-> Jarda: a to by me zrovna docela zajimalo jak funguje nejaka hodne "narvana" uprava na LPG.
U sebe jsem to zatim nezkousel, motor ma hodne najeto, turbo buhvi jestli neni puvodni a dokud aspon nezkontroluju vuli hridelky a stav rotoru, nechci to prilis pokouset.
Jestli mas diagnostiku, podivej se co dela lambda korekce pri jizde na plyn a hned uvidis, na cem jsi. Pokud ti predtim svitila kontrolka kvuli chude smesi, je mozne, ze realna spotreba LPG pujde nahoru.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2732 příspěvků (zobrazeno 701 až 750) od 01.11.2011 do 10.12.2024, založil/a mark - zrušená registrace
20:59:36
18.09.2018
18.09.2018
Alenka
19:50:14
18.09.2018
18.09.2018
Jarda - zrušená registrace
tak dnes z prace to ukazalo 6,8 a to jsem nejel nijak na spotrebu, predjel jsem asi 10 aut, bez klimy a na denni svetla, kdyz to prepnu na benzin, tak to jede uplne stejne, to jsem zvedav na realnou spotrebu, doufam, ze nebude dvojnasobna :)
06:45:02
18.09.2018
18.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Alenka 17.09.18 21:59:42: Ze to skube, chvili to pry jede a pak pokles vykonu... rikal mi, ze bych musel brat stovku benzin, v tom bych problem nevidel, plyn ma vysoky oktanovy cislo, ale celkove jsem se toho bal.
Pritelkyne ted ma tyden jezdit denne 400km s naftovou, tak jsem zvedav jestli to vubec vydrzi... Jezdila by feldou, ale potrebuje combi na prevoz leku.
Tak ted mi to jede lip a spotreba na palubaku pri couracce do prace 7,6 pak se vratnej chtel vybavovat o albanii a jak to blafalo na volnobeh, tak mi stoupla na 7,7 Vcera jsem mel 9,5 to ale nebyly tak cisty silnice, jinak do prace nejnizsi jsem mel 8,4 to jsem teda zvedav, jaka bude realna.
-> palinator 17.09.18 22:35:43: vidis, tak se vyplatilo si priplatit... ja jsem se svou taky velmi spokojen, je to tak nejak presne, co jsem chtel - pomer cena/kvalita, no ale naftovou, tu uz bych pritelkyni rozmlouval, co by to slo...
Pritelkyne ted ma tyden jezdit denne 400km s naftovou, tak jsem zvedav jestli to vubec vydrzi... Jezdila by feldou, ale potrebuje combi na prevoz leku.
Tak ted mi to jede lip a spotreba na palubaku pri couracce do prace 7,6 pak se vratnej chtel vybavovat o albanii a jak to blafalo na volnobeh, tak mi stoupla na 7,7 Vcera jsem mel 9,5 to ale nebyly tak cisty silnice, jinak do prace nejnizsi jsem mel 8,4 to jsem teda zvedav, jaka bude realna.
-> palinator 17.09.18 22:35:43: vidis, tak se vyplatilo si priplatit... ja jsem se svou taky velmi spokojen, je to tak nejak presne, co jsem chtel - pomer cena/kvalita, no ale naftovou, tu uz bych pritelkyni rozmlouval, co by to slo...
22:35:43
17.09.2018
17.09.2018
palinator
-> Alenka:
Děkuji, potěší.
V Toledu se teda asi někdo hrabat musel, když ukazuje cca o 15% míň. I když během let se mi zdá, že se ten rozdíl snižuje.
Děkuji, potěší.
V Toledu se teda asi někdo hrabat musel, když ukazuje cca o 15% míň. I když během let se mi zdá, že se ten rozdíl snižuje.
21:59:42
17.09.2018
17.09.2018
Alenka
-> Jarda: tak az pojedes ku praze, dej vedet a podivame se na to :)
A co presne je predmetem nechvaleni te 150kW verze?
-> palinator: protoze se ti v tom jeste nestacilo zacit vrtat nejake prase.
Jak jsem rikal, tak zachovale a nezprznene ALH jako mas ty jsem jeste nevidel a porad to plati :)
A co presne je predmetem nechvaleni te 150kW verze?
