Pozice šroubů vlečených ramen na příčce

prohledat
301 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.10.2023 do 15.05.2024, založil/a pantercs
řadit dle data
06:55:15
15.05.2024
Bukaj
-> COL 15.05.24 03:24:33: Kolem hokejky řazení mi olej po výměně o-kroužku začne prolínat až po ujetí několika desítek tisíc kilometrů a nikterak výrazně. Náhony mám též suché - asi proto, že parkuju čumákem do kopce - za jízdy tam olej nemůže téci, protože je tam labyrint, takže jedině při příliš vysoké hladině oleje nebo při stání se zalitým náhonem...



Gufera samozřejmě používám ta, co tam patří (sehnal jsem několik kousků původních nesměrových silikonových) a směrové dávám jen na tu správnou stranu (když už). Ale je pravda, že i dost nacouvám...3
03:24:33
15.05.2024
COL
Zajimavy... ja zaznamenal uniky kolem nahonu a bice, ale nikdy (tuk, tuk) kolem mrkve. Jinak u mrkve bych byl opatrnej, pokud se ma zasouvat do kominku s guferem, aby drazkovani neposkodilo brit gufera.



-> Bukaj: A nemáš tam směrový - obě pro stejný směr otáčení? Ono se totiž dá běžně sehnat jen jedno z nich a pokud to druhý běží protisměrně, teče. Já dávám buď jedno oranžový směrový a druhý FPM (hnědý), nebo 2x FPM a neteče nic.



upraveno 1x, naposled 15.05.2024 03:33:36
23:45:43
14.05.2024
Bukaj
-> Eidy: Většinou nejvíc teče olej z převodovky kolem gufera mrkve. Otázkou je, jestli je to opotřebením gufera nebo třeba házivostí mrkve (vůle ložiska v klice?) nebo poškozenou dosedací plochou mrkve pro břit gufera. Občas prolíná olej z motoru kolem zátky ve vývrtu pro vačkový hřídel. Naopak kolem gufera klikového hřídele olej proniká málokdy. Alespoň dle mých zkušeností.

Jinak z převodovky mi snad nikdy olej netekl přes náhon rychloměru, ale u vlečky mi vždy prolínal olej alespoň jedním z gufer poloos (vždy jedna strana víc, druhá míň). Netuším, jestli za to může dosedací plocha na poloose nebo (radiální) vůle planetových kol diferáku (kloubem poloosy se dá kývat, což guferu určitě moc nesvědčí...) 7
23:05:34
14.05.2024
Robert 106
-> Eidy: No těžko říci, motor k tomu nebyl, ale pocintaný u komínku to určitě bylo.
22:50:01
14.05.2024
Eidy
-> Robert 106: A seš si jistej, že to neteče z klikovky?
21:13:56
14.05.2024
Robert 106
21:13:25
14.05.2024
Robert 106
Také mě mate ,že gufero je v pěkném stavu, dobře sedělo a bylo utěsněno takovou hnědou , mě připadá origo, srágorkou. Přitom byla převodovka plná oleje krasicky pod dírkou komínku.
21:10:06
14.05.2024
Robert 106
Gufero má předsazený břit, účel tohoto řešení mi, ale uniká.

Břit je v místě konce mrkve asi 2mm jak je vidět na foto.

Vlevo 4q (87) vpravo 5q (84) drobné rozdíly tam jsou.
zvětšit Pozice šroubů vlečených ramen na příčce - obrázek od Robert 106 vložen 14.05.2024 21:10:06
21:07:12
14.05.2024
Robert 106
Tak už je venku,

dal jsem na radu Bukaje a lehce povolil 3 šrouby okolo komínku.

Do komínku jsem vložil druhou mrkev z 4q a lehkým páčením nahoru a dolů nikoliv doleva doprava komínek vytáhl rukou ven.
zvětšit Pozice šroubů vlečených ramen na příčce - obrázek od Robert 106 vložen 14.05.2024 21:07:12
11:17:12
14.05.2024
minno
-> Robert 106 13.05.24 21:32:43: Gufero mrkvi klasické červené - nemám dlhodobo problém s tým, že by netesnilo. Hlavne si daj pozor na správny typ, existuje buď obyčajné, alebo s vysunutým britom. Podľa verzie mrkvi.
21:55:07
13.05.2024
Eidy
-> Robert 106: Na mrkev používám červený gufera a nikdy mi neteklo.

Hokejku hezky očisti a přelešti jemnějším smirkem. Pokud tam bude otřep, tak zničíš O kroužek už při montáži.

