skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
11:50:59
24.01.2014
24.01.2014
minno
manžety na guľáky? guľáky sa snáď odjakživa menia kompletné aj s manžetou, nie?
11:11:16
24.01.2014
24.01.2014
Jozka
-> Bukaj: Vidíš, manžety na kuláky, dobrej příklad - ty mě teda fakt vytáčej, dřív manžeta přežila klouby dva (i tři, když byla nouze), dnešní nedožijou do další STK ani v případě, že se s autem skoro nejezdí.. Ty už montuju jenom ze starejch zásob.. a jo, už promnutím v prstech se dá mnohé zjistit..
10:19:12
24.01.2014
24.01.2014
Bukaj
-> Jozka: Nojo, mám stejnou zkušenost - jak s gumama náprav, tak ventilkama...
Ale zrovna co se týče gumových pouzder škodováckých ramen, tak myslím, že se ani druhoška nedělala, respektive jsem se s ní nesetkal. Zato druhoška manžet na kuláky, svisláky a spojovačky, případně hřebenovou převodku - to je k nasrání - vyměnit díl, co stojí pár kaček je práce na několik hodin a když se po půl roce rozsype...
Po dlouholetých zkušenostech s nekvalitní pryží na různých dílech už si velmi vybírám, co kupuji/montuji. Kvalitní pryž spolehlivě poznám, pokud ji mohu nejenom omrknout, ale i osahat a očichat...
Ale zrovna co se týče gumových pouzder škodováckých ramen, tak myslím, že se ani druhoška nedělala, respektive jsem se s ní nesetkal. Zato druhoška manžet na kuláky, svisláky a spojovačky, případně hřebenovou převodku - to je k nasrání - vyměnit díl, co stojí pár kaček je práce na několik hodin a když se po půl roce rozsype...
Po dlouholetých zkušenostech s nekvalitní pryží na různých dílech už si velmi vybírám, co kupuji/montuji. Kvalitní pryž spolehlivě poznám, pokud ji mohu nejenom omrknout, ale i osahat a očichat...
08:52:36
24.01.2014
24.01.2014
Jozka
-> minno: Spíš smutná zkušenost.. z toho víkendovýho ramene ty vnitřní gumy mají jen otlaky od trubek, jsou v pohodě schopný opětovný montáže.. Mě nějakej expert kdysi tvrdil, že alespoň krapet toho přírodního "stromovýho" kaučuku je nenahraditelnej.. trochu blbý je, že se to projevuje i u aplikací potenciálně životně důležitých - koncem roku mi gumař vyhodil dva dvouletý popraskaný bezdušový ventily, tak jsem obdobně prověřil dva cca dvacetiletý.. a byly na tom líp.
08:21:28
24.01.2014
24.01.2014
minno
-> Jozka: pekná skúsenosť. Tak potom je možné, že tá novodobá výroba sériových gúm už nie je to, čo bývalo, lebo s roztrhanými gumami v spodných ramenách má problém veľa ľudí, a zlou montážou to určite nie je.
08:06:13
24.01.2014
24.01.2014
ZdrubT
-> Peca 23.01.14 19:15:34: Já jsem taky už jezdil všechny varianty. "A" Jedině když otočíš horní rameno, jinak bude bouchat do kasle. "B" nebude to moc pružit, malej prostor. Já jsem pro "C" a lehounce uříznout doraz, to dle mého funguje nejlepe. Co se týče gum v ramenouch tak seriový jsem vždy rozmačkal a musel měnit. Na tvrdejch od pemita nemam nic najeto, ale těšim se na ně. Jiný už nikdy dávat nebudu.
