skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
Vcera prekrocil s favem 100000km
-> Jirik_Tuňák1983 05.07.16 08:09:31: Ano, současníci 742, ale my se tu bavíme o šedesátých letech
Jen je otázka, zda u těch 742 by byla jiná situace, kdyby jezdily na kvalitní oleje a měly adekvátní údržbu...
Mnoho z těch "uloženek", dochovaných do dnešních dnů, má ještě původní náplně brzdové a chlaicí soustavy...

Jen je otázka, zda u těch 742 by byla jiná situace, kdyby jezdily na kvalitní oleje a měly adekvátní údržbu...
Mnoho z těch "uloženek", dochovaných do dnešních dnů, má ještě původní náplně brzdové a chlaicí soustavy...

-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.07.16 08:27:54: Nezná, tak je pozná :-) A stejně jako na jednořádkovou 130 se můžou nechat vyrobit. Ani to nestojí moc.
-> vhml 05.07.16 08:23:18: Tak ono to pry jinak neslo, vybrusovy panve to nezna, ojnice to ma lamane, atd. Nic si namluvit nenechal, skoncilo to jinym motorem z vraku.
-> Tuner#2: v Peugeotu prijel pan ze mu nejde zaradit trojka, no ona sla ale kolecko bylo bez zubu:-) tak jsme ji rozdelali, ve francii objednali dily do prevodovky, tam nechapaly ale poslaly. Prevodovka se slozila a auto jezdi dal. Sranda byla kdyz se objednavala nova karoserie 107ky ktera nejdriv putovala nekde z ciny do francie a tam to poslali do cr jakoze to je od nich...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.07.16 08:14:53: tak když si za mazlou kliku nechaji nabulíkovat celej polomotor... Pro servis je to samozřejmě nejsnažší.
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: Dneska kdyz se to chyti na klice, tak musis koupit za kilo cely polomotor
, kdyz odejde gufero v prevodovce, tak cela skrin za nesmysl apod. hovadiny. Prikladu od znamych je dost a dost 


-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: Dovolím si nesouhlasit. Současníci 120tek ze zahraničí prostě najezdili mnohem více bezbolestně narozdíl od Škodovky. Stačí vzít v potaz už jen Peugeot a Citroen.
-> dragon_cb_cz: ...pro vozy dané třídy to byla životnost motoru i "na západ" od nás - jen v té době nebylo auto až tak spotřební zboží, takže se zánovní vozy s velkým nájezdem neházely do šrotu, ale dělaly se GO motoru, výměny karoserií atd
Jak vůbec dnes výrobci aut přistupují k těmto úkonům (GO, výměna kastle atd) u nových vozů? Počítá se s tím, nebo se motor mění kus za kus a v případě poškození karoserie celý vůz? Myslím v autorizovaných servisech...

Jak vůbec dnes výrobci aut přistupují k těmto úkonům (GO, výměna kastle atd) u nových vozů? Počítá se s tím, nebo se motor mění kus za kus a v případě poškození karoserie celý vůz? Myslím v autorizovaných servisech...
-> Bukaj: To si spíš jen namlouváš, spousta aut (služebáky nebo i aktivnější soukromí řidiči) běžně najezdili víc... a běžná životnost to možná byla pro AZNP, ne pro slušné automobilky...
-> Jirik_Tuňák1983: V šedesátých letech byla hranice 100 tisíc běžnou životností vozu - takový nájezd v našich končinách byl tak za 15-20 let

-> Bukaj 04.07.16 21:19:54: Ta poslední věta by neměla končit tečkou, ale čárkou. Pokračovala by pak ....."což je tragédie".
Ale co se taky v té době najezdilo, že....

