skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
já teda taky řezal spodní a vrchní tam šly pěkně
-> Eidy 15.01.14 07:59:31: to prave ze jsem musel uriznout abych tam misku dostal, jinak to bylo stejne tlusty jako zvenku a bez sance...
-> minno: Mam to presne naopak. Spodni ramena tam jdou pekne na volno, horni jsem pacil jako svina a jeste si poskrabal na nekolika mistech ten komax... a tech sprostych slov
-> Peca 15.01.14 07:31:27: Vyšlo ti to nejako divne. Mám tiež od Pemita. S hornými ramenami nebol žiadny problém, gumy tam sadli perfektne a po dotiahnutí sú gumy pekne vycentrované. Na spodných ramenách som ich musel trošku skrátiť z vnútornej strany, pretože to nešlo zložiť rozumne. Mal som tiež sadu 8 a 8 (rozdielne gumy na horné a rozdielne na spodné ramená).
-> Peca: Aha. A jakto, že to máš zevnitř ramene tak zmáčklý a zvenku ne? Už si nepamatuju přesně, jak jsem to skládal, ale ten rantl jsem neodřezával. Ale byla to pakárna tam nacpat druhou matku.
-> Eidy: Ano, v pripade vsech stejne dlouhych je toto nasnadě a proto bych se ani neodvážil zeptat.
Ale mam sadu, kde je jich 8 kratsich a 8 sirsich, takze se to pekne vlezlo z obou stran az po prirubu i do horniho ramene. Jen mi je podezrele, proc se delaj ty priruby takto siroke, kdyz to zrejme standartne nepasuje, a proto to kazdy asi musi uriznout. Ze si nejak neupravi formu, a nebo to jde blbe jenom me. Proto ten dotaz![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale mam sadu, kde je jich 8 kratsich a 8 sirsich, takze se to pekne vlezlo z obou stran az po prirubu i do horniho ramene. Jen mi je podezrele, proc se delaj ty priruby takto siroke, kdyz to zrejme standartne nepasuje, a proto to kazdy asi musi uriznout. Ze si nejak neupravi formu, a nebo to jde blbe jenom me. Proto ten dotaz
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca: Gumy do horního ramene musíš trochu zkrátit. Vrchní rameno je prostě užší a gumy všechny stejný.
je normalni, ze se mi pri pouziti tvreho ulozeni ramen od Pemita na horni cep vleze na kazdou stranu jenom jedna matka? Ty gumy jsou tak nejak o dost sirsi, a to uz jsem ty vnitrni zbrousil, abych tam s miskama vubec to rameno dostal...
Myslel jsem si to, ze je to na hov*o
-> Tuner#2: Tady si dovolím jednu poznámku, kolik % hmotnosti ty díry reprezentují? Myslím kvůli tomu nasycení teplem. Jedno procento, půl? To je chyba měření.
Edit: Kotouč sjetej o milimetr je z tohoto pohledu mnohem horší.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Edit: Kotouč sjetej o milimetr je z tohoto pohledu mnohem horší.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca 14.01.14 09:39:06: Je to nesmysl obzvlášť u jednoduchého kotouče. Máš méně materiálu a ten se dřív nasytí teplem a navíc co jsem se několikrát vezl tak je to o dost hlučnější. O lepším chlazení díky tření a rychlosti otáčení nemůže být ani řeč. Kdysi jsem tady dával odkaz na pěkný článek na tuningforu o tom jeden zasvěcený člen psal, bohužel tamní tuzink osazenstvo ho vyštvalo a články jsou smazané...
-> Eidy: ale dierky sú in![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Peca: Rozdíl určitě je, ale jak velký a v jaké oblasti ti tu nikdo neřekne, páč to nikdo neví. Asi to nebude nic velkýho. Já je teda měl X let a dobrý. Podle mě víc udělá kvalitní kotouč sám o sobě a ještě víc destičky.