08:03:22
24.01.2014
24.01.2014
Jozka
-> minno: Co jsem rozebíral tisícovkový (tak 20 ks minimálně) a stovkový nápravy, tak měly zpravidla spodní ramena gumy nenejvejš "nařasený" = zvětralý. Pokud byly rozervaný, tj. odtrhaný rantly od válcový částí, skoro vždycky se ukázalo, že byla zesraná už jejich montáž.. Zrovna o víkendu jsem z nechuti do jinýho jedno takový rameno lividoval, z gum visely cáry a po vyproštění jsem našel šikmo nasazený tlakem vyboulený trubky a fakt, že je "mékánik" zpatvaroval a možná i nastřihl rovnou jako nový..
Ty původní s mléčným povlakem (a ještě se stopama přírodního kaučuku), jak psal-> dragon_cb_cz: na tohle fakt tolik netrpěly a já vlastně ten problém ani neznám...
Ty původní s mléčným povlakem (a ještě se stopama přírodního kaučuku), jak psal-> dragon_cb_cz: na tohle fakt tolik netrpěly a já vlastně ten problém ani neznám...
22:58:26
23.01.2014
23.01.2014
minno
-> dragon_cb_cz: no neviem, ale každopádne povedal by som že s výdržou gúm u spodných ramien to bude rovnaké. Na horných ramenách boli gumy vždy ešte OK aj na 30 ročnej náprave, na spodných ramenách sú väčšinou potrhané. Na mojej prvej prednej náprave po GO (rok 2007) sa na spodných ramenách gumy začali trhať už asi po 10 tis. km, potom na ďalšej náprave s novými gumami výdrž asi rovnaká. Minulý rok som na nápravu nainštaloval tvrdé gumy Pemit a bol to značný rozdiel k lepšiemu už pri montáži. Zatiaľ má náprava 20 tis. km a gumám nič nie je.
22:52:33
23.01.2014
23.01.2014
dragon_cb_cz
-> minno: No to bych taky rád věděl, ale hledal bych gumy co mají takový ten šedý povlak - to ty moderní moc nedělají myslím.
22:51:13
23.01.2014
23.01.2014
minno
-> dragon_cb_cz: tak to ja netuším, neviem ani ako rozlíšim modernú produkciu od originálov :-)
22:23:46
23.01.2014
23.01.2014
dragon_cb_cz
-> minno: I originály? Já měl za to, že to je problém jen u moderní produkce...
21:54:58
23.01.2014
23.01.2014
Matysek007
-> minno: Jasný to já chápu , časem je tam možná dám. Já jsem hroozná vostuda za minulej rok jsem nenajel ani 200km ....
21:38:49
23.01.2014
23.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 23.01.14 18:55:12: Však ano, pokud chceš jezdit šotolinu, tak si klidně udělej LR, pokud chceš mít ale rozumně snížené auto a jezdíš ostře na okreskách + sem tam nějaký slalom, okruh, tak věř, že já na autě měl všechny varianty a to co mám je nejlepší...
-> Peca 23.01.14 19:01:48: Otáčet rameno pro 220mm pružiny dle mě není třeba. Já mám 210mm, pružiny o fous tvdší a funguje to. Pokud to chceš snížit ještě víc, tak ano, pak otočit rameno a můžeš snižovat jak chceš, jen je pak už rameno poměrně zlomené nahoru, což z hlediska kinematiky není moc dobré a má to poměrně dost významný vliv na sbíhavost při propružení.
-> Peca 23.01.14 19:01:48: Otáčet rameno pro 220mm pružiny dle mě není třeba. Já mám 210mm, pružiny o fous tvdší a funguje to. Pokud to chceš snížit ještě víc, tak ano, pak otočit rameno a můžeš snižovat jak chceš, jen je pak už rameno poměrně zlomené nahoru, což z hlediska kinematiky není moc dobré a má to poměrně dost významný vliv na sbíhavost při propružení.