-> palinator: protoze se ti v tom jeste nestacilo zacit vrtat nejake prase.
Jak jsem rikal, tak zachovale a nezprznene ALH jako mas ty jsem jeste nevidel a porad to plati :)
21:59:33
17.09.2018
17.09.2018
StepaNoFUN
-> David29: Vím... ;-) Taky s tím počítám a jak píšu - nemusím spotřebu naštěstí příliš řešit. Dá se s tím celkem letět (za octávkou je strop někde kolem 100km/hod, tady se dá chvílema i 120km/hod, ale už se bojím - ne že by to nešlo - stabilizace jak mechanická, tak elektornická, ale bojím se...)
Nicméně čekal sem menší rozdíl. Normálně sólo s letama nízko nad zemí (cestovka 110-140km/hod) je to cca 8,5, s krabicí za zadkem 12,5 a občas (do taháků) dochází výkon...
S Octávkou je rozdíl skoro srovnatelnej. Bežně kolem 6,5 (když "jedu") a s karavanem cca kolem 10ti...
Ale u tý krabice jsem prostě čekal menší rozdíl. Je to daleko vyšší, je to daleko širší - takže aerodynamika by neměla hrát až tak vekou roli, jako u octávky, kde je vejška skoro dvojnásobek a šířka o minimálně 10cm na každou stranu menší...
Nicméně čekal sem menší rozdíl. Normálně sólo s letama nízko nad zemí (cestovka 110-140km/hod) je to cca 8,5, s krabicí za zadkem 12,5 a občas (do taháků) dochází výkon...
S Octávkou je rozdíl skoro srovnatelnej. Bežně kolem 6,5 (když "jedu") a s karavanem cca kolem 10ti...
Ale u tý krabice jsem prostě čekal menší rozdíl. Je to daleko vyšší, je to daleko širší - takže aerodynamika by neměla hrát až tak vekou roli, jako u octávky, kde je vejška skoro dvojnásobek a šířka o minimálně 10cm na každou stranu menší...
21:55:13
17.09.2018
17.09.2018
palinator
-> David29:
Myslim že má srovnání s jinym autem.
Myslim že má srovnání s jinym autem.
21:49:53
17.09.2018
17.09.2018
David29
-> StepaNoFUN: Jenže ten karavan ti udělá dost...
21:14:07
17.09.2018
17.09.2018
StepaNoFUN
Tak jsem se teď "otočil" na Šumavu za zpátky se 130HP 2.0 EcoBlue (E6) Fordem a palubák mi ukázal spotřebu cca 12,5l/100km. Je sice pravda, že s přibližně tunovým karavanem, kterej má aerodynamiku přibližně letící cihly, je o 10cm širší než dodávka a průměrnou rychlost jsem měl 70km/hod, ale i tak to žere jak prokoplý... Ještě že mi to může bejt jedno.
21:04:02
17.09.2018
17.09.2018
palinator
-> Alenka:
To je spíš pro bouchyho. Já nechápu proč mi to ukazuje přesně a žádný takhle přesný auto jsem ještě neviděl.
To je spíš pro bouchyho. Já nechápu proč mi to ukazuje přesně a žádný takhle přesný auto jsem ještě neviděl.
20:43:37
17.09.2018
17.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Alenka 17.09.18 20:31:31: jj, tak muzes na to mrknout, ale asi to nedelal on, jen to naliva... jsem zvedav
svuj ma 150kW a sam me od toho odrazoval :))) a i ten graf se mi moc nelibil a ti co maji tech 150kw, tak to taky zrovna nechvaleji
svuj ma 150kW a sam me od toho odrazoval :))) a i ten graf se mi moc nelibil a ti co maji tech 150kw, tak to taky zrovna nechvaleji
20:31:31
17.09.2018
17.09.2018
Alenka
-> Jarda: Dymovsky je Sportmotor? Od toho jeste nic nemam :)
-> palinator: rozdil je dany tim, ze do toho keca jednotka LPG.
Kdyz jedes na LPG, tak RJ motoru nevi, ze nejede na benzin a PP ukazuje spotrebu, ktera by odpovidala spotrebe benzinu.
