![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Pavel P..: -> Bukaj: Diky ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Pavel P.. 18.03.15 21:32:33: Přesně tak
A ještě starší výroba (z doby stovek) nemá na kulácích odlito nic![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A ještě starší výroba (z doby stovek) nemá na kulácích odlito nic
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> skodaman: je... a nebo pak z pozdější výroby je tam DAS (DAčické Strojírny)
A nevíte ještě zda je na originálních čepech odlito písmeno J ?
-> stepan: to by ses divil... ztuhne a vyschne, hlavně v ložiskách, například spojkových je vyschlá vždycky.... a pak se lidi diví že jim origo ložisko odejde dřív než čína.
-> skodaman: Tak to mě ani nikdy nenapadlo vymejšlet, vždycky sem je dal na auto tak jak sem je koupil, nemyslim si, že se vazelíně leženim něco stane.
-> stepan: Ano to je, ale chtěl bych je naplnit novou ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> skodaman: V nových by snad měla vazelína od výroby bejt, ne?
Zdravím, koupil jsem nové originál kulové čepy, a chci se zeptat, co do nich mám dát za vazelínu. Mohu tam dát Castrol LMX ?
-> stepan 16.03.15 20:27:43: Že by např. Porsche dělalo až tak zásadní modifikace náprav, aby museli dávat brzdič jednou tam a podruhý tam, to se mi moc nepozdává.
-> Jirik_Tuňák1983: Řek bych, že se nevejdou na stejnou stranu jako řízení, takže podle toho. A řízení zase podle místa kolem.
Dám svůj možná hloupý dotaz sem. O odlišnost brzdičů jsem se moc nezajímal, ale proč mají některá auta montované přední brzdiče zepředu a jiná zezadu? Může to mít nějaký vliv na brzdný účinek?
-> Eidy: Štít volný není, to mám zkontrolovaný. A kdyby to bylo jak říkáš, tak by to šlo rukou protočit, protože si o kousek vrátí, jenže takhle se kolo ani nehne. Zkontroluju prasátko jestli chodí oba pístky a uvidíme. Času je zatím dost ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony: Hele, a taková trapná záležitost; štít volný není? Spíš bych prohlídnul samostav a prasátko, když se pakny nevrátí dost, tak budou zavázet o buben a ten si je pak "stáhne" směrem otáčení a přední (náběžná) pakna se vždy sjede, než ubude dost materiálu na volné otočení.
-> Eidy: sjíždí se na levý straně přední pakna. A na prasátku je vidět různý vysunutí pístků. Samostav to ale nedovolí vrátit zpět. A taky se na začátku sezóny ozývaly při brzdění rány z bubnu, který jsem přisuzoval kontaktu pakny se štítem. Pak to ale utichlo a nejsem schopný říct kdy to přestalo ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Antony: Takže to dělá necelou desetinu na průměru bubnu. No, to už není úplně málo, ale vůbec mi to nesedí se sjetou jednou paknou a druhou v pořádku. To bych spíš hledal v prasátku nebo konfliktu pakna versus štít apod.
Mimochodem, která pakna se sjíždí? Náběžná nebo úběžná?
Mimochodem, která pakna se sjíždí? Náběžná nebo úběžná?
-> Eidy: To mě na tom mate právě nejvíc. Měřil jsem to cca v pulce nájezdu a házivost na náboji byla do 5-ti stovek na průměru 150mm. Je ale pravda, že se to hodně začalo projevovat až po přesedlání na pavučiny (podložky 28mm) a ostré jízdě po rozbitých silnicích s početnejma dírama. .
-> Antony: A dokážeš dát hodinky na samotný náboj tak jak je na nápravě? To by aspoň nahrubo mělo jít. Já jen abys to nerozebíral zbytečně.
-> Eidy: jj, zkoušel na přetočeným, dokonce to dělá na všech 3 sadách bubnů, co mám doma. Ale je taky možnost jak píše -> minno: o válečku, protože je sjetá jen jedna pakna. Co jsem včera měřil, tak 5 mm versus 1,4mm.
