
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
Odhadem pozítří budu mít na tachometru 130LPG číslo 77777, ale určitě to zapomenu vyfotit...

-> dragon_cb_cz 13.09.16 13:35:29: Erektibilní! 

Když jsem ho kupoval, tak jsem si v duchu nadával, že kupuju další krám se kterým nebudu mít čas jezdit. Nakonec od konce května už skoro 4 tisíce km... s tím jsem moc nepočítal. A zrovna to tam tak hezky skočilo:
-> Milan 136 03.09.16 05:20:48: predám auto , bicykel a budem v balíku :D
-> suri: v rodine je lidi...
A takovyho auta by byla skoda :)
A takovyho auta by byla skoda :)
-> Nwkt: ještě 200km, v neděli to snad smažu
-> Milan 136 02.09.16 22:14:13: a čo by si s tým robil ?
-> suri: až to budeš vyhazovat, tak řekni 

-> MATTESS: co ten servis 

-> Milan 136 02.09.16 19:53:56: ja mám len polovicu km a nemám maxidot .. načase to vymeniť za iné
-> Jirik_Tuňák1983 31.08.16 16:33:36: něco špatně?
-> Sejki - zrušená registrace 02.09.16 15:38:40: jízda na hraně limitů, možná i přes, průměr byl tuším necelých 60
trasa zde:
mapy.cz/zakladni?planovan i-...
-> Jirik_Tuňák1983 02.09.16 16:09:18:

-> Sejki - zrušená registrace 02.09.16 15:38:40: jízda na hraně limitů, možná i přes, průměr byl tuším necelých 60
trasa zde:
mapy.cz/zakladni?planovan i-...
-> Jirik_Tuňák1983 02.09.16 16:09:18:

-> Sejki - zrušená registrace 02.09.16 16:37:07: Když si přečteš recenze na 2.5 Turbo (R5), který se dá ještě koupit v některých modelech (které neutrpěly downsizing), tak je spotřeba dycky v mínusech. 

-> Jirik_Tuňák1983: me bral Buick 10 a to mi nikdo neveril ze tak malo :-D
-> Tomaso435 02.09.16 16:12:18: Ještě jsem zapomněl zmínit, že jsme na dovolené (po ČR) najeli kolem 850 km, což mi trochu zkazilo měsíční průměr.
Když se někdo ptá kolik to žere a řeknu mu, že na dálnici svižnou i nadlimitní jazdou s ostřejší akcelerací za zpomaleníma tak 6,7, na okreskách tak 7,6, tak pochvalně mručí na ten objem, váhu a benzín, ale jakmile řeknu město a 11,5 - 12 (v zimě), tak skoro omdlévají. Nicméně zde je vidno, proč je mi to i ohledem na jednostopu fuk. Ten zvuk a svezení za to stojí. 


-> Jirik_Tuňák1983: Ale ako ti pekne stúpla vonkajšia teplota za to obdobie

-> Jirik_Tuňák1983: tos jel jen na stk a k rybníku ne? 

-> Milan 136, Nwkt: Můj brutální nájezd za 6 měsíců včetně dovolené.
(Ten skůtr udělá docela dost).

-> Milan 136: tak jeste ukaz prumernou rychlost:)
-> Milan 136 31.08.16 10:48:40: Jak tam dal demonstrativně tu spotřebu. 

-> minno: Ne, asi 35tis 

-> Nwkt: mne to jeste chvili potrva 

-> Nwkt: Z toho ty tých posledných 9000 km? :)
-> palinator: Njn dej tomu pár let a ono se to tak nějak vyrovná. Mě třeba sralo, že když jsmě měli Puga 309D, tak byla nafta o dost dražší než benzín, pak když jsme jezdili benzínovou Feldou tak to bylo naopak... tak teď raději mám auta na obě paliva abych mohl brečet tak jako tak 

-> dragon_cb_cz:
Mě sere, že celou dobu co jsem jezdil do školy, tak byla nafta za 34 a teď, když je za 24-26, tak nejezdim dohromady nikam.
Mě sere, že celou dobu co jsem jezdil do školy, tak byla nafta za 34 a teď, když je za 24-26, tak nejezdim dohromady nikam.

-> Hurdis: To já taky ne
ale zrovna za studií jsem najezdil asi nejvíc, to jsme Praha ČB lítali každej víkend tam a zpět, tak to naskakovalo cca 25 tisíc za rok... pak co se narodila Štepánka tak to šlo trochu dolu, pak první rok v práci zase víc co jsem jezdil každej den autem - a teď zase míň, co jezdím do práce na kole. Na 9-5 je od servisky někdy koncem listopadu asi 7.5 tisíce, na Accordu od ledna možná 6, na 900NG něco přes tisíc... no možná nakonec za ten rok těch 25 zase dáme.

