skládáme nápravu...

prohledat
6497 příspěvků (zobrazeno 2001 až 2050) od 23.09.2007 do 16.09.2024, založil/a T
řadit dle data
20:50:08
16.09.2015
ochoda
-> Jozka: Dotažení sem kontroloval. To je OK. Skusim to pořádně namočit.
20:39:21
16.09.2015
Jozka
-> ochoda: Asi bych mrkl i na to dotažení, kam bych dosáhl - ale letos se mi prvně rozezpívala náprava, skládaná před 12ti lety - přitom nájezd zcela jistě pod 20 t.km (a taky upadla násada od hrabiček na listí, nasazená začátkem století - čímž jsem po těch letech zjistil, že jsem tak precizně opracoval konec k zasazení, že už nebyl potřeba šroubeček..).
19:29:37
16.09.2015
ochoda
-> Jozka: To zní celkem logicky a napadá mě tak, že mi to začlo dělat až někdy tušim po Pohofestu. Takže by to fakt mohlo bejt "vyschlý". 1
01:22:37
16.09.2015
ondie
-> Eidy: Jinými slovy,tohle zasloužej i čepy rameno/nápravnice.
22:41:10
15.09.2015
Robert 106
-> Eidy: Díky, taky mě napadlo když už teda utáhnout tak v přirozený poloze.
21:58:30
15.09.2015
Jozka
-> ochoda: Je to dost dobře možný - zkusil bych projet větší louži - zpravidla to funguje.
21:27:04
15.09.2015
ochoda
-> Jozka: Takže by sedělo, že mi na přední nápravě vrže jak debil silentblok horního ramene? =D
21:15:00
15.09.2015
castrol
-> Jozka: 3
21:13:00
15.09.2015
Jozka
-> castrol: 3 Kus roxoru s okama místo tlumiče ?
21:03:46
15.09.2015
castrol
-> Jozka: tiez som tak postupoval a skoncil som u zeleza 3
21:01:41
15.09.2015
Jozka
-> castrol: Tak určitě, ale já na podvozku originalisticky začínám a končím tvrdšíma silentbokama motoru (no ještě pružiny a tlumiče, ale to nestojí za řeč)..
20:57:04
15.09.2015
castrol
-> Jozka: su aj lepsie matrose ako guma 1
20:52:11
15.09.2015
Jozka
-> MOLSO: Letos bylo příliš sucho, mě taky vržou gumky porůznu..4
20:44:53
15.09.2015
MOLSO
asi uz viem co mi vrzga na naprave 40
20:40:33
15.09.2015
Pavel P..
-> Robert 106: já při repasi nápravy taky utáhnul na moment a po asi 3tis km to divně vrzalo a bylo to právě nedotažený a protáčelo se to na čepu, tim jak se po čase ta barva vymačkala a sedlo si to.... tak jsem to teď přetahoval a je klid.



jinak já mám dorazy uříznutý taky z druhý strany, finul jsem ho v tý drážce a pak zalamovákem vyřezal novou drážku u pár cm níž...4
20:21:44
15.09.2015
Eidy
-> Robert 106: Tak tak, jak říká -> stepan: . Krut se musí odehrávát v SB. Klíčem ke štěstí je utáhnout čepy až když to stojí na kolech zatížený. 4
20:16:40
15.09.2015
stepan
-> Robert 106: Utáhnout podle knížky, kroucení pouze v gumě je správně.
20:09:31
15.09.2015
Robert 106
Čau chlapi,



taky bych měl dotaz. Čepy ramen které spojují vrchní rameno se svislým čepem a spodní excentr co spojuje spodní rameno s rejdovým čepem se má dotahovat na krev ?

Tedy v knize je napsáno 70 Nm ono ty původní silentbloky byly spíš vykroucený než vymlácený právě protože se při pohybu ramena nahoru a dolů otočný pohyb odehrál v gumě.

Když se totiž čep utáhne tak rameno sevře futro čepu a ten se pak nemůže protočit.

Nahoře by šel dotáhnout s citem a zajistit, ale dole to je blbost tam by se pak pootáčel ten excentr.



A druhá otázka zkoušel někdo tady místo uřezání dorazů myslím špičky uříznout druhou sranu a zapustit jej do toho držáku ?



