skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Lůďa: Vyšpekuloval jsi něco?
-> Borderer: Asi potom nějak líp odolávaj namáhání.. A píšou to tak v příručkách..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zaznělo tu, že ty trubky mají být v ramenech nahoru, má to nějaké opodstatnění? Teďka skládam spodní ramena a nemužu na nic kloudnýho přijít. :-/
-> minno: Bohužel jiné (nové) kusy pouzder jsem zkoušel, ale stále na prd.
-> Eidy: Nn, závit je v pohodě, už mě toho právě moc nenapadá :-(
-> Eidy: Nn, závit je v pohodě, už mě toho právě moc nenapadá :-(
-> suri 27.10.15 17:26:35: No, len keby sa ešte dal nejako rozlíšiť v obchode tripoidný tuk od homokinetického....
-> Eidy: čiže gramáž neriešil :)
-> Eidy: čiže gramáž neriešil :)
Dával jsem nějakou vazelinu od millerse do obou kloubu a přiměřeně .jediny co jsem zapomněl byl vzduch a vytahovala se mi poloosa z převodovky
-> minno 27.10.15 13:31:54: v originále je rozlíšený tuk pre vnútorný tripoid a pre homokineťák , v reále je to asi jedno ,akurát ten tripoidový by som do homokinetického radšej nedával... naopak kludne
-> Lůďa: Divný. Není tam špatnej závit nebo tak něco?
-> minno: Já tam šoupnul pytlíček maziva koupený do kloubů a nazdar.
-> minno: Já tam šoupnul pytlíček maziva koupený do kloubů a nazdar.
Aj ja mám otázky. Do suchých poloos dávate pri repase do obidvoch kĺbov rovnaké mazivo? V príručkách píšu použiť dva druhy maziva špecifické pre každý kĺb. Len či u dnes dostupných mazív to už nie je jedno? :)
Gramáž maziva dodržujete? Do vonkajšieho kĺbu má ísť 80 g, do vnútorného 100 g. Manžety už mám, mazivo budem kupovať osobitne. Tak práve preto sa pýtam, že či to potom presne vážiť a prípadne odobrať.... Predtým som kupoval sadu manžieť už aj s potrebným množstvom maziva.
Gramáž maziva dodržujete? Do vonkajšieho kĺbu má ísť 80 g, do vnútorného 100 g. Manžety už mám, mazivo budem kupovať osobitne. Tak práve preto sa pýtam, že či to potom presne vážiť a prípadne odobrať.... Predtým som kupoval sadu manžieť už aj s potrebným množstvom maziva.
-> Lůďa: Ak problém robí len jedna strana a druhá strana je stále OK, asi by som skúsil dať iné kusy tých púzdier.
-> Eidy: Jj, zkoušel jsem to několikrát dokola, i více těch nových pouzder jsem zkoušel. Ale vždycky to dotáhnu, zahýbu tyčkou a je zase volná.
-> Lůďa: Možná si ty pouzdra jenom po chvíli sednou nadoraz. Zkusil jsi to utáhnout znovu?
Ahoj, potřeboval bych poradit. Pustil jsem se do skládání spojovačky. Dal jsem nové díly č. 19 a 22. Jedna strana v pohodě, ale druhou řídící tyčku když dotáhnu, aby neměla vůli, tak po chvilce hýbání s ní, je zase volná, jak když se vymáčkne díl č.22. Myslíte třeba že je špatná kulička na řídící tyčce? Případně nějaká jiná rada, jak problém vyřešit? děkuju ...
-> Borderer: Stav se v neděli a vem s sebou rameno na zkoušku...
Tak kulatinu asi beru zpět, to bych asi brousil tejden, než bych opracoval 20tku na vhodnej průměr, aby to k něčemu bylo. :-D
Achjo, já tušil, že to nebude tak lehký, jak to vypadalo. :-D Vhodný ořech nemám, tak sem si říkal, jestli by šlo použít kus kulatiny a vybrousit na ni kužel? Případně někdo z Prahy, kdo ten přípravek má a nechal by se za cigára využít?
Imho, mažu to nějakym vysychavym humusem na trubky.
Imho, mažu to nějakym vysychavym humusem na trubky.
-> Jozka: Jojo, ještě, že dnes má GOLA sadu skoro každý
Tam, kde nemám vhodný rozměr oříšku ve staré TONA, tam nastoupí novodobá ATX a naopak![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tam, kde nemám vhodný rozměr oříšku ve staré TONA, tam nastoupí novodobá ATX a naopak
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Ale i tak se může stát, že se trubka změní na střižník..
-> Borderer: S přípavkem a glycerínem to jde skoro samo, ale gola ořech vhodný velikosti, nasazenej před trubku, aby jí udělal cestičku, taky docela funguje..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: S přípavkem a glycerínem to jde skoro samo, ale gola ořech vhodný velikosti, nasazenej před trubku, aby jí udělal cestičku, taky docela funguje..
-> Bukaj: A hlavně nemazat olejem nebo vazelínou.
-> isti 15.10.15 21:14:24: I prd, stačí řádně mazat a vleze tam
Mazal jsem glycerinem a lisoval ztužidlem (truhlářskou svorkou)![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Mazal jsem glycerinem a lisoval ztužidlem (truhlářskou svorkou)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Borderer: Ne, bez přípravku na to zapomeň. Je tu ve článkách návod jak to udělat s použitim oříšků z gola sady, ale ideální to taky neni.
-> Borderer: Bez prípravku je to mission imposible
-> stepan 15.10.15 19:29:54: Bohužel, jedinej přípravek, co mam je na soustružení pouzder svisláku. Bez něj to nelze?
-> Borderer: Přípravek máš?
