skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
videa škodovek
09:06:29
25.12.2024
25.12.2024
ajok
-> Jarda/felda 25.12.24 08:08:53: jo navaru chvalil Ing.Krkavec, protoze ma stejne zadni zaveseni jako Niva, ktere je mnohem lepsi na silnici, nez jak to maji jine terenaky a samo proti nive to ma mnohem lip dimenzovane a i lip krizi jestli ma sikme tlumice nebo je ma u kola? ted nevim, ale stejne se mi nejvic libi zaveseni na vitare, nevim proc to nikdo jiny nedela, jestli to ma suzuki patentovane?
08:08:53
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> ajok 25.12.24 06:32:40: princip je stejný na patrola jsem taky koukal ale chtěl jem mít "kufr" zvlášt tak vyhrála navara
06:32:40
25.12.2024
25.12.2024
ajok
-> Jarda/felda 24.12.24 20:37:30: ani jsem nevedel, ze to existuje u vrtule, koukam na toho patrola, tam bych i japoncum veril, ale nemcum moc ne... :)
20:37:30
24.12.2024
24.12.2024
Jarda/felda
-> ajok 24.12.24 17:11:54: ještě že ted už obě moje auta maji viscospojky el. vrtuli samozřejmě taky ale není potřeba
17:11:54
24.12.2024
24.12.2024
ajok
-> Bukaj 24.12.24 16:57:48: me jak pisu, ale vzdy jsem koupil neco, co asi nebylo origo a prisuzoval jsem to opaleni kontaktu, dokonce jsem ho i jednou ponoril do varici vody a slysel jsem v nem cvaknuti a stejne se kontakty nespojily, octa asi taky ne, ale premostil jsem spinani rychle relatkem, protoze tam uz je dost velkej proud, zajimave ta nova niva, tam vedou tluste draty primo z RJ motoru k vetrakum nechal jsem si to preprogramovat na tropy pro jistotu :), origo se to spinalo na hranici cerveneho - obe vrtule, ted se mi tam sepne jedna vrtuje pri 90°C a kdyz to nestaci, tak pri asi 95°C se pripoji druha
U fabie jsem ho nikdy neresil, ma 236tis.km, u octavky po koupi nefungovala velka rychlost - vetsi proud, tak jsem ho vymenil, pak to odeslo znovu do 2 let, tak jsem dal origo, ale mel jiny konektor, tak jsem delal redukci a pri te prilezitosti to vyvedl na relatko, u felicii se obcas stalo, ze prestala spinat vrtule a menil jsem ho...
U fabie jsem ho nikdy neresil, ma 236tis.km, u octavky po koupi nefungovala velka rychlost - vetsi proud, tak jsem ho vymenil, pak to odeslo znovu do 2 let, tak jsem dal origo, ale mel jiny konektor, tak jsem delal redukci a pri te prilezitosti to vyvedl na relatko, u felicii se obcas stalo, ze prestala spinat vrtule a menil jsem ho...
16:57:48
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> ajok: Termospínaž u škodovek nebyl nikdy přes relé. nevím tedy, jak u Octavie a Fabie a novějších...
...mně nikdy na žádném autě termospínač neodešel jinak, než že mu uhnily konektory (už jsem tak auta koupil, po výměně jsem nikdy neměl problém).
...mně nikdy na žádném autě termospínač neodešel jinak, než že mu uhnily konektory (už jsem tak auta koupil, po výměně jsem nikdy neměl problém).
16:30:55
24.12.2024
24.12.2024
ajok
-> Jozka 24.12.24 16:04:57: u nivy nemusi bejt ani plnej chladic ale mam trochu strach z noveho majitele, pry mu zacal klouzat remen a on to resi zapnutejma vetrakama a pry funguje - jen je vys teplota (tak vysoko jsem ji nemel ani na sahare a musel jsem pak ndelat gufera), jen ze z toho jde para, mel tam nemrzku na -35, ted dolejva, zivotnost toho auta nebude asi do konce zimy :/ u jeho stare se mu vytrhla pridavka z podlahy
-> Bukaj 24.12.24 16:02:06: byly ty termospinace vzdy na primo nebo i pres rele? me u vseho vzdy po par letech odesel, nekdy nedal ani 2 roky, u rapida jsem tam pridal relatko a fungoval dost dlouho a ani nevim kdy prestal, protoze jsem to vetsinou spinal driv rucne, kdysi u favorita jsem mel kontrolku
-> Bukaj 24.12.24 16:02:06: byly ty termospinace vzdy na primo nebo i pres rele? me u vseho vzdy po par letech odesel, nekdy nedal ani 2 roky, u rapida jsem tam pridal relatko a fungoval dost dlouho a ani nevim kdy prestal, protoze jsem to vetsinou spinal driv rucne, kdysi u favorita jsem mel kontrolku
16:04:57
24.12.2024
24.12.2024
Jozka
-> Eidy 24.12.24 14:43:35: Pro laickou veřejnost informací až moc.. S tím šnekem to mám jako -> Bukaj: , čili trochu nepřesně - ale což - šnek je i v maticový převodce.. Náporový chlazení mi trochu cinklo, to je fakt. I když nějakej ten nápor tam možná i bude..