Funguje to tak ze jednotka LPG bere sirku pulsu, ktera jde z benzinove RJ na benzinovy vstrikovac, vynasobi ji nejakym faktorem prislusnym pro dane otacky a vyslednou hodnotu posle na vstrikovac LPG. Realne vstrikovane mnozstvi paliva je tedy na LPG vzdy vyssi nez vidi benzinova RJ a tim padem i budiky.
-> palinator: rozdil je dany tim, ze do toho keca jednotka LPG.
Kdyz jedes na LPG, tak RJ motoru nevi, ze nejede na benzin a PP ukazuje spotrebu, ktera by odpovidala spotrebe benzinu.
Funguje to tak ze jednotka LPG bere sirku pulsu, ktera jde z benzinove RJ na benzinovy vstrikovac, vynasobi ji nejakym faktorem prislusnym pro dane otacky a vyslednou hodnotu posle na vstrikovac LPG. Realne vstrikovane mnozstvi paliva je tedy na LPG vzdy vyssi nez vidi benzinova RJ a tim padem i budiky.
18:48:18
17.09.2018
17.09.2018
palinator
-> bouchy:
Mě Octa ukazuje průměrnou spotřebu +-0,1 litru podle tankování. Taky to moc nechápu.
Mě Octa ukazuje průměrnou spotřebu +-0,1 litru podle tankování. Taky to moc nechápu.
17:35:39
17.09.2018
17.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Alenka 17.09.18 17:03:44: tjn :/
od Dymovskyho 190hp se mi to chova nejak takhle, jak popisuji v tomto clanku: www.autoforum.cz/fascinac e/nejsilnejsi-skoda-octavi a-i-si-nerikala-rs-na-skut ecny-vrchol-uz-se-zapomina myslim, ze to tady ma i Dusan, Ing. Dymovsky rikal ze to je origo soft a ze s tim i sam najezdil na superbu 200tis.km
od Dymovskyho 190hp se mi to chova nejak takhle, jak popisuji v tomto clanku: www.autoforum.cz/fascinac e/nejsilnejsi-skoda-octavi a-i-si-nerikala-rs-na-skut ecny-vrchol-uz-se-zapomina myslim, ze to tady ma i Dusan, Ing. Dymovsky rikal ze to je origo soft a ze s tim i sam najezdil na superbu 200tis.km
17:03:44
17.09.2018
17.09.2018
Alenka
-> Jarda: tak presne takhle by se to delat nemelo... neco tam od oka zkusime nastavit a uvidime, co to udela :/
Ale nedivim se vubec nicemu.
Soucasne s porizenim benzina jsem zacal vytahovat "chiptuning" z aut kamaradu a znamych a co v tech jednotkach nachazim za svinstvo, to je k neuvereni. A to jsou prosim produkty vyhlasenych upravcu, zadna domo-samo nalejvacka za trojku, takze pokud ani takove firmy nedokazou delat svoji praci poradne, tezko lze od garaznika co jen instaluje prestavbove sady cekat neco lepsiho.
Ale nedivim se vubec nicemu.
Soucasne s porizenim benzina jsem zacal vytahovat "chiptuning" z aut kamaradu a znamych a co v tech jednotkach nachazim za svinstvo, to je k neuvereni. A to jsou prosim produkty vyhlasenych upravcu, zadna domo-samo nalejvacka za trojku, takze pokud ani takove firmy nedokazou delat svoji praci poradne, tezko lze od garaznika co jen instaluje prestavbove sady cekat neco lepsiho.
16:27:23
17.09.2018
17.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Alenka 17.09.18 15:01:40: pred chvili jsem byl u plynare, ze se mi rozsvecel check engine a psalo to prilis chudou smes P0171, tak mi tam pridal 10% a pry jestli s sebou nemam diagnostiku, ze bychom se podivali na korekce bohatosti to by me nenapadlo, ze ji nema...
15:01:40
17.09.2018
17.09.2018
Alenka
-> vhml: muze byt. Zalezi na tom, jestli se nekdo nekdy obtezoval nastavit LPG jednotku a jak casto se pohybujes v rezimu obohaceni smesi s regulaci v otevrene smycce.
