-> Urbi 16.04.13 00:55:36: ten stredový šrób sa doťahujte tak, že najskôr uvoľníš tú kontra maticu, potom ten šŕob zakrútiš toľko, až kým nepocítiš, že už je na doraz (ale nedoťahovať) a následne ho povolíš - teraz už neviem presne - ale myslím že o 3/4 otáčky a zaistiť nazad dotiahnutím matice. Tým vymedzíš správnu vôľu na hrebeni aby šlo ľahko točiť volantom a zároveň aby to neklepalo.
Ináč: skoda-virt.cz/cz/.../7563
-odstraneni-vibraci-volant
u-resp-jejich-minimalizace
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Eidy: Díky, to mi pomohlo ! Sem si říkal ať to nepřetáhnu právě, ale když takle na tuho, tak tomu maličko přidám. Dnes jsem řízení kompletně vymil a vše promazal Shell Retinax LX2, nandal nové gumy a 1,5dc PP90 a jde tím hýbat úplně snadno rukou, tzn. že to pak ještě doladím na autě, tyčkama jde hýbat krásně tuho na kloubu, takže poladím jen tu vůli a řízení je top.
-> Urbi: Když jsem dostal složený řízení od Sakyho, tak nešlo rukou otočit hřídelí a nebo fakt těžko. Kleštěma ok a na autě samozřejmě taky.
Tak sem prošel zase stovky starých příspěvků, ale žádný dobrý zásadní návod, pokud na autě shledám řízení bez vůle, nechám tak. Je to řízení z auta co nemělo najetý ani 80 tis. km dědko stylem.
-> vhml: Díky to mi pomohlo.
Jak správně nastavit šrub z obrázku na řízení ? nebo je potřeba ještě něco řešit pod tou krytkou ?
Jak správně nastavit šrub z obrázku na řízení ? nebo je potřeba ještě něco řešit pod tou krytkou ?
-> Urbi: tos teda četl nedůsledně :-)
-> Tuner#2: Ok díky, přesně to jsem potřeboval ! Něco podobné k záklonům ? Sice sem pročetl celý téma závodní geometrie a na nějaké lepší natáčení nápravy nemám čas, v pátek odjezd do Senice a náprava na stole, ale když přidám dole k té podložce co tam byla ještě jednu 3mm a nahoře 3mm, tzn. 6mm, co by to mohlo znamenat ? Případně když tu nápravu prasácky natočím že bych nahoře pod dva šruby zadní dal větší podložky ...snese se to pevnostně ? To mám jen na spotřební auto jako test.
S 6mm byl odklon s bídou 3/4 stupně. Jinak mám přes dva a gumy OK.
-> vhml: tak sem to řekl správně. Díky za ilustraci odklonu, zvážím zda budu také brutalistní. No nakonec by se ty gumy sjížděly vnitřkem všechny, nejen zadní jako doteď
Se divím že tam vůbec těch 11mm nějak šlo, nápravnice upravená a kozlíky propilovaný ?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Odklony jedině takhle :-D 11mm podložek :-)
-> škodec: když si změříš kozlíky tak je každej jinej. Občas se to i s tolerancema nápravnice prostě sejde o celej milimetr jinak.
-> škodec: To dávají na kompenzaci křivých náprav či uchycení nebo něco takovýho beztak
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Urbi: čisto olej do riadenia je na chuja, lepšie dať A00 + olej a premiešať na kašu.
K tým podložkám Lavá vs pravá, na original náprave som mal na pravej menej ako na ľavej. No zalezi to od napravy, keď dáš rovnako nič sa nedeje. Ja som tak dal a na oboch stranach mi vysiel rovnaký odklon. Netuším prečo originál dávajú menej na jednej strane aby bol odklon menší o pár stupňov.
K tým podložkám Lavá vs pravá, na original náprave som mal na pravej menej ako na ľavej. No zalezi to od napravy, keď dáš rovnako nič sa nedeje. Ja som tak dal a na oboch stranach mi vysiel rovnaký odklon. Netuším prečo originál dávajú menej na jednej strane aby bol odklon menší o pár stupňov.
-> Eidy: nestačí silikonový olej ?
- Kolik těch podložek pod ty kozle, něco ideálního pro nějaký normální odklon ? 9 a 8mm mohu udělat matkama M10 pod kozlíkama.
- a záklon dole 2 podložky za svislákem (teď tam byla jedna) a nahoře jednu před ?
- Kolik těch podložek pod ty kozle, něco ideálního pro nějaký normální odklon ? 9 a 8mm mohu udělat matkama M10 pod kozlíkama.
