Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3659 příspěvků (zobrazeno 2051 až 2100) od 28.02.2012 do 27.01.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
00:12:52
15.03.2015
Jozka
-> zralous: Ale k tomu mrtvolně žlutozelenýmu zbytku moc nesedí.. 3 Jinak jsem si asi už naživo všiml spony výfuku - dávám jí vždy dělící rovinou do osy auta a koukám, že to s tím kybernetickým sytičem možná ani nepůjde..9
23:58:26
14.03.2015
zralous
-> Jozka: Já šel u 1100MBX cestou černý, tam se sice původní barevné provedení také nedochovalo, ale u šedivky černá byla5
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od zralous vložen 14.03.2015 23:58:26
23:14:22
14.03.2015
Jozka
-> Tabi: Super, dík - příchytku z kohoutu jistě navíc mám..

-> Bukaj: Tohle je hodně, ale u toho druhýho kusu to vypadalo, jako že někomu jen trochu ujela ruka při pojišťování matic barvou. Do těch dynam moc nedělám, ale můžu se zítra mrknout do regálu. Pro X jsem repasoval dynamo vyjmutý kdysi z flekouše, čili pozdní (08/68) a protože měla řemenice oba díly plechový černý (ani nebyly moc odřený), jsou zas černý..

4
22:06:56
14.03.2015
Koblet
-> Tabi: Já mám obavu že vše co máš doma min 14 dní je v pozinku nebo v lesku. V originále tak max pneumatiky. 4
21:59:38
14.03.2015
Tabi
-> Jozka: Příchytka bovdenu je opravdu stejná.4

-> Bukaj: Mám doma dvě dynama 68/69 a obě řemenice v pozinku,ještě se podívám do skříně,mám tam jedno nerenovované.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 14.03.2015 21:59:38
21:47:34
14.03.2015
Bukaj
-> Jozka 14.03.15 19:38:57: Někdo maskoval oxidující pozink, ne? Taky jsem zatím viděl jen pozinkované/orezlé.



A jak je to s řemenicemi dynama? Na kamarádově 68 jsem demontoval řemenici snýtovanou a černě lakovanou (pod štětkolakem zbytky originálního polomatného laku). Dosud jsem se domníval, že řemenice byly všechny zinkované (kromě prvních Al) a trojdílné (půlka s lopatkami, půlka bez lopatek, vymezovací podložka).

Respektive žádné z MB (mimo zmíněnou 68), které jsem udržoval, nebo likvidoval se mi nedostalo pod ruce s původním dynamem - všechny měly altík a moje MBG sice dynamo, ale východoněmecké výroby. A všechna dynama, která jsem nashromáždil, měla řemenice rozebírací a zinkované.

A z katalogu také nejsem moudrý, jen, že pro 16. a 17. serii byla jiná řemenice. Ale Olík je konec 15. serie...8
21:15:08
14.03.2015
Tabi
-> Tabi: Za chvilku půjdu do dílny,na ponku mi leží ventil topení a řekl bych,že je to uchycení bovdenu stejný.Můžu poměřit.1
21:09:59
14.03.2015
Tabi
-> Jozka: Já to mám myslím u všech v pozinku.Tak jsem to i na tom co půjde zpět na auto nechal nově napozinkovat.4
19:38:57
14.03.2015
Jozka
Uchycení ovládání klapky na ventilátoru topení bylo takhle černě opatlaný standartně ? Vytáhl jsem dva kusy a je to na obou..9



A ten bazmek na čapnutí bowdenu vypadá nějak podobně jako na ventilu topení ? Jsem ho nějak zapomněl..8
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 14.03.2015 19:38:57
07:37:16
14.03.2015
Bukaj
-> sliwowitz 14.03.15 00:29:08: 5 Pán používá mozek - mne to také nenapadlo. Myslel jsem, že čepy jsou stejně dlouhé u všech škodovek... Ale dle katalogu se liší i čep pro 105 a 120. 130 má ale čep stejný, jako 120...
00:57:51
14.03.2015
Jozka
-> sliwowitz: To mě třeba vůbec nenapadlo - ale dedukce dobrá, může být..
00:29:08
14.03.2015
sliwowitz
a nebude nahodou rozdiel v tych 1100 capoch oproti 1000 len v tom, ze su dlhsie, kedze je vacsi priemer piestu?
21:59:52
12.03.2015
Jozka
-> Tabi: Do zadních dveří se jim moc nechce..10
21:41:50
12.03.2015
Tabi
Zítra je tam vyzkouším nasadit,asi to jsou ony.4
20:42:37
12.03.2015
Jozka
-> Tabi: To budou ty stovkový zátky nad větračky.. když se do otvorů zamáčknou a tím lehce rozplácnou, jsou přes celou šířky rámu dveří..
20:27:10
12.03.2015
Petr98
-> Tabi: Na nejakem embu uz jsem je videl
20:22:52
12.03.2015
Tabi
Dneska jsem hledal v dílech cívku do traktůrku a našel jsem tyto zátky.Nedávno se tady řešili leukoplastí zalepené díry na dveřích.Někdo se taky ptal jaké byly zátky na stovkách,podle barvy co je na jedné zátce je to z mojí bejvalky 110 L.Ale nevím jestli je to právě ta ze dveří,na první pohled se mi zdá větší.Zítra jedu do garáže,tak to vyzkouším.4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 12.03.2015 20:22:52
09:17:21
12.03.2015
zralous
-> Jozka: děkuji za šroubové info:) Zase jsem tedy něco zkompletoval a připravil pro montáž.