Podivej se jak vypadaji za jizdy korekce bohatosti , to napovi hodne.
Podivej se jak vypadaji za jizdy korekce bohatosti , to napovi hodne.
14:29:14
17.09.2018
17.09.2018
bouchy
Nemůže za to vylhanej NEDC nebo jinej cyklus, kdy se během toho odpojovalo všechno možný, dávaly se jiný naprd ložiska, oleje atd atd. - z toho se něco naměřilo, zapsalo do TP a realita funkčního auta je jinde? (navíc sama "trasa" cyklu je pohádka) PP podměřuje vůči skutečnosti asi všem, teoreticky i odchylka v naměřený rychlosti/vzdálenosti kvůli nestandardnímu obutí atd. by mohla hrát roli... kašlat na to, kdo má na to "dotočit do plna" a z toho to měřit (navíc opět odchylky v množství, hustota paliva dle teploty...)
14:09:01
17.09.2018
17.09.2018
vhml
-> Alenka 17.09.18 13:49:22: no a nemůže ten rozdíl mimojiné způsobovat i nějaká nahovno směs? Nebo je to přirozená věc vzhledem k rozdílný výhřevnosti?
13:49:22
17.09.2018
17.09.2018
Alenka
-> Jarda: , -> vhml: posteloval jsem v motorove jednotce konstantu pro vypocet spotreby, kterou jednotka posila do budiku.
Zbytek by mel jit doladit primo pres budiky, ale do toho jsem zatim nevrtal.
-> TTomas: diky :)
Donedavna se to zdala byt idealni kombinace slusne dynamiky a nizke spotreby (malokdy se v kombinaci dostanu pres 5l), ale moznosti prastareho 1.8T v kombinaci s LPG ve me posledni dobou tuto viru znacne nahlodavaji :D
Zbytek by mel jit doladit primo pres budiky, ale do toho jsem zatim nevrtal.
-> TTomas: diky :)
Donedavna se to zdala byt idealni kombinace slusne dynamiky a nizke spotreby (malokdy se v kombinaci dostanu pres 5l), ale moznosti prastareho 1.8T v kombinaci s LPG ve me posledni dobou tuto viru znacne nahlodavaji :D
13:01:23
17.09.2018
17.09.2018
TTomas
-> Jirik_Tuňák1983: LPG?
12:59:52
17.09.2018
17.09.2018
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 17.09.18 10:00:55: Japatojemožný? Nikdy se mi to o tolik u aut nelišilo. Max. v rozmezí 0,3 - 0,7 litru.
E: jsem to špatně napsal. Myslel jsem to o 0.3 - 0.7 od deklarované. Asi to u postarších vozů méně ojebávali a dělali "hezké" do katalogu. Spíše jsem to měl stejné. A ani palubák nekecal s takovou tolerancí sem tam.
E: jsem to špatně napsal. Myslel jsem to o 0.3 - 0.7 od deklarované. Asi to u postarších vozů méně ojebávali a dělali "hezké" do katalogu. Spíše jsem to měl stejné. A ani palubák nekecal s takovou tolerancí sem tam.
10:00:55
17.09.2018
17.09.2018
vhml
-> Jarda: me se to lisi taky o cca 1.5 litru. Takze nejakych 15%
09:53:49
17.09.2018
17.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Alenka 15.09.18 12:06:19: jen o 7%?, ja ted mel 8,0 na palubaku a realna 9,6
08:57:45
17.09.2018
17.09.2018
TTomas
-> TTomas: 103kW jsem jezdil roky v octavce v manuálu pak par let 110kW v Passatu ( automat) a teď tech 92 jezdím v Golfu, takze je tam urcitej hmotnostní rozdíl. Kroutak je pochopitelně někde jinde, ale když se to točí, tak to jede slušně a je s tim celkem zábava. I papírové to ma 0-100 prakticky stejný. Dlouhodobou spotřebu mam 5,9 a to ty koně používám a navic se to jeste zajíždí.