- a záklon dole 2 podložky za svislákem (teď tam byla jedna) a nahoře jednu před ?
-> TTomas: Fabory je kurevsky drahý, tam jen kvuli něčemu specálnímu, případně akci, běžnej spojovák jsem tam kupoval jednou... a naposled... zlatej Killich a Almioplus
-> TTomas: No je tam cena 833 za 100ks a minimální množství 0,01.
-> Urbi: Na kuláky bude lepší cokoliv, než to nic z výroby.
Na pístky silikonovou vazelínu jako kamkoliv do brzd.
V řízení mám teda olej, ale neříkám, že je to nejlepší. Mám tam nějakej převoďák.
Na požadovaný odklon to bude odhadem 5mm. To fakt tipuju. Dá se to snadno změřit. A rozdíl podložek záleží od nápravnice. Už jsem měl rozdílný podložky i stejný na obou stranách.
Na pístky silikonovou vazelínu jako kamkoliv do brzd.
V řízení mám teda olej, ale neříkám, že je to nejlepší. Mám tam nějakej převoďák.
Na požadovaný odklon to bude odhadem 5mm. To fakt tipuju. Dá se to snadno změřit. A rozdíl podložek záleží od nápravnice. Už jsem měl rozdílný podložky i stejný na obou stranách.
- Čím přimazat kuláky ? Z obchopdu je to vevnitř téměř suchý nebo cosi černýho na kousíčku co vypadá jak grafitka...ta by to ale vydřela či ne, stačí normální ložisková vazelína ?
- Otázka je dobré dát nějaký tuk či přípravek pod prachovky pístků když je chci zaltačit zpátky pro nové desky, nebo nechat na sucho a zarvat je nazpět.
- Do rízení nalít 0,15 PP90 či stačí vazelína jak na fel. a nahodit gumy ? Případně je možná kombinace máznuto vazelínou shell retinax při skládání a pak olej PP90 ?
- Kolik dáváte podložek(pokud možno i větší matky) pod horní kozlíky pro záporný odklon cca 1st. až 1,5st., je důležité na tu pravou stranu dávat méně podložek než na levou jako je to origo ?
Děkuji vám.
- Otázka je dobré dát nějaký tuk či přípravek pod prachovky pístků když je chci zaltačit zpátky pro nové desky, nebo nechat na sucho a zarvat je nazpět.
- Do rízení nalít 0,15 PP90 či stačí vazelína jak na fel. a nahodit gumy ? Případně je možná kombinace máznuto vazelínou shell retinax při skládání a pak olej PP90 ?
- Kolik dáváte podložek(pokud možno i větší matky) pod horní kozlíky pro záporný odklon cca 1st. až 1,5st., je důležité na tu pravou stranu dávat méně podložek než na levou jako je to origo ?
Děkuji vám.
-> stepan: Ve Fabory bych se uz fakt nedivil nicemu...tvuj odkaz mi teda nefunguje, ale ted koukam a napriklad v Akrosu kde je cenik online stoji nejmensi 25kc+dph. Nekoukas nahodou po nejakym velkym baleni, ale i tak mi to prijde levny.
-> TTomas: Teď koukám a cena je nějakých 8,3kč. To tě asi trošku natáhnuli, ne? eshop.killich.cz/nordlock
-8-7x13x2-5-bily-zinek-nls
s-pro-din-912-881322508
-> stepan: Je to vzdy par a ne jen jedna podlozka. Navic vzdycky na objednavku i ve Fabory a ta cena u nejaky 12 kterou jsem bral naposled byla urcite pres 200 a to i s dost vyraznou slevou. Zavolej si tam v pondeli a uvidis sam.
-> TTomas: 200 za jednu podložku? To jako vážně?
stepan: Pocitej +- 2kila.
O5 se ujišťuju v tom, že ze škodovek pomalu "vypadávám". :-/ Tak to jsem vytahoval šrouby za stabilizátoru... :-) Vím, že jsem někomu vyndaval zalomený šrouby z ramen a že to bylo M7...
-> Stepan FUN: nahodou ne.e .. je tam m8. Na drzaku stabiku na ramene je m7
-> Stepan FUN: ne ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan: Na spodní misce tlumiče M8? Nejsou tam náhodou origo šrouby M7?
Edit: Kdysi na extrémě sníženým rapidu byly tyhle spodní misky poslaný pod nápravu o cca 5cm (aby fungoval tlumič, protože snížení bylo o cca 13cm) a bylo to vypodložený "na prasáka" několika maticema. A taky bez potíží (povolování)... Spíš jsem se setkal s tím, že ty šrouby zarezly, než že se povolovaly...