21:04:28
23.01.2014
23.01.2014
minno
-> Matysek007: sériové neskracovať, treba to zmontovať tak, aby na každej strane bola guma zmačknutá a prečnievala približne rovnako. Ale u sériových gúm na spodných ramenách je to aj tak prd platné, pretože to vydrží len chvíľu a začnú sa tie gumy trhať a praskať :(
20:59:01
23.01.2014
23.01.2014
Matysek007
-> minno: Jo jo seriové , zítra to nafotím a hodim to sem
20:54:19
23.01.2014
23.01.2014
minno
-> Matysek007: daj fotku. A tie gumy sú sériové, alebo tvrdé Pemit? Tvrdé od Pemita aj mne preliezali von, trochu som ich preto skrátil.
20:32:26
23.01.2014
23.01.2014
Matysek007
Čau , chtěl bych se zeptat.... Dávám gumy do spodních ramen , ale když dám pojistky z vnitří strany na kozlík a utahnu podložku z venkovní strany tak jsou gumy jakoby přelezlý přes podložku. To znamená gumy zkrátit ???
19:42:10
23.01.2014
23.01.2014
Tommyk
-> Peca 23.01.14 19:15:34: b) a c) je skoro to stejný, akorát že v extrému ti bude b) mlátit do nápravnice, viz fotka co sem dával tuner#2
- tam je to sice varianta a), ale myslím si že i ve variantě b) to může takle chodit kov na kov, díky tý misce, která vyčuhuje směrem k nápravnici
- tam je to sice varianta a), ale myslím si že i ve variantě b) to může takle chodit kov na kov, díky tý misce, která vyčuhuje směrem k nápravnici
19:27:27
23.01.2014
23.01.2014
exwrcteam
-> Peca: ja sem prevarel mysku jako ma cert a jeste mezi mysku a svyslak daval kus plochace"projistotu&
quot; a neni stim problem na asfalte teda dorazy sem nerezal..jio a otoceny vrchni ramena
19:15:34
23.01.2014
23.01.2014
Peca
Jestli si mam z vasich rad neco odnest, je to tedy:
a) modre rameno - nahovno jakymkoliv zpusobem
b) sede rameno - v pripade aviackeho dorazu, kdyz nechci rezat ten mekky sulinek
c) cerne rameno - rovny doraz v pripade zkraceneho sulinka
d) otocit horni rameno a pak vubec netusim jak by to pracovalo a co tam dat za variantu dorazu...
Pruziny jsou ve vsech pripadech Speedpro 220mm okruhovky.
Mam moznost slozit cokoliv, dilu je dost, ale uz bych rad udelal napravu dotretice naporad a fungujici
a) modre rameno - nahovno jakymkoliv zpusobem
b) sede rameno - v pripade aviackeho dorazu, kdyz nechci rezat ten mekky sulinek
c) cerne rameno - rovny doraz v pripade zkraceneho sulinka
d) otocit horni rameno a pak vubec netusim jak by to pracovalo a co tam dat za variantu dorazu...
Pruziny jsou ve vsech pripadech Speedpro 220mm okruhovky.
Mam moznost slozit cokoliv, dilu je dost, ale uz bych rad udelal napravu dotretice naporad a fungujici
19:01:48
23.01.2014
23.01.2014
Peca
-> Tuner#2: A co horni rameno dat otocene, a fungovalo by to, tak jaka je proto podminka?
18:55:12
23.01.2014
23.01.2014
m8rinek
-> Tuner#2: Každej si budeme závodit jinde...
14:45:40
23.01.2014
23.01.2014
T
-> Peca: : napiš radkovip, pokud se nepletu, ať se podělí o zkušenosti s tímto dorazem
jinak podle mě souhlasim s řešením pokrátit origo doraz a dole rovná pásovina...otočená miska je blbost, což je dost asi dobře vidět na fotkách....
-> Čokin: : doraz by měl být pro extrémní siruace a né pomocná síla pružení, ne ?
jinak podle mě souhlasim s řešením pokrátit origo doraz a dole rovná pásovina...otočená miska je blbost, což je dost asi dobře vidět na fotkách....