Náhon tachometru asi pořádně utěsnit nejde. O kroužek můžeš dát nový, ale stějně to trochu poteče kolem hřídele. Nebo aspoň já s tím bojuju.
21:32:43
13.05.2024
Robert 106
Sundal jsem dekl a vypadá to dle mě pěkně.

Matky se ani nehnou. Hokejku přetěsním, ale nevíte někdo jak utěsnit náhon.

Mě vždy převodovky cintaly 1) gufero komínek strašně moc, 2 náhon tachometru moc, 3 táhlo hodně :-). Mám v plánu nacpat mezi bowden a náhon gumový kroužek, aby olej tekl do bowdenu ne ven. Nejspíš to nebude fungovat.



-> minno: taky se to bojím to povolit, ale když to říká Bukaj tak bych do toho šel. Když to nerozlepím, jen snížím tlak na komínek.



Máte někdo prosím typ jaké přesně gufero na mrkev požít ? Vím, že má být nějaké na vysoké otáčky a řekl bych, že dost odchází - ještě jsem neviděl na nějakém autě, že by to těsnilo. Mrkev vyleštím.



Moc díky všem.
zvětšit Pozice šroubů vlečených ramen na příčce - obrázek od Robert 106 vložen 13.05.2024 21:32:43
16:06:39
13.05.2024
minno
A nový je tam.
zvětšit Pozice šroubů vlečených ramen na příčce - obrázek od minno vložen 13.05.2024 16:06:39
16:05:51
13.05.2024
minno
A je von (rok 2013).
zvětšit Pozice šroubů vlečených ramen na příčce - obrázek od minno vložen 13.05.2024 16:05:51
16:05:24
13.05.2024
minno
-> Robert 106 12.05.24 20:43:56: Komínok mrkvi sa dá prípadne vybrať aj bez povoľovania čohokoľvek deštruktívne sikovkami (komínok podriapeš) a potom tam naklepnúť cez drevený špalík nový (dá sa kúpiť). Prípadne núdzovo prebrúsiť a poslúži aj ten starý.

Robil som to tak už asi 2x. (Povoľovať skrutky prevodovky som sa bál, aby mi potom nezačala tiecť).
zvětšit Pozice šroubů vlečených ramen na příčce - obrázek od minno vložen 13.05.2024 16:05:24
upraveno 1x, naposled 13.05.2024 16:07:04
08:14:06
13.05.2024
Bukaj
-> Robert 106 12.05.24 20:43:56: Já jsem originalista, takže za mne nenatírat, netryskat, nečistit chemicky - změní se vzhled odlitku a už to nikdy nevrátíš do původního vzhledu4

Pokud jezdíš nebo parkuješ ve vlhku, tak maximálně po vyčištění navoskovat jako ochranu proti oxidaci, nebo to nechat na automatické ochraně prolínajícím olejem (trvale utěsnit tuhle skříň, aby při používání odnikud nezačal téci olej, je prakticky nemožné)3

Komínek jde vyndat bez půlení převodovky - jen trochu povolíš 3-4 šrouby, spojující poloviny skříně v nejbližším okolí komínku a pak komínek vytáhneš buď přípravkem, nebo pokud máš trpělivost, tak jej vykýveš i rukou...

...ale pozor! - nepáčit poloviny skříně od sebe, musel bys pak půlit a přetěsňovat.

A když už je převodovka venku, určitě bych sundal a přetěsnil víko, zkontroloval dotažení matic a vyměnil o-kroužek hokejky...6
07:30:00
13.05.2024
P@WL
-> pantercs 25.04.24 17:31:20: Paráda 5 tiež už mám na vlečnej náprave čosi odjazdené, už som si dokonca zvykol na tu fúru iných veci na novom setupe vrátane tiahla radenia s oceľovou kosťou 40



-> pantercs 30.04.24 10:44:01: Vďaka, podarilo sa to podľa priloženého nákresu a auto kúri
upraveno 1x, naposled 13.05.2024 07:30:49
22:44:54
12.05.2024
Eidy
-> Robert 106: Aha. No tak to musíš rozpůlit převodovku, protože komínek je sevřenej mezi.

Leda by sis vyrobil nějakej přípravek na výměnu na složené převodovce.
22:02:49
12.05.2024
Robert 106
-> Eidy: Děkuji za odpověď. Tím komínkem myslím to okolo mrkve na čem jezdí spojkové ložisko.Potřebuji vyměnit gufero okolo mrkve. Mrkev už mám venku.
21:48:26
12.05.2024
Eidy
-> Robert 106: Pokud s tím nejezdíš v zimě, natírání je zbytečné.

