-> isti:
Vlastne jo, dyt ta je pripojena na trubicku.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pozice šroubů vlečených ramen na příčce
-> pantercs: Podla mňa da dá použiť klasická hadica zo stodvacítky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Jo jasny, ja sem uvazoval a mel v hlave klasickou hadici. Takze potrebuju hadici se zavitem na obou stranach a dostatecne dlouhou. Byl by tip kde koupit?
Jo jasny, ja sem uvazoval a mel v hlave klasickou hadici. Takze potrebuju hadici se zavitem na obou stranach a dostatecne dlouhou. Byl by tip kde koupit?
-> pantercs: Ne, šrouby stejný a hadice se připojí na ten závit, co je vlevo na propojce.
-> minno:
A je to ta co je na obrazku? Predpokladam, ze do jedny diry dal ciste jen klasickej prutokovej sroub, ale do druhy musim dat hadici a delsi sroub? Nebo to pobere ten klasickej?
A je to ta co je na obrazku? Predpokladam, ze do jedny diry dal ciste jen klasickej prutokovej sroub, ale do druhy musim dat hadici a delsi sroub? Nebo to pobere ten klasickej?
-> pantercs: Ja som robil prestavbu brzdového rozvodu za účelom zlepšenia odozvy brzdového pedálu a očakávania to naplnilo. Pedál trochu stvrdol a odozva je lepšia. Predsa len je tam o 1 meter gumeného vedenia (ktoré pruží) menej, tak to musí byť poznať.
-> minno:
Jako myslim ve smyslu jestli to s ni brzdi lip nebo hur.
Jako myslim ve smyslu jestli to s ni brzdi lip nebo hur.
-> minno:
Ja sem prave uvazoval o ty propojce a nevim jak funguje. Jenze kdybych chtel zapsat prestavbu tak bych tam mel mit asi 130kovej system original.
Ja sem prave uvazoval o ty propojce a nevim jak funguje. Jenze kdybych chtel zapsat prestavbu tak bych tam mel mit asi 130kovej system original.
-> COL:
Taky si pamatuju jednu 120ku natrenou stetkou kterou sem mel a ta taky brzdila skvele. Obcas si to sedne. V Rapidu sem mel vsechno novy a hodne sem si s tim vyhral ten fakt brzdil taky skvele. Ten posilovac s valcem porad mam i brzdice, ktery ted budu davat tady, ale ted u 105ky si myslim, ze posilovac i valec jde dobre tak uvidime.
Taky si pamatuju jednu 120ku natrenou stetkou kterou sem mel a ta taky brzdila skvele. Obcas si to sedne. V Rapidu sem mel vsechno novy a hodne sem si s tim vyhral ten fakt brzdil taky skvele. Ten posilovac s valcem porad mam i brzdice, ktery ted budu davat tady, ale ted u 105ky si myslim, ze posilovac i valec jde dobre tak uvidime.
-> minno 10.12.23 08:14:59: Přemýšlel jsem,ale nechce se mi překopávat trubičky.
-> Bukaj 09.12.23 22:55:44: Odvzdušněný je to dobře,a trn je dělanej příípravkem.Zkusím ty destičky.
A dať 4p na prepojky a 1 hadicu
To eliminuje gumovosť chodu pedálu.

-> Polyš: Dobře odvzdušněný a plně funkční systém, správná vůle mezi trnem posilovače a pístkem HBV, dobře seřízená ručka a funkční samostavy a případně předpružené pístky přeních brzdičů (vyšlapat opatrně ven bez destiček nebo se starýma deskama a nové desky vsunout natěsno)... 
Taky mne to bude na jaře u obou 130 čekat...

