skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
21:05:31
01.03.2015
01.03.2015
Petr98
Pánové, jak je to s vanama? Embo a stovka ma 18 děr a pak bylo už 19?
18:05:33
01.03.2015
01.03.2015
Jozka
-> Fávo forever: Existoval i systém s chromovaným odlitkem a dírou v zadním čele, v podstatě těsně pod ohybem - ale to je pěšky jak za vozem a ještě se klika nasazovala trochu šikmo zdola..
16:11:09
01.03.2015
01.03.2015
Fávo forever
-> Petr98: Škoda, že to nevymysleli jinak
16:06:21
01.03.2015
01.03.2015
Petr98
-> Fávo forever: Ano
15:56:07
01.03.2015
01.03.2015
Fávo forever
Když bych chtěl MB motor startovat ručně klikou, musím kvůli tomu znásilnit mřížku v zadním čele?
11:35:13
01.03.2015
01.03.2015
Jozka
-> vhml: Jo, v šíři 9,5 (nebo 10) jo.
11:32:05
01.03.2015
01.03.2015
vhml
-> Jozka 01.03.15 11:17:58: sériovej řemen má 1050.
-> Bukaj 01.03.15 10:23:42: po snížení hlučnosti lze úspěšně použít řemen 1075 - alespoň u stovky. Nevím jak to mají 1000.
-> Bukaj 01.03.15 10:23:42: po snížení hlučnosti lze úspěšně použít řemen 1075 - alespoň u stovky. Nevím jak to mají 1000.
11:17:58
01.03.2015
01.03.2015
Jozka
-> Bukaj:
Mý poznámky říkaj, že řemenice byla zkraje 113,5, pak ta obludná (a u dalších sérií tropická) řemenice měla průměr 129,5 mm (řemen 13x1030, dalo se i 1040), potom se zas vrátili k provedení s průměrem 112,5 mm nejobvyklejším (řemen má metr).
Ta poslední řemenice MB je shodná s většinou kil a erek a je to asi ta tvoje 10,7 mm. Jinak se asi se moc neliší, je u ní použitej jinej počet podložek, takže možná (?) má ten náboj kratší.
S délkama řemenů bych si starosti nedělal - nějakej vhodnej se vždycky najde, nicméně mě na tý malý kilí dělala šíře 13 mm neplechu. Ty starý křivý řemeny se na ní odíraly a přidíraly - všude gumový mračna.. Ale opačně to fungovalo, s 10 mm řemenem se řemenice na klice snáší celkem dobře.
Mý poznámky říkaj, že řemenice byla zkraje 113,5, pak ta obludná (a u dalších sérií tropická) řemenice měla průměr 129,5 mm (řemen 13x1030, dalo se i 1040), potom se zas vrátili k provedení s průměrem 112,5 mm nejobvyklejším (řemen má metr).
Ta poslední řemenice MB je shodná s většinou kil a erek a je to asi ta tvoje 10,7 mm. Jinak se asi se moc neliší, je u ní použitej jinej počet podložek, takže možná (?) má ten náboj kratší.
S délkama řemenů bych si starosti nedělal - nějakej vhodnej se vždycky najde, nicméně mě na tý malý kilí dělala šíře 13 mm neplechu. Ty starý křivý řemeny se na ní odíraly a přidíraly - všude gumový mračna.. Ale opačně to fungovalo, s 10 mm řemenem se řemenice na klice snáší celkem dobře.
10:23:42
01.03.2015
01.03.2015
Bukaj
Kolik je různých průměrů řemenic ventilátoru?
Z katalogu vyplývá, že tři pro MB (pro tropy menší průměr). Od 18 serie se lišila čím? A jaké byly varianty u stovek?
U modelu 68 (konec 15. serie), který dáváme dokupy, byla řemenice většího průměru (11,2 cm) poškozená a jako díl jsem sehnal dvě nové, ale obě menšího průměru (10,7 cm).
Nerad bych, aby vyšší otáčky ventilátoru měly vliv na hlučnost v autě - majitel si na to potrpí a chce dělat různé odhlučňovací úpravy. Dále otázka, zda je vůbec přípustné použití řemenice pro užší řemen (což předpokládám budou ty, které jsem sehnal) v kombinaci s širším řemenem? A co délka klínového řemene? Bude pasovat některý z používaných rozměrů?