-> Čokin: : doraz by měl být pro extrémní siruace a né pomocná síla pružení, ne ?
13:05:48
23.01.2014
23.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 23.01.14 07:55:39: Stejně jako kluci, tohle moc good není...
-> vhml 23.01.14 08:06:32: Doraz z Avie není špatné řešení z nápravice odřízneš ten vřed a přišroubuješ, ale v tom případě to chce origo rameno, jinak tam bude tak velká mezera, že když to půjde na doraz, tak už dávno horní rameno bude trhat kasli.... (pokud ho neotočíš).
-> m8rinek 23.01.14 12:10:11: LR doraz je blbost. To je auto na šotolinu s měkkýma pružinama a proto ty dva dorazy, protože to na ně často chodilo a bylo třeba to rozumně odtlumit. Navíc auto s tímhle řešení musí být pomalu sériově vysoké, takže to na silnice a nedej bože nějaké závodění na asfaltu moc není...
-> vhml 23.01.14 08:06:32: Doraz z Avie není špatné řešení z nápravice odřízneš ten vřed a přišroubuješ, ale v tom případě to chce origo rameno, jinak tam bude tak velká mezera, že když to půjde na doraz, tak už dávno horní rameno bude trhat kasli.... (pokud ho neotočíš).
-> m8rinek 23.01.14 12:10:11: LR doraz je blbost. To je auto na šotolinu s měkkýma pružinama a proto ty dva dorazy, protože to na ně často chodilo a bylo třeba to rozumně odtlumit. Navíc auto s tímhle řešení musí být pomalu sériově vysoké, takže to na silnice a nedej bože nějaké závodění na asfaltu moc není...
12:16:08
23.01.2014
23.01.2014
Antony - zrušená registrace
12:10:11
23.01.2014
23.01.2014
m8rinek
-> vhml: Dorazem přitvrzuje pružinu :D
Než to takhle bastlit udělám doraz dle LR a hotovo.
Než to takhle bastlit udělám doraz dle LR a hotovo.
08:13:16
23.01.2014
23.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: To uz bude dle me moc a bude hrozit opreni horniho ramena do kasle. Avia doraz jsem videl v kombinai se seriovym dorazem a jeste tam bylo dot mista.
08:06:32
23.01.2014
23.01.2014
vhml
-> Peca 23.01.14 07:34:56: ten doraz z avie není k ničemu. Prvně musíš vyřešit aby ta náprava na dorazy nechodila. Ne tam mít doraz kterýmu to je jedno...
-> Čokin 23.01.14 07:55:39: kde ti to pak pruží probůh?
-> Čokin 23.01.14 07:55:39: kde ti to pak pruží probůh?
07:55:39
23.01.2014
23.01.2014
Čokin
-> MOLSO: Mám to stejně jen tu pásovinu mám udělanou do ,,Tčka" at se neprohne. Doraz mám furt v lehkém kontaktu s pasovinou ale dle mě to funguje dobře nemám potřebu něco měnit.
07:37:05
23.01.2014
23.01.2014
MOLSO
-> Peca: ja mam rovnu pasovinu seriovy doraz skrateny o "špičku" cca 3 cm a je to OK
07:34:56
23.01.2014
23.01.2014
Peca
-> Tuner#2: Takže kombinace rovné pásoviny místo misky, a krátkého ale masivního dorazu z avie by teoreticky mohlo být lepší než ty otočený misky na ramenu a nápravnice s původním dorazem... Když tam mám ty "okruhové" 220ky ze speedpra?
23:50:44
22.01.2014
22.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarinko: Vlastní zkušenost? Mám zcela opačnou, mě to fungovalo lépe než se sakyho pružinama, což je srovnatelné neli měkčí než zkrácená série...