Dík Robert
upraveno 2x, naposled 15.09.2015 20:10:20
18:16:09
09.09.2015
isti
-> Borderer: -> MOLSO: Originálné sú v krabici s názvom ˝˝sada pružín 105-120˝˝
11:41:27
09.09.2015
Borderer
Děkuji!
upraveno 1x, naposled 09.09.2015 11:42:02
11:40:06
09.09.2015
MOLSO
-> Borderer: DIN 7993 A



na spodne ramena som kupoval 20ku, z ktorej bolo asi 5 mm urezat flexou.



na vrchne ramena som kupoval 16ku, ktoru som spicatymi kliestami roztiahol na 18mm
11:37:38
09.09.2015
m8rinek
-> Borderer: Je to normálně pojistnej hřídelovej kroužek, seženeš to v ložiskárně...
11:33:55
09.09.2015
havlik
-> Borderer: použil jsem starý vždycky
11:31:00
09.09.2015
Borderer
Kamarádi,

tak sem se dostal s nápravou do fáze, kdy začínam shánět všechny potřebné díly a zasekl jsem se na tom, že absolutně nemužu splašit ty pojistný kroužky jak na spodní, tak na horní rameno (110-428510, 992-955020). Jak ste si s tím poradili vy?
17:43:51
07.09.2015
havlik
-> Bukaj: jo jo vim, ale já bych to právě chtěl vyřešit jednou silnější podložkou než to skládat z několika slabých4
upraveno 1x, naposled 07.09.2015 17:45:24
17:40:44
07.09.2015
Bukaj
-> havlik: Jinak ty míry neber nějak moc vážně, ty origo podložky jsou plusmínus každá jiná - nějaká desetina mm žádná míra4
17:38:41
07.09.2015
Bukaj
Nesmíš na mne tak spěchat, nemám nejrychlejší připojení... 3

Jinak tloušťky tu mám 1 a 3 mm, ale to asi víš...4
17:36:57
07.09.2015
Bukaj
17:35:03
07.09.2015
havlik
-> Bukaj: super děkuju eště bych poprosil o rozměr v tom Učku, kolik tam je 4mm?
17:30:43
07.09.2015
Bukaj
17:28:47
07.09.2015
Bukaj
17:26:56
07.09.2015
Bukaj
Takže:
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od Bukaj vložen 07.09.2015 17:26:56
17:19:34
07.09.2015
havlik
-> Bukaj: jo přesně ty
17:15:36
07.09.2015
Bukaj
-> havlik 07.09.15 14:39:35: Myslíš ty hranatý podkůvky? Ty po ruce mám, vydrž chvilku...
14:47:30
07.09.2015
TTomas
-> havlik: Mám je v garáži v šuplíku. Pokud nebude nikdo rychlejší, tak ti je omerim. Taky bych si nějaký vzal;)
14:39:35
07.09.2015
havlik
neměl by někdo z vás po ruce ty podložky pod kozlíky, kterejma se vymezuje odklon? Potřeboval bych jen oměřit rozměr kvůli výrobě a nemyslím tloušťku. Já vim že se tam dají nacpat ať už podložky obyč nebo matka ale chtěl bych to udělat z kusu materiálu:) Bohužel všechny starý ohnilý už jsem vyházel
00:09:32
04.09.2015
Bukaj
-> George88: Mkové, nebo MBčkové tyčky jsou možnou příčinou...
19:34:43
03.09.2015
George88
Pánové, potřebuju radu. nemůžu seřídit řízení na užovce tak, abych měl oba rejdy stejný. Podle Andrta má být vzdálenost mezi krajním čepem a převodkou 363mm a mezi pravym krajním čepem a pomocnym čepem na nápravnici 337mm. Nemůžu těch 363mm dostat, protože tyčka je uplně zašroubovaná v čepu. 337 tam dám, ale moc prostoru od konce tam taky nebude. Delší vzdálenost mezi prostředním čepem a kloubem tyčky řízení mám u převodky, takže kde může být problém? Mkové tyčky?
15:04:50
02.09.2015
stepan
-> minno: Jo předepsaných je 45Nm. Asi je taky zkrátim, takhle dlouhý tam prostě nedostanu.
upraveno 1x, naposled 02.09.2015 15:05:04
08:19:42
02.09.2015
minno
-> stepan 30.08.15 17:38:51: Pemitove silentbloky spodného ramena som musel skracovať, pretože mi to robilo to isté, čo tebe. A o skracovaní som čítal v tej dobe (2013) aj od X ďalších ľudí.