Možná mohli společně shrnout ty čtyři vzhledový evoluce sedanů (pokud dobře počítám), ale letos a vloni jsem podobný osvětový MB videa viděl asi tři a byly více či méně spíš dezinformační.
Do chlazení se nechci pouštět, ale jeden rozdíl jsem zaznamenal - když u litru/ kila v létě chybí 0,5 lt chladiva, nic se neděje, zatímco ve stejným případě 742 vaří hned po zastavení.
Možná mohli společně shrnout ty čtyři vzhledový evoluce sedanů (pokud dobře počítám), ale letos a vloni jsem podobný osvětový MB videa viděl asi tři a byly více či méně spíš dezinformační.
Do chlazení se nechci pouštět, ale jeden rozdíl jsem zaznamenal - když u litru/ kila v létě chybí 0,5 lt chladiva, nic se neděje, zatímco ve stejným případě 742 vaří hned po zastavení.
16:02:06
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> Eidy: Jinak příčina přehřívání u škodovek byla zpočátku (když ještě ty chladicí systémy nebyly jeden velkej hnůj) dost nešťastně řešený termospínač ventilátoru TH 460 (od počátku výroby používán až do modelu 83), který byl konstrukčně složitý a nespolehlivý.
Bezproblémový byl až novější TH 470 (který s drobnými modifikacemi vydržel až do Felicie).
Ale v době, kdy průměrné škodovce bylo 10 let už mnoho z těch aut trpělo na nějakou závadu v chladicím systému. To u 1000/100 nebylo zvykem, ani když v té době byly mnohem starší...
Bezproblémový byl až novější TH 470 (který s drobnými modifikacemi vydržel až do Felicie).
Ale v době, kdy průměrné škodovce bylo 10 let už mnoho z těch aut trpělo na nějakou závadu v chladicím systému. To u 1000/100 nebylo zvykem, ani když v té době byly mnohem starší...
15:54:30
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> Eidy 24.12.24 15:30:28: Mně furt není jasné, proč se tomu u škodovek říká "matice".
Matici si představím jako (většinou) šestihran s vnitřním závitem, případně jako matematický pojem.
Klasické maticové řízení měly starší škodovky, kde šnek opravdu procházel středem matice.
Ale u 1000MB-105/120 tam zůstal šnek a z matice zbyla sotva třetina...
A v principu funkce mezi tím "šnekovým" a "maticovým" řízením moc rozdíl nevidím.
To až hřebenové řízení je velký rozdíl - tam je sice taky "šnek", ale s tak strmým stoupáním, že už to ani šnek není...
Matici si představím jako (většinou) šestihran s vnitřním závitem, případně jako matematický pojem.
Klasické maticové řízení měly starší škodovky, kde šnek opravdu procházel středem matice.
Ale u 1000MB-105/120 tam zůstal šnek a z matice zbyla sotva třetina...
A v principu funkce mezi tím "šnekovým" a "maticovým" řízením moc rozdíl nevidím.
To až hřebenové řízení je velký rozdíl - tam je sice taky "šnek", ale s tak strmým stoupáním, že už to ani šnek není...
15:31:12
24.12.2024
24.12.2024
Eidy
-> ajok: Šnek v jednoduché verzi vypadá takto:
Pak existuje několik složitějších variant, kdy nejlepší je s oběžnými kuličkami, které je vysoce přesné a hodně vydrží.
Pak existuje několik složitějších variant, kdy nejlepší je s oběžnými kuličkami, které je vysoce přesné a hodně vydrží.