Komínek mysláš asi ten na plnění olejem. Je na závit a z fabriky je lepený. Sikovkama ho vytočíš, ale pokud neteče, je to zbytečné. Kleštěma ho poničíš.

Víko klidně sundej. Aspoň vyměníš O kroužek hokejky. Rozebrat se to dá dobře, složit víceméně taky. Žádnej ježek v kleci to není. Po rozebrání na to přijdeš. Vnější konec hokejky nesmí být orezlý nebo omačkaný, což bývá dost často. Před rozebráním je lepší ho lehce obrousit/opilovat a zahladit.
20:43:56
12.05.2024
Robert 106
Ahoj,



s dovolením bych využil toto vlákno, protože doma dělám v podstatě to samé.

Umyl jsem převodovku, zkontroloval stálý převod a teď mám dilema:



- natřít, či nenatřít ? Viděl jsem jak to má minno a moc se mi to líbí, hlavně, že barva by měla fungovat jako těsnění a ochrana před oxidací. Furt, ale váhám.



- jak vyndat komínek ?? je přilepený, možná i origo ještě, - drží jako čert! bojím se jeho destrukce.



- mám sundat zadní dekl ? Rád bych zkontroloval utažení hřídelí, ale nevím jak je vlastně připojené táhlo řazení.



Díky.
10:44:01
30.04.2024
pantercs
-> P@WL 04.04.24 07:48:25:



Ono kdybys to zapojil obráceně, tak se nestane nic jen ti nepůjde vypnout topení, protože to nepůjde přes kohout a jak bys to zjistil, tak bys to jen otočil. Já jak sem to měl rozdělaný, tak sem si nebyl jistej jaká hadice jde pak kam, ale trefil sem se:)
17:45:40
25.04.2024
Petrson
-> pantercs: super! a značka na feldě je dobrá, 158
17:31:20
25.04.2024
pantercs
Ahoj všem,



už asi měsíc jezdím cca 50km denn2 a ladím. Paráda! Všechny informace budou v sekci auto. Zatím tam mam jen poslední fotky z výměny rozdělovače a popis posledních 3 oprav, ale budu už dávat nový info o opravách a i dopisovat celou historii včetně fotek.



A hlásím podstatu tohoto tématu, že nejsou vůbec žádné problémy s tím otočeným čepem na příčce. A jelikož budu, počítám, že za cca 2 roky, dávat novou zadní nápravu, tak se to bude velice hodit a to byl ten hlavní účel proč jsem to řešil a teď jednoduše provedu výměnu nápravy aniž bych musel šachovat z příčkou a převodovkou.



Takže doporučuju všem si ten čep při montáži otočit.



Přikládám poslední foto z nákupu u Glóbusu:) Byla tam i felda, tak sem jí vzal taky:)



Díky všem za pomoc!
zvětšit Pozice šroubů vlečených ramen na příčce - obrázek od pantercs vložen 25.04.2024 17:31:20
07:48:25
04.04.2024
P@WL
-> k.jarek 03.04.24 10:21:32: paráda, toto som potreboval vidieť 1 ďakujem moc
10:21:32
03.04.2024
k.jarek
-> P@WL: Pokud vidím dobře, tak levou (horní) k ventilu topení a pravou (spodní k pumpě) k hornímu výstupu z topení.
zvětšit Pozice šroubů vlečených ramen na příčce - obrázek od k.jarek vložen 03.04.2024 10:21:32
09:07:02
03.04.2024
P@WL
Ja by som si páni dovolili použiť túto tému pre moju otázku, ak môžem...3

Vie mi niekto napísať ako zapojiť na eMku hadice vedúce od kúrenia cez tunel dozadu k motoru...(?)

Jedná sa mi o to, kam zapojiť ľavú a kam pravú, podľa môjho domnenia ide ľavá na to krátke kolineko pred termostat, a pravá na dlhú trubku vedúcu k vodnej pumpe. Ak sa mýlim, prosím opravte ma 4
upraveno 1x, naposled 03.04.2024 09:07:40
11:30:28
09.02.2024
pantercs
Jinak poslední seznam venkovních odpoledních prací:



29.1 - rozebrání LZ kola

30.1 - rozebrání PZ kola



2.2 - nové lanka ruční brzdy a krycí plech



5.2. - složení PZ kola

6.2. - složení LZ kola

7.2. - zkouška samoovzdušnění

8.2 - ovzdušnění zadních kol



9.2. - pravděpodobně seřízení ruční brzdy

12.2. - převzdušnění předních brzd



Dnes došel stroboskop na předstih.
13:04:02
06.02.2024
pantercs
-> ajok:



Hele naprosto perfektní!! Jak fotky, tak čtení:) Rapida a feldu teda pořád máš? Taky bych chtěl někam vyjet, ale začnu pozvolna:) Ovšem přítelkyně se mnou zcela určitě nepojede:)
17:46:24
05.02.2024
ajok
-> pantercs 05.02.24 10:46:29: jardaj.rajce.idnes.cz/

pohledam clanek o Turecku, co jsem tu kdysi psal....4

sice se obcas nekam mrkneme, ale uz zacinam mit cestovatelskej abstak :) skoda-virt.cz/cz/.../1101 8-turecko-rapidem
upraveno 1x, naposled 05.02.2024 17:48:35
10:46:29
05.02.2024
pantercs
-> ajok 03.02.24 19:37:07:



A čim si jel a kdy? Okružní dálková cesta? No tak to si makáč a líbí se mi, že tady bude asi většina lidí co se nebojí i za stíženejch podmínek dělat a nebo "šílenou" akci, prostě stará škola. Já jsem za těch podmínek a v tom čase nemoh dělat renovaci nápravy kompletní (stejně ty šikmý ramena už na to nebyly dobrý), ale už mam další připravenou a tu už chci udělat na 100% a potom jí přehodit. Proto sem řešil pozici těch čepů. Ale sem rád, že už budu moct jezdit a pořád auto vylepšovat.
10:40:17
05.02.2024
pantercs
-> Bukaj 01.02.24 19:05:12:



Ale super, že jsi do toho šel:D
19:37:07
03.02.2024
ajok
-> pantercs: ja nejdyl delal na aute (protoze me neco hnalo...) pred Tureckem - pres 3 mesice a pred Asii podobne, ale zacal jsem na jare a denne do noci a cely vikendy a vzdy jsem to dokoncoval a skoro ani neprojel a rovnou vyjel... jen jsem se posledni den uz alespon 8h vyspal, protoze jsem vedel, ze me ceka pres 1000km za prvni den cesty. Ale ja si jeste se vsim vzdy hraji, ze vse opiskovat, nazinkovat nebo zn zaklad atd.
11:59:49
03.02.2024
pantercs
Ale v tech nizsich teplotach, za deste a tak delam vetsinou cca hodku a pul. Stejne pres den vic casu nemam, tak to de. Pristi tejden uz budu davat zadni brzdy, ale budu mit cas, tak na dve akce pocitam.
18:43:25
02.02.2024
pantercs
Jj delam venku. Delal sem utery, stredu a dneska sem delal lanka na rucku a kryci plech pod nadrz. Dneska sem vyuzil, ze neni mokro a lez sem pod autem a pak po brise pod motorem jak jesterka, kdyz sem daval ty dva srouby z boku. Mel sem to jen z jedny strany prizvedly heverem. Ale ted uz nemusim pod auto a to je dobry:) Ja rikam do -5 a slunce, delal sem za tmy i za deste. Zene me a hreje me touha, ze uz vyjedu na zkusebni jizdu:D
19:52:27
01.02.2024
ajok
-> Bukaj 01.02.24 19:05:12: no, kdyz je to nutnost..., jednou jsem taky nekde v severnich cechach menil v lednu na poli u feldy tesneni pod hlavou a jak jsem byl rad, ze mi svitilo do zad 1
19:05:12
01.02.2024
Bukaj
-> ajok: Já říkám alespoň 5°C a sluníčko. V pondělí bylo tak krásně, že mi při výměně chladiče na tátově Octavii omrzly ručičky 3
18:36:47
01.02.2024
ajok
-> pantercs 31.01.24 08:51:42: a to delas fakt ted vse venku? to bych se na to mohl pekne vy...., jako v pisku v blate jo, ale musi byt trochu teplo, jeste nedavno jsem rikal alespon 12°C a ted uz rikam 16°C
08:51:42
31.01.2024
pantercs
-> Eidy:



Je fakt, že poslední dny jsem se unáhlil a panikařil, ale bylo to i z nedostatku času na diagnózy:)



Ucpaná tryska by to být neměla, protože i na plyn motor do toček nejde úplně stejně, ale ještě bude pravý kolo přibržďovat a ten rozdělovač se mi nezdál už jak sem ho tam dával, ale tentokrát si dám na čas a střízlivě to budu diagnostikovat jak říkáš. Důležitý je, že převodovka a motor jsou ok.



Teď mám naplánováno 5 odpoledních akcí vždycky tak od tří do půl pátý cca.



