skládáme nápravu...

prohledat
6497 příspěvků (zobrazeno 2151 až 2200) od 23.09.2007 do 16.09.2024, založil/a T
řadit dle data
08:29:51
19.03.2015
skodaman
-> Pavel P..: -> Bukaj: Diky 5
22:18:01
18.03.2015
Bukaj
-> Pavel P.. 18.03.15 21:32:33: Přesně tak4

A ještě starší výroba (z doby stovek) nemá na kulácích odlito nic6
21:32:33
18.03.2015
Pavel P..
-> skodaman: je... a nebo pak z pozdější výroby je tam DAS (DAčické Strojírny)
upraveno 1x, naposled 18.03.2015 21:33:41
21:06:22
18.03.2015
skodaman
A nevíte ještě zda je na originálních čepech odlito písmeno J ?
20:57:43
18.03.2015
Pavel P..
-> stepan: to by ses divil... ztuhne a vyschne, hlavně v ložiskách, například spojkových je vyschlá vždycky.... a pak se lidi diví že jim origo ložisko odejde dřív než čína.
20:51:58
18.03.2015
stepan
-> skodaman: Tak to mě ani nikdy nenapadlo vymejšlet, vždycky sem je dal na auto tak jak sem je koupil, nemyslim si, že se vazelíně leženim něco stane.
20:50:29
18.03.2015
skodaman
-> stepan: Ano to je, ale chtěl bych je naplnit novou 6
20:49:12
18.03.2015
stepan
-> skodaman: V nových by snad měla vazelína od výroby bejt, ne?
20:42:16
18.03.2015
skodaman
Zdravím, koupil jsem nové originál kulové čepy, a chci se zeptat, co do nich mám dát za vazelínu. Mohu tam dát Castrol LMX ?
21:17:36
16.03.2015
Jirik_Tuňák1983
-> stepan 16.03.15 20:27:43: Že by např. Porsche dělalo až tak zásadní modifikace náprav, aby museli dávat brzdič jednou tam a podruhý tam, to se mi moc nepozdává.
20:27:43
16.03.2015
stepan
-> Jirik_Tuňák1983: Řek bych, že se nevejdou na stejnou stranu jako řízení, takže podle toho. A řízení zase podle místa kolem.
19:55:24
16.03.2015
Jirik_Tuňák1983
Dám svůj možná hloupý dotaz sem. O odlišnost brzdičů jsem se moc nezajímal, ale proč mají některá auta montované přední brzdiče zepředu a jiná zezadu? Může to mít nějaký vliv na brzdný účinek?
22:58:43
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: Štít volný není, to mám zkontrolovaný. A kdyby to bylo jak říkáš, tak by to šlo rukou protočit, protože si o kousek vrátí, jenže takhle se kolo ani nehne. Zkontroluju prasátko jestli chodí oba pístky a uvidíme. Času je zatím dost 4
22:48:01
13.03.2015
Eidy
-> Antony: Hele, a taková trapná záležitost; štít volný není? Spíš bych prohlídnul samostav a prasátko, když se pakny nevrátí dost, tak budou zavázet o buben a ten si je pak "stáhne" směrem otáčení a přední (náběžná) pakna se vždy sjede, než ubude dost materiálu na volné otočení.
22:44:05
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: sjíždí se na levý straně přední pakna. A na prasátku je vidět různý vysunutí pístků. Samostav to ale nedovolí vrátit zpět. A taky se na začátku sezóny ozývaly při brzdění rány z bubnu, který jsem přisuzoval kontaktu pakny se štítem. Pak to ale utichlo a nejsem schopný říct kdy to přestalo 8
22:35:59
13.03.2015
Eidy
-> Antony: Takže to dělá necelou desetinu na průměru bubnu. No, to už není úplně málo, ale vůbec mi to nesedí se sjetou jednou paknou a druhou v pořádku. To bych spíš hledal v prasátku nebo konfliktu pakna versus štít apod.