15:30:28
24.12.2024
24.12.2024
Eidy
-> Bukaj 24.12.24 15:05:48: Náporové chlazení je náporové v tom smyslu, že vzduch proudí v důsledku pohybu auta a není potřeba žádný ventilátor. Čili náporové se nerovná nucené. Takže u zadomotorů až 105/120.
O té nesychronizované jedničce jsem teda nevěděl.
A s tím šnekovým řízením je to asi jako klepání ventilů, ačkoliv jsou to detonace. Je to blbost, ale nějak se to vžilo.
-> Bukaj 24.12.24 15:18:33: Jasně, lidi na to kašlali a pak se systém přicpal a vedlo to k problémům. Ale to se může stát i u litra. Když jsem byl malej, měli jsme eMBéčko a babička užovku. Nevařilo ani jedno. Teda litr jen s karaven.
-> ajok: Matici znáš.
O té nesychronizované jedničce jsem teda nevěděl.
A s tím šnekovým řízením je to asi jako klepání ventilů, ačkoliv jsou to detonace. Je to blbost, ale nějak se to vžilo.
-> Bukaj 24.12.24 15:18:33: Jasně, lidi na to kašlali a pak se systém přicpal a vedlo to k problémům. Ale to se může stát i u litra. Když jsem byl malej, měli jsme eMBéčko a babička užovku. Nevařilo ani jedno. Teda litr jen s karaven.
-> ajok: Matici znáš.
15:22:57
24.12.2024
24.12.2024
ajok
-> Bukaj 24.12.24 15:18:33: ja rok a pul nejel rapidem a na emisich jsem zapomnel, ze jako termospinac musim fungovat ja... uz zacinal bublat
15:18:33
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> ajok: -> Eidy:
Chladicí soustava u 742 je náchylnější na problémy.
Pokud je vše v pořádku, pravidelně měněná kapalina, neshnilé, průchozí trubky, těsný systém bez úniků a bez nánosů, elektroinstalace v rozumném stavu (bez oxidace konektorů termospínače a vodičů a nový typ termospínače), pak se není čeho obávat. Ale většina škodovek nějakou z výše popsaných podmínek nesplňuje...
U toho MBčka byla nejčastější příčina problémů s chlazením prasklá manžeta ve ventilu topení...
Chladicí soustava u 742 je náchylnější na problémy.
Pokud je vše v pořádku, pravidelně měněná kapalina, neshnilé, průchozí trubky, těsný systém bez úniků a bez nánosů, elektroinstalace v rozumném stavu (bez oxidace konektorů termospínače a vodičů a nový typ termospínače), pak se není čeho obávat. Ale většina škodovek nějakou z výše popsaných podmínek nesplňuje...
U toho MBčka byla nejčastější příčina problémů s chlazením prasklá manžeta ve ventilu topení...
15:11:23
24.12.2024
24.12.2024
ajok
-> Eidy 24.12.24 14:43:35: bych rekl, ze nejvetsim problemem je vysoko termostat (koncern i lada maji termostat dole a pak to netrpi na zavzdusneni), vc.snimace teploty, kdy to cloveka neupozorni vcas na problem
jaky je rozdil mezi maticovym a snekovym? ja ziju v tom, ze to je stejne a zajimave, ze treba lada nikdy asi nedostala hreben, ve 2013 je dle Vaculika stejne rizeni jako ve skode 100, ale zadne vule tam nema, zatim...
jaky je rozdil mezi maticovym a snekovym? ja ziju v tom, ze to je stejne a zajimave, ze treba lada nikdy asi nedostala hreben, ve 2013 je dle Vaculika stejne rizeni jako ve skode 100, ale zadne vule tam nema, zatim...
15:05:48
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> Eidy 24.12.24 14:43:35: Náporové (nucené) chlazení mechanicky poháněným ventilátorem - to přece je také náporové chlazení, ne?
A jednička bez synchronu - Bába (to MB, kterým ve videu M. V. jede) je první série a má opravdu nesynchronizovanou jedničku - oproti pozdějším modelům je tam fůra věcí "nesériových", včetně komplet převodovky nebo kulisy řazení, která například nemá na víčku límeček, omezující výkyv páky do strany atd. atd.
A "šnekové" řízení je pojem běžně používaný - "hřeben" vs. "šnek".