Do debaty o motoru 1100MB mohu vnést trochu světla.. Po letech si tedy nejsem jist na 100%, pro jistotu se doma ještě podívám na původní píst s ojnicí, který jsem si jako deko ponechal:) Sháněl jsem tehdy sadu s 18mm čepem2
08:11:12
11.03.2015
Jozka
-> Bukaj: Ještě ten 1100 motor by někdo mohl poskytnout za účelem pitvy..4
06:30:37
11.03.2015
Bukaj
-> Petr98:

Tak -> Jozka: bude mít asi jako vždy pravdu, neboť po prostudování souhrnného katalogu zjišťuji, že od 16. série byly rozdílné (zesílené) pouze ojnice a jejich matice, pouzdro zůstává stejné pro všechna MB.

Ojniční pánve mělo MB jiné od 14. série - stejné pánve, jako měly MBX, MBG a 1100MB od počátku výroby.

A čepy jak píše Jožka - od 4. série zesílené a pro jedenáctistovky ještě jiný typ (ještě zesílené?).

Každopádně pouzdro i pojistný kroužek čepů je v katalogu jen po jednom typu4
11:41:48
10.03.2015
Jozka
-> Petr98: Nic si z toho nedělej, jsem zas napsal "morou" místo motoru..3
11:22:26
10.03.2015
Petr98
-> Jozka: jo promin, ja si to blbe precetl 71
11:11:43
10.03.2015
Jozka
-> Petr98: Buď od třetí, nebo od 4. (jak praví katalog).. že to takhle bylo u 1100 jsem fakt nikde nepsal..9
10:58:07
10.03.2015
Petr98
-> Jozka: cepy byly zesilene zmensenim vnitrniho prumeru uz od druhe serie, takze tezko az pri 1100 v roce 67 4
10:33:36
10.03.2015
Jozka
Teď mě napadlo, kdepak asi jsou zbylý ojnice a vůbec všechno po GO motoru 16. série.. ty "zaručeně původní" skoro jistě byly..4
10:32:11
10.03.2015
Jozka
-> dragon_cb_cz: Mě motor ke kuchnutí (ta poslední verze s číslem/7 kdysi zmizel omylem na šroťáku).. Tyhle dohady jsem zaznamenal cca v posledních třech letech, z počátku u motorů /7, pak u všech.. zatím posečkám ve svým omylu, než ho někdo vyvrátí (ale rozborka "zaručeně originálního" morou mě nejspíš nepřesvědčí 3 3), neb souhrnnej katalog uvádí jen 3. druhy čepů (s dírou 13, s dírou 12 a pro 1100, Baťa tvrdí, že ojnice pro 1000 MB budou dodávany jen do vyčerpání zásob, pak že bude nutný použít kilí ojnice pro čep 20 mm s atypickým extra tlustým pouzdrem na vyrovnání rozdílu průměrů - a jiný info nemám..
10:16:59
10.03.2015
dragon_cb_cz
-> Jozka: Jo, v tomhle jsem žil taky... ale kuchat motor abych zjistil co v něm mám se mi úplně nechce 1
10:15:50
10.03.2015
Jozka
V těch čepech pístních je najednou nějakej chos.. jsem podle vlastních (nevelkých) poznatků, literatury a pamětníků žil v domnění, že MB = 18 mm (možná s vyjímkou 1100 - do těch jsem nedělal nikdy) a kilo = 20 mm. K zesílení čepů během výroby sice došlo, ale zesilovalo se zmenšováním otvoru v čepu (12 místo 13 mm snad, ale musel bych hledat), vnější průměr zůstal.. jak to teda je ?
09:28:44
10.03.2015
Petr98
-> Bukaj: nee. Urcite driv. Ted to ale z hlavy nevim. Po sichte zjistim. MBG je od 12te serie a tam byl rozdil v pistech s jednim a dvema zebry. Cili tutove uz byly 20ky.
09:25:51
10.03.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: To je pořád o sérii dřív než abych je potřeboval...
06:46:04
10.03.2015
Bukaj
-> Petr98 09.03.15 19:08:29: Já zase mám dojem, že se to lámalo až od 16. serie - ty ojnice a čepy...
21:58:00
09.03.2015
dragon_cb_cz
-> Martin14: By šlo... akorát to je ve skladu na jihu kam pojedu zas až za měsíc nejspíš :/