06:59:02
17.09.2018
17.09.2018
MATTESS
-> TTomas: a to jede dost podobně jako 2,0TDi? Oproti současnému 2,0HDi to moc podobně nejelo, zkoušeno v Leonu jako možný další povoz Pro mě byl ten rozdíl dost velký
19:54:13
16.09.2018
16.09.2018
TTomas
-> MATTESS: 92kW
-> Alenka: To je pěkný TDI.
-> Alenka: To je pěkný TDI.
18:01:08
16.09.2018
16.09.2018
MATTESS
-> TTomas 15.09.18 12:15:22: v jaké výkonové verzi je ta 1,4T?
20:42:11
15.09.2018
15.09.2018
Alenka
-> suri: to sice ne, ale o to lip jsem vykoumal R5 do Transporteru
R5 TDI 96kW AXD s turbem AXE a IC z Biturba - 205k/450Nm + uprava na spotrebu.
Tohle byla cesta do Berlina a zpatky na pohodicku a dle tankovani to pry sedi +- 0,2l :)
R5 TDI 96kW AXD s turbem AXE a IC z Biturba - 205k/450Nm + uprava na spotrebu.
Tohle byla cesta do Berlina a zpatky na pohodicku a dle tankovani to pry sedi +- 0,2l :)
18:52:16
15.09.2018
15.09.2018
suri
-> Alenka: ale manuál do 3,6 si ešte nevykoumal :D
12:25:42
15.09.2018
15.09.2018
Alenka
-> suri: pred par mesici jsem jedno TSI ucil fungovat na E85, tak az se majitel vyblbne, zkusim tam taky neco vymyslet :)
-> TTomas: tento kousek za mym 2.0TDI zatim vykonove mirne zaostava, ale vzhledem k najezdu 465000 km ocekavam, ze turbo s nami uz moc dlouho nebude, tak uvidime jak to bude fungovat s K04-064 z Golfu R
-> TTomas: tento kousek za mym 2.0TDI zatim vykonove mirne zaostava, ale vzhledem k najezdu 465000 km ocekavam, ze turbo s nami uz moc dlouho nebude, tak uvidime jak to bude fungovat s K04-064 z Golfu R
12:15:22
15.09.2018
15.09.2018
TTomas
-> Alenka: Od doby co jezdím 1,4T od VW, tak mám taky ten pocit. Spotřeba stejná jak s 2.0TDI a jede to dost podobně. Navíc to nesmrdí a není to slyšet:)
12:14:55
15.09.2018
15.09.2018
suri
-> Alenka: tak by som potreboval poladiť aj moje 1,8TSI
12:06:19
15.09.2018
15.09.2018
Alenka
Octavia 1.8T 4x4 LPG s vyvojovou upravou na snizeni spotreby.
Realna spotreba je cca o 7% vyssi, takze to bere nejakych 6,5l plynu coz pri cene 13,90 za litr vychazi na 90 haliru na kilometr
Zacinam chvilemi premyslet, na co vlastne potrebuju TDI
Realna spotreba je cca o 7% vyssi, takze to bere nejakych 6,5l plynu coz pri cene 13,90 za litr vychazi na 90 haliru na kilometr
Zacinam chvilemi premyslet, na co vlastne potrebuju TDI
09:51:50
24.08.2018
24.08.2018
suri
-> Milan 136: v dvojkolke v manuáli to ide , 4x4 DSG už ani moc nie
09:50:19
24.08.2018
24.08.2018
Milan 136
Normalni svizna jizda, predjizdeni, klima.
Na 18", za me to jde
Na 18", za me to jde
20:58:33
21.08.2018
21.08.2018
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 21.08.18 19:52:44: Když se to co píšeš přitáhne za vlasy, tak v podstatě ano. Vyšší spotřebu to ukazuje při popojíždění, než spadne směrem dolů a i během jízdy v malé zátěži, jak zmiňoval Alenka. Oproti tomu při dálniční a nebo okreskové jízdě s vysokým podílem důkladných akcelerací při předjíždění a nebo jen tak pro zábavu (prostě když to ženeš svižně), je spotřeba mnohem nižší. A to i při rychlostech kolem 120 - 150, kdy tímto způsobem jedeš.