-> Peca 14.01.14 09:39:06: to je takový placebo. Bezpečnější jsou lepší desky, nejlepší ještě s kombinací vnitřně chlazených kotoučů ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca: viezol som sa s tym (sice na cudzom aute) ale ten šuštivý zvuk pri brzdení by mi fakt vadil. za mna plne kotuce, alebo rovno vetrané. dierky akurat zeru kotuce a vydavaju pazvuky
Když už jsme u toho skládání nápravy - je nějaký rozdíl ve funkci u děrovaných kotoučů oproti klasickým originalnim? Zajíma mě, jestli ty dirky nejsou spis jen psychologický efekt...
-> Shader 11.01.14 17:57:48: trčať to má takto: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../5353_2008-11
-23_21-37-46_67.jpg
Čiže prečnievať má len ten rádius ložiska.
Čiže prečnievať má len ten rádius ložiska.
-> Pavel P..: Nechám to tak. Když budu dělat druhou stranu a přesah bude shodný, nebudu to řešit
.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Shader: podle mě to je OK...
-> Cempyk: dneska jsem to dodělal, stačí sehnat ještě jeden levy držák hřebenu a pasuje to tam super.
-> Eidy: Taky se mi to zdá krapet moc... ale je možné, že to víc nešlo, jinak bych to řešil v té době asi
. To máš pravdu, taky to vypodložím.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Shader: Tolik vystupovat by myslím nemělo, ale nejsem si jistej. A pod kryt ložiska jsem dával podložky, abych dodržel vzdálenost. Asi by to šlo utáhnout na hulváta, ale zbytečně by došlo k deformaci krytu.
Chlapi dotaz. Je možné, aby ložisko vystupovalo z domku o cca 4mm (viz. foto).
A ještě dotaz na lidi, co brzdí vzadu kotoučema... když dozadu nebudu dávat štít, je třeba pod "klobouk" dělat nějakou podložku, nebo jste to nechávali tak? Dík.
A ještě dotaz na lidi, co brzdí vzadu kotoučema... když dozadu nebudu dávat štít, je třeba pod "klobouk" dělat nějakou podložku, nebo jste to nechávali tak? Dík.
-> peti: Ano, tak matice s hlavicí do kontra lze také samozřejmě. To sem nenapsal, což je moje chyba, ale mě to kdysi takto nešlo ani silou větší než velkou, tak sem použil hasák když už byly redukce zakoupeny nové. Asi určitě jsem to od fabriky rozdělával poprvé a fakt do bylo zakouslé. Ale kontra je určitě lepší profi řešení.
-> Peca: zavitovu redkciu das dole tak ze tam nasrobuejs naspät tu prevlecnu maticu a kontramatku knej co drzia tycky riadenie, zakontrujes a povolis, netreba nic hasakom, zavitovu reduckiu je lepsie dat novu, ale ked odklepsnes to zaistenie opatrne da sa pouzit znova ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ale inak sa da to spodne lozisko vybrat aj bez vytiahnutia hrebenu, ale je to taka praca na nervy![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ale inak sa da to spodne lozisko vybrat aj bez vytiahnutia hrebenu, ale je to taka praca na nervy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Peca: Musíš to za něco chytnout. Já se zakousl hasákem do toho jemného závitu, který slouží pro hlavici spojovací tyčky. Hasák sice supr držel, ale závit byl zničen. Jestli ji chceš zachránit, tak tomusíš zkusit povolit buď za tu část kde není závit nebo vymyslet jak to uchytit třeba přes hliník nebo silon a povolit to za ten závit bez jeho poškození. Nicméně i Andrt píše, že by se měly po demontáži vyměnit tuším jako snad vše co se při předchozí montáži zajišťuje zaklepnutím. Někdo to i bodne Cočkem, to už mi přijde zbytečný.
-> Peca: Závitové redukce musí dolů. Upni hřeben za zuby přes tvrdé dřevěné čelisti/vložky do svěráku a bud vratně nebo nevratně ty redukce hasákem apod. povol. Dají se snad stále koupit nové za pár desítek Kč. A také předem odklepni/odbrus jejich aretaci zaklepnutím. Spodní ložisko půjde v dalším kroku lépe vyklepnout po nahřátí hliníkového pouzdra horkovzduškou.
-> darklord: Na nich mi to prave ze drhne. Ale neprijde mi ze by to slo nejak dolu, vypada to betelně. Takže?