-> Antony: Tak v tom prípade áno, toto je už trochu extrém... To bude potom tou hriadelou. Ja kolesami pretočím aj rukami, len na jednom mieste to trochu šuchá. Mám teraz myslím že len druhú alebo tretiu sadu pakní za tých 80 tis. km, ale to mi jedna sada dosť rýchlo odišla len kvôli odídenému valčeku, kedy sa vysúval len jeden piestik a pakne sa zodrali dosť nerovnomerne....
-> Antony: Jestli to vázne v jednom místě, tak bych si nebyl ohnutou hřídelí tolik jist. Neříkám, že nemůže být, jen je to trochu divný. Zkoušel jsi buben roztočit v soustruhu? Když bude hřídel ohnutá, tak bude buben drhnout boční stěnou a nikoliv obvodem. Čili obložení by moc ubývat nemělo. Nebo maximálně zboku, ale ne v ploše. Tohle je spíš jak uhozený buben zmáčknutý na obvodu.
-> minno: Vakl to nemá, to máš pravdu, ale jdou nasunout rukou. Každopádně ohledně sjíždějí obložení během cca 2000 km, už je tam 3-tí sada obložení a vždy i spálený zinek z bubnu. A otočit kolem rukou nejde, prostě to nezmůžu. 3/4 obvodu krásně volně a zbytek jedině motorem, ten to přemůže. A když jedeš, vyřadíš, tak to cuká celým autem. Proto usuzuju na ohnutou hřídel. .
-> Antony: ono tie vlečkové náboje / hriadele sa robili podľa všetkého dve verzie: 1. také, čo do seba bolo treba lisovať , 2. také, čo do seba šli zasunúť rukami. Mám doma 1 sadu nových nábojov a hriadelí a obidva kusy nábojov a hriadelí idú do seba zasunúť rukou. Samozrejme sú bez vôlí, ale je to proste presnejšia výroba.
Pri repase vlečky, čo mám na aute, som použil staršie komponenty, náboje šli zasunúť ťaktiež rukou, ale "vakl" tam nebol, pre istotu som to poistil myslím že tiež Loctite 641, matice zaklepnuté a zalepené Loctite na stredne pevné spoje a drží to už 4 roky a 80 tis. km.
Každopádne, čo sa týka bŕzd, tak tiež mi obidve strany pri otáčaní kolesom na jednom mieste mierne "viaznú", ale to je problém asi všetkých vlečiek. No že by som s tým mal nejaký problém sa nedá povedať, brzdí to dobre.
Čo v tvojom prípade znamená "strašně se sjíždí obložení"?
Pri repase vlečky, čo mám na aute, som použil staršie komponenty, náboje šli zasunúť ťaktiež rukou, ale "vakl" tam nebol, pre istotu som to poistil myslím že tiež Loctite 641, matice zaklepnuté a zalepené Loctite na stredne pevné spoje a drží to už 4 roky a 80 tis. km.
Každopádne, čo sa týka bŕzd, tak tiež mi obidve strany pri otáčaní kolesom na jednom mieste mierne "viaznú", ale to je problém asi všetkých vlečiek. No že by som s tým mal nejaký problém sa nedá povedať, brzdí to dobre.
Čo v tvojom prípade znamená "strašně se sjíždí obložení"?
-> Eidy: Já to pro sichr zalepím. Ten Most to musí vydržet a pak snad doufám nahodím MTX ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony: Mě jdou náboje nasadit taky jen rukou. Matky mám jen zalepený nějakým Loctitem a bez zaklepnutí a drží to. Pokud tam není vakl, vydrží to. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony - zrušená registrace 13.03.15 18:18:56: Neděkuj, právě jsem se dozvěděl, že neumím poradit a jen jsem chytrej, tak jako bych nic nenapsal...
Tak myslím, že spoj zalepím 648-čkou, mají ho kousek od baráku za slušnou cenu a i parametrama to sedí. Budu věřit Vhml, že vysokopevnostní rozdělám ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Antony: jojo to je ono... lidem nedochází že jim to kolo může za jízdy ulítnout...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Pavel P..: ještě že jsme se o tomhle bavili, co?
-> vhml 13.03.15 18:51:28: psal jsem to, co píše výrobce. Jako zalepit to 270-tkou a pak to nesundat
Ale možná máš pravdu, nemám s lepením žádnou zkušenost. .
