skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
21:15:08
14.03.2015
14.03.2015
Tabi
-> Tabi: Za chvilku půjdu do dílny,na ponku mi leží ventil topení a řekl bych,že je to uchycení bovdenu stejný.Můžu poměřit.
21:09:59
14.03.2015
14.03.2015
Tabi
-> Jozka: Já to mám myslím u všech v pozinku.Tak jsem to i na tom co půjde zpět na auto nechal nově napozinkovat.
19:38:57
14.03.2015
14.03.2015
Jozka
Uchycení ovládání klapky na ventilátoru topení bylo takhle černě opatlaný standartně ? Vytáhl jsem dva kusy a je to na obou..
A ten bazmek na čapnutí bowdenu vypadá nějak podobně jako na ventilu topení ? Jsem ho nějak zapomněl..
A ten bazmek na čapnutí bowdenu vypadá nějak podobně jako na ventilu topení ? Jsem ho nějak zapomněl..
07:37:16
14.03.2015
14.03.2015
Bukaj
-> sliwowitz 14.03.15 00:29:08: Pán používá mozek - mne to také nenapadlo. Myslel jsem, že čepy jsou stejně dlouhé u všech škodovek... Ale dle katalogu se liší i čep pro 105 a 120. 130 má ale čep stejný, jako 120...
00:57:51
14.03.2015
14.03.2015
Jozka
-> sliwowitz: To mě třeba vůbec nenapadlo - ale dedukce dobrá, může být..
00:29:08
14.03.2015
14.03.2015
sliwowitz
a nebude nahodou rozdiel v tych 1100 capoch oproti 1000 len v tom, ze su dlhsie, kedze je vacsi priemer piestu?
21:59:52
12.03.2015
12.03.2015
Jozka
-> Tabi: Do zadních dveří se jim moc nechce..
21:41:50
12.03.2015
12.03.2015
Tabi
Zítra je tam vyzkouším nasadit,asi to jsou ony.
20:42:37
12.03.2015
12.03.2015
Jozka
-> Tabi: To budou ty stovkový zátky nad větračky.. když se do otvorů zamáčknou a tím lehce rozplácnou, jsou přes celou šířky rámu dveří..
20:27:10
12.03.2015
12.03.2015
Petr98
-> Tabi: Na nejakem embu uz jsem je videl
20:22:52
12.03.2015
12.03.2015
Tabi
Dneska jsem hledal v dílech cívku do traktůrku a našel jsem tyto zátky.Nedávno se tady řešili leukoplastí zalepené díry na dveřích.Někdo se taky ptal jaké byly zátky na stovkách,podle barvy co je na jedné zátce je to z mojí bejvalky 110 L.Ale nevím jestli je to právě ta ze dveří,na první pohled se mi zdá větší.Zítra jedu do garáže,tak to vyzkouším.
09:17:21
12.03.2015
12.03.2015
zralous
-> Jozka: děkuji za šroubové info:) Zase jsem tedy něco zkompletoval a připravil pro montáž.
Do debaty o motoru 1100MB mohu vnést trochu světla.. Po letech si tedy nejsem jist na 100%, pro jistotu se doma ještě podívám na původní píst s ojnicí, který jsem si jako deko ponechal:) Sháněl jsem tehdy sadu s 18mm čepem
Do debaty o motoru 1100MB mohu vnést trochu světla.. Po letech si tedy nejsem jist na 100%, pro jistotu se doma ještě podívám na původní píst s ojnicí, který jsem si jako deko ponechal:) Sháněl jsem tehdy sadu s 18mm čepem
08:11:12
11.03.2015
11.03.2015
Jozka
-> Bukaj: Ještě ten 1100 motor by někdo mohl poskytnout za účelem pitvy..
06:30:37
11.03.2015
11.03.2015
Bukaj
-> Petr98:
Tak -> Jozka: bude mít asi jako vždy pravdu, neboť po prostudování souhrnného katalogu zjišťuji, že od 16. série byly rozdílné (zesílené) pouze ojnice a jejich matice, pouzdro zůstává stejné pro všechna MB.