Na tvoji spotřebu bych se nikdy nedostal. Nejbližší je mi ta Michaelova, u mne s vyšší stavbou vozu kolem 6,2 - 6,4. V horších jízdních situacích, tj. vyšší podíl města a okolí, klidně i 6,9.
Jaký podíl na spotřebě má můj jízdní styl, to se neodvažuji odhadovat. Možná proto mi druhé auto žere 12,4.
Na tvoji spotřebu bych se nikdy nedostal. Nejbližší je mi ta Michaelova, u mne s vyšší stavbou vozu kolem 6,2 - 6,4. V horších jízdních situacích, tj. vyšší podíl města a okolí, klidně i 6,9.
Jaký podíl na spotřebě má můj jízdní styl, to se neodvažuji odhadovat. Možná proto mi druhé auto žere 12,4.
20:48:08
21.08.2018
21.08.2018
Milan 136
-> Alenka 21.08.18 20:12:30: pred nejakou dobou jsi rikal, ze jsi neco vyvinul na BMM. Osvedcilo se to a funguje to?
20:24:18
21.08.2018
21.08.2018
bouchy
-> palinator: Tušimže v oblasti stechiometrickýho poměru / největšího krouťáku jo - někde to někdo popisoval. Což ovšem není 6500 ot/min
Dneska dle PP 6,5, včera taky - dlouhá trasa a hlavně zpátky už jsem jel za kamionem. Taková chvilka oddychu a na spotřebě je to hodně znát, když tempaří někdo jinej. Jinak po městě tak za vosum, ale to je neplynulostí. Kdysi na starý Hradubický v F 1,4 ukazoval 5,5, což se mi nepovedlo napodobit, ale i tak slušný - po asi 12 km, z toho kus po městě.
Dneska dle PP 6,5, včera taky - dlouhá trasa a hlavně zpátky už jsem jel za kamionem. Taková chvilka oddychu a na spotřebě je to hodně znát, když tempaří někdo jinej. Jinak po městě tak za vosum, ale to je neplynulostí. Kdysi na starý Hradubický v F 1,4 ukazoval 5,5, což se mi nepovedlo napodobit, ale i tak slušný - po asi 12 km, z toho kus po městě.
20:18:57
21.08.2018
21.08.2018
palinator
-> Alenka:
Však já jsem to tak myslel s tim průběhem tlaku, jen jsem to teda blbě nazval předvstřik (úpravou časování ale můžeš teoreticky docílit vyššího předvstřiku (samozřejmě s náležitým požadavkem od jednotky), pokud bys chtěl ne?).
Však já jsem to tak myslel s tim průběhem tlaku, jen jsem to teda blbě nazval předvstřik (úpravou časování ale můžeš teoreticky docílit vyššího předvstřiku (samozřejmě s náležitým požadavkem od jednotky), pokud bys chtěl ne?).
20:12:30
21.08.2018
21.08.2018
Alenka
-> saskyn2: BKP je PPD čili jednotka Siemens.
Na ty jsem nic neřešil, protože jich už většina dojezdila a program v jednotkách Siemens je jeden velký clusterfuck, který odmítám rozmotávat
-> Milan 136: tvoje PD je v sérii, tak jasně, že žere :)
Když ale upravíš na max účinnost 2.0 PD a 2.0 CR tak bude úspornější PD. Při nízké zátěži výrazně, se zvyšující se zátěží se to srovná.
-> palinator: ty jsi psal u PD o předvstřiku. Předvstřk se s časovánim rozvodů nemění. Mění se pruběh tlaku ve vstřikovači v vůči poloze klikové hřídele.
1.6 CR dosahuje nižší spotřeby zejména kvůli nižším parazitických ztrátám daných nižším objemem a hlavně díky jednohřídelovému pětikvaltu.
Není náhoda, že všechny Greenline, Bluemotion atd. používaly vždy 5Q MQ250 a ne teoreticky vhodnější 6Q MQ350...
Co ce týče srovnání PD a CR, tak srovnávám 1.9/2.0 PD a 2.0 CR.
2.0 CR při ekorallye těžko dostaneš (reálně) pod 4l, přitom 1.9l PD s pětikvaltem stáhneš klidně pod 3l.
Pak zrychlíš na dálničních 120,a oba motory pojedou se stejnou spotřebou okolo 4l.