23:28:41
22.01.2014
22.01.2014
Jarinko
Rovný doraz bude ideal v kombinacii so zdvojenymy dorazmi, alebo 300% tvrdsie pruziny
22:54:29
22.01.2014
22.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: NJ, ale s pružinama co máš se to na cestě prakticky nestane, ale s běžnou tuhostí je to hned. Pravda tohle bylo ještě se sakyho, ale pak jsem udělal rovný + jsem předělal i gumu dorazu a ještě jezdil 2 roky se sakyho a nic. Proto tvrdím, že otočený misky jsou na prd...
22:49:28
22.01.2014
22.01.2014
Eidy
-> Tuner#2: Aha. No vidíš. Já že mám otočený misky od poslední evoluce s unibalama, tak jsem chtěl vědět, co tam mám špatně. Já šel takhle na doraz jen jednou, když jsem skočit ten speciální obrubník proti zkracování dráhy v Mostě. Do kufru jsem se opřel, ale jinak jsem nic nenašel.
22:12:29
22.01.2014
22.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Já mám pocit, že zrovna s Tebou jsme to už řešili ne?
1. Náprava i při origo dorazu chodí kov na kov, protože se 50% gumy schová do důlku a z 50% se stlačí.
2. Při tak velkém propružení, že to jde do díry a kov na kov už jde horní rameno do kasle a hrozí roztrhání boulí v kufru...
Že jste to Vy, tak foto někdy z 2005...
1. Náprava i při origo dorazu chodí kov na kov, protože se 50% gumy schová do důlku a z 50% se stlačí.
2. Při tak velkém propružení, že to jde do díry a kov na kov už jde horní rameno do kasle a hrozí roztrhání boulí v kufru...
Že jste to Vy, tak foto někdy z 2005...
21:19:45
22.01.2014
22.01.2014
Eidy
-> Tuner#2: Už poněkolikátý tady čtu, že otočit misky je špatně. Proč?
21:19:32
22.01.2014
22.01.2014
m8rinek
-> Tuner#2: Co je na otočenym dorazu špatně?
21:16:56
22.01.2014
22.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca 22.01.14 19:57:19: Bylo to v mé galerii, jako taky to asi nebude špatné řešení, docela se mě to i líbilo.
Rozhodně lepší než otáčet misky což je špatně a nebo doraz převařit do spodního plechu remana...
Rozhodně lepší než otáčet misky což je špatně a nebo doraz převařit do spodního plechu remana...
21:08:07
22.01.2014
22.01.2014
Peca
No ja mam nachystanou tuto variantu, coz vyskove vyjde asi s tou tvoji nastejno. Spis zvazuji misto misky dat na stejne misto rovnou pasovinu, a nahoru doraz z avie, ktery je masivnejsi a zrejme i tuzsi. Ten upilovany puvodni doraz mi uz dvakrat prasknul, zrejme mu ty neseriove upravy snizeni nedelaly dobre... Proto se ptam na tu avii, jak to muze fungovat.
20:41:13
22.01.2014
22.01.2014
Peca
-> vhml: Ja nevim, nemusim rezat toho robertka pri nizsich pruzinach?
20:34:00
22.01.2014
22.01.2014
vhml
-> Peca 22.01.14 19:57:19: komu tim prospěješ?
19:57:19
22.01.2014
22.01.2014
Peca
Mate nekdo gumovy doraz napravnice na predni rameno z avie? Jako odparat pryc tu misku na sulinka, a pridelat tam ten gumovy aviacky "klobouk"... Nekde jsem to kdysi davno snad zahledl, ale nevim u koho.
19:15:37
20.01.2014
20.01.2014
Shader
-> Kocvin: Díky...
19:06:25
20.01.2014
20.01.2014
Shader
Zdar hoši... nemáte někdo číslo gufera určeného do "klobouku" ložiska, šikmého ramene? Dík.
10:29:49
20.01.2014
20.01.2014
Bukaj
-> Lůďa 20.01.14 09:15:39: Jo, je to tak, MB má jen 5 cm...