Takže v těchto ohledech tomu nemám co vytknout. Je tam sice pár věcí, které nezasvěceného mohou zmást (bez dalších souvislostí) nebo které nejsou úplně správně popsané, ale jako celek to rozhodně nejsou nesmysly
A jednička bez synchronu - Bába (to MB, kterým ve videu M. V. jede) je první série a má opravdu nesynchronizovanou jedničku - oproti pozdějším modelům je tam fůra věcí "nesériových", včetně komplet převodovky nebo kulisy řazení, která například nemá na víčku límeček, omezující výkyv páky do strany atd. atd.
A "šnekové" řízení je pojem běžně používaný - "hřeben" vs. "šnek".
Takže v těchto ohledech tomu nemám co vytknout. Je tam sice pár věcí, které nezasvěceného mohou zmást (bez dalších souvislostí) nebo které nejsou úplně správně popsané, ale jako celek to rozhodně nejsou nesmysly
14:43:35
24.12.2024
24.12.2024
Eidy
-> Jozka: Já bych byl trochu opatrnej. Co se týká výbav, designových změn dle roků asi ok. Ale náporové chlazení a jednička bez synchronu? A řízení je maticové, nikoliv šnekové.
A taky nechápu, proč říká, že chladič vpředu u stodvacítek byl nekonečným zdrojem problémů. Když je systém udržovaný, tak funguje bezvadně.
A taky nechápu, proč říká, že chladič vpředu u stodvacítek byl nekonečným zdrojem problémů. Když je systém udržovaný, tak funguje bezvadně.
12:15:41
24.12.2024
24.12.2024
Jozka
-> ajok: Jsem mile překvapen - první video o MB, ve kterým nejsou žádný dohady, nesmysly, polopravdy nebo přímo mystifikace..
10:44:31
24.12.2024
24.12.2024
ajok
18:47:29
12.12.2024
12.12.2024
ajok
-> john simple 11.12.24 11:15:56: zajimave... tenkrat se vedelo, ze kvalita je alfou a omegou a dnes... :/
todle jsem jeste nevidel
todle jsem jeste nevidel
11:15:56
11.12.2024
11.12.2024
john simple
13:00:36
13.10.2024
13.10.2024
P@WL
Pekný deň prajem členovia,
S odstupom času by som tu mal opäť jednu pátraciu prosbičku...
Kedysi bolo na YouTube video z Tuning Cupu priamo zamerané na Madcara, emko v chameleonovom laku na vzduchovom podvozku atď.. ( fotka auta nižšie )
Presne viem na ktorom kanáli video bolo aj aký malo názov, avšak video zmizlo a autora sa mi nedarí kontaktovať...
Chcem sa preto touto cestou spýtať, či ho niekto nemá v archíve stiahnuté popr. nejaký reupload ?
Vopred ďakujem
S odstupom času by som tu mal opäť jednu pátraciu prosbičku...
Kedysi bolo na YouTube video z Tuning Cupu priamo zamerané na Madcara, emko v chameleonovom laku na vzduchovom podvozku atď.. ( fotka auta nižšie )
Presne viem na ktorom kanáli video bolo aj aký malo názov, avšak video zmizlo a autora sa mi nedarí kontaktovať...
Chcem sa preto touto cestou spýtať, či ho niekto nemá v archíve stiahnuté popr. nejaký reupload ?
Vopred ďakujem
10:17:18
15.09.2024
15.09.2024
Bukaj
-> Robert 106: Zapuštěná světla v čele měla Garde (Rapid) a všechny užovky se zadním čelem s velkými světly (od modelu 82 do 83) - tedy 105GL, 120LS/GLS a příplatková výbava ostatních verzí, seriová M1 už by měla mít klasické Mkové čelo, ale ty první kusy mohly mít leccos ...
18:58:13
14.09.2024
14.09.2024
Robert 106
-> Bukaj: Jsem si taky říkal u toho rozdělovače říkají prosloužená životnost a odrušení, přitom malej. Zapuštěná světla měly jen LS s úzkým předkem a čtyřmi světly ?