-> Peca: tie zavitove redukcie na koncoch hrebena mas dolu?
prosim poradte, jak vyndat to spodni lozisko pastorku rizeni, ktere je ulozene v te hlinikove skrini. Nejde mi vytahnout tyc rizeni odtama. Matky na tycce rizeni co kryje panvicku, mam sundany.
-> Eidy: : taky fakt...ale ne, zapomínám na co to je pořád....objednal jsem gumy od Pemita a hotovo ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> T: To fakt nemám. A co bys na tom viděl? Prostě vezmeš pasovinu, omotáš kolen hřebenu a kraje tak akorát zahneš a svrtáš. A samozřejmě hřeben ještě k nápravnici podložíš plocháčem, když tam není ta guma.
-> vhml: : nojo, pravda...silon by se roztahoval blbě při nasazování jako guma
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> T 09.01.14 21:02:53: hodně štěstí až tam budeš ten silon nasazovat... Leda polypropylen. Ale to už fakt snažšá tam prostě dát jen ten plech.
-> Eidy: : to už mě taky napadlo, že vím, že to máš na tvrdo....ale fotku asi nemáš, viď ? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> T: A nebo si udělat vlastní podkovy a chytit to bez gumy. Jako já. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml: , -> Eidy: : tak to by spíš chtělo místo tvrdého silentu silon, ne ?
jinak ta fotka by mě docela zajímala![131](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
jinak ta fotka by mě docela zajímala
![131](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
-> T: Co bys asi tak řekl?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Někde jsem dával fotku jak moc se to řízení hejbá, ale nemůžu ji najít ani v počítači ( hledám dobrovolníka co těch 55000 fotek roztřídí
)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: : takže odpověď je citlivější řízení díky tvrdší gumě ?
-> T: A ty nechceš citlivější řízení? Ono těch ran se zase tolik nepřenese.
teoreticky bych mohl zítra nápravu nasadit,ale koukám, že jsem bez tvrdých gum na řízení, co se tu řeší.....ale jak na ně koukam, tak nemůžu přijít na fuknci....takže prosím vysvětlení pro jelito....vždyť veškeré rány mi převede hřeben do volantu, ne ? a zrovna ta větší originál guma je tam tak napasovaná, že nevim, kam by se to hýbalo.....takže ? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca 08.01.14 16:10:18: zajdi do speciálky. Kupoval jsem je nedávno asi za stovku.
-> čert: -> vhml: -> m8rinek: Je to tak, dneska jsem to porovna a je o dost větší viz foto.
-> minno: Diky. Nase mototechna ma vsechno mozny, ale loziska pry jen u specialky... O bazmek pisnu, diky za tip.
-> Peca: ložiská pastorku nie je problém, kupoval som ich 2x nové a vždy bez problému, buď v starej mototechne alebo v predajni s ložiskami. A ten prítlačný bazmek hrebeňa ponúka napríklad David. na predaj nový, neviem či ich ešte má, skús ho kontaktovať.
-> vhml: Jasne
Konecne se docka vyuziti. Podlozek mam mraky, rozdelal jsem asi tri hrebeny a delam z nich jeden slusny. Horsi je to se shanenim novych lozisek pastorku, a taky te podlozky, co vymezuje chod tyce hrebenu, co vypada skoro jako pistek. Vsechny co mam jsou uz hodne vychozeny...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca 08.01.14 14:35:11: ty máš ten můj? Pokud si tam dal i ty podložky co jsem ti poslal tak to tam spadne hned a správně.
-> Peca: dát ho tam není problém. Zpravidla se musí pod víko shora dát 2 mm podložka (víko z Fa/Fe má 2 mm nálitek) a pod přítlačný člen taktéž podložky. Já použil několik 0,2 mm podložek. Počet podložek = změřit sílu mincířem, viz Andrt.
Vcera jsem vymenil seriovy pastorek sirokeho hrebenu za ostry, a pasovalo mi to tam pekne bez problemu. Co jsem ale nasel po Virtu, tak s tim maji byt nejaky obtize to napasovat. Takze nevim, jestli jsem neco udelal spatne a ted to tam sedi, nebo mam jiny kus.