skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> DEAtH ROLL: sériové gumy do spodných ramien sú strašne blatové, mäkké, veľmi rýchlo sa potrhajú, osobne tiež doporučujem dať tiež radšej tie tvrdšie aj do sériového auta pri generálke nápravy, vzhľadový rozdiel žiadny a je to určite lepšie riešenie. Horné gumy sú OK aj sériové, tie sa netrhajú, ale keď už to robiť tak samozrejme horné aj spodné rovnakého typu.-> škodec 19.05.13 17:14:13: Ja som pemitove spodné musel trošku skrátiť, lebo to nešlo rozumne dotiahnuť tak, aby nepretekali cez misky, čo je nechcené. Horné sadli bez úprav.
-> DEAtH ROLL: Dochází logicky k menší deformaci a tím změně geometrie. Poznat to moc nejde, to je pravda. Ale rozhodně to není horší než série. Spíš lepší.
-> škodec: Oukej ďakujem
-> DEAtH ROLL: vplyv to nema ziadny, mensia deformacia po dotiahnuti misiek, ale aj tie tvrde pretrcaju rovnako. Nema sa to rezat ma sa to siahnut ako seria tak aj Pemitove. Neries a dotahuj![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: A má to nejaký vplyv na jazdné vlastnosti?
-> DEAtH ROLL: Tvrdý jsou logicky tvrdší. Série je tuším 55 Shore, od Pemita 80 Shore. Jde to s nima líp složit. Bez přípravků. Jsou nový a určitě vydrží o dost víc.
Aký je rozdiel medzi tími to klasickými a tvrdími od pemita?
-> suri: nafurt ani nie, je to guma a tiez starne a praska
-> DEAtH ROLL: jj , ono to tie silentbloky aj tak dlho v kope nevydržia , lepšie by tam bolo dať tvrdé prevedenie ponúkané tu na stránkách od Pemita , to je nafurt
-> suri: To mám teda také nehať a normálne to len stiahnuť tími podložkami?
-> DEAtH ROLL: to je v poriadku
Využijem toto téma, ak to tu už niekto riešil tak sory ale nenašiel som to tu nikde. Takže problém je taký, že silent bloky spodných ramien sú akési dlhé čo stím? Jeden skrátiť?
-> Pavel P..: Problém je převážně ve futrech, skládám to z toho co si lidé dodají, jinak před montáží to měřím kalibrem 18h7 a svisláky přeměřuji mikrometrem, už se mi stalo že si někdo přinesl svisláky s tvrdochromem špatně přebroušené..... Jak říkám, není to pravidlo, ale stane se a poslední dobou je to čím dál častější.
-> Pilot 105: jestli svislák lisuješ takovym způsobem že se posune futro tak je něco špatně... málo vystružený.
-> Urbi: Nedávno jsme to s Antonym řešili a úspěšně použili přesah pro lisovaní použitých šteftů 0,2mm. Jde to blbě tam i zpět, takže paráda. :D
-> Urbi: Naměřil jsem 12,95 mm
Nwkt 15.05.13 12:18:21 napsal:
→ Antony: Pokud si to dobře pamatuju tak ta dírka
vychází mezi pouzdra, takže by je tam musel narvat až moc, pokud to jde
Docela běžně se stává, že při lisování svisláku do otoče se pouzdro posune a je po mezeře, ale vrták to vyřeší.;)
→ Antony: Pokud si to dobře pamatuju tak ta dírka
vychází mezi pouzdra, takže by je tam musel narvat až moc, pokud to jde
Docela běžně se stává, že při lisování svisláku do otoče se pouzdro posune a je po mezeře, ale vrták to vyřeší.;)
-> Urbi: hmm pozdě, nedávno jsem nechal do nových nábojů štefty nalisovat...
Když potřebuji udělat do před. nábojů díry pro štefty, jakou velikost aby se to tam nalisovalo akorád ? 13,20mm ?
Zajímavý že na jednom tvrdochromovým svisláku tu mazací plošku mám, na druhém nic, když aspon maličko bruskou dodělám, nic nepokazím ?
-> Pavel P..: Hehe to bude ono, kvůli prostoru jsem si samozřejmě namotal co největší rejd :D.
-> Nwkt: já futra nalisovával včetně nových trubiček a aby se mi to tam všechno vešlo a futra nečuměly ven, musel jsem je poskládat nasebe a udělat do futra díru v místě maznice.
-> Nwkt: jojo měla by vycházet mezi ale pokud to někdo nalisoval na doraz tak dírka neni... já to taky takhle mám ale dírku jsem pak navrtal.
-> Antony: Pokud si to dobře pamatuju tak ta dírka vychází mezi pouzdra, takže by je tam musel narvat až moc, pokud to jde
-> Pavel P..: jj, to jsem zapoměl připsat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
hlavně mazejte svisláky s kolama rovně... aby ta ploška byla proti mazničce a tudíš měla vazelína cestu...
-> m8rinek: co myslíš pojmem na dně? Musíš vidět tu frézovanou plošku na svisláku. Anebo svisláķ vyndat a kouknout vyndanou mazničkou jestli je vidět žlutá vystýlka svisláku. .
-> Antony: Mám za to, že je to tam průchozí, protože když vyndám maznici a vyčistím vazelínu tak aby bylo na dně čisto, tak po zatočení tam stopa po vazelíně je...
-> m8rinek: A máš vyvrtaý futro pod maznicí?
Já mam jinej problém. Mam nový svisláky i futra, mazničku novou a stejně nejsem schopnej svislák promazat :/
Jen tak mimochodem mám doma packet svisláků na embéčko... ty taky žádnou svislou plošku ještě nemaj ani z výroby, ale maj drážku po obvodu v obou činnejch plochách uprostřed.... ale k tomu je potřeba dát příslušná futra, ty však nejsou klasický s teflonovou vrstvou ale bronzový a maj uvnitř vyfrézovanou drážku spirálově kudy vazelínka projde kolem celýho futra, namaže ho a vyleze až nahoru.