Edit: Kdysi na extrémě sníženým rapidu byly tyhle spodní misky poslaný pod nápravu o cca 5cm (aby fungoval tlumič, protože snížení bylo o cca 13cm) a bylo to vypodložený "na prasáka" několika maticema. A taky bez potíží (povolování)... Spíš jsem se setkal s tím, že ty šrouby zarezly, než že se povolovaly...
-> TTomas: Kolik je cena za osmičku nevíš?
-> stepan: Nepovolujou. Taky jen perovku a hotovo. Nord lock pouzivam a je to super. Maj to treba ve Fabory, ale levny to teda neni.
-> Eidy: Nevim, normálně skrz celou matku.
-> stepan: Je divný, že se to povoluje. Mě se to nikdy (ťuk ťuk) nestalo. Na kolik závitů tam chytíš šroub? Nicméně s Nordlockem mám zkušenost a je to pecka. Bohužel je to málokde k sehnání.
-> vhml: Jo, ty. Nemyslim si, že by byl vyžvejkanej, ale napadlo mě přeříznout ho na M10x1.
-> stepan: jakože ty šroubky M8x16? Jen na pérovku a nikdy problém. Nebudeš mít vyžvejkanej závit v rameni?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Měl sem šroub 8.8 pozink s podložkou. Teď mám štefty zalepený do ramene a samojistící matky s podložkou a povoluje se to taky.
-> stepan: Mas dostatecne velkou podlozku a pevnostni pozinkovanej sroub?
Stalo se už taky někomu, že se pořád vyklepávaj šrouby mezi držákem předního tlumiče a ramenem? Nepomáhá ani lepení. Našel sem že existujou podložky Nord lock, má s tim někdo zkušenosti?
-> TTomas: já jsem s dot 4 upekl brzdy.jestli je to daný značkou,co jsem používal,nebo čím to bylo...
nevim co máš za značku,ale většina dot 4 má var 230°,160° mokrej
co porovnání viskozity,účinku pedálu,změny objemu v závislosti na teplotě?
zkusil jsem 5,1 a zatim dobrý.Nebo určitě to neni horší:-)
nevim co máš za značku,ale většina dot 4 má var 230°,160° mokrej
co porovnání viskozity,účinku pedálu,změny objemu v závislosti na teplotě?
zkusil jsem 5,1 a zatim dobrý.Nebo určitě to neni horší:-)
-> Bery: Covece tim bych si nebyl tak jisty a i moje zkusenosti to nepotvrzujou. Navic ja pouzivam DOT 4 a ma bod varu 280°C a mokrej 200°C![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bery: : dík ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
DOT 5.1 je de facto totéž jako DOT 3 a DOT 4, pouze má mnohem vyšší teplotu varu Zaměnitelné jsou, jen né s DOT 5.Ta je na bázi siliconu a v těch ostatních ti nadělá chuchvalce.
m\slim,že jsem bral tu ferodo racing 5,1 když jsem kupoval ,nové desky. var má nad 260°C
m\slim,že jsem bral tu ferodo racing 5,1 když jsem kupoval ,nové desky. var má nad 260°C
-> Bery: : zajímavé a značka pro zajímavost ?
-> TTomas: jj
-> Bery: A to vozis na klasickym skodovackym valecku?
-> Bery: Nesmíš tolik brzdit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
já leju dot 5.1 ať mám jistotu že se to neuvaří
-> m8rinek: : OK, zapomněl jsem napsat, že vlastnosti dle bezpečnostních listů jsou skoro stejné,ale to je fuk...a pravdu máš, škoda slov ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: píšeš že bezpečnostní listy jsou stejný, jenže ty právě o složení kapaliny vůbec nevypovídají... Škoda slov...
-> m8rinek: : nejezdí, to jsem psal o coyotu a chemický složení jsem taky nepsal, pokud dobře čtu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: jo? Kdo tu jezdí Clean fox? :D Hele lej si tam co chceš, já jen napsal to co mi kladl na srdce člověk co se repasema brzdovejch systémů živí přes 30let. BTW od kdy se v bezpečnostních listech píše detailní chemický složení...
-> m8rinek: : tak brzdový systém už neni moc 110r a co jsem četl bezpečnostní listy pro zajímavost, tak je snad na chlup stejný jako coyote a toho jsem před tím jezdil a OK a jezdí to ostatní, tak snad to bude dobrý ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)