Na 130LPG mám najeto 173 000 (z toho cca 130 000 na LPG) a kdybych ve 130 000 neměnil preventivně hlavu (kvůli zaklepaným sedlům výfukových ventilů), tak je tam dodnes původní těsnění.
Motor sice moc nejede (na 130ku), ale nejede furt stejně
Nicméně to bude spíš mou neschopností vyladit karburaci a zapalování - jezdit se musí a na laborování nezbývá čas, často trvá několik týdnů, než zbyde volná chvíle třeba na seřízení ventilů...
Ale auto musí jezdit minimálně šest dní v týdnu a pak večer jsem zruchanej z práce a nemám náladu se v tom vrtat...
...takže doufám, že těch 200 000 ten motor určitě vydrží
Jinak pro zajímavost k debatě o životnosti škodováckých motorů -
(výňatek článku ze SM 19/67 o modernizaci MBček - konkrétně o náběhu modelu 1100 MB De Luxe):
Motor sice moc nejede (na 130ku), ale nejede furt stejně


Ale auto musí jezdit minimálně šest dní v týdnu a pak večer jsem zruchanej z práce a nemám náladu se v tom vrtat...
...takže doufám, že těch 200 000 ten motor určitě vydrží

Jinak pro zajímavost k debatě o životnosti škodováckých motorů -
(výňatek článku ze SM 19/67 o modernizaci MBček - konkrétně o náběhu modelu 1100 MB De Luxe):
-> Tomaso435:



-> castrol: dííííííídoprdeléééééééééé



-> Jirik_Tuňák1983: suhlasim, vsetko zacalo az feliciou 

-> Jirik_Tuňák1983: práve si urazil Tomasoooooo

-> palinator 03.07.16 17:37:21: Neznám škodováckej motor, který by vydržel totéž co tehdejší zahraniční produkce. Děda na staré Octávce 4x protočil tacho, ale i tak se v polovině dělala GO výměnou motoru za jiný po poloGO. Pak to byla dlouho bída, většinou po přelezení 100 tkm. a dřív to byly mrtvoly s XY problémy od hlav, těsnění hlav, benzínu v oleji až po všechno nač si člověk vzpomene. Prostě auta pro kutily. O nějakých NÁJEZDECH se dá mluvit až od Felicie. Do tohoto modelu je to v porovnání se zahr. produkcí, jak jsem už psal, spíše taková srandička. 

-> minno 01.07.16 13:40:57:
Dědův s 180 tkm byl už v prdeli po všech stránkách. A to byl na to auto celej život vskutku opatrnej, jezdil v optimálních otáčkách s nízkou zátěží polabských rovin, tažný to auto ani nemělo, většinou jezdili ve dvou cesty 5-30 km, někdy i na dovolenou stovky km. To auto nikdy nevařilo, ale přesto praskla hlava, dala se jiná, jetá, díky ní to začlo žrát olej. Vodu to auto žralo snad vždycky. Je fakt, že tu údržbu to auto dostávalo tak nějak všelijakou. Olej se většinou dolejval, měnil jen když už si na to člověk vzpomněl.
Dědův s 180 tkm byl už v prdeli po všech stránkách. A to byl na to auto celej život vskutku opatrnej, jezdil v optimálních otáčkách s nízkou zátěží polabských rovin, tažný to auto ani nemělo, většinou jezdili ve dvou cesty 5-30 km, někdy i na dovolenou stovky km. To auto nikdy nevařilo, ale přesto praskla hlava, dala se jiná, jetá, díky ní to začlo žrát olej. Vodu to auto žralo snad vždycky. Je fakt, že tu údržbu to auto dostávalo tak nějak všelijakou. Olej se většinou dolejval, měnil jen když už si na to člověk vzpomněl.
-> dragon_cb_cz: Jak si motor zajedeš, tak ti slouží. U škodovky s dobře zajetým motorem, kvalitním olejem a vhodným stylem jízdy motor klidně tento nájezd zvládne.
Jsem si vzpomněl na blbca co má 120ku, motor táhne parádně, funguje perfektně, má najeté 54tis. No a ten blbec chce dělat výbrus.
Jsem si vzpomněl na blbca co má 120ku, motor táhne parádně, funguje perfektně, má najeté 54tis. No a ten blbec chce dělat výbrus.