-> Urbi: Vim já? Z výroby tam byla, tak jsem ji nechával dělat i na tvrdochromovejch svislákách.
-> m8rinek: musí tam být nebo to zvládne i bez drážky s dobrou životností ?
-> m8rinek: som asi slepý, pred týždňom som dával nové a nič som si nevšimol :D
-> minno: na svisláku je skoro p ocelý dýlce zfrézovaná plocha široká cca 2mm
-> Antony: čo to? akú plôšku pre vazelínu?
Sehnal jsem repasnutý svisláky (opískovaný, tvrdochrom a přebroušený) problém je, že nemají freznutou plošku pro vazelinu. Bude vadit, když ji tam dodělám flexou? Samozřejmě s citem a šikovností mě vlastní
Nechci tahat svislaky do práce a mrvit na tom plátkovou, nebo normální frézu. .
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
rychlá otázka,jak jsou dlouhý rozpěrný trubičky do vlečený nápravy?díky
-> Chali: -> minno: Díky ! Takže potvrzeno, sem debil a přehlídl jsem to.
-> Urbi: je to sice z Fáčka,ale řízení je stejný.
-> minno: Kde ? vypiš tu stať kde je to přesně popsané, četl sem to 3x, možná sem debil. www.ulozto.cz/xap3iBZ/06-
udrzbaopravyskoda-andrt-pd
f
-> Urbi 19.04.13 14:32:59: V Andrtovi v stati o riadení táto informácia ako sa doťahuje ten stredový šrób ale je :) Sám som podľa toho postupoval. Je to ale len v najnovšom vydaní Andrta a treba to hľadať v časti Škoda Rapid a tam hrebeňové riadenie.
Ináč s tými momentami sa dá súhlasiť, ale je to také subjektívne hodnotenie :) Ak sú už závity alebo šróby KO tak samozrejme sa predpísaným momentom dajú utrhnúť, ale vo väčšine prípadov tie momenty súhlasia s realitou. Ventildekel samozrejme nik nejde uťahovať momenťákom :)
Ináč s tými momentami sa dá súhlasiť, ale je to také subjektívne hodnotenie :) Ak sú už závity alebo šróby KO tak samozrejme sa predpísaným momentom dajú utrhnúť, ale vo väčšine prípadov tie momenty súhlasia s realitou. Ventildekel samozrejme nik nejde uťahovať momenťákom :)
-> Urbi: presne tak..akurát včera som dotiahol matice na veku hlavy a zdvihatiek. Celý motor mám dotiahnutý presne podľa knihy, ale na niektoré veci je to skrátka fakt málo.
Inak pardón za OT
Inak pardón za OT
-> Tuner#2: Předsedo, taky nemáš pravdu. Tak sem pročetl komplet stať o řízení, kde se tam píše jak správně máš nastavit ten seřizovací šroub nebo na jaký moment ? nenašel jsem.
Další věcí je že některé momenty nejsou uváděné rozhodně adekvátně, například na hlavě na kozle : šroub kozlíku čepu vahadel 25-30 Nm. jenže to je M8 který dáváš do hliníku a i když to je delším závitem, už nejedenkrát sem to z tohoto momentu viděl zníčené závity v hlavě a předělávalo se to na štefty které musely mít v hlavě M10 a pak jít na M8 aby prošly kozlema, takže takový utahovací m. je moc a nejen zde. Naopak jinde se dá dotahovat větší silou....víko hlavy nebo boční víka při utažení 2Nm začnou prolínat olejem brzy. Takže né všechno je nejlepší a ideální. A proto je tady zase to forum, doufám že o výměně zkušeností a já za ně děkuji všem !
Další věcí je že některé momenty nejsou uváděné rozhodně adekvátně, například na hlavě na kozle : šroub kozlíku čepu vahadel 25-30 Nm. jenže to je M8 který dáváš do hliníku a i když to je delším závitem, už nejedenkrát sem to z tohoto momentu viděl zníčené závity v hlavě a předělávalo se to na štefty které musely mít v hlavě M10 a pak jít na M8 aby prošly kozlema, takže takový utahovací m. je moc a nejen zde. Naopak jinde se dá dotahovat větší silou....víko hlavy nebo boční víka při utažení 2Nm začnou prolínat olejem brzy. Takže né všechno je nejlepší a ideální. A proto je tady zase to forum, doufám že o výměně zkušeností a já za ně děkuji všem !
-> Urbi 17.04.13 16:00:05: Tak to věříš špatně...
Na řízení s 80tkm buď nešahat a nebo to udělat právě dle Andrta. Neznám žádný šroubek na Škodovce, který by vyžadoval jiný moment než ten který je v knize předepsán...
Na řízení s 80tkm buď nešahat a nebo to udělat právě dle Andrta. Neznám žádný šroubek na Škodovce, který by vyžadoval jiný moment než ten který je v knize předepsán...
Super. Díky všem, už to naladím. Andrt kdesi v bordelu garáže bude... ale tak věřím že na virtu se sem tam najdou i zkušenosti a zlepšováky jak se dají některé věci naladit lépe než v andrtu.
-> Urbi: je to přesně jako píše minno 17.04.13 09:57:39: , o víkendu jsem to dělal
-> Urbi: Proč nezabrousíš do Andrta? Dá se sehnat i v pdf. Je tam popsaná rozborka i sborka řízení, sevření hřebenu se kontroluje mincířem, je to rok co jsem to skládal s ostrým hřebenem, tak už si nepamatuju kolik tam psal...