Ďalšia vec, nikdy som to nedoťahoval na 45 Nm (taký je predpis?), ale s citom tak, aby to bolo dobre.

Po skrátení a dotiahnutí to vyzeralo takto:

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../326_2013-05- 01_22-58-52_22.jpg



Mám s tým najazdené už 45 tis. km a je to stále v rovnakom stave, nič nepoškodené.
20:36:59
31.08.2015
Přema
-> stepan: bez prasáren to nejsem já :D šetřím na každé blbosti za pár stovek a tam kde nemusím tak tam plácám věci za tisíce... problém je jenom v tom že 1. října musí být to auto na technické a momentálně je se zhozenýma nápravama a motorem postavené metr nad zemí s tím že budu vyvařovat...
upraveno 1x, naposled 31.08.2015 20:37:30
20:24:07
31.08.2015
stepan
-> Přema: Nedělej takový prasárny, kup normálně nový excentry a nový pouzdra.
20:23:01
31.08.2015
Přema
-> Bukaj: pouzdra s teflonem stáhnout nemůžeš.. dneska jsem koupil jednu vložku na zkoušku a ještě mě napadlo v tom kde je to rozřezané to trošku rozpilovat a stáhnout tím bych si upravil průměr a do toho bych ten stáhnutý excentr dopasoval...
14:13:32
31.08.2015
Bukaj
-> Přema: Stahovat excentr na průměru je blbost - asi by nevyšly pouzdra. Pouzdra je tedy po nalisování potřeba projet výstružníkem, ale o kolik, to netuším.

Rozumnější by asi bylo upravit stovkové excentry, popřípadě použít komplet spodní ramena i s excentry z kila...
13:28:27
31.08.2015
Přema
-> Bukaj: mám otevřenou zatím jenom jednu stranu a tam je i váleček K.O takže ideálně z 23 stáhnout na 22 tím pádem sehnat vložku 24-27? a vrazit to tam skusím rozdělat ten druhý který není tak hrozný a uvidím jestli je taky načatý rzí nebo by to šlo napasovat na kilí vložku a ozvu se...
09:14:33
31.08.2015
Bukaj
-> Přema: Pokud by Ti stačily kilí vložky, tak ty bych někde měl mít, pokud máš vydřené či vyrezlé i excentrické válečky, tak buď upravit stovkové (jsou o cca 1 cm delší), nebo shánět komplet MB excentry - občas se na trhu objeví nové - zkus burzy, nebo nějakého dobře zásobeného překupníka 4
09:08:37
31.08.2015
Bukaj
-> stepan 30.08.15 20:58:48: Trubky měly 742 jen jeden rozměr, kratší trubičky horních ramen mělo MBčko...4
09:03:57
31.08.2015
Bukaj
-> skodaman 27.08.15 09:55:31: Vlečkový silent - stejný výrobce, jen nová výroba (asi v rámci úspor už tu ocel nelakují). Předpokládám, že kvalita bude +- stejná, jako u černých, jen bych to radši natřel, ať to neni za chvilku hnusně orezlý4
23:26:39
30.08.2015
Přema
-> stepan: Nene pouze obalit peřinou a odbýt si pár hodin spánku... díky jsem to mezitím našel, problém je v tom že z toho nesedí žádný rozměr.. potřebuju 23-27 nebo 22-27 origo byl nejspíše rozměl 24-27 což tam mají ale já už mám ty váleřky z excentrem tak ošoupané a vyrezlé že ve 24 by to bylo ještě horší jak teď...
upraveno 1x, naposled 30.08.2015 23:26:55
23:20:09
30.08.2015
stepan
-> Přema: proprumysl.cz/loziska/oce l-kompozit-ptfe-ku

Zabalit jako hodit si mašli? Kvůli pouzdrům? Kašli na to. 40
Extreme Tyres