23:08:54
13.09.2024
13.09.2024
Bukaj
-> Robert 106: Tohle je nějaký předseriový vůz "pro novináře", poskládaný ze všeho možného - těch pochybných dílů je tam vícero - chybí plastové čudlíky na usazení masky v předním čele, maska je přichycena pozinkovanými šroubky, zadní čelo je ještě mezityp se zapuštěnými světly, rozdělovač užovkový, čep krytky víčka nalévacího hrdla nádrže je křivý (zjevně víčko - zmetek), budíky s otáčkoměrem (ano, je to LS) a nejspíš s kontrolkou nezaplých pásů, chybí vnější zrcátko, pravý přední roh je nejspíš po bouračce (hnuté brýle - vůbec nesedí světlo a tedy asi i čelo bude nejspíše měněné a blbě slícované, blatník se mi zdá pod blinkrem a hlavně dole pod nárazníkem také lehce pomuchlaný - dle odlesků laku)...
...ale také je známo, že takto občas vypadaly i vozy k prodeji (tuzemským) zákazníkům...
...ale také je známo, že takto občas vypadaly i vozy k prodeji (tuzemským) zákazníkům...
20:44:01
13.09.2024
13.09.2024
Robert 106
-> michael: Brr jak to přední čelo nesedí s Blatníky už z výroby ! A já si nadávám za mnohem menší nepřesnosti :-)
17:36:39
13.09.2024
13.09.2024
michael
22:05:25
30.08.2024
30.08.2024
Jirik_Tuňák1983
14:42:46
22.08.2024
22.08.2024
michael
22:07:12
19.08.2024
19.08.2024
Jirik_Tuňák1983
13:11:02
17.08.2024
17.08.2024
Jozka
-> PeeterCZ: Ne že by mě to překvapilo..
01:57:55
17.08.2024
17.08.2024
PeeterCZ
-> Jozka 16.08.24 00:42:57: Bohužel to šťastný konec nemělo... Už je hodně dlouho v nebi Ale ladilo jim to s Bobkem hezky...
00:42:57
16.08.2024
16.08.2024
Jozka
-> PeeterCZ: Si nepamatuju, že bych kdy viděl, a ani že to byl někdy duet, si nevybavuju..
Zajímavý, že jsem si na tuhle paní nedávno po letech kdovíproč vzpomněl - asi pogooglím bulváry (moc to na šťastný konce v půli osmdesátek nevypadalo..)
Zajímavý, že jsem si na tuhle paní nedávno po letech kdovíproč vzpomněl - asi pogooglím bulváry (moc to na šťastný konce v půli osmdesátek nevypadalo..)
23:11:37
15.08.2024
15.08.2024
PeeterCZ
21:18:03
02.08.2024
02.08.2024
michael
11:00:00
02.08.2024
02.08.2024
john simple
13:16:21
16.06.2024
16.06.2024
michael
20:11:40
08.05.2024
08.05.2024
Jozka
-> michael: Moc hezký. Zažil jsem tátou prakticky to samý.. jen o tok později a bez kamery..
15:21:19
08.05.2024
08.05.2024
Bukaj
-> michael: Luxusní dokument
15:31:26
06.05.2024
06.05.2024
michael
07:46:10
18.03.2024
18.03.2024
minno
07:45:58
18.03.2024
18.03.2024
minno
-> Jirik_Tuňák1983:
10:13:25
03.03.2024
03.03.2024
Jirik_Tuňák1983
08:00:49
23.02.2024
23.02.2024
Bukaj
-> palinator: Nojo, je to jen televizní spot. Ale asi by mne ani nenapadlo origo klíček chytit tak, jako on. Možná je zvyklý z jiného vozu na menší úhel otočení klíčku?
10:29:32
22.02.2024
22.02.2024
palinator
-> Bukaj:
Hlavně vůbec nestartuje žejo...
Hlavně vůbec nestartuje žejo...
10:12:06
22.02.2024
22.02.2024
Bukaj
-> john simple: Hezké
Jen mne na tom udivuje způsob, jakým drží klíček při startování - proč tak úchylně palcem nahoru, že si málem vykloubí zápěstí?
Jen mne na tom udivuje způsob, jakým drží klíček při startování - proč tak úchylně palcem nahoru, že si málem vykloubí zápěstí?
07:34:29
22.02.2024
22.02.2024
john simple
21:16:06
10.02.2024
10.02.2024
michael
23:03:54
23.12.2023
23.12.2023
Eidy
-> czechino: Tohle video jsem ještě neviděl. Moc pěkný.
21:17:12
23.12.2023
23.12.2023
czechino