Možná jsou mé obavy liché, ale...
Z katalogu vyplývá, že tři pro MB (pro tropy menší průměr). Od 18 serie se lišila čím? A jaké byly varianty u stovek?
U modelu 68 (konec 15. serie), který dáváme dokupy, byla řemenice většího průměru (11,2 cm) poškozená a jako díl jsem sehnal dvě nové, ale obě menšího průměru (10,7 cm).
Nerad bych, aby vyšší otáčky ventilátoru měly vliv na hlučnost v autě - majitel si na to potrpí a chce dělat různé odhlučňovací úpravy. Dále otázka, zda je vůbec přípustné použití řemenice pro užší řemen (což předpokládám budou ty, které jsem sehnal) v kombinaci s širším řemenem? A co délka klínového řemene? Bude pasovat některý z používaných rozměrů?
Možná jsou mé obavy liché, ale...
10:04:21
01.03.2015
01.03.2015
Fávo forever
-> Jozka: Tomu věřím Ale tahle džungle mě nejspíše nikdy nepotká.
Já jsem totiž na své vačce našel pozůstatky žluté barvy, ale kdo ví jak to ve skutečnosti je, jelikož v bloku byla jiná výbrusová sada (1100). Dle mě někdo udělal GO motoru a během provozu to zadřel. Otázkou je, co vše tehdy měnil.
Já jsem totiž na své vačce našel pozůstatky žluté barvy, ale kdo ví jak to ve skutečnosti je, jelikož v bloku byla jiná výbrusová sada (1100). Dle mě někdo udělal GO motoru a během provozu to zadřel. Otázkou je, co vše tehdy měnil.
00:14:57
01.03.2015
01.03.2015
Jozka
-> Fávo forever: Ale třeba oproti džungli Spartakovsko-Octaviánský jsou MB pohoda..
Vačky netuším, myslím že ne - ale poslední motor jsem osobně řešil někdy v minulým století a to málo, co jsem tehdy ještě věděl, už je tak nějak pryč..
Vačky netuším, myslím že ne - ale poslední motor jsem osobně řešil někdy v minulým století a to málo, co jsem tehdy ještě věděl, už je tak nějak pryč..
23:17:11
28.02.2015
28.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Nemůžu si pomoci, ale MB mi přijde tak nějak víc .. Jinak to s tím kafíčkem vidím stejně.
Ještě mi to nedá.. Měly MB nějak barevně rozlišené vačkové hřídele?
Ještě mi to nedá.. Měly MB nějak barevně rozlišené vačkové hřídele?
22:53:36
28.02.2015
28.02.2015
Jozka
-> Fávo forever: Myslím že R a MB vyjde v tomhle nastejno.. R je líp zmapovaný, ale zas asi víc nuancí.
Když na se ty prvomodely, o který ti asi jde, namíchá šedá s nějakou žlutou, hnědou nebo zelenou, bude to dobře - viz třeba Zraloušovo "bílý kafe".. Přesnej odstín dobově nikdo neřešil - ani fabrika a už vůbec ne výrobce barev, nad tím se (už poměrně marně a zbytečně) bádá až dneska..
Když na se ty prvomodely, o který ti asi jde, namíchá šedá s nějakou žlutou, hnědou nebo zelenou, bude to dobře - viz třeba Zraloušovo "bílý kafe".. Přesnej odstín dobově nikdo neřešil - ani fabrika a už vůbec ne výrobce barev, nad tím se (už poměrně marně a zbytečně) bádá až dneska..
22:24:19
28.02.2015
28.02.2015
Tabi
-> zralous: JJ,je tam trochu rozdíl,dík za změření.
22:06:43
28.02.2015
28.02.2015
Fávo forever
Tak mám pocit, že renovace MB bude ještě větší záhul než renovace eRka
-> zralous: Děkuji za fotku.
-> Petr98: Jo takhle.
-> Jozka: Takže by byly dokonce 3 možnosti volby barvy?
-> zralous: Děkuji za fotku.