PD má prostě větší rozsah dosažitelné spotřeby směrem dolů a je jen na řidiči, jestli je schopný toho využít.
Na ty jsem nic neřešil, protože jich už většina dojezdila a program v jednotkách Siemens je jeden velký clusterfuck, který odmítám rozmotávat
-> Milan 136: tvoje PD je v sérii, tak jasně, že žere :)
Když ale upravíš na max účinnost 2.0 PD a 2.0 CR tak bude úspornější PD. Při nízké zátěži výrazně, se zvyšující se zátěží se to srovná.
-> palinator: ty jsi psal u PD o předvstřiku. Předvstřk se s časovánim rozvodů nemění. Mění se pruběh tlaku ve vstřikovači v vůči poloze klikové hřídele.
1.6 CR dosahuje nižší spotřeby zejména kvůli nižším parazitických ztrátám daných nižším objemem a hlavně díky jednohřídelovému pětikvaltu.
Není náhoda, že všechny Greenline, Bluemotion atd. používaly vždy 5Q MQ250 a ne teoreticky vhodnější 6Q MQ350...
Co ce týče srovnání PD a CR, tak srovnávám 1.9/2.0 PD a 2.0 CR.
2.0 CR při ekorallye těžko dostaneš (reálně) pod 4l, přitom 1.9l PD s pětikvaltem stáhneš klidně pod 3l.
Pak zrychlíš na dálničních 120,a oba motory pojedou se stejnou spotřebou okolo 4l.
PD má prostě větší rozsah dosažitelné spotřeby směrem dolů a je jen na řidiči, jestli je schopný toho využít.
19:52:44
21.08.2018
21.08.2018
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Že čim víc přidáš plyn tim víc klesne spotřeba jo?
Že čim víc přidáš plyn tim víc klesne spotřeba jo?
19:45:26
21.08.2018
21.08.2018
Jirik_Tuňák1983
-> palinator: Přesně jak to popisuje Alenka, tak stejné jsou i moje praktické zkušenosti. Včetně nižší spotřeby ve střední až vyšší zátěži.
18:47:13
21.08.2018
21.08.2018
palinator
-> Alenka:
Asi budu muset vytáhnout z tátovy FIII TDI, za kolik to jede doopravdy, protože si pochvaloval zvětšenej dojezd oproti 1,6 TDI. A služební Rapid TDI teda ukazuje hezčí čísla než rotačka, nevim jakej je reál. A proč by vlastně CR neměl umět jezdit za míň?
A pokud nemá vliv hraní si s rozvodama u PD na průběh vstřiku (jasně že konkrétní okamžik v nějakým rozmezí si řeší jednotka), pak nevim proč to specifický nastavení děláš.
Navíc spritmonitor mluví trochu jiným jazykem, když třeba 1,6 TDI je na prvních příčkách ve spotřebě spolu s Greenline 1,2 TDI
E: nebo se srovnává 1,9 TDI, 2,0 TDI-PD a 2,0 TDI-CR?
Asi budu muset vytáhnout z tátovy FIII TDI, za kolik to jede doopravdy, protože si pochvaloval zvětšenej dojezd oproti 1,6 TDI. A služební Rapid TDI teda ukazuje hezčí čísla než rotačka, nevim jakej je reál. A proč by vlastně CR neměl umět jezdit za míň?
A pokud nemá vliv hraní si s rozvodama u PD na průběh vstřiku (jasně že konkrétní okamžik v nějakým rozmezí si řeší jednotka), pak nevim proč to specifický nastavení děláš.
Navíc spritmonitor mluví trochu jiným jazykem, když třeba 1,6 TDI je na prvních příčkách ve spotřebě spolu s Greenline 1,2 TDI
E: nebo se srovnává 1,9 TDI, 2,0 TDI-PD a 2,0 TDI-CR?
17:58:34
21.08.2018
21.08.2018
Milan 136
-> Alenka: asi to budes muset vysvetlit mymu PD
17:57:40
21.08.2018
21.08.2018
saskyn2
-> Alenka: Hele za kolik mi bude jezdit po tvé úpravě BKPčko