Mimochodem, která pakna se sjíždí? Náběžná nebo úběžná?
22:31:18
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: To mě na tom mate právě nejvíc. Měřil jsem to cca v pulce nájezdu a házivost na náboji byla do 5-ti stovek na průměru 150mm. Je ale pravda, že se to hodně začalo projevovat až po přesedlání na pavučiny (podložky 28mm) a ostré jízdě po rozbitých silnicích s početnejma dírama. .
22:23:10
13.03.2015
Eidy
-> Antony: A dokážeš dát hodinky na samotný náboj tak jak je na nápravě? To by aspoň nahrubo mělo jít. Já jen abys to nerozebíral zbytečně.
22:21:10
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: jj, zkoušel na přetočeným, dokonce to dělá na všech 3 sadách bubnů, co mám doma. Ale je taky možnost jak píše -> minno: o válečku, protože je sjetá jen jedna pakna. Co jsem včera měřil, tak 5 mm versus 1,4mm.
22:02:26
13.03.2015
minno
-> Antony: Tak v tom prípade áno, toto je už trochu extrém... To bude potom tou hriadelou. Ja kolesami pretočím aj rukami, len na jednom mieste to trochu šuchá. Mám teraz myslím že len druhú alebo tretiu sadu pakní za tých 80 tis. km, ale to mi jedna sada dosť rýchlo odišla len kvôli odídenému valčeku, kedy sa vysúval len jeden piestik a pakne sa zodrali dosť nerovnomerne....
21:59:40
13.03.2015
Eidy
-> Antony: Jestli to vázne v jednom místě, tak bych si nebyl ohnutou hřídelí tolik jist. Neříkám, že nemůže být, jen je to trochu divný. Zkoušel jsi buben roztočit v soustruhu? Když bude hřídel ohnutá, tak bude buben drhnout boční stěnou a nikoliv obvodem. Čili obložení by moc ubývat nemělo. Nebo maximálně zboku, ale ne v ploše. Tohle je spíš jak uhozený buben zmáčknutý na obvodu.
21:52:49
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> minno: Vakl to nemá, to máš pravdu, ale jdou nasunout rukou. Každopádně ohledně sjíždějí obložení během cca 2000 km, už je tam 3-tí sada obložení a vždy i spálený zinek z bubnu. A otočit kolem rukou nejde, prostě to nezmůžu. 3/4 obvodu krásně volně a zbytek jedině motorem, ten to přemůže. A když jedeš, vyřadíš, tak to cuká celým autem. Proto usuzuju na ohnutou hřídel. .
21:42:28
13.03.2015
minno
-> Antony: ono tie vlečkové náboje / hriadele sa robili podľa všetkého dve verzie: 1. také, čo do seba bolo treba lisovať , 2. také, čo do seba šli zasunúť rukami. Mám doma 1 sadu nových nábojov a hriadelí a obidva kusy nábojov a hriadelí idú do seba zasunúť rukou. Samozrejme sú bez vôlí, ale je to proste presnejšia výroba.



Pri repase vlečky, čo mám na aute, som použil staršie komponenty, náboje šli zasunúť ťaktiež rukou, ale "vakl" tam nebol, pre istotu som to poistil myslím že tiež Loctite 641, matice zaklepnuté a zalepené Loctite na stredne pevné spoje a drží to už 4 roky a 80 tis. km.



Každopádne, čo sa týka bŕzd, tak tiež mi obidve strany pri otáčaní kolesom na jednom mieste mierne "viaznú", ale to je problém asi všetkých vlečiek. No že by som s tým mal nejaký problém sa nedá povedať, brzdí to dobre.

Čo v tvojom prípade znamená "strašně se sjíždí obložení"?
upraveno 1x, naposled 13.03.2015 21:43:18
20:35:49
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: Já to pro sichr zalepím. Ten Most to musí vydržet a pak snad doufám nahodím MTX 4
20:22:51
13.03.2015
Eidy
-> Antony: Mě jdou náboje nasadit taky jen rukou. Matky mám jen zalepený nějakým Loctitem a bez zaklepnutí a drží to. Pokud tam není vakl, vydrží to. 4
19:47:08
13.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 13.03.15 18:18:56: Neděkuj, právě jsem se dozvěděl, že neumím poradit a jen jsem chytrej, tak jako bych nic nenapsal...
19:22:36
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
Tak myslím, že spoj zalepím 648-čkou, mají ho kousek od baráku za slušnou cenu a i parametrama to sedí. Budu věřit Vhml, že vysokopevnostní rozdělám 1
19:03:48
13.03.2015
Pavel P..
-> Antony: jojo to je ono... lidem nedochází že jim to kolo může za jízdy ulítnout...8
18:59:25
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> Pavel P..: ještě že jsme se o tomhle bavili, co?
18:57:29
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> vhml 13.03.15 18:51:28: psal jsem to, co píše výrobce. Jako zalepit to 270-tkou a pak to nesundat 8 Ale možná máš pravdu, nemám s lepením žádnou zkušenost. .
18:53:51
13.03.2015
Pavel P..
jste hovno tuneři :-)) vůle se maj vymezovat silikonem.....3
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od Pavel P.. vložen 13.03.2015 18:53:51
18:51:28
13.03.2015
vhml
-> Antony - zrušená registrace 13.03.15 18:48:22: Nedělej si iluze, že by to nějak dramaticky drželo pohromadě. Nářadím to rozebereš. Středně pevnostní Loctity používám jenom tak aby se neřeklo. Pokud se to fakt má nepovolit, tak jedině vysokopevnostní.
18:48:22
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> vhml 13.03.15 18:36:18: Ale 270-tka je na trvalý, nerozebiratelný spoje. Ta 641 je rozebiratelná 4
18:36:18
13.03.2015
vhml
-> Antony - zrušená registrace 13.03.15 18:18:56: v práci vůli v drážkách ,,vylepujeme" Loctitem 270. Ač teda v oficiálním popisu nic takovýho nemá, tak konstruktéři asi budou vědět proč si předepsali zrovna tenhle.
18:18:56
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: Já blbec když nasazoval unašeč i s ložiskem, tak jsem si to nezkontroloval 8, každopádně zkusím sehnat ten loctite a uvidíme 4 dík
upraveno 1x, naposled 13.03.2015 18:20:38
18:15:13
13.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 13.03.15 18:12:46: Já měl dokonce vůli ještě na bubnové nápravě a povolovalo to matku. Tak na drážky šel loctite tuším 641 a matku jsme zatáhnul na klasický střední loctite modrej na závity a byl s tím asi 5let pokoj než jsem dával kotouče/jinou novou nápravu 4
upraveno 1x, naposled 13.03.2015 18:15:49
18:12:46
13.03.2015
Antony - zrušená registrace
Na vlečce musím vyměnit celou poloosu i s unašečem (strašně se sjíždí obložení, při otočení kola v jednom místě vázne)