Ojniční pánve mělo MB jiné od 14. série - stejné pánve, jako měly MBX, MBG a 1100MB od počátku výroby.
A čepy jak píše Jožka - od 4. série zesílené a pro jedenáctistovky ještě jiný typ (ještě zesílené?).
Každopádně pouzdro i pojistný kroužek čepů je v katalogu jen po jednom typu
Tak -> Jozka: bude mít asi jako vždy pravdu, neboť po prostudování souhrnného katalogu zjišťuji, že od 16. série byly rozdílné (zesílené) pouze ojnice a jejich matice, pouzdro zůstává stejné pro všechna MB.
Ojniční pánve mělo MB jiné od 14. série - stejné pánve, jako měly MBX, MBG a 1100MB od počátku výroby.
A čepy jak píše Jožka - od 4. série zesílené a pro jedenáctistovky ještě jiný typ (ještě zesílené?).
Každopádně pouzdro i pojistný kroužek čepů je v katalogu jen po jednom typu
11:41:48
10.03.2015
10.03.2015
Jozka
-> Petr98: Nic si z toho nedělej, jsem zas napsal "morou" místo motoru..
11:22:26
10.03.2015
10.03.2015
Petr98
-> Jozka: jo promin, ja si to blbe precetl
11:11:43
10.03.2015
10.03.2015
Jozka
-> Petr98: Buď od třetí, nebo od 4. (jak praví katalog).. že to takhle bylo u 1100 jsem fakt nikde nepsal..
10:58:07
10.03.2015
10.03.2015
Petr98
-> Jozka: cepy byly zesilene zmensenim vnitrniho prumeru uz od druhe serie, takze tezko az pri 1100 v roce 67
10:33:36
10.03.2015
10.03.2015
Jozka
Teď mě napadlo, kdepak asi jsou zbylý ojnice a vůbec všechno po GO motoru 16. série.. ty "zaručeně původní" skoro jistě byly..
10:32:11
10.03.2015
10.03.2015
Jozka
-> dragon_cb_cz: Mě motor ke kuchnutí (ta poslední verze s číslem/7 kdysi zmizel omylem na šroťáku).. Tyhle dohady jsem zaznamenal cca v posledních třech letech, z počátku u motorů /7, pak u všech.. zatím posečkám ve svým omylu, než ho někdo vyvrátí (ale rozborka "zaručeně originálního" morou mě nejspíš nepřesvědčí ), neb souhrnnej katalog uvádí jen 3. druhy čepů (s dírou 13, s dírou 12 a pro 1100, Baťa tvrdí, že ojnice pro 1000 MB budou dodávany jen do vyčerpání zásob, pak že bude nutný použít kilí ojnice pro čep 20 mm s atypickým extra tlustým pouzdrem na vyrovnání rozdílu průměrů - a jiný info nemám..
10:16:59
10.03.2015
10.03.2015
dragon_cb_cz
-> Jozka: Jo, v tomhle jsem žil taky... ale kuchat motor abych zjistil co v něm mám se mi úplně nechce
10:15:50
10.03.2015
10.03.2015
Jozka
V těch čepech pístních je najednou nějakej chos.. jsem podle vlastních (nevelkých) poznatků, literatury a pamětníků žil v domnění, že MB = 18 mm (možná s vyjímkou 1100 - do těch jsem nedělal nikdy) a kilo = 20 mm. K zesílení čepů během výroby sice došlo, ale zesilovalo se zmenšováním otvoru v čepu (12 místo 13 mm snad, ale musel bych hledat), vnější průměr zůstal.. jak to teda je ?
09:28:44
10.03.2015
10.03.2015
Petr98
-> Bukaj: nee. Urcite driv. Ted to ale z hlavy nevim. Po sichte zjistim. MBG je od 12te serie a tam byl rozdil v pistech s jednim a dvema zebry. Cili tutove uz byly 20ky.
09:25:51
10.03.2015
10.03.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: To je pořád o sérii dřív než abych je potřeboval...