-> Petr98: Výměna má přednost, ale pokud tam budou dvě komplet, tak jsi druhý v pořadí 4
21:31:03
09.03.2015
Martin14
-> dragon_cb_cz: Můžeme vyměnit, mam s 20 čepem a potřebuju 18. Když tak SZ.
21:26:45
09.03.2015
Petr98
-> dragon_cb_cz: -> dragon_cb_cz: Jednu bych bral
21:16:26
09.03.2015
dragon_cb_cz
-> Petr98: V tom případě mám takový pocit, že mám doma zcela navíc minimálně jednu, ale spíš dvě kompletní MB sady... a jednu nekompletní vrchem k tomu 1 Nechcete to někdo? A že mi teda tudíž asi jedna s 20mm čepem chybí 1
21:13:26
09.03.2015
Petr98
-> dragon_cb_cz: Nee, s prichodem modernizace (zvyseni vykonu ze 42 na 48 koní) se to menilo.
21:10:04
09.03.2015
dragon_cb_cz
-> Petr98: Pockej, čep 18mm skončil už v roce 66? Já měl za to, že je to záležitost všech MB...
19:33:54
09.03.2015
Petr98
-> Martin14: Ojnice by jsi musel vymenit pri prechodu na 20mm pistni cep.
19:13:20
09.03.2015
Martin14
-> Petr98: Dík, takže na MB64 můžu dát jen vložky a kroužky bez toho abych měnil ojnice? Nebo lze prohodit pouzdro a použít celou sadu na starých ojnicích?
19:08:29
09.03.2015
Petr98
-> Martin14: jj vsechny mely 5cm a i prvni stovky mely nizke ramena. Pistni sada je stejna od roku nejak 66 kdy se zvetsil pistni cep z 18ti na prumer 20mm. Jinak je stejna.
19:03:21
09.03.2015
Martin14
Panové, měli všechny MB podélná ramena jen 5cm vysoká nebo se to někde lámalo? U stovky jsem nikdy ty 5cm neviděl tam jsem vždy měl 6cm. A jak moc je záměnná pístní sada ze 100 na 1000MB. Někde jsem četl ze první série měli nějakou odlišnost, ale už jsem to nenašel. Dík
13:36:56
07.03.2015
Jozka
-> zralous 04.03.15 21:40:14: Jsem trochu zapátral v těch šroubech.. bohužel pro mě jsou starý normy na zápustný šrouby čočkový nahrazený a nedostupný, pro tebe jsem ale pozitivně zjistil, že šrouby dveřního kování od 18. série (katalogizovaný velmi ledabyle, dají se najít jenom u sedaních Z dveří, u předních ani u X zmíněný nejsou !) jsou skutečně M6x25 závitořezný, přitom doplňkový čísla (.05) znamenají zinkování..
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 07.03.2015 13:36:56
21:56:42
04.03.2015
Jozka
-> zralous: Super - ze tří dva je dobrý skóre..



S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
21:56:42
04.03.2015
Jozka
-> zralous: Super - ze tří dva je dobrý skóre..



S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
21:40:14
04.03.2015
zralous
-> Jozka: Jj, ze tří jsem udělal 2 3



Já mám ten pocit, že jsem je odsud taky demontoval. Nicméně v katalogu je uvedena jen a pouze délka šroubu, ale v případě závitořezných to bývá uvedeno.. Pro případ, že by tam nepatřily, mám v záloze ty samé bez závitořezných drážek. Musím se podívat na šedivku, co tam patří, tam je to jistota 6
20:41:51
04.03.2015
Jozka
-> zralous: Takže použitelnej kus ? To jsem rád..



Tyhle šrouby do plechu už jsem u klik i viděl, ale byl to bolševickej standart ve všech možnejch rozměrech a myslím, že tam nepatří.. Mám do tohohle místa vybranej příslušnej počet neožvejkanejch "neželeznejch" (nějakej zinkohliník nebo co to je), ale taky si úplně na 100% jistej jejich originalitou
20:32:28
04.03.2015
zralous
-> Jozka: A myslím, že ani ty závitořezný šrouby tam nepatří.. nebo že by jo?
20:31:19
04.03.2015
zralous
-> Jozka: myslel jsem si to.. Tahle je z našeho rodinnýho MB, jsou na ní špatný Cu kontakty, ale zkusím rozletovat a vyměnit z té stovkové.. Nějak se mi ten hliník líbí ale hlavně potřebuju dát dohromady 2 startéry a víc cívek nemám. Jinak ještě jednou díky za dárce4

Máš pravdu, chybí. Jenže jsem měl nazinkovanou jen jednu, a tohle je zrovna ta druhá. Až dám další závoz na Zn, detail doladím5
14:59:22
04.03.2015
Jozka
-> zralous: AL se vyskytuje tak málo, že bude asi nejfousatější ze všech.. Nechybí ti pod nízkou matičkou M6 na čepu kliky vějířová podložka ? 4
11:19:16
04.03.2015
zralous
Přišly mi pod ruku dvě cívky startéru, jedna s plastovou, druhá s al. kontaktnicí, obě PAL. Ta al. je z 1000mb standard r.67. Tipuji al. bude dřívější provedení??
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od zralous vložen 04.03.2015 11:19:16
Extreme Tyres