Vybral jsem nejrovnější hřídel, (házivost na ložiskách do dvou stovek) a přetočil čtyrlístek. Jenže na hřídel jde nasunout celkem snadno, není potřeba lis, stačí zatlačit. Ale není znát vůle v pootáčení. Je možné tento unašeč použít, nebo mam použít jinej? Anebo zalepit? popř. čím? . .
22:28:07
08.03.2015
Zeke-ten šestý
-> Bukaj: Nechal bych to asi vše najednou, včetně toho motoru, je čas, se ještě domluvíme :)
22:17:21
08.03.2015
Bukaj
-> Zeke-ten šestý: Půjde, ale termín v nedohlednu...
22:10:05
08.03.2015
Zeke-ten šestý
-> Bukaj: vím vím, že jsme říkali že tam někde vůle je, našel jsem ji až ted. Pujde to u tebe vyměnit?1
22:03:55
08.03.2015
Bukaj
-> Zeke-ten šestý: Když jsem na to koukal, tak jsem v tomhle místě vůli nehledal - fakt jsem se s tím ještě nesetkal.
21:04:04
08.03.2015
Zeke-ten šestý
-> Bukaj: nebo se vymačkal ten čep, pokud je to druhoška z bláta... když hejbu s kolem tak se čep nehejbe a svislak jo a pekne to klepe
21:01:12
08.03.2015
Bukaj
-> Zeke-ten šestý: Fakt v silentbloku? S tím jsem se snad ještě nesetkal - leda bys měl nějakej druhoškovej silent, nebo povolenej čep...
20:58:43
08.03.2015
Zeke-ten šestý
-> Bukaj: asi to bude jedno s druhym, doufám že to už vyřešímě1

+ k tomu přibude teda výměna silentbloku ve svislaku na te prave straně, tam je pěkná vůle9
20:56:57
08.03.2015
Bukaj
-> Zeke-ten šestý 08.03.15 20:05:36: No, podle mně tam pořád bouchaj ty trubky o ten druhej držák s tím urvaným šroubem - to jsme jaksi nedořešili a případně to budu řešit někdy u nás (asi s výměnou motoru)...4
20:52:42
08.03.2015
minno
-> Pavel P..: to aj tak nechápem ako môže vyskočiť, keď pri prevádzke je pružina stále stlačená.
20:46:41
08.03.2015
Pavel P..
-> Zeke-ten šestý: coby... nic.. slepit gumu s pružinou. taky jsem to lepil
20:44:58
08.03.2015
Zeke-ten šestý
-> Pavel P..: jo, tu už sem jednou znova usazoval, ale po vyjetí to občas bouchalo stejně, tak jestli zase vyskočila, co s tím případně?
20:42:24
08.03.2015
Pavel P..
mě dělalo takový bouchání vyskočená pružina z gumový podložky v domku... hlavně při couvnutí a zabrždění.
20:28:22
08.03.2015
Zeke-ten šestý
-> Tuner#2: Pružiny, mám celou sadu od Sakyho, jsou kratší než origo
Extreme Tyres