06:46:04
10.03.2015
10.03.2015
Bukaj
-> Petr98 09.03.15 19:08:29: Já zase mám dojem, že se to lámalo až od 16. serie - ty ojnice a čepy...
21:58:00
09.03.2015
09.03.2015
dragon_cb_cz
-> Martin14: By šlo... akorát to je ve skladu na jihu kam pojedu zas až za měsíc nejspíš :/
-> Petr98: Výměna má přednost, ale pokud tam budou dvě komplet, tak jsi druhý v pořadí
-> Petr98: Výměna má přednost, ale pokud tam budou dvě komplet, tak jsi druhý v pořadí
21:31:03
09.03.2015
09.03.2015
Martin14
-> dragon_cb_cz: Můžeme vyměnit, mam s 20 čepem a potřebuju 18. Když tak SZ.
21:26:45
09.03.2015
09.03.2015
Petr98
-> dragon_cb_cz: -> dragon_cb_cz: Jednu bych bral
21:16:26
09.03.2015
09.03.2015
dragon_cb_cz
-> Petr98: V tom případě mám takový pocit, že mám doma zcela navíc minimálně jednu, ale spíš dvě kompletní MB sady... a jednu nekompletní vrchem k tomu Nechcete to někdo? A že mi teda tudíž asi jedna s 20mm čepem chybí
21:13:26
09.03.2015
09.03.2015
Petr98
-> dragon_cb_cz: Nee, s prichodem modernizace (zvyseni vykonu ze 42 na 48 koní) se to menilo.
21:10:04
09.03.2015
09.03.2015
dragon_cb_cz
-> Petr98: Pockej, čep 18mm skončil už v roce 66? Já měl za to, že je to záležitost všech MB...
19:33:54
09.03.2015
09.03.2015
Petr98
-> Martin14: Ojnice by jsi musel vymenit pri prechodu na 20mm pistni cep.
19:13:20
09.03.2015
09.03.2015
Martin14
-> Petr98: Dík, takže na MB64 můžu dát jen vložky a kroužky bez toho abych měnil ojnice? Nebo lze prohodit pouzdro a použít celou sadu na starých ojnicích?
19:08:29
09.03.2015
09.03.2015
Petr98
-> Martin14: jj vsechny mely 5cm a i prvni stovky mely nizke ramena. Pistni sada je stejna od roku nejak 66 kdy se zvetsil pistni cep z 18ti na prumer 20mm. Jinak je stejna.
19:03:21
09.03.2015
09.03.2015
Martin14
Panové, měli všechny MB podélná ramena jen 5cm vysoká nebo se to někde lámalo? U stovky jsem nikdy ty 5cm neviděl tam jsem vždy měl 6cm. A jak moc je záměnná pístní sada ze 100 na 1000MB. Někde jsem četl ze první série měli nějakou odlišnost, ale už jsem to nenašel. Dík
13:36:56
07.03.2015
07.03.2015
Jozka
-> zralous 04.03.15 21:40:14: Jsem trochu zapátral v těch šroubech.. bohužel pro mě jsou starý normy na zápustný šrouby čočkový nahrazený a nedostupný, pro tebe jsem ale pozitivně zjistil, že šrouby dveřního kování od 18. série (katalogizovaný velmi ledabyle, dají se najít jenom u sedaních Z dveří, u předních ani u X zmíněný nejsou !) jsou skutečně M6x25 závitořezný, přitom doplňkový čísla (.05) znamenají zinkování..
21:56:42
04.03.2015
04.03.2015
Jozka
-> zralous: Super - ze tří dva je dobrý skóre..
S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
21:56:42
04.03.2015
04.03.2015
Jozka
-> zralous: Super - ze tří dva je dobrý skóre..