1. Vyndat zadní pravou brzdu, vyčistit - pravděpodobně dnes

2. složil LZ brzdu

3. složit PZ brzdu

4. seštelovat ručku

5. ovzdušnit brzdy



Pak už jen ten motor. A vyrazím na cestu:) Už se fakt těšim:)
18:08:58
30.01.2024
Eidy
-> pantercs 30.01.24 16:54:35: Tak hlavně, abys neměnil zapalování zbytečně. Co když se ti přicpala tryska? Chce to řešit s hlavou na krku. 4
16:54:35
30.01.2024
pantercs
Vypadá to dobře. Rozebral sem levou zadní brzdu a uvolnil. Dřela. Dále vejfuk je blízko tyče uchycení motoru a taky to dělá zvuky, trochu mlátí a rezonuje. Ale ty hlavní byly od brzdy. Už to vypadá v pohodě. Zítra, když to půjde ideálně, tak uvolním a rozeberu i pravou. Přihnu vejfuk a měl by být klid. Pokud ani potom nepůjde motor do toček, tak budu dávat bezkontaktní zapalování a měnit rozdělovač. Zároveň udělám zadní brzdy. Pokud motor půjde do toček a bude to brzdit, tak vyrazím už zkušebně na cestu:)
22:10:44
29.01.2024
pantercs
-> Bukaj:



S brachou sem u kyvky menil prevodovku a zvedly sme to nemeli, ale to sme byli mlady a delali sme to na prasny ceste uz bych to taky nedelal:) Urctite kdybych menil ted tu prevodovku, tak i s motorem. Ale ted si zas myslim, ze to nebude potreba.
21:48:22
29.01.2024
Bukaj
-> pantercs 28.01.24 16:40:09: U auta s vlečkou je snazší vyndat motor a následně převodovku a nechat auto stát normálně na nápravách. U kyvky jde celkem rozumně vyndat samotná převodovka i s příčkou, ale zase auto musí být zvednuté.

U vlečky jsem jednou v životě vyndaval převodovku bez demontáže motoru a už bych to podruhé neudělal 3
18:38:11
29.01.2024
pantercs
-> StepaNoFUN:



Tak to jsi si uzil taky docela akce, ale v tech 20ti to jde:) ja zatim vzdycky delal jen venku, tak garaz zatim neznam:) ale v jednom s tou prevodovkou to se ti povedlo!! Jinak ja sem zadni brzdy jeste nezapojoval, tak jezdim zatim jen na predek, ale jen po arealu:) jestli vse bude ok, tak je ted dodelam a pujdu na cestu.
18:28:02
29.01.2024
StepaNoFUN
-> pantercs: tak hlavne pak zastav. Nebo si necim poradne zablokuj valecek. At Ti to nevystreli, az na tu brzdu slapnes a nevytece Ti brzdovka. A ne. Zdrhovacka to fakt nevydrzi a brzdovku v bubnech nechces.

Jinak zamejch mladejch let jsem doma na zemi (V garazi. Sice maly, ale prece - venku bych to fakt nedelal, navic v zime) dal prevodovku bez vyndani motoru (na kyvce) za noc. Sam. Ve 4 odpojedne jsem zurvil stalej prevod (jelo to, ale vydavalo hruzny zvuky - 2 zuby na taliri a 1 na hrusce), v 5 mej jinou prevodovku, na mycce ji umyl horkou vapkou, dojel domu, zalezl do dilny a 5 rano to jel projet. A to jsem si trrba tesneni pod nohavice strihal, protoze jsem je doma nenasel.

Ale je fakt, ze to mi bylo cca 20. Dneska bych se na podobny dokazovani toho, ze to jde fakt vysral. Mozna tak na zavodech...
17:00:41
29.01.2024
pantercs
-> ajok:



Teď jsem to projížděl. Motor jde ok. Vypadá to, že jsem se unáhlil a jde to z levý zadní brzdy. Bože ať to je pravda:) Zítra odpoledne tu brzdu rozeberu a uvidíme. Asi bude přibržďovat i ta pravá brzda. Ještě jsem je nedělal. Brzdy vykuchám obě a znova projedu.
16:25:46
29.01.2024
ajok
-> pantercs: jen se neunahli s rozebiranim, nemohl Ti treba z tripodu vypadnout "kamen"?
18:15:52
28.01.2024
pantercs
-> isti:



Pravda. Takze repete. Vse znovu pravdepodobne:D



-> Eidy:



Dik
17:59:44
28.01.2024
isti
-> pantercs 28.01.24 16:40:09: Nehovorím že neide,ale čas s tým neušetríš.
17:20:00
28.01.2024
Eidy
-> pantercs: Klidně Vrbovi.
Extreme Tyres