-> Petr98: Jo takhle.
-> Jozka: Takže by byly dokonce 3 možnosti volby barvy?
22:02:43
28.02.2015
28.02.2015
zralous
-> Tabi: celková délka 31mm z toho hlava o průměru 10 mm má 4 mm,závit 6 mm délka 10 mm a rovný hladký dřík je dlouhý 17 mm.
21:55:58
28.02.2015
28.02.2015
zralous
-> Fávo forever: origo 66.. pozdější modely myslím vše černé..?
21:40:32
28.02.2015
28.02.2015
Petr98
-> Fávo forever: je to nove olakovane od puvodniho majitele.
21:38:01
28.02.2015
28.02.2015
Jozka
I olivová je k vidění.. a plech pod karbem může být nejpíš klidně i jen zinkovanej..
21:25:07
28.02.2015
28.02.2015
Fávo forever
-> Petr98: Já jsem už právě kolikrát viděl jinou, než černou. Vrtalo mi to v hlavě. Tvoje 64 MB má tuto barvu z výroby?
20:51:34
28.02.2015
28.02.2015
Petr98
-> Fávo forever: ze zacatku vyroby byly tyto veci sede. Plech pod karbcem ale nevim. Ale dokdy taky nevim tedka z hlavy.
20:48:32
28.02.2015
28.02.2015
Fávo forever
Originál barva "kovového příslušenství" motoru ( veškeré držáky / kryty, plech pod karbec, řemenice ) byla jen a pouze černá?
17:34:22
28.02.2015
28.02.2015
Danster
-> Jozka: Vím že tyhle čepošrouby na 68 a 69 mám na ten malej křížák ale úplně se mě vyčoudilo z hlavy jaký jsou na těch dvěřích z rodinný žlutý 66 až bude cesta do garáže tak kouknu
15:54:02
28.02.2015
28.02.2015
Jozka
Moje oko spatřilo zas tyhle - originál MBX 1967, akorát dnes se vynořily.. jiný nežli sedaní - ani se do toho katalogu nebudu dívat..
13:55:41
28.02.2015
28.02.2015
Jozka
-> Petr98: Po tolika letech ho zase spatřilo lidské oko !
23:41:47
27.02.2015
27.02.2015
Jozka
-> Bukaj 27.02.15 22:17:09: Takhle nějak si myslím, že vypadaly skla parabol původní na našem 01/1968.. ovšem to 443.atd k tomu moc nesedí - s kombinováním máš pravdu, jen na těch optických vložkách je ale dost vidět, jestli jsou ledabyle "na první dobrou" zasazený z výroby, nebo pečlivě od kutila..
Šroubočepy vzdávám - nicméně ten krátkej závit jsem demontoval až z kilích okének (anebo ten dlouhej..?). Škoda, že jsem na to dlabal, ještě tak 3 roky nazpět bych byl mohl identifikovat dle zbytků barev, který tahle šrouby byly z čeho.. Měl jsem jich ve sklenici kolem 20 ks..
Šroubočepy vzdávám - nicméně ten krátkej závit jsem demontoval až z kilích okének (anebo ten dlouhej..?). Škoda, že jsem na to dlabal, ještě tak 3 roky nazpět bych byl mohl identifikovat dle zbytků barev, který tahle šrouby byly z čeho.. Měl jsem jich ve sklenici kolem 20 ks..
22:51:55
27.02.2015
27.02.2015
Bukaj
-> Tabi 27.02.15 22:40:52: Novější čepošrouby na křížák jsou trochu jiných rozměrů - mají asi o 5 mm delší "trn", delší závit, vyšší a užší hlavu:
(Jinak mám momentálně jednu sadu na křížák a dva kusové s drážkou. Druhou pozinkovanou sadu na kříž jsem montoval výměnným způsobem kamarádovi na MB )
(Jinak mám momentálně jednu sadu na křížák a dva kusové s drážkou. Druhou pozinkovanou sadu na kříž jsem montoval výměnným způsobem kamarádovi na MB )
22:45:32
27.02.2015
27.02.2015
Tabi
-> miguelias: Taky záleží jestli má na parabole na zadní straně přibodované tři držáčky,nebo ne.