S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
21:40:14
04.03.2015
04.03.2015
zralous
-> Jozka: Jj, ze tří jsem udělal 2
Já mám ten pocit, že jsem je odsud taky demontoval. Nicméně v katalogu je uvedena jen a pouze délka šroubu, ale v případě závitořezných to bývá uvedeno.. Pro případ, že by tam nepatřily, mám v záloze ty samé bez závitořezných drážek. Musím se podívat na šedivku, co tam patří, tam je to jistota
Já mám ten pocit, že jsem je odsud taky demontoval. Nicméně v katalogu je uvedena jen a pouze délka šroubu, ale v případě závitořezných to bývá uvedeno.. Pro případ, že by tam nepatřily, mám v záloze ty samé bez závitořezných drážek. Musím se podívat na šedivku, co tam patří, tam je to jistota
20:41:51
04.03.2015
04.03.2015
Jozka
-> zralous: Takže použitelnej kus ? To jsem rád..
Tyhle šrouby do plechu už jsem u klik i viděl, ale byl to bolševickej standart ve všech možnejch rozměrech a myslím, že tam nepatří.. Mám do tohohle místa vybranej příslušnej počet neožvejkanejch "neželeznejch" (nějakej zinkohliník nebo co to je), ale taky si úplně na 100% jistej jejich originalitou
Tyhle šrouby do plechu už jsem u klik i viděl, ale byl to bolševickej standart ve všech možnejch rozměrech a myslím, že tam nepatří.. Mám do tohohle místa vybranej příslušnej počet neožvejkanejch "neželeznejch" (nějakej zinkohliník nebo co to je), ale taky si úplně na 100% jistej jejich originalitou
20:32:28
04.03.2015
04.03.2015
zralous
-> Jozka: A myslím, že ani ty závitořezný šrouby tam nepatří.. nebo že by jo?
20:31:19
04.03.2015
04.03.2015
zralous
-> Jozka: myslel jsem si to.. Tahle je z našeho rodinnýho MB, jsou na ní špatný Cu kontakty, ale zkusím rozletovat a vyměnit z té stovkové.. Nějak se mi ten hliník líbí ale hlavně potřebuju dát dohromady 2 startéry a víc cívek nemám. Jinak ještě jednou díky za dárce
Máš pravdu, chybí. Jenže jsem měl nazinkovanou jen jednu, a tohle je zrovna ta druhá. Až dám další závoz na Zn, detail doladím
Máš pravdu, chybí. Jenže jsem měl nazinkovanou jen jednu, a tohle je zrovna ta druhá. Až dám další závoz na Zn, detail doladím
14:59:22
04.03.2015
04.03.2015
Jozka
-> zralous: AL se vyskytuje tak málo, že bude asi nejfousatější ze všech.. Nechybí ti pod nízkou matičkou M6 na čepu kliky vějířová podložka ?
11:19:16
04.03.2015
04.03.2015
zralous
Přišly mi pod ruku dvě cívky startéru, jedna s plastovou, druhá s al. kontaktnicí, obě PAL. Ta al. je z 1000mb standard r.67. Tipuji al. bude dřívější provedení??
23:49:17
01.03.2015
01.03.2015
Jozka
-> Bukaj: Zajímavý - všechny 100/1000 AL vany, co mi prošly rukama (5 ks), měly heliporty jak plechový, jen chycený 4. šroubama. Přitom 1x1000 MBG, 2x 110LS, 110R + kus z vrakáče - na pohled se nelišily, přesto číslama na odlitcích (který jsem si někam obkreslil) jo.. Bohužel z důvodu někdejšího rozkradení nemůžu dneska už porovnat a nakonec ani nevím, jestli to byly originální kusy z výroby na těch konkrétních autech/motorech.
23:35:44
01.03.2015
01.03.2015
Bukaj
-> Jozka: \
Díky
Plechové vany měly i Mkové 105ky - tedy 19 děr v bloku...
Jinak jo - MB vana má proti šplouchání jen "heliport" přes necelou půlku vany. Kilí neznám.
A co se týče hliníkových, tak MBG/X/1100 má jinak přepážky, než 110. A 742 měla tři typy hliníkových 18 dírových van, přičemž jeden z nich byl dle předčíslí 111 z doby kila...
Díky
Plechové vany měly i Mkové 105ky - tedy 19 děr v bloku...
Jinak jo - MB vana má proti šplouchání jen "heliport" přes necelou půlku vany. Kilí neznám.