-> dragon_cb_cz: Tak máš v tom 5 let studií.
Škodou 120,125L a Escortem. To se nedá hned nahnat.
A nedovolenkuju :D
A nikdy jsem za rok nedal víc než 70 tis. jenom jsem se 2x přiblížil na 65 a 69.
Ono když cesta není cíl, musíš najít i čas na skutečnou práci.
Proto bych chtěl poděkovat dopravním hlídkám, dopravním inspektorátům, špatně usazeným radarům, firmě Cobra, vynálezci CB radia apod, za čisté bodové konto.


A nikdy jsem za rok nedal víc než 70 tis. jenom jsem se 2x přiblížil na 65 a 69.
Ono když cesta není cíl, musíš najít i čas na skutečnou práci.
Proto bych chtěl poděkovat dopravním hlídkám, dopravním inspektorátům, špatně usazeným radarům, firmě Cobra, vynálezci CB radia apod, za čisté bodové konto.
-> Hurdis: Člověče, to bych čekal že budeš mít odtočeno víc... ale ty jsi ty brutální nájezdy začal dávat až poslední dobou, co?
Auta při tom počtu již moc neřeším, i když nájezdy počítám mnohem pečlivěji.
S jediným autem mám natočeno nejvíce 220 tis.
Ale když to spočtu celkově (samozřejmě s nějakou tou chybkou - ne vše jsem kdy zapisoval), tak teď nějak by součet nájezdů za 15 let měl dosahovat lehce nad 650.000 km.
Prozatím ..klep, klep...s třemi šutry do čelního okna a dvou neopravovaných líznutých lemů blatníků.
To snad při těch nájezdech a zacházení lze uznat. Obzvláště, když jsem letos objednal již druhé nové letní pneu na hlavní auto. Aktuální sadu R18 jsem nazul 12.4. a už je skoro po ní.
S jediným autem mám natočeno nejvíce 220 tis.
Ale když to spočtu celkově (samozřejmě s nějakou tou chybkou - ne vše jsem kdy zapisoval), tak teď nějak by součet nájezdů za 15 let měl dosahovat lehce nad 650.000 km.
Prozatím ..klep, klep...s třemi šutry do čelního okna a dvou neopravovaných líznutých lemů blatníků.
To snad při těch nájezdech a zacházení lze uznat. Obzvláště, když jsem letos objednal již druhé nové letní pneu na hlavní auto. Aktuální sadu R18 jsem nazul 12.4. a už je skoro po ní.
-> minno: Ono kolikrát pro běžného smrtelníka nebyl až takový problém na auto našetřit, jako spíš ho vůbec sehnat... nabídka byla i v 80. letech tristní, o době dřívější nemluvě...
-> minno 08.07.16 20:32:55: Možná nebyla levná (GO vyšla cca na desetinu až dvacetinu ceny nového vozu), ale byla dostupnější, než koupě jiného vozu. Zvláště v dobách, kdy se zánovní ojetý vůz prodal za vyšší cenu, než byla jeho cena pořizovací. V dnešní době bude GO motoru stát tak dvojnásobek hodnoty vozu (pokud se někomu nepodaří utavit motor na zánovním vozu)...
Naše rodinné Fávo,jež stále fyzicky existuje, papírově již ne, najelo na jeden motor 320 000 Km , údržbu měl relativně pravidelnou. Je odstaven ve stodole,a slova budiž mu země lehká jsou čím dál tím víc pravděpodobnější, jen je otázkou času,kdy se k tomu odhodlám.
No a tak měsíc zpátky jsme doma v O1 pokořili hranici 280 000 km. (1.9 Tdi).
No a tak měsíc zpátky jsme doma v O1 pokořili hranici 280 000 km. (1.9 Tdi).
-> dragon_cb_cz 05.07.16 20:41:04: Ja si zas myslím, že na vtedajšie pomery GO motora zas tak lacná nebola, práve naopak, pre bežného smrteľníka, ktorý aj na kúpu auta šetril niekoľko rokov (10-15), bola GO motora veľmi nákladná záležitosť.
-> Jirik_Tuňák1983 06.07.16 10:03:18: Reagoval jsi na můj příspěvek ze SM 19/67...
-> Jarda/felda 05.07.16 23:13:39: A na to dojížděl baworák. 