22:41:01
27.02.2015
27.02.2015
Bukaj
-> miguelias: Hoď foto paraboly. Nebo alespoň změř průměr skla...
22:40:52
27.02.2015
27.02.2015
Tabi
-> zralous: -> Jozka:
Mám někde taky jeden možná i dva na křížák, ale nemůžu je zaboha najít. Našel jsem pouze ten na fotce,je sice dost podobný ale rozměrově asi malinko jiný.Nemůžu to teď porovnat,snad až je najdu.Nebo tady jsou rozměry kdyby to někdo poměřil,celková délka 32 mm s toho hlava o průměru 10 mm má 4 mm,závit 6 mm délka 7 mm a rovný hladký dřík je dlouhý 21 mm.
Mám někde taky jeden možná i dva na křížák, ale nemůžu je zaboha najít. Našel jsem pouze ten na fotce,je sice dost podobný ale rozměrově asi malinko jiný.Nemůžu to teď porovnat,snad až je najdu.Nebo tady jsou rozměry kdyby to někdo poměřil,celková délka 32 mm s toho hlava o průměru 10 mm má 4 mm,závit 6 mm délka 7 mm a rovný hladký dřík je dlouhý 21 mm.
22:34:23
27.02.2015
27.02.2015
miguelias
Válí se mi tu nepoužitá parabola 7602.54 může to být mbčko ? bylo u ND na něj. ale spíš bych to viděl na 613tku tatru
22:23:31
27.02.2015
27.02.2015
Bukaj
Srovnání 7600.56 s homologací 68-06 (sklo vlevo) s 7600.80 s homologací 66-06 (vpravo).
Až na linii v 1/3 odshora u 7600.56 a lehce odlišnému úhlu šrafování oblého výkroje jsou skla identická
Až na linii v 1/3 odshora u 7600.56 a lehce odlišnému úhlu šrafování oblého výkroje jsou skla identická
22:17:09
27.02.2015
27.02.2015
Bukaj
-> Jozka 22.02.15 11:50:18: Tak mám další úlovek
Parabola se sklem, jehož spodní polovina je totožná se sklem 7600.56
Zmíněná parabola má sklo 7600.80 a homologaci 66-06 - tedy pravděpodobně počátek roku 1966
Mohlo by tedy jít o druhý typ světlometu.
Zarážející však je označení paraboly, kde je "číslo optické vložky 08-8252.76", stejně, jako na nejběžnější parabole s homologací 74-04 (05) a sklem 7602.34. Stejně tak je tam i kód dílu, začínající 443 311 139 .0. (čísla, nahrazená tečkami jsou nečitelná, ale asi to bude 102) a to by odpovídalo na světlomet od 12. série. Parabola je určitě původní s tímto sklem (docela často se měnilo jen poškozené sklo, nebo naopak jen vysleplá parabola), na parabole zezadu je stejná homologace, jako na skle.
Parabola se sklem, jehož spodní polovina je totožná se sklem 7600.56
Zmíněná parabola má sklo 7600.80 a homologaci 66-06 - tedy pravděpodobně počátek roku 1966
Mohlo by tedy jít o druhý typ světlometu.
Zarážející však je označení paraboly, kde je "číslo optické vložky 08-8252.76", stejně, jako na nejběžnější parabole s homologací 74-04 (05) a sklem 7602.34. Stejně tak je tam i kód dílu, začínající 443 311 139 .0. (čísla, nahrazená tečkami jsou nečitelná, ale asi to bude 102) a to by odpovídalo na světlomet od 12. série. Parabola je určitě původní s tímto sklem (docela často se měnilo jen poškozené sklo, nebo naopak jen vysleplá parabola), na parabole zezadu je stejná homologace, jako na skle.
21:46:05
27.02.2015
27.02.2015
Bukaj
-> zralous 27.02.15 19:01:42: Jo, přesně ten.
-> Jozka 27.02.15 19:30:24: Nojo, ač jsem se s downgradem dosud nesetkal, tak ožvýkané bývají dost...
