte zda matice na dotažení hlavy válců na prvních 7 sérií jsou všechny odjakživa M10 spoj ale tělo matice M8? Katalog píše pouze M10 matice a reference na CSN mi google nasel jen šestihrannou nízkou, ale to co jsem sundal byl tenhle paskvil. Ten mix mi dává smysl jen na spoje pod víkem válců kde je málo místa. Ale i tam to jde vyřešit trubkovým klíčem.
-> Petr98 29.06.15 11:22:50: Určitě by byl zájem, 3sady bych bral 

-> Bukaj: Barevnost a tloušťka u mých zásob bude asi daná tím, že se (už podle tvaru kovových částí) nejedná o origo díly, ale spíš zakázkový věci pozdější. Na druhou stranu ke mě doputovaly vesměs zadara..

-> Jozka 29.06.15 07:45:56: Poznatky z mého skladu:
Všechny mé 122,5 cm bowdeny (6 ks) jsou šedé a mají ty gumy na průchod kolem převodovky.
Všechny mé 112,5 cm bowdeny (7 ks) jsou černé a gumy nemají, přičemž délka lana je shodná s bowdeny 122,5 a bowden je o něco tenčí, než 122,5
Jediný můj bowden 85 cm je šedý.
Bowdeny pro kladkostroj mám příliš hluboko, takže jsem je nevytahoval, ale tuším, že tam byly jak šedé, tak černé, ale byly ještě tenčí oproti výše zmíněným druhům...
Všechny mé 122,5 cm bowdeny (6 ks) jsou šedé a mají ty gumy na průchod kolem převodovky.
Všechny mé 112,5 cm bowdeny (7 ks) jsou černé a gumy nemají, přičemž délka lana je shodná s bowdeny 122,5 a bowden je o něco tenčí, než 122,5
Jediný můj bowden 85 cm je šedý.
Bowdeny pro kladkostroj mám příliš hluboko, takže jsem je nevytahoval, ale tuším, že tam byly jak šedé, tak černé, ale byly ještě tenčí oproti výše zmíněným druhům...
Davam do vyroby srouby na vnejsi prahove listy, na vnitrni prahove listy, na uchyceni pozicek, na zamky dveri (zapustne s pulkulatou hlavou)
Samozrejme vsechny s prubeznou drazkou.
Bude mit nekdo zajem? Musi se jich vyrobit hodne.
Samozrejme vsechny s prubeznou drazkou.
Bude mit nekdo zajem? Musi se jich vyrobit hodne.
-> Bukaj: U toho MBB to klame, tam vlna docela i je. Bowden 85 cm byl černej, ty 107/8 asi vesměs taky (nevím jestli úplně všechny) - a žádnej nemá ten pryžovej převlek jako pozdější, jen stočený plechy a mají menší průměr.. Na druhou stranu mám ve sbírce i modrý, tlustý jak prst a přitom asymetrický pro MB kladkostroj. Bohužel na 100% můžu určit jen 122,5 cm kusy, na kterých je mototechní štítek začínající 113- 

-> Jozka: A barva bowdenů? Šedá, nebo černá?
Právě mám doma také jeden 85 cm bowden tak jestli to právě není ten správný?
na fotce MBB, cos dával, to vypadá, že tam na bowdenu pod sedákem není vlna, že jde napřímo...
Právě mám doma také jeden 85 cm bowden tak jestli to právě není ten správný?
na fotce MBB, cos dával, to vypadá, že tam na bowdenu pod sedákem není vlna, že jde napřímo...
-> Bukaj: Snažil jsem se "měřit" i s koncovkama kovovejma - a na lana bych potřeboval asistenta,, ale koukaly jen konce, tj. tyčky se závitem na jednej straně a na druhej co dovolila uvolněná pružina. A našel jsem i jedno s bowdenem 85 cm (kterýmu chybělo jedno kování).
-> Petr98 28.06.15 14:25:52: Jestli náhodou u té 64 nejsou na motorku místo fastonů šroubky, jako na spínači brzdových světel apod - to by vysvětlovalo rozšíření otvoru u novějších modelů - aby tamtudy šly protáhnout konektory...
-> Jozka 28.06.15 19:34:46: Tak takový bowden tu stejně nemám...
...jak je to měřené? Jenom bowden bez koncovky, nebo s koncovkou? A délka lanka je jaká?

-> Jozka 28.06.15 19:34:46: Tak takový bowden tu stejně nemám...
...jak je to měřené? Jenom bowden bez koncovky, nebo s koncovkou? A délka lanka je jaká?
-> Bukaj 28.06.15 14:15:28: Mám tenhle v dosahu jen jeden a zrovna přesně ten správnej..
Dýlky bowdenů vypadají, že by mohly mít 107 - 108 cm..

Dýlky bowdenů vypadají, že by mohly mít 107 - 108 cm..
Treba u motorku steracu je na 64ce malinka dira ( podobna te na vicku tunelu) a na 67ce normalne 18mm jako po celem aute....