-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: O šedesátých letech se tady bavíš ty, z mého příspěvku nic takového nevyplývá.
-> Jarda/felda: Vložka se usazuje jako celek ale, tohle byl fakt vpodstatě nástřik materiálu kterej se následně přebrousil a přehonoval... detaily si fakt bohužel nepamatuju, ale žádná z těch "běžnejch" technologií co jmenuješ to nebyla.
-> dragon_cb_cz 05.07.16 23:37:45: pak se ještě dělá suchá vložka 

-> Jarda/felda: Ee, nikasil je tenoučká povrchová vrstvička, tohle bylo něco trochu jinýho - s trochou nadsázky něco jako 3D tisk kovu 

-> dragon_cb_cz 05.07.16 20:41:04: ta technologie se jmenije nikasil a u motorek už se používá hezkou řádku let ....
-> dragon_cb_cz 05.07.16 20:41:04: právě že to stojí kolem 150Kč/kus. On je to dohromady jen skruženej plech s nanesenou kompozicí a ve chvíli kdy na to máš mašinu, tak výrobní náklady jsou minimální.
-> Tuner#2: u tech novych motoru to ani jinak, nez polomotorem koncit nemuze. Uz u htp se nesmi rozdelit kartery a vyndat klika. Ale dela se to. Horsi je to u novych EA 211. Tam se na lince utahuje klika nekolika krokama, nekolik sroubu soucasne, pak zas jiny atd. A nikdo neporozradi jak. Hlavne to je v dilenskych podminkach absolutne nerealizovatelny. Takze kdyz to vyndas,tak to slozis se staryma sroubama a nebude to predepnuty jak ma a zadre se to...
Ale zase na druhou stranu, sama od sebe se klika dneska nemazne
Ale zase na druhou stranu, sama od sebe se klika dneska nemazne
-> vhml 05.07.16 09:21:00: No jen aby to nestalo vic nez jiny motor z bouracky...
-> vhml: Zjišťoval jsi kolik cca? Já když jsem to kdysi nadhodil v jednom rozhovoru, tak mi bylo řečeno, že je to dost raketa, nehledě na výběr vhodné kompozice (ale to by asi někdo poradit dokázal).
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: Jo jo, jako třeba Volvo P1800, vyráběný 1961-73, jehož exemplář je zapsanej v Guinessovce jako osobák s největším nájezdem
Nebo třeba Simca 1000, ta pokud vím podobnou "životností" jako Škodovka taky netrpí - ale to by asi věděl spíš Burák.
Důvod proč se dělala u vozů s "velkým" nájezdem GO motoru byl podle mě jednoduchý - při vývoji toho motoru se prostě udělaly nějaký kompromisy a rozhodnutí - a jedno z nich bylo, že to prostě nemusí tak moc vydržet, když bude GO levná a jednoduchá (což byla). Což je přístup proti kterému nic nemám, ale rozhodně to není tak, že by motor s větší životností v té době nešel udělat a nedělal se - viz výše.
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: GO motoru podle mě nikdo neprovádí, max nějaký dílčí opravy typu výměna kruhů/pístů (Milan tuším říkal něco 1.8TSI kde se mění jak na běžícím páse), nebo nějaká oprava hlavy, jinak se na to prdí... většina motorů stejně nemá snadno vyměnitelný vložky a řešit výbrus by bylo nesmyslně složitý a drahý - prostě se dá jinej polomotor a ten mrtvej se případně pošle do fabriky kde udělaj "repas" - takový motory se pak právě dodáváj jako náhradní díl - tohle tuším dělá třeba Ford (technologie tý opravy je mimochodem docela zajímavá, někde jsem o tom četl článek, ale detaily si nepamatuju - jen že se na stěny válců vpodstatě "nastříká" novej materiál a následně se přehonuje, klasickej výbrus se nedělá).
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: Jo jo, jako třeba Volvo P1800, vyráběný 1961-73, jehož exemplář je zapsanej v Guinessovce jako osobák s největším nájezdem

Důvod proč se dělala u vozů s "velkým" nájezdem GO motoru byl podle mě jednoduchý - při vývoji toho motoru se prostě udělaly nějaký kompromisy a rozhodnutí - a jedno z nich bylo, že to prostě nemusí tak moc vydržet, když bude GO levná a jednoduchá (což byla). Což je přístup proti kterému nic nemám, ale rozhodně to není tak, že by motor s větší životností v té době nešel udělat a nedělal se - viz výše.
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: GO motoru podle mě nikdo neprovádí, max nějaký dílčí opravy typu výměna kruhů/pístů (Milan tuším říkal něco 1.8TSI kde se mění jak na běžícím páse), nebo nějaká oprava hlavy, jinak se na to prdí... většina motorů stejně nemá snadno vyměnitelný vložky a řešit výbrus by bylo nesmyslně složitý a drahý - prostě se dá jinej polomotor a ten mrtvej se případně pošle do fabriky kde udělaj "repas" - takový motory se pak právě dodáváj jako náhradní díl - tohle tuším dělá třeba Ford (technologie tý opravy je mimochodem docela zajímavá, někde jsem o tom četl článek, ale detaily si nepamatuju - jen že se na stěny válců vpodstatě "nastříká" novej materiál a následně se přehonuje, klasickej výbrus se nedělá).