Nicméně za vzácnost to nepovažuji, za vzácnost jsem měl ty s drážkou
Jinak ten "minikřížek" v době, kdy kvalitní křížový šroubovák byl cenná rarita, nebyl zrovna výhrou Ještě u 742 byly v rámu dveří šroubky, upevňující vodicí lištu okna, také s tak malinkým křížkem, navíc dost často totálně přirezlé do lišty...
...když jsem skládal svou 130, tak tohle byla jedna z věcí, kterou jsem nemohl dlouho sehnat v rozumném stavu...
-> Jozka 27.02.15 19:30:24: Nojo, ač jsem se s downgradem dosud nesetkal, tak ožvýkané bývají dost...
Nicméně za vzácnost to nepovažuji, za vzácnost jsem měl ty s drážkou
Jinak ten "minikřížek" v době, kdy kvalitní křížový šroubovák byl cenná rarita, nebyl zrovna výhrou Ještě u 742 byly v rámu dveří šroubky, upevňující vodicí lištu okna, také s tak malinkým křížkem, navíc dost často totálně přirezlé do lišty...
...když jsem skládal svou 130, tak tohle byla jedna z věcí, kterou jsem nemohl dlouho sehnat v rozumném stavu...
20:36:50
27.02.2015
27.02.2015
zralous
-> Jozka: taky mám jen jeden
19:30:24
27.02.2015
27.02.2015
Jozka
-> zralous: Vzácnost ! Kvůli tomu minikřížku jsou často downgradovaný na drážku.. pilkou
19:01:42
27.02.2015
27.02.2015
zralous
-> Bukaj: -> Bukaj 24.02.15 23:34:10: Ze by to byl tento?
18:59:14
26.02.2015
26.02.2015
Petr98
-> Bukaj: Nejspíš jo no. Je to na všech dveřích...
18:47:33
26.02.2015
26.02.2015
Bukaj
-> Petr98: Pán je gurmán
Ale koukám, že je (tedy spíš bylo) to kolem ještě oblepený nějakou páskou, ze které tam zbylo lepidlo...
Ale koukám, že je (tedy spíš bylo) to kolem ještě oblepený nějakou páskou, ze které tam zbylo lepidlo...
05:01:39
26.02.2015
26.02.2015
Tabi
-> Bukaj: Přesně jak píše Jozka,takové oválné.Určitě si je pamatuju s té 110 L,na eRku určitě nebyli.
01:29:26
26.02.2015
26.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Ano, i zaslepení "dna" pantů bylo s opičí zručností prováděno širokou leukoplastí..
Fotku záslepky jsem nedohledal, ale v principu je to obdobná (a funkčně naprosto stejná) záslepka, jaký jsou použitý v kufru 742 - jen menší, oválná (jak kluziště) a střed nemá prolomenej dovnitř, ale ven..
Fotku záslepky jsem nedohledal, ale v principu je to obdobná (a funkčně naprosto stejná) záslepka, jaký jsou použitý v kufru 742 - jen menší, oválná (jak kluziště) a střed nemá prolomenej dovnitř, ale ven..
00:52:14
26.02.2015
26.02.2015
Bukaj
-> Jozka: -> Tabi: Jaký gumoplastový záslepky tam má kilo?
00:51:04
26.02.2015
26.02.2015
Bukaj
-> Jozka 25.02.15 08:00:45: ...a kolem pantů přední kapoty pod palubkou...
22:42:54
25.02.2015
25.02.2015
David 1000
Taky sem tam mel leukoplast rok 66 tak ja se shanim se zatkama a ons tam ma bejt?se picnu
22:31:40
25.02.2015
25.02.2015
Jozka
-> Tabi: A ani si nedali tu práci, aby leukoplast napsali do katalogu..
21:06:03
25.02.2015
25.02.2015
Tabi
No to si děláte prdel ne,já si říkal kterej blbec ty díry přelepil leukoplastí. Na jednich dveří jsem to strhnul a to staré zaschlé lepidlo zůstalo na laku,tak jsem si říkal,že mi ten blbec akorát přidělal práci.Takže ty gumoplastové zátky si pamatuju až z mojí stodesítky,jsem myslel,že to dávali i na tisícovky.V tom případě teda chtěli ve fabrice asi hodně ušetřit.