A jak velkou sílu mužu vlastně vyvinout, abych do horních ramen tu trubičku narval? Gumu tam už s velkou slávou mám, ale ať se snažim jak chci, buďto mě to ujede, nebo začínám používat, dle mého soudu, až moc velké násilí. :-/
-> Bukaj: Tak "o pi*ný chlp" asi možná kratší budou, ale vzhledem k charakteru spoje to nebude nic zásadního..
-> Jozka 15.10.15 00:18:37: -> Borderer: Použité emontované trubičky jsou o chlup kratší (smáčklé dotažením spoje), ale jestli to má nějaký vliv na další použití, to netuším. Asi bych se toho nebál, o výměně bych zvažoval po třetí rozborce, nebo viditelném poškození.
-> Borderer: Ty balený trubky do silentbloků ramen myslíš ? Ty podlejhají snad jenom korozi a neodborný demontáží, jinak nevím, že by nějak degradovaly..
Jak se vlastně pozná, že je ta trubička v háji? Má moc velkou vůli? Do horních ramen sem doma vyhrabal nový, ale do spodních mam jen ty starý... :-/ Jinak sem dnes poprvé navštívil Krejčíkovu garáž, tvl, takovej malej kousek nebe... :-D
-> Sejki: ja su predzasoben.
-> Bery: tak a ted budou mit do vecera vyprodano.... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Cc kosorice je maji normalne skladem.
-> Přema: Jo, uplně normálně se daj sehnat (třeba Autokelly), a vydrželi mi vždycky (3x) tak 100km. Dal bych tvrdý od Pemita. Horní sériový fungujou v pohodě.
-> Sejki: Hele na soustruhu dělám, vytočit by se to jako dalo jako každá jiná věc, ale jesi je to nějakej tvrdej materiál a ještě se musí zušlechťovat tak bych radši obešel vrakáče a nějaký schopný vymontoval a použil je, páč ta výroba by podle mě byla dost drahá.
-> Přema: Jesi chceš, mám 4 silenty do horních ramen, fungláky, i s trubička. Kouknu na net co mě stály a dal bych ti je třeba o 40% levnějš.
-> Přema 10.10.15 10:10:59: Myslim ze jo, ale ja bych uz nedaval nic jineho nez tvrde od Pemita. Origo se rozpadaji...
-> Tuner#2: a ty silent. do toho se dají někde sehnat?
-> Tuner#2: tak uvidim, ja mam teda v haji horni...
-> Přema 09.10.15 23:00:09: -> Sejki - zrušená registrace 10.10.15 06:56:35: To bych panove nedelal, mam pocit ze to neni z bezne oceli a je to i nejak zuslechteno. Pilot je chtel kdysi delat a upustil od toho.
-> Tuner#2: Tak tohle snad vytocit na soustruhu nebude problem ne? Ja jen, ze mam jednu v haji...
-> Tuner#2: To sem nějak neřešil, tu minutu než sem vyndal segerovku to přežilo.
-> Tuner#2: dalo by se to utočit na soustruhu ale proč to dělat jednoduše že? však času dost, jen ta trpělivost....
-> Přema 09.10.15 22:45:39: To bych nedoporučoval, neb nové tyčky už seženeš horko těžko...
-> Tuner#2: ten silent je taky v hajzlu.. z kraje jsou rozštípané. Kdyby náhodou někomu ležely doma tak beru... Nenapadlo mě že tam je segerovka, jak to vím tak už si poradím... nejspíše bych do toho stejně tak dlouho mlátil kladivem až bych vzal flexu a pratikoval destrukční metódu...
-> ochoda 09.10.15 22:04:39: Proč mačkat a ničit silent?
-> Přema 09.10.15 22:36:24: Zapřeš konec tyčky a vnitřní hranu ramene a ve svěráku stáhneš. Rameno pruží (de fakto ho roztáhneš do šířky), takže na tebe ségrovka krásně vykoukne a vycvakneš jí šroubovákem. Druhá strana už pak jde bez svěráku, neb tyčka je volně.
-> Přema 09.10.15 22:36:24: Zapřeš konec tyčky a vnitřní hranu ramene a ve svěráku stáhneš. Rameno pruží (de fakto ho roztáhneš do šířky), takže na tebe ségrovka krásně vykoukne a vycvakneš jí šroubovákem. Druhá strana už pak jde bez svěráku, neb tyčka je volně.
-> ochoda: musel jsem si to přečíst asi pětkrát než jsem to pochopil, ale jo už to chápu vyzkouším, díky...
-> Sejki: rozebrat je ještě celkem srandovní, ale dávat to dokupy tak aby to znova fungovalo a nejezil jsem 4 stopy bude trošku horší, teda alespoň předpokládám...
-> Sejki: rozebrat je ještě celkem srandovní, ale dávat to dokupy tak aby to znova fungovalo a nejezil jsem 4 stopy bude trošku horší, teda alespoň předpokládám...
-> Přema: ve svěráku zmáčkneš a kroužek vyloupneš![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a ty kozlíky posunu jak? zkoušel jsem narvat šroubovák do drážky a zklepat je, ale ani ťuk...
-> Přema: Sundáš matky a šecko co jde, pak rameno a kozlíka narveš do svěráku a stáhneš to aby se kus silentu mezi ramenem a kozlíkem zmáčkl a vykoukla na tebe segerovka kterou pak sundáš, na druhý straně do toho praštíš a uvidíš segerovku.
-> Přema: mrkni na fotku, jak jsou drazky tam jsou segerovky...ale je to jebacka:)
www.cc-autodily.cz/files/ .../113426083.JPG
www.cc-autodily.cz/files/ .../113426083.JPG