Taky mne to bude na jaře u obou 130 čekat...
Když se to tady už rozebírá.Mám u4pistku dlouhej chod pedálu,vzadu normálně 19.jde něco udělat pro zkrácení chodu?
-> Bukaj: Já v Rapidu 84 měl a mám HBV 19 a prasátka 22 mm a azbestové pakny. Brzdí to velice slušně a pedál má sice dlouhý krok, ale netuším proč by to mělo vadit. Na podlahu ho neprošlápnu ani omylem. Jediné co je problém i s 4p, že když brzdím moc agresivně tak to za chvíli upeču. takže opakovaný sprinty a podobně nepřichází v úvahu.
Mám od doby kdy jsem brzdy složil schválně dlouhý krok na 4p i na bubnech, když zvednu auto tak se kola volně točí. Přední úplně, zadní brzdí poloosy a diferák.
Mám od doby kdy jsem brzdy složil schválně dlouhý krok na 4p i na bubnech, když zvednu auto tak se kola volně točí. Přední úplně, zadní brzdí poloosy a diferák.
-> pantercs: Topove brzdiciho Rapida jsem potkal jen jednoho, což byl nějakej dovoz z Francie, kterej jsem nakonec nekoupil. Vsechny ostatni, a mohlo jich bejt nejmíň 10, brzdily "tak nejak" něco líp, něco hůř. Co bylo na tom frantiku jinak netuším. Podobně brzdila dedova 120L rv 85. Tam jsem v rámci experimentu kanibalizoval posilovač, ale bez výsledku. Zřejmě to tedy bylo originálníma deskama... Tomu pocitu se trochu blíží brzdeni se zahratyma ds2500.
Každopádně hodně štěstí s laděním brzd. Každopádně zadek není to, co dělá zásadní rozdíl.
Každopádně hodně štěstí s laděním brzd. Každopádně zadek není to, co dělá zásadní rozdíl.
-> COL:
Ja sem daval novej posilovac, valec, proste vsechno a rapid mi brzdil uplne brutalne topove. Ted nebudu spokojenej pokud to nebude taky tak. Mel sem tam 19ky tak to zkusim s tema 19kama a uvidime. Mel sem desky nejaky ferodo, kotouce nevim.
Ja sem daval novej posilovac, valec, proste vsechno a rapid mi brzdil uplne brutalne topove. Ted nebudu spokojenej pokud to nebude taky tak. Mel sem tam 19ky tak to zkusim s tema 19kama a uvidime. Mel sem desky nejaky ferodo, kotouce nevim.
-> Bukaj: Asi to bylo prebrzdeny... Ja mám 22 na autě s plynem. Kdysi davno jsem na tom zaznamenal, že s Beralovejma paknama mne sveho času ustreloval zadek. tak jsem ta na chvílí vrátil 19. ted je zam zas 22 a neděle se to. Ono taky záleží, co je vepředu. Což je taky velmi variabilní, kdy u mne trw gdb 939 gungovaly bidne, ferrodo premier normálně a ferrodo ds2500 ješte líp viz jiné vlákno. Akorát český ds2500 piskaji, originální (zatím) ne.
.
.
-> COL: Jo, tak nějak. Nejdřív do Garde s 22 mm HBV a pak prvních pár kusů 130 (nějak do konce roku 85) s 19 mm HBV.
ja myslim, ze 22mm prase se montovalo na s130 do 85. rorku ve spojeni s 19mm HBV.
-> dragon_cb_cz:
Ok, radsi dam ty 19ky.
Ok, radsi dam ty 19ky.
-> pantercs: Ono matematika je svině a sice se ty 3mm zdají málo, ale ve výsledku to znamená, že musíš vytlačit o 34% více kapaliny na stejný chod pístku... (reálně asi ještě víc, protože pokud se pamatuju tak to není čistých 19 a 22 mm).
-> Bukaj:
Ja tam mel myslim 19ky, ale myslel sem, ze 22ky budou lepsi. Nebo sem to nekde cet, ale jestli rikas to co rikas a 19ky sem mel v pohode, tak bych dal ty ozkouseny 19ky.
Ja tam mel myslim 19ky, ale myslel sem, ze 22ky budou lepsi. Nebo sem to nekde cet, ale jestli rikas to co rikas a 19ky sem mel v pohode, tak bych dal ty ozkouseny 19ky.
-> pantercs 09.12.23 11:25:29: Prasata 22 mm bych nedával - už takhle ty čtyřpísty dělají rády neplechu s délkou chodu brzdového pedálu. Čtyřpísty a 22 mm prasata byly snad jen u Garde a to ještě v kombinaci s 22 mm HBV - později od toho upustili a 130/5/6 a Rapidy měly vzadu prasata 19 mm...
Tak dneska sem měl skoro 3 hoďky čas. Sníh sem si odházel a nakonec změnil pozici auta a už to zase vypadá provozuschopnějc. Jel sem už i na dvojku:) Zahřál jsem to a vyměnil olej a taky novou 12V cívku. Uklidil sem celej vnitřek a vyčistil co šlo. Teď budou následovat brzdy a pak už budu připravenej na první testovací jízdy. Teď to nebrzdí skoro vůbec.:) Zadky nejsou zapojený, musim je rozebrat, vyčistit a pak převzdušnit i předek. Čekam až mi přídou dlouhý brzdový hadice na zadek a prasátka 22.
-> pantercs:



-> Tom Troll: Odvŕtať po obvode gumu, vybrať stred a potom plátkom pílky prepíliť vonkajčí plech.
Nové nalisovať pomocou závitovej tyče a orechov z goly.
Áno, na lise asi jedine s pomocníkom, ktorý rameno bude držať. Ale ešte som to na šikmých ramenách nerobil. Na zvisláku ide ten sb lisom v pohode.
Nové nalisovať pomocou závitovej tyče a orechov z goly.
Áno, na lise asi jedine s pomocníkom, ktorý rameno bude držať. Ale ešte som to na šikmých ramenách nerobil. Na zvisláku ide ten sb lisom v pohode.
Možná se to tu probíralo, ale neměl jsem kapacitu na to tohle vlákno příliš bedlivě sledovat - Jak kreativně vytáhnout sb šikmých ramen ven? Je to poslední věc co mi překáží. Na lisu se mi to rameno nepodařilo nijak uspokojivě uložit, aby to šlo vylisovat a neriskovalo se že uklouzne - napadlo mě udělat klasiku šroub s maticí a velkým ořechem na druhé straně, a osolit to rázovkou - bude to stačit, nebo jsou tam moc natěsno? Letlampou se mi gumu znova vypalovat nechce 

-> pantercs: super! 

-> pantercs: Paráda, tomu říkám nadšení pro věc 

Tak dneska vypadalo pracoviště takto:) Dopojil sem alternátor z favorita a vyzkoušel ho. Při volnoběhu a zapojenejch světlech jsem naměřil 13,84 V, tak si myslim, že dobrý.
popojel sem asi 30 metrů po parkovišti. Vyzkoušel jsem řazení jedničku a zpátečku. Zdá se to ok. Pomalu se blížím k prvním testovacím jízdám po areálu.
popojel sem asi 30 metrů po parkovišti. Vyzkoušel jsem řazení jedničku a zpátečku. Zdá se to ok. Pomalu se blížím k prvním testovacím jízdám po areálu.
Mel sem jen hodku cas a byly komplikace s uchycenim alternatoru, ale mam to. Zitra doufam, ze bude cas a podari se zapojit. Pocasi bezva spis cas je problem.
Hlavne uz chci vyject ta touha me asi zene dopredu pocasi nepocasi tma netma:D
Mozna sem se zblaznil, nevim, ale tesim se az pudu zase delat:D
-> Petrson:
Nevim, delal sem i v desti a pride mi, ze jeste neni zima:D Kdyz je chladnejc tak zase pekne sviti slunce a kdyz je zatazeno, tak je zase teplejs:D vzdycky je nejaka vyhoda:D
Nevim, delal sem i v desti a pride mi, ze jeste neni zima:D Kdyz je chladnejc tak zase pekne sviti slunce a kdyz je zatazeno, tak je zase teplejs:D vzdycky je nejaka vyhoda:D
-> pantercs 29.11.23 18:00:32: krásně? no nevím. Co je tedy pro tebe špatné počasí?
Dneska sem nemoh delat. Jel sem zeny autem, musel sem ho dat prezout. Automat, vyhrev sedacek i volantu, nic pro me:D
Zitra budu mit cas hodku, chtel bych dat alternator, udelat kontrolni start, ze vse funguje a dobiji. Ale v patek bych mel mit vic casu a asi i v sobotu dopoledne, tak dam info.
Dekuji za podporu:)
Dneska bylo krasne, skoda:)
Zitra budu mit cas hodku, chtel bych dat alternator, udelat kontrolni start, ze vse funguje a dobiji. Ale v patek bych mel mit vic casu a asi i v sobotu dopoledne, tak dam info.
Dekuji za podporu:)
Dneska bylo krasne, skoda:)
-> pantercs 28.11.23 17:00:27: Len sa nevzdávaj, sen je na dosah