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
jste hovno tuneři :-)) vůle se maj vymezovat silikonem.....![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Antony - zrušená registrace 13.03.15 18:48:22: Nedělej si iluze, že by to nějak dramaticky drželo pohromadě. Nářadím to rozebereš. Středně pevnostní Loctity používám jenom tak aby se neřeklo. Pokud se to fakt má nepovolit, tak jedině vysokopevnostní.
-> vhml 13.03.15 18:36:18: Ale 270-tka je na trvalý, nerozebiratelný spoje. Ta 641 je rozebiratelná ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony - zrušená registrace 13.03.15 18:18:56: v práci vůli v drážkách ,,vylepujeme" Loctitem 270. Ač teda v oficiálním popisu nic takovýho nemá, tak konstruktéři asi budou vědět proč si předepsali zrovna tenhle.
-> Tuner#2: Já blbec když nasazoval unašeč i s ložiskem, tak jsem si to nezkontroloval
, každopádně zkusím sehnat ten loctite a uvidíme
dík
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony - zrušená registrace 13.03.15 18:12:46: Já měl dokonce vůli ještě na bubnové nápravě a povolovalo to matku. Tak na drážky šel loctite tuším 641 a matku jsme zatáhnul na klasický střední loctite modrej na závity a byl s tím asi 5let pokoj než jsem dával kotouče/jinou novou nápravu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na vlečce musím vyměnit celou poloosu i s unašečem (strašně se sjíždí obložení, při otočení kola v jednom místě vázne)
Vybral jsem nejrovnější hřídel, (házivost na ložiskách do dvou stovek) a přetočil čtyrlístek. Jenže na hřídel jde nasunout celkem snadno, není potřeba lis, stačí zatlačit. Ale není znát vůle v pootáčení. Je možné tento unašeč použít, nebo mam použít jinej? Anebo zalepit? popř. čím? . .
Vybral jsem nejrovnější hřídel, (házivost na ložiskách do dvou stovek) a přetočil čtyrlístek. Jenže na hřídel jde nasunout celkem snadno, není potřeba lis, stačí zatlačit. Ale není znát vůle v pootáčení. Je možné tento unašeč použít, nebo mam použít jinej? Anebo zalepit? popř. čím? . .
-> Bukaj: Nechal bych to asi vše najednou, včetně toho motoru, je čas, se ještě domluvíme :)
-> Zeke-ten šestý: Půjde, ale termín v nedohlednu...
-> Bukaj: vím vím, že jsme říkali že tam někde vůle je, našel jsem ji až ted. Pujde to u tebe vyměnit?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Zeke-ten šestý: Když jsem na to koukal, tak jsem v tomhle místě vůli nehledal - fakt jsem se s tím ještě nesetkal.
-> Bukaj: nebo se vymačkal ten čep, pokud je to druhoška z bláta... když hejbu s kolem tak se čep nehejbe a svislak jo a pekne to klepe
-> Zeke-ten šestý: Fakt v silentbloku? S tím jsem se snad ještě nesetkal - leda bys měl nějakej druhoškovej silent, nebo povolenej čep...
-> Bukaj: asi to bude jedno s druhym, doufám že to už vyřešímě
+ k tomu přibude teda výměna silentbloku ve svislaku na te prave straně, tam je pěkná vůle![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
+ k tomu přibude teda výměna silentbloku ve svislaku na te prave straně, tam je pěkná vůle
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Zeke-ten šestý 08.03.15 20:05:36: No, podle mně tam pořád bouchaj ty trubky o ten druhej držák s tím urvaným šroubem - to jsme jaksi nedořešili a případně to budu řešit někdy u nás (asi s výměnou motoru)...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P..: to aj tak nechápem ako môže vyskočiť, keď pri prevádzke je pružina stále stlačená.
-> Zeke-ten šestý: coby... nic.. slepit gumu s pružinou. taky jsem to lepil
-> Pavel P..: jo, tu už sem jednou znova usazoval, ale po vyjetí to občas bouchalo stejně, tak jestli zase vyskočila, co s tím případně?
mě dělalo takový bouchání vyskočená pružina z gumový podložky v domku... hlavně při couvnutí a zabrždění.
-> Tuner#2: Pružiny, mám celou sadu od Sakyho, jsou kratší než origo