A co se týče hliníkových, tak MBG/X/1100 má jinak přepážky, než 110. A 742 měla tři typy hliníkových 18 dírových van, přičemž jeden z nich byl dle předčíslí 111 z doby kila...
23:18:18
01.03.2015
01.03.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, napsal jsem to blbě, neb jsem zapomněl, že ta menší byla chvilku montovaná už i z počátku výroby a přepisoval - a nějakej mamlas dole mi do toho zvonil, jak kdyby hořelo..
Ten Rekord řemen 13 mm dáš i do tý menší, ale blbě se "odvaluje" - zkoušel jsem to a ani po doplnění dalších podložek a maticí na pár závitech to moc nefungovalo.
Plechový vany pro MB a kilo mi přijdou identický a obě maj jako přepážku jen takovej ten "heliport", ne? Nějakej lehkej rozdíl je v hliníkových vanách 100 vs. 1000, resp. na 110 LS/R je víc druhů AL van.
A to existujou i plechový vany s 19ti dírama ?
Ten Rekord řemen 13 mm dáš i do tý menší, ale blbě se "odvaluje" - zkoušel jsem to a ani po doplnění dalších podložek a maticí na pár závitech to moc nefungovalo.
Plechový vany pro MB a kilo mi přijdou identický a obě maj jako přepážku jen takovej ten "heliport", ne? Nějakej lehkej rozdíl je v hliníkových vanách 100 vs. 1000, resp. na 110 LS/R je víc druhů AL van.
A to existujou i plechový vany s 19ti dírama ?
22:30:58
01.03.2015
01.03.2015
Bukaj
-> Jozka 01.03.15 11:17:58: Hele, nebude to spíš opačně? To, co píšeš, je hloupost, ne? Proč by tropická řemenice byla větší? To by přece při stejných otáčkách motoru byly nižší otáčky ventilátoru...
Nebo se ta "tropická" montovala jen v kombinaci s desetilistou vrtulí?
Jinak u té nejmenší řemenice (na hubenej klíňák) je právě problém v tom, že to osazení pro protikus řemenice je kratší - tudíž by se tam možná nevešel širokej řemen...
Vyštrachal jsem jednu zachovalou větší řemenici, takže zatím jsem v klidu, ale zajímalo by mne, jak to vše vlastně bylo a co si lze dovolit
-> Petr98 01.03.15 21:05:31: 19 děr vanu má opravdu až Mko od roku 84 (model 85).
A hliníkových 18 dírových van bylo docela dost typů, tak bacha na to. U plechových 18 d. si nejsem jist, jestli MB mělo stejnou, jako kila (vnitřní uspořádání přepážek), ale určitě jsou všechny záměnné až po 105ku modelu 84 (stejná hloubka, jen 105ka měla jiný šroub na vypouštění oleje - s těsněním namísto konického závitu...
Nebo se ta "tropická" montovala jen v kombinaci s desetilistou vrtulí?
Jinak u té nejmenší řemenice (na hubenej klíňák) je právě problém v tom, že to osazení pro protikus řemenice je kratší - tudíž by se tam možná nevešel širokej řemen...
Vyštrachal jsem jednu zachovalou větší řemenici, takže zatím jsem v klidu, ale zajímalo by mne, jak to vše vlastně bylo a co si lze dovolit
-> Petr98 01.03.15 21:05:31: 19 děr vanu má opravdu až Mko od roku 84 (model 85).
A hliníkových 18 dírových van bylo docela dost typů, tak bacha na to. U plechových 18 d. si nejsem jist, jestli MB mělo stejnou, jako kila (vnitřní uspořádání přepážek), ale určitě jsou všechny záměnné až po 105ku modelu 84 (stejná hloubka, jen 105ka měla jiný šroub na vypouštění oleje - s těsněním namísto konického závitu...
21:13:36
01.03.2015
01.03.2015
Petr98
-> Nwkt: Nevím, nechávám si poradit Znám (chci znát) jen embo
21:10:03
01.03.2015
01.03.2015
Nwkt
-> Petr98: 19 má až Mko ne