-> pantercs: Držím palce. Kdybys potřeboval nějakou dílčí pomoc, dej vědět...

Dobrá průprava na Dakar
-> pantercs: Jinak tedy hluboce smekám.

-> pantercs: Jinak tedy hluboce smekám.
Pocasi me nesmi zlomit nesmim prestat:D
-> pantercs 28.11.23 17:00:27: Tohle když vidim.. Tak toto chce minimálně cenu za trpělivost a odhodlání.
Protože to vážně nechceš kolem nuly, déšť se sněhem nebo podobný kombinace...A řešit za tmy Škodovku. Notabene ještě víceméně dobrovolně.. Tohle je velká škola. Mě z toho obrázku bolí záda když to vidím a nedejbože prochlazený nohy.. Takhle jsem si jednou svítil, baterku v hubě ,abych měl volný ruce, ruce špinavý a ještě jsem se o něco říznul.
No ta věta měla 6 slov a všecky sprostý
Protože to vážně nechceš kolem nuly, déšť se sněhem nebo podobný kombinace...A řešit za tmy Škodovku. Notabene ještě víceméně dobrovolně.. Tohle je velká škola. Mě z toho obrázku bolí záda když to vidím a nedejbože prochlazený nohy.. Takhle jsem si jednou svítil, baterku v hubě ,abych měl volný ruce, ruce špinavý a ještě jsem se o něco říznul.
No ta věta měla 6 slov a všecky sprostý

-> pantercs: Máš môj obdiv,aj ja robím všetko pod nebom ale ten elán už chýbá.

Tak pořád pokračuju:) Teď sem končil. Už dělam i za tmy jinak bych měl málo času a svítim si.
Zítra chci jíct zase. Už se blížim první testovací jízdě.
Zítra chci jíct zase. Už se blížim první testovací jízdě.
Chlapy motor běží. Dělal sem minulej tejden všechny dny kromě pondělí a včera jsem natočil motor. Předstih sem nakonec dohonil ručně, že mi kolega startoval a musel sem pohnout s rozdělovačem.
Zasílám odkaz na krátké video.
www.uschovna.cz/zasilka/N MB32JLV4ZK5PHAZ-W5W
No a teď musim prodloužit kabel, rozběhnout altík z favorita, vzduchovej filtr je tam je plácelej, dalších pár věci dopojit. Mrknout na zadní brzdy a začnou zkušební jízdy. Výměna oleje v motoru, ale motor se zdá být ok.
Zasílám odkaz na krátké video.
www.uschovna.cz/zasilka/N MB32JLV4ZK5PHAZ-W5W
No a teď musim prodloužit kabel, rozběhnout altík z favorita, vzduchovej filtr je tam je plácelej, dalších pár věci dopojit. Mrknout na zadní brzdy a začnou zkušební jízdy. Výměna oleje v motoru, ale motor se zdá být ok.