-> minno: Vím, ale motory přes 200 tisíc už jsem taky viděl... asi otázka štěstí, dobrýho oleje, shody náhod... těžko říct. Přeci jen je rozdíl, jestli s tím někdo jezdil dlouhý trasy, nebo krátký postrk a ještě k tomu třeba často s vlekem...
-> Kocvin: Tenhle fakt ne.
Akorát myslím jednou měnil hlavu.
Mám od něj nové zadní světla na oužu. Chtěl za to jen rezervu na feldu. (50kč na vraku)

Mám od něj nové zadní světla na oužu. Chtěl za to jen rezervu na feldu. (50kč na vraku)

-> miguelias: Jestli vás ten mistr trošku nevodil za nos..

Fabia 1.4 tdi 410 000 km
-> minno: Jak jsem chodil do školy, tak mistr měl kdysi 105ku, a s motorem bez GO najeli 350 000km. Pak ho oddělal jeho syn tím, že nenalel chladící kapalinu. 

-> dragon_cb_cz: No ale 320 tis. km je takmer 2x toľko :) Motory do 200 tis. km poznám aj ja, že ešte tak nejako s božou pomocou fungovali :)
-> minno: 120kový motor se skoro 180 tisícema na hrbu jsem měl a fungoval vcelku obstojně - speciálně když vezmu v úvahu chybějící ségrovku na pístním čepu a díky tomu vydřenou drážku ve vložce
Olej nežral, neměl moc síly, ale to bylo asi spíš karburátorem (nefunkční druhý stupeň).

-> K1NYO#2: Prvý majiteľ (resp. auto celý čas v rodine)? 320 tis. km na motore 105/120 bez GO sa mi nechce veriť, nech sa akokoľvek snažím. Resp. nechcem si predstaviť, ako ten motor už posledných 100-200 tis. km fungoval a koľko čoho všetkého žral :)
-> Jirik_Tuňák1983:
Ty tam taky nejsou
Že bych začal udržovat stav poníků v motoru na +- stejné hodnotě jako tisíce na tachometru? U 9-5 by to celkem šlo (na tacho je jen 270 a nějaký drobný, při dovozu to bylo o 50 stočený) a u 900NG možná taky - tam je na tachu 224 tisíc, tak když pořídím Maptun stage 1, tak budu mít ještě tisíc km rezervu 



-> dragon_cb_cz 30.06.16 15:38:04: Jako koňý? 

Pri 350 000 km som to prestal ratat :D povodny motor bol do 320 000 a bol bez GO :D akoze rozvody menene a stelovane ventile a olej meneny.... Inak nic :D a dodnes je origo motor funkcny a idlozeny v garazi, potom bol tam upraveny motor 120LS a nejak sa zacal varit.... A teraz je tam motor z favoritu :D
-> minno: Nené, přesně 83 tisíc.. teda teď už zas o něco víc..

-> Sejki: Moc nestárnou co? Zvenku vůbec... já bych těch 310 tomu svýmu taky netipoval...
Co mam ted pujceneho Saaba ma najety 414 tisic a kdybych ho stocil na 200 tak si reknes ze tolik snad ani nemuze mit najeto :)
-> Kocvin: takže tak 483 tisíc? :)
-> palinator: FAP filter má
ale to neviem koľký, ja som 2. majiteľ a auto mám cca rok 


-> david 105:
Kolikátej to má FAP jestli ho ještě vůbec má?
Kolikátej to má FAP jestli ho ještě vůbec má?

-> palinator: je to Citroen C5 2.2hdi rok 2002
-> Sejki: presne
-> haso: je to vlastne ako predfacelift
-> Sejki: presne

-> haso: je to vlastne ako predfacelift

-> palinator: c5 pred tou generaciou, ktoru stretnut na cestach dnes
-> palinator: to bude nějakej Francouz...
-> david 105:
Co je to za vozeň?
Co je to za vozeň?
Tak já jsem dneska na 390tis s feldou na plyn. A nyní jezdím za 500Kč natankuju a 550km najedu což pvažuju za slušný a to ji nějak extra nešetřím 

-> Radza: Ducato
-> Sejki - zrušená registrace 12.04.16 18:34:10: Naše